Gume obrabljene ob robovih

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
0
36
Med menjavo sem opazil, da sta dve letni gumi (prednji, se mi zdi, menjal je mojster, zato nisem 100%) precej obrabljeni na robovih, sredina pa je OK. Drugi par gum pa je enakomerno obrabljen.

Je to normalno? Premali tlak? (itak imam vedno malo več).
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
13.466
1.195
113
Če voziš po ovinkih ti tudi 0.5 bar previsok tlak ne pomaga pri obrabi robov, meni VEDNO gume spredaj pobere po robovih, ko je "sredica" še čisto ok. Razlike je tudi do 3 mm ...

Sicer so ene gume bolj dovzetne za ta pojav; nasplošno so "športni" modeli s tršimi boki bolj imuni, ampak niso pa povsem.

Pomaga če voziš zavoje bolj počasi!
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.476
17
38
to je lahko vec dejavnikov.
Lahko imas take gume da imajo svoh robove da jih pozre,
lahko je od divjanja, nepravilno nastavljene geometrije podvozja, ali pa je ze konstrukcija podvozja da se to
pojavlja. Tipicen primer z veliko obrabo zunanjih robov gum na prednji osovini je Audijev Q7
 

trigga

Fizikalc
24. jul 2007
1.787
0
36
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Ene gume se že po defaultu obrabljajo po robovih (Bridgestone?) - verjetno ker imajo bolj mehko steno.
Jup, Turanza ER300, robovi so kak milimeter bolj obrabljeni kot sredina, medtem ko zimska Blizzak LM-25 nima teh simptomov. Baje pa da znajo biti vzrok prekomerne obrabe gum na robovih tudi slabi šilenbloki, jaz sem jih menjal na lancii.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
37.069
1.381
113
pri taščici
Zelo mehki boki(predvidevam), svak ima 205/60 15. Sicer je bil hiter z enakimi gumami, ampak pobrane pa ima po robovih kot bi vozil s praznimi.
 

vincent

Fizikalc
Osebje foruma
31. avg 2007
11.373
91
48
spomladi ju pomakni nazaj na zadnjo os.

če se tije zgodilo samo na teh gumah, potem možno da je vzrok v gumah.
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.558
0
36
zamenjaj gume tako da menjaš zdaj zunanji rob na notranjega ,seveda pa moreš gumo vzet s feltne dol in jo obrnit ,ter na novo zmontirat.

Isti problem imam jaz z BFGodrič in je sredina skoraj kot nova a robovi so fanj pobrani.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.476
17
38
to se ne dela.
Ca tako obrnes gume jih pobere "v sekundi" in se vozne lasnosti so katastrofa. Edina resitev je na drugo os.
 

masevc

Majstr
2. sep 2007
2.429
239
63
nafilajte jih na višje tlake pa bo problem rešen

enostavno imajo premehke boke
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.558
0
36
Pa saj smer vrtenja ostaja ista..samo stran avta menjaš.....in res guma slabše drži nekaj časa dokler se ne obrabi da drži spet na celo.....pa to se dela če se špara na gumah.

In če se jih že menjuje tako....potem moraš vedet da je potrebno it malo bolj previdno a.
 

alcazar

Pripravnik
3. sep 2007
845
0
16
Slovenia
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik kazamurnik pravi:
zamenjaj gume tako da menjaš zdaj zunanji rob na notranjega ,seveda pa moreš gumo vzet s feltne dol in jo obrnit ,ter na novo zmontirat.
To je super ideja, ja. Požvižgajmo se na smer vrtenja!
Malo logično poštudiraj. Če gumo na felgni obrneš in jo namontiraš na drugo stran vozila, kam se bo vrtela? Problem je pa pri gumah, ki imajo določeno katera stran je zunaj in katera znotraj (nimajo pa določene smeri vrtenja), pri teh pa potem ne moreš tega izvajati.

Drugače ta ideja ni slaba, ampak to bi moral potem delati vsako leto in ne šele potem, ko je razlika med zunanjim in notranjim robom že 5mm.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
37.069
1.381
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik kazamurnik pravi:
,seveda pa moreš gumo vzet s feltne dol in jo obrnit ,ter na novo zmontirat.
tule si kiksnil in je bila potem huda kri.
če bi napisal da vzameš levo gumo s feltne in jo daš na desno feltno bi bilo pa bolj pravilno kajne?

Sicer pa mislim da pri teh gumah pobira oba robova, tako da to ne pride v poštev!

KOliko višji tlak pa bi pomagal pa ne vem (pa kako bi se to potem poznalo pri vožnji?)
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.323
148
63
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik alcazar pravi:
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik kazamurnik pravi:
zamenjaj gume tako da menjaš zdaj zunanji rob na notranjega ,seveda pa moreš gumo vzet s feltne dol in jo obrnit ,ter na novo zmontirat.
To je super ideja, ja. Požvižgajmo se na smer vrtenja!
Malo logično poštudiraj. Če gumo na felgni obrneš in jo namontiraš na drugo stran vozila, kam se bo vrtela? Problem je pa pri gumah, ki imajo določeno katera stran je zunaj in katera znotraj (nimajo pa določene smeri vrtenja), pri teh pa potem ne moreš tega izvajati.

Drugače ta ideja ni slaba, ampak to bi moral potem delati vsako leto in ne šele potem, ko je razlika med zunanjim in notranjim robom že 5mm.
Ja, seveda, slabo sem prebral. Mislil sem, da samo obrne gumo in jo namesti na isto stran (oz. isto platišče).