Škoda Enyaq

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
OK, če smo pošteni tudi 100 kW polnjenje ni nek presežek, Tesla je na 250 kW, ampak ni konstanta začne hitro padat.

V čem je razlika? Recimo se po 3h urah vožnje ustaviš in bi rad napolnil za naslednje 3 ure vožnje (60 kWh)
- 50 kW boš čakal več kot uro
- 100 kW boš čakal 36 min
- 170 kW (Tesla Model 3) boš čakal 21 minut

Ja vem, fail ker nisem računal, da alter voznik pelje 180 kmh po AC.
 

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Fail ja, ker alter voznik se bo ustavljal posledično na eno uro, če bo vozil 180 km/h, Range tako ne bo 400 km, ampak 160.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Saj pravim fail za alter, podal sem samo enega od možnih scenarijev, če se kdo slučajno vidi v njem in vidi uporabno vrednost.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.919
1.087
113
www.adriamedia.si
Verjetno je vsem jasno, da se tukaj pogovarjamo o polnjenju neto kapacitete, ker dostopa do bruto kapacitete kot voznik pač nimaš.
A obstaja kakšna raziskava, če je smiselno z vidika življenske dobe baterij tudi pri sodobnih baterijah recimo raje polnit med 20-80% kot pa 0-100% neto kapacitete?
Čisrto vsem ni, tudi Tesli ne. Zato pa imajo take cifre na EPA testu. In za življenjsko dobo baterije je pomembno le, kaj se dogaja s polnjenjem glede na bruto kapaciteto.
Ne, nima smisla polnit 20-80 neto, je pa res, da pri zadnji generaciji avtov tudi ni potrebe, da bi praznil pod 20 (v vsem času sem že z e-Golfom ene 2x uspel priti pod 20%) in filal čez 80, razen na dolgi poti, tako da ... Je v bistvu vseeno.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.919
1.087
113
www.adriamedia.si
0,3%

Meni sam ni jasno kako bo v tem primeru s polnjenjem...zdaj dobiš kartico in tankaš...v primeru EV pa..ali bo delodajalec namontiral polnilnice v garaži ali se bo vse filalo na hitrih polnilnicah..ker eni verjetno ne bodo želeli doma filat ponoči na svoj štrom :)
Čeprav bi to zneslo 10 eur mesečno hehe..

0,3 je za službeni EV, ki ga lahko uporabljaš tudi privat, ampak pri tem privat gorivo plačaš sam. Torej rabiš domačo polnilnico.,
Sicer pa:
- za domačo ourabo doma oziroma javne polnilne pač s privat kartico
- za službeno pa ali službene polnilnioce (nmi jih malo), ali javne s službeno kartico, ali pa delodajalec povrne stroške polnjenja doma glede na št. službenih km in povprečno porabo avta. Simpl.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.919
1.087
113
www.adriamedia.si
To ni enako, ne software ne hardware ni nič drugačen pri 50 kW ali 100 kW polnjenju, to je čisti marketing, ki se jim bo kot bumerang vrnil nazaj v glavo, ker konkurenca tega na tako bistvenem parametru EV ne dela.

Boš videl, to bo nekaj najbolj normalnega. Sicer pa je logično, tamala betrije se polni s 50 (ugibam, ampak res ugibam, da se bo dalo doplačat 75), srednja s 100, tavelika s 125.
Saj pri ID.3 je podobno.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.919
1.087
113
www.adriamedia.si
OK, če smo pošteni tudi 100 kW polnjenje ni nek presežek, Tesla je na 250 kW, ampak ni konstanta začne hitro padat.

V čem je razlika? Recimo se po 3h urah vožnje ustaviš in bi rad napolnil za naslednje 3 ure vožnje (60 kWh)
- 50 kW boš čakal več kot uro
- 100 kW boš čakal 36 min
- 170 kW (Tesla Model 3) boš čakal 21 minut

Ja vem, fail ker nisem računal, da alter voznik pelje 180 kmh po AC.

V 50 kWh baterijo itak ne boš spravil 60 kWh za tri ure. In Tisti, ki se več vozijo na dolge proge, itak ne bodo kupili avta s tamalo baterijo in 50 kWh polnjenjem, ampak večjo baterijo in hitrejše polnjenje. Za tiste s tamalo pa 1x ali 2x na leto tudi ne bo polom počakat malo več, če s tem sicer prišparajo pri nakupni ceni.
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.192
3.821
113
Boš videl, to bo nekaj najbolj normalnega. Sicer pa je logično, tamala betrije se polni s 50 (ugibam, ampak res ugibam, da se bo dalo doplačat 75), srednja s 100, tavelika s 125.
Saj pri ID.3 je podobno.

Hvala, zdaj je bolj jasno.

Tamala je v konfiguratorju zaenkrat res brez te opcije. Ostalo je pa kot si napisal. 80-ke nisem šel niti gledat, ker je izven cenovnega ranga.

Toplotno črpalko je verjetno tudi skoraj nujno vzeti? Napisani dosegi so verjetno brez gretja oziroma se pozimi ob električnem grelcu ta verjetno precej podaljša?
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.829
725
113
www.jernej.org
Pri malih baterijah zna biti kar uporabna pozimi. Pri velikih baterijah je pa verjetno škoda denarja za tisth 50km (groba ocena) več dosega.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.319
5.842
113
pri taščici
Upam da ima vsaj volan in sedeže ogrevane.
Tako po mojem občutku lahko precej zmanjšaš zahtevano temperaturo v avtu. Osnovno gretje pa itak lahko narediš že pred odhodom ko si se priklopljen?
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
12.325
3.423
113
Ja MB - LJ- MB je 270 km,
Hyperchargerjev pa nič na AC križu.
Še Hrvati nas po novem šijejo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: McGiver

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.216
4.700
113
Vseeno bi človek z električnim vozilom lahko marsikaj uredil, če se odloči, da je zanj stvar primerna. Osebno bi se počasi zato odločil, če bi bil štart cenejši. Ene dvakrat na leto bi klel, ker bi nepričakovano vožnjo moral prekiniti. Dopust niti ni problem, tam pač načrtuješ ...
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Jaz se - če že nagibam k enemu jajčku za po mestu: C zero, i3 prve gen, ZOE z baterijo,... zraven pa dam "na klocne" trenuten avto in ko ga rabim se odpeljem. Seveda bi ena registracija za dva avta prišla še kako prav.
Če pa bi že menjal pa absolutno PHEV v trenutnih razmerah - Outlander, RAV4,... pač vsake kvatre rabim velik avto.
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.248
5.814
113
Meni to s chargerji itak še ni čisto jasno v čem je fora...

Kaj bo s tem, ko bo velik % voznikov na elektriki? Zdaj se poleti pelješ na Kravaško na morje in so črpalke nabito polne pa vrste Čehov pa Poljakov. Recimo točenje dizla traja s plačilom 5 minut, imaš 10 točilnih mest, za vsakim v vrsti še 4 ali 5 vozil. Zgornji primer najhitrejšega polnjenja traja 30 minut, kar po tamalem pomeni, da rabiš 60 polnilnih placov, da požreš enako količino vozil v enakem času. Pa do tistih, ki čakajo v vrsti še prišli nismo. Peti v vrsti bo čakal že 3 ure. In če tega nočeš rabiš še 5x več placov za polnjenje.

Tako, da ne vidim nobenega smisla v množični elektriki. Infrastruktura bo čisto nora, če ne bomo spremenili navad.

Za vožnje po mestu in lokalne fure do par 100km pa je elektrika top. Z domačim polnjenjem seveda.
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.192
3.821
113
Na to jaz vedno opozarjam. Recimo sodelavka je kupila e-208. V kraju imajo polnilnico (ki jo je plačal EU) in praktično nič električnih avtov (to je na prefireiji, 40 km iz Ljubljane).. In tako ona avto kar pušča tam čez noč (kadar ga polni, ne vsak dan), češ, saj ne bo drugega. Sicer kao ve,da to ne bo šlo večno, a dokler ne težijo preveč, je zastonj najbolje
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.192
3.821
113
Najbolje kar v Krškem, samo kaj, ko bosanđerosi, ki se največ vozijo tam mimo, še dolgo ne bodo prešaltali iz dizlov, vsaj dokler bodo ti delali na isto gorivo, kot delovni stroji, s katerimi delajo.