Kateri akumulator?

landcruiser

Fizikalc
19. sep 2007
282
28
28
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Na odprtih sponkah bi moral imeti poln svinčev accu 12.5V+.

Če ima manj ne pomeni nujno da je zanič, ker je lahko prazen (recimo pri polovici kapacitete ima napetost okoli 12.2V). Lahko tudi ni na "odprtih sponkah" (prikjučen na porabnik) zato je napetost nižja. Accu ven iz vozila, na polnilec, ko se napolni počakat par ur ali še bolje 1 dan in potem izmerit napetost. Mora bit nad 12.5V, če je manj je fuč.

Napetost ni dovolj merodajen podatek ali je kaj narobe z accu.
Jaz sem imel pred kratkim težavo z pol leta starim accu, ki je kazal normalno napetost (12,6), pa avto ni hotel vžigati. Ko sem ga peljal k mehaniku, misleč da bo treba obnoviti zaganjač, je ta vseno pomeril oba accuja s testerjem, ki pa je pokazal napako na enem od accujev. Smo ga nesli nazaj v trgovino, kjer so pomerili napetost in rekli, da je po napetosti sodeč z accujem vse v redu,a da ga bodo še sami stestirali. Naslednji dan so me klicali, da mi bodo priznali garancijo in naj pridem po novega. Diagnoza je bila celica v stiku.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
No, tega nisem napisal. Napetost ni zagotovilo da je akumulator dober, je pa vsekakor po zgoraj opisani metodi samo merjenje napetosti dovolj da se ugotovi da je akumulator zanič.

Torej če ima poln akumulator (ne merit takoj po polnjenju ker bo napetost še visoka) ki ni prikjučen na nobeno breme napetost pod 12.5V je zagotovo zanič.

Če ima akumulator po polnjenju napetost nad 12.5V pa še ne pomeni da je dober.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.148
5.754
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik telex pravi:
Akumulator se polni z največ 2,65 V/celico. Ker ima 12 V akumulator 6 celic to pomeni 15.9 V. Ko doseže napetost plinjenja 2,2 V/celico (13,2 V) je potrebno napetost znižati na največ 2,4 V/celico (14,4 V). S to napetostjo ga lahko polnimo nekaj časa potem moramo znižati napetost na največ 2,25 V/celico (13,5 V). Napetost ne sme pasti pod 1,8 V/celico (10,8 V) saj je takrat akumulator zanič. Torej, če ima odklopljen akumulator več kot 11V, potem je, kar se tiče napetosti povsem v redu.
Ob zagonu motorja stečejo veliki tokovi. Ti tokovi povzročajo v akumulatorju velik padec napetosti in velike sile. Padec napetosti lahko povzroči, da napetost pade pod 1,8 V/celico, kar poškoduje celico. Električne sile pa lahko poškodujejo plošče. Vse to lahko povzroči zmanjšanje kapacitete. Na kapaciteto vpliva tudi temperatura (pri -10°C je kapacitete zgolj 50% tiste pri 20°C). Torej lahko voltmeter pokaže 13,5 V, kar pomeni povsem poln akumulator vendar pa je kapaciteta toliko okrnjena, da vžig avta ni mogoč.

Diesel motorji potrebujejo precej večji zagonski tok kot bencinski motorji, zato morajo dizlaši ob menjavi akumulatorja posvetiti posebno pozornost, kakšen zagonski tok je sposoben zagotoviti akumulator. Že isti proizvajalec za različne tipe akumulatorjev iste kapacitete deklarira različne zagonske tokove. Pri zamenjavi firme, pa je to lahko še precej bolj kompleksno. Če ne vemo kakšen zagonski tok omogoča originalni akumulator in kakšnega novi, je ob menjavi boljše vzeti toliko večjo kapaciteto akumulatorja, kot še gre v avto. To velja še zlasti za dizlaše.
Je to na tvojem zelniku zrastlo al copy paste?
Ker določene številke so skregane s podatki iz drugih strani.
Ob zagonu namreč najbrž večini akumulatorjev pade napetost pod 10,8V. Tako fulmen kot 5 let stara topla samo ob kontaktu pade iz okoli 12,3(5) na okoli 11v. S tem da topla vžge brez "pocepa" pri fulmen pa pocepne ob prvem.obratu. potem sicer nekako obrne invzge, ampak to je sedaj pri okoli 0. Kaj bo ko bo minus 15.
Topla ima 640A, fulmen 720 A zagonskega toka. Če so goljufali pri načinu meritve ne vem.
Preberi zadnji odstavek kako se lahko "prireja" rezultat
http://faq.akumulator.si/index.aspx?category=1&id=18#vsebina

Tudi ostala poglavja se mi zdijo lepo napisano in imaš zbrano precej/vse na enem mestu.
 

landcruiser

Fizikalc
19. sep 2007
282
28
28
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Je treba za AGM polnit res kaj posebnega od polnilca? Polnim en akumulator s šrotom, pa ga ne spravi nad recimo 60%, tudi če je priklopljen 3-4 dni.

Napetosti bom še pomeril, akumulator je montiran v avtu in tako ga tudi polnim.

Novejši (procesorski) polnilci imajo posebne nastavitve za AGM in Gell accuje, ki jih je treba polniti na višji napetosti, kot klasične svinčene, tako da s starim polnilcem najbrž ne moreš kaj dosti narediti. Ob tem imajo ti novejši polnilci še programe za obnovo oz. "osvežitev" accujev v kolikor ga z normalnim polnjenjm ne morejo spraviti k sebi.
 

landcruiser

Fizikalc
19. sep 2007
282
28
28
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
No, tega nisem napisal. Napetost ni zagotovilo da je akumulator dober, je pa vsekakor po zgoraj opisani metodi samo merjenje napetosti dovolj da se ugotovi da je akumulator zanič.

Torej če ima poln akumulator (ne merit takoj po polnjenju ker bo napetost še visoka) ki ni prikjučen na nobeno breme napetost pod 12.5V je zagotovo zanič.

Če ima akumulator po polnjenju napetost nad 12.5V pa še ne pomeni da je dober.

Žal sem tudi jaz mislil podobno, dokler se mi to ni zgodilo. Accu je šel skozi scenarij, ki je bil skoraj identičen tvojemu, s tem da je po polnjenju preživel še eno noč v avtu na temperaturi pod nulo, pa je vseeno potem pri reklamaciji v trgovini pokazal čisto spodobno napetost (12,6). Še dobro, da obstaja garancija na izdelke.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.148
5.754
113
pri taščici
Zakaj avto z novim akujem ni vžgal? Vžgal je šele ko sem priklopil backup akumulator ki sem ga uporabil pri montaži novega. Nato sem aku dal za nekaj ur filat. Ampak se vedno je vsako jutro pocepnil bolj kot pa pred tem 5 let stara topla katero sem preventivno menjal, ker res ne bi rad nekje ob cesti fehtal za aku (kable sicer imam v avtu)
Zakaj nov fulmen aku z 10% večjim zagonskim tokom pocepne, 5 let stara topla pa ne (toliko kot fulmen) od včeraj je stara topla v avtu, danes zjutraj je lepše vžgala kot fulmen.
Še vedno pa je lahko seveda kaj narobe z inštalacijo v avtu, ampak mi ni določene zadeve ne grejo skupaj.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.754
5.380
113
AGM so sicer brez vzdrzevanja... Pa vendarle ce se da snami pokrovcke za dolivat in poglej ce so vsi mokri... Sem tako "usposobil" en AGM za moped da sem dolil tam ko je falilo
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.754
5.380
113
AGM so sicer brez vzdrzevanja... Pa vendarle ce se da snami pokrovcke za dolivat in poglej ce so vsi mokri... Sem tako "usposobil" en AGM za moped da sem dolil tam ko je falilo
 

sandra

Guru
10. dec 2007
5.780
2.243
113
Saj si ga kupil s popustom 10 %. Drugače pa zmeriš napetost med delovanjem. Če vredu polni reklamiraj. Me zanima če pri akumulatorjih tudi tako komplicirajo kot pri drugih reklamacijah.
 

sandra

Guru
10. dec 2007
5.780
2.243
113
Ti rajši prečekiri koliko polni pri prižganem motorju, če je leklerk aku him pa napiš kako je bilo z garancijo.
 

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.643
147
63
Da samo delim izkušnjo s Topla akumulatorji, obenem pa izkoristim za to, da Toplo vsem odsvetujem. O tem je že bilo veliko napisanega, a očitno drži.

Skratka, 2004 kupil prvi Topla akumulator, v treh letih pa se je v eni celici pojavil kratek stik. Zamenjal avto, kjer je bila spet topla in kmalu spet ena celica v kratek stik. Še en avto in tokrat ste že uganili, spet kratek stik. Isto oče šel pred leti na Petrol kjer so mu poturili Toplo - kratek stik. Menjava za najcenejši akumulator neke neznane znamke in po 6 letih dela BP. Pri maminem avtu ista zgodba. Da bo mera polna, pri avtu od partnerke tudi, pa pri znancu isto. 7 primerov iz prve roke. Naključje?
Kolega mehanik isto trdi, da tudi ostali njegovi kolegi pravijo Topli NE.
Kolega štromar pa je navedel neko podjetje, ki akumulatorje obnavlja, da če v obnovo dobijo Toplo, stranko zavrnejo.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
No, no, jaz sicer nimam nikjer Tople, ampak sinu je pred tremi dnevi začel na bivšem fotrovem avtu pri zagonu "špilat light show" - vžgal seveda ni. Smo ga peljali do mehanika, ker smo mislili, da je nekaj drugega in pokaže napako na akumulatorju - celica hin - in ja ugotovili ste Topla - VENDAR ko bolje pogledam akumulator so gori oznake za leto proizvodnje 2012, 13, 14, torej je najmanj 6 let star. Kar se mene tiče čisto OK roba.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.356
1.350
113
Da samo delim izkušnjo s Topla akumulatorji, obenem pa izkoristim za to, da Toplo vsem odsvetujem. O tem je že bilo veliko napisanega, a očitno drži.

Skratka, 2004 kupil prvi Topla akumulator, v treh letih pa se je v eni celici pojavil kratek stik. Zamenjal avto, kjer je bila spet topla in kmalu spet ena celica v kratek stik. Še en avto in tokrat ste že uganili, spet kratek stik. Isto oče šel pred leti na Petrol kjer so mu poturili Toplo - kratek stik. Menjava za najcenejši akumulator neke neznane znamke in po 6 letih dela BP. Pri maminem avtu ista zgodba. Da bo mera polna, pri avtu od partnerke tudi, pa pri znancu isto. 7 primerov iz prve roke. Naključje?
Kolega mehanik isto trdi, da tudi ostali njegovi kolegi pravijo Topli NE.
Kolega štromar pa je navedel neko podjetje, ki akumulatorje obnavlja, da če v obnovo dobijo Toplo, stranko zavrnejo.

Tudi sam imam z istim letnikom Topla akumulatorjev identično slabe izkušnje, v kanto sem jih iz različnih avtov vrgel 5+, kar nekaj že po dobrem letu. Tudi kak nepoučen štromar mi je zaradi Tople za brezveze šel obnavljat alternator IN potem še menjal akumulator.

Se pa zdi, da je morda zadnjih 5 let šlo malo na bolje (pri hiši je bil en avto kupljen s Toplo letnik 2015 in dela b.p.). Ampak se bojim, da tega z lastnim denarjem ne bom šel več probat...
 

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.643
147
63
Tudi jaz sem slišal trditve, da so se malo popravili, a v tveganje brez trdnih dokazov, podobno kot ti, ne bom šel. Tudi zakaj bi, ker za isti denar dobim akumulator kakega drugega proizvajalca z renomejem.
 

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
761
113
kaj si pa pričakoval od poceni jajc. toplo daš noter samo če jo dobiš zastonj..
 

flip

Fizikalc
30. avg 2007
1.659
40
48
Jaz imam pa dobre izkušnje s toplo. Pa kolegu je držal skoraj deset let toplin akumulator. Po drugi strani pa je na tovornjaku crknil akumulator od Varte in to glih en mesec čez garancijo, dva komada. Eden pa je spustil dušo še v garanciji, prav tako velecenjena varta.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.779
1.919
113
najrajš na babi
Varta že dolgo ni več Varta. Kitajc z odkupljeno licenco za uporabo imena. Mel 2 v motorju. Jajc od jajca. Za motor ga čez Yuaso ni.