Škoda Enyaq

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.829
724
113
www.jernej.org
Seveda ima veze z modernostjo... če EV tega nima, ni bil pravilno zasnovan (beri: je že ob izidu zastarel). Korejci so to dobili z zadnjim SW updejtom, Tesla ima to že od nekdaj, ID.3 to ima s svojim beta softwareom, Polestar to ima. Če ti pa izraz "moderen" ni všeč, lahko pa rečemo tudi "dober".
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.900
1.076
113
www.adriamedia.si
Itak pa se EV ji ne polnijo 0-100, ker ne izkoriscajo polne kapacitete baterije. Zato pa obstajat pojma neto in bruto kapaciteta. Pri nekaterih je kar velika razlika, pri nekaterih ne. Enih sploh ne mores napolnit na 100% bruto kapacitete, ene pa lahko (kar ni OK), posledica so pa tudi nerealne razlike pri EPA dosegih.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.494
9.197
113
Itak pa se EV ji ne polnijo 0-100, ker ne izkoriscajo polne kapacitete baterije. Zato pa obstajat pojma neto in bruto kapaciteta. Pri nekaterih je kar velika razlika, pri nekaterih ne. Enih sploh ne mores napolnit na 100% bruto kapacitete, ene pa lahko (kar ni OK), posledica so pa tudi nerealne razlike pri EPA dosegih.
Verjetno je vsem jasno, da se tukaj pogovarjamo o polnjenju neto kapacitete, ker dostopa do bruto kapacitete kot voznik pač nimaš.
A obstaja kakšna raziskava, če je smiselno z vidika življenske dobe baterij tudi pri sodobnih baterijah recimo raje polnit med 20-80% kot pa 0-100% neto kapacitete?
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.049
1.457
113
39
0,3%

Meni sam ni jasno kako bo v tem primeru s polnjenjem...zdaj dobiš kartico in tankaš...v primeru EV pa..ali bo delodajalec namontiral polnilnice v garaži ali se bo vse filalo na hitrih polnilnicah..ker eni verjetno ne bodo želeli doma filat ponoči na svoj štrom :)
Čeprav bi to zneslo 10 eur mesečno hehe..
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Verjetno je vsem jasno, da se tukaj pogovarjamo o polnjenju neto kapacitete, ker dostopa do bruto kapacitete kot voznik pač nimaš.
A obstaja kakšna raziskava, če je smiselno z vidika življenske dobe baterij tudi pri sodobnih baterijah recimo raje polnit med 20-80% kot pa 0-100% neto kapacitete?
Neto kapaciteta je itak lahko karkoli, kolikor jo pač določi proizvajalec. Itak pa da je tako da manjše okno kot imaš za polnit boljše je za baterijo, vprašanje je samo kako ozko območje si pripravljen požreti in koliko ima to v resnici benefita.

Gledam eno raziskavo in so pri LFP pri polnjenju samo med 10%-30% prišli do 10.000 ciklov (FCE - Full Cycle Equivalent) z 91% kapacitete. Polnjenje od 40-90% pa po 3000 ciklih pade pod 80%. To so sintetični testi in jih ne moreš enačit s cikli v avtu v 10 letih, ampak nek indic o razlikah pa je.
 

gas

Fizikalc
23. jul 2007
2.236
54
48
0,3%

Meni sam ni jasno kako bo v tem primeru s polnjenjem...zdaj dobiš kartico in tankaš...v primeru EV pa..ali bo delodajalec namontiral polnilnice v garaži ali se bo vse filalo na hitrih polnilnicah..ker eni verjetno ne bodo želeli doma filat ponoči na svoj štrom :)
Čeprav bi to zneslo 10 eur mesečno hehe..
Kaj pa za hybride?

Ja bo zanimivo kako se bodo delodajalci odlocili, ceprav za razliko med 0,3% in pa 1,5% (ne vem zakaj imam v glavi da placujem 1,8%) lahko kar en cas doma polnis.
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.049
1.457
113
39
1,84% imaš, če ti služba krije še gorivo...1,5% je brez benza...pol so še neke vmesne, če delaš manj kot 500 km privat...
 
  • Všeč mi je
Reactions: gas

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.049
1.457
113
39
Drugače pa seveda...jaz bi takoj v službi vzel EV, tudi če na šihtu ne bi bilo polnilnice...

Malo bi ponoči doma filal, šiht pa bi dal Petrol kartico (al kaj drugega) za občasno filanje na hitri polnilnici...razlika v boniteti je hitro nad 150 eur neto mesečno...
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.192
3.821
113
SJTV1 , kako je pa rešeno 100kw polnjenje? Plačaš tisti 500 eur samo za softwerski odklep, ali je tudi hardwersko kaj drugačnega?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Edini strošek, ki mi pade na pamet, ki bi bil za ta odkelp 100 kW polnjenja je morebiten dodaten stres za baterijo in s tem povezana garancija.

Kakšno pa ima garancijo na baterijo ta Enyaq?
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.339
9.074
113
to seveda ni res, ampak zakaj bi pa nefizično delo bilo x-krat dražje od fizičnega,
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.216
5.776
113
Koliko je vredno kakšno delo itak določi trg. Ampak tukaj ni problem v trgu ampak v slovenskem razmišljanju. Če ti prijatelj avtomehanik 2x s kladivom mahne po motorju in ti ga s tem popravi ga pelješ na malico ali pa mu stisneš dvajsetaka, če pa ti prijatelj računalničar 2 uri inštalira računalnik je pa to itak zastonj, ker njemu to ni noben problem.

Sicer pa tem primeru kupiš lastnost ali storitev, ki jo želiš. Način kako se ta lastnost izvede načeloma tebe malo briga, razen, če ne dobiš take lastnosti kot si jo plačal. Je pa seveda način izvedbe za proizvajalca skoraj čisti profit.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony