Vse o avtodomih in avtodomarstvu

kalbo

Guru
7. okt 2013
20.147
10.372
113
Auslauf ali ne.....Atest mora met pa "aerodinamično" obliko...da ga na avtocesti ne odtrga iz strehe.

Tovorni "Ducato" pa ne more met na strehi prozornih oken....lahko samo mlečna stekla vgradis.....ker kao tovor v kesonu ne rabi svetlobe po homologaciji....ne vem pa potem kako to zaobides....najbrž z civilno verzijo kombija....?
V tem primeru gre za prehomologacijo tovornega vozila v bivalno, tko da ne trosi neumnosti.
 

mistique

Guru
16. jun 2009
15.215
2.747
113
Emona / Carnium
Dej mi povej kaj za vraga je narobe s trojčkom?
Ne vem, če je kaj narobe. Sprinter in Crafter (za Iveco ne vem) v najdaljši varianti ponujata veliko več prostora (po dolžini), kar se fejst pozna. Na žalost tudi zunaj.
Moj cilj so hribi in plaže in četudi bo vožnje po AC in asfaltu največ, je krajša piksna zame prednost. Morda pretiravam, ampak vem kaj pomeni težka, dolga krava v klancu...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Najbolji

igi

Guru
13. okt 2007
5.771
1.336
113
Celje
Indukcijo na baterije boš bolj švoh gonil. Plin je pa res najenostavnejša stvar.
Resno vprašam zakaj bi bila indukcija težava na bateriji? Ker bi pa vseeno rad bil čimbolj neodvisen.

Baterije LiFePO4 recimo 400 Ah ali več danes ni neka posebnost.
Vem, to je potrebno potem napolniti. Načeloma bom redko cel dan stal na enem mestu. Sigurno bo nekaj vožje. In če že v osnovi naročim močnejši alternator, to pomeni precej hitro polnjenje. Nekaj bo dodala sončna celica. Za nujne primere dodam še adapter, ki omogoča polnjenje na polnilnicah za elektro vozila.

Za 240V pretvornik vzamem recimo Victron MultiPlus, ki zna marsikaj uporabnega (uporaben primer: iz vtičnice v "kampu" omejiš odjem na kolikor ti pač omogočijo, razliko pa jemlješ iz baterij. Tako ni več težave, kuhati na 2kW indukciji in podobno).

Doma sem priklopil indukcijo preko merilnika porabe in namensko testiral kakoli energije porabim za kuhanje. Rezultat se skoraj v nulo ujema s kalkulacijo chat GPTja. In ko dodam še izgube pretvarjanja mi je zadeva polpolnoma znosna. Do vretja 1 liter vode porabiš iz baterije cca. 10 Ah, 15 minut rahlega vretja še nekaj takšnega. To na kratko pomeni, da se moram toliko časa kot se bo kuhalo, na drugi strani voziti z avtom, da povrnem to energijo. Če jemljem iz alternatorja "samo" 60A. Če bi vzel močnejšega pa še toliko manj... Tam do 1 ure kuhanja dnevno se meni ne zdi težava.

Kaj sem spregledal?
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
20.147
10.372
113
Resno vprašam zakaj bi bila indukcija težava na bateriji? Ker bi pa vseeno rad bil čimbolj neodvisen.

Baterije LiFePO4 recimo 400 Ah ali več danes ni neka posebnost.
Vem, to je potrebno potem napolniti. Načeloma bom redko cel dan stal na enem mestu. Sigurno bo nekaj vožje. In če že v osnovi naročim močnejši alternator, to pomeni precej hitro polnjenje. Nekaj bo dodala sončna celica. Za nujne primere dodam še adapter, ki omogoča polnjenje na polnilnicah za elektro vozila.

Za 240V pretvornik vzamem recimo Victron MultiPlus, ki zna marsikaj uporabnega (uporaben primer: iz vtičnice v "kampu" omejiš odjem na kolikor ti pač omogočijo, razliko pa jemlješ iz baterij. Tako ni več težave, kuhati na 2kW indukciji in podobno).

Doma sem priklopil indukcijo preko merilnika porabe in namensko testiral kakoli energije porabim za kuhanje. Rezultat se skoraj v nulo ujema s kalkulacijo chat GPTja. In ko dodam še izgube pretvarjanja mi je zadeva polpolnoma znosna. Do vretja 1 liter vode porabiš iz baterije cca. 10 Ah, 15 minut rahlega vretja še nekaj takšnega. To na kratko pomeni, da se moram toliko časa kot se bo kuhalo, na drugi strani voziti z avtom, da povrnem to energijo. Če jemljem iz alternatorja "samo" 60A. Če bi vzel močnejšega pa še toliko manj... Tam do 1 ure kuhanja dnevno se meni ne zdi težava.

Kaj sem spregledal?
Če vse veš, kaj pol sprašuješ. Meni še vedno ni jasno kaj vse eni študirate samo zato da se ognete 5 kg plinski jeklenki in par metrov jeklene cevi in ste pripravljeni navlečt v avto ne vem kolk ene elektronske navlake in se it neke logistične probleme in to na dopustu.
Tvoja želja po neodvisnosti žal ne gre skupaj z indukcijo na baterije. Baterije ti že hladilnik in ventilatorje od trume težko pokrijejo, pol pa še indukcija pa... Nekak zmanjka. Če boš večino časa v kampu, kjer boš priklopljen na štrom pol ja, seveda indukcija, če bi rad avtonomijo žal še niso nardil baterije, ki bi ti indukcijo pokrivala za kaj več kot skuhat kofe. Avtodom si nardiš čim bolj univerzalen, ne pa da ga že v štartu zarad nekih principov omejiš in si stvar konc koncev tudi podražiš. Baterije niso zastonj in da ne boš pol na konc razočaran nad lepim novim avtodomom, kjer se boš moral odločit, al boš mel mrzu pir in toplo not all boš skuhal kofe.
Obstaja kuhalnik na nafto, za tiste boječe plina. Sigurno ga dobiš za razliko v vsej elektronski navlaki ki jo misliš dat not.
 
Nazadnje urejeno:

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
8.334
3.738
113
Imel sem 6,30m, 7,05m, 6,35m in 6,99m 2 krat. Pa širina 220-230 + ogledala. Še ni bilo grške plaže ali siciljanskih ovinkov, da ne bi dol in gor prišel (no enkrat je malo manjkalo da bi nekoga za šlepanje klical in to zaradi 10 višincev in 50 dolžincev, samo smo pa bili dvojni sami na plaži v vukojebini!
Toliko o dolžini in okretnosti.

Če bi lahko bi vzel zadnji pogon ali seveda 4x4; in zdaj smo pri "trojčku" in zakaj ne, če se mu lahko izogneš - jaz se mu žal nisem mogel v zadnjih dveh variantah. Ford 2,5 zadnji pogon - nikoli problema, MB 2,9 zadnji pogon - nikoli problema + z luknjo na bloku motorja prišel BP iz Turčije domov, Fiat 3.0 prednji pogon - ko je malo mokra trava ne spelješ po 2° "ravnini" + menjalnik odletel v franže pri 100.000km (ravnokar mi je kolega javil, da je šel preventivno odpirat menjalnik na isti kombinaciji pri istih km - tik pred zdajci, da vse zdrobi (pa so to ADji, ki jih vozi en šofer in ne rentarski) Fiat 2,3 130KM anemična mašina do "optimizacije", zružli ventilatorji pri 90.000 km, Fiat 2,2 180KM predvideno zruženje avtomatskega menjalnika v enem letu + vse potencialne težave z AdBlue.

O elektriki v AD pa toliko - zaenkrat:
v zadnjih dveh imam LiFePO4 280 AH prej, sedaj 314 Ah, pa DC-DC 40A polnjenje iz mašine in seveda sončne na strehi (to imam na vseh do sedaj) s kvalitetnim MPPT regulatorjem. Dodatno zraven inverter, sedanji realnih 1800/4000 W (nazivna in max. moč).
Pozimi na smučišču sem z LiFePO4 podaljšal čas popolnega off grid na cca 10-15 dni (težko ocenim, ker lani je po 8 dnevih baterija kazala še 75%), je pa res, da ne laufa TV vsak večer, prej z GEL 180Ah sem imel avtonomijo do 7 dni.
In sedaj najpomembnejše - v sedanji originalni konfiguraciji sem imel 2x gel 90 Ah in je preko inverterja laufal normalno Dolce Gusto kafe aparat. V sedanji LiFePO4 postavitvi mi meče ven varovalko 80A ob zagonu kuhanja (prej je bil inverter brez varovalke direkt na aku priklopljen). Sedaj grem pač na debelejše žice in močnejšo varovalko.
 
  • Všeč mi je
Reactions: igi in mistique

kalbo

Guru
7. okt 2013
20.147
10.372
113
Verjetno se pa greješ na plin in kuhaš seveda tudi, predvidevam pa da še hladilnik goniš na plin za tako dolgo avtonomijo.

PS: Fak, a tud kle je Stelantis zasral zadevo. Pol pa Sprinnter ali Iveco seveda.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
8.334
3.738
113
Ja to itak. Že samo hladilnik na elektriko bi pozimi zmanjšal za cca 1/4 pa ne rabi kaj dosti laufat.

Poleti je itak vseeno, ker sonce vsak dan doda kar manjka, pozimi je problem, ker dobiš max. 10% dodatka na dan.
 

mistique

Guru
16. jun 2009
15.215
2.747
113
Emona / Carnium
Imel sem 6,30m, 7,05m, 6,35m in 6,99m 2 krat. Pa širina 220-230 + ogledala. Še ni bilo grške plaže ali siciljanskih ovinkov, da ne bi dol in gor prišel (no enkrat je malo manjkalo da bi nekoga za šlepanje klical in to zaradi 10 višincev in 50 dolžincev, samo smo pa bili dvojni sami na plaži v vukojebini!
Toliko o dolžini in okretnosti.

Če bi lahko bi vzel zadnji pogon ali seveda 4x4; in zdaj smo pri "trojčku" in zakaj ne, če se mu lahko izogneš - jaz se mu žal nisem mogel v zadnjih dveh variantah. Ford 2,5 zadnji pogon - nikoli problema, MB 2,9 zadnji pogon - nikoli problema + z luknjo na bloku motorja prišel BP iz Turčije domov, Fiat 3.0 prednji pogon - ko je malo mokra trava ne spelješ po 2° "ravnini" + menjalnik odletel v franže pri 100.000km (ravnokar mi je kolega javil, da je šel preventivno odpirat menjalnik na isti kombinaciji pri istih km - tik pred zdajci, da vse zdrobi (pa so to ADji, ki jih vozi en šofer in ne rentarski) Fiat 2,3 130KM anemična mašina do "optimizacije", zružli ventilatorji pri 90.000 km, Fiat 2,2 180KM predvideno zruženje avtomatskega menjalnika v enem letu + vse potencialne težave z AdBlue.

O elektriki v AD pa toliko - zaenkrat:
v zadnjih dveh imam LiFePO4 280 AH prej, sedaj 314 Ah, pa DC-DC 40A polnjenje iz mašine in seveda sončne na strehi (to imam na vseh do sedaj) s kvalitetnim MPPT regulatorjem. Dodatno zraven inverter, sedanji realnih 1800/4000 W (nazivna in max. moč).
Pozimi na smučišču sem z LiFePO4 podaljšal čas popolnega off grid na cca 10-15 dni (težko ocenim, ker lani je po 8 dnevih baterija kazala še 75%), je pa res, da ne laufa TV vsak večer, prej z GEL 180Ah sem imel avtonomijo do 7 dni.
In sedaj najpomembnejše - v sedanji originalni konfiguraciji sem imel 2x gel 90 Ah in je preko inverterja laufal normalno Dolce Gusto kafe aparat. V sedanji LiFePO4 postavitvi mi meče ven varovalko 80A ob zagonu kuhanja (prej je bil inverter brez varovalke direkt na aku priklopljen). Sedaj grem pač na debelejše žice in močnejšo varovalko.
Top šit!

Tole glede avtonomije je meni približno jasno (ajde, rad predimenzioniram kakšne zadeve). Plin za vse kar lahko, štrom samo za nujne stvari, kot so osvetlitev + inverter (laptop) + kavomat. Indukcija mi ne pada na pamet...je pač ne vidim kot prednost za moje potrebe. Na koncu bo kavomat itak največji porabnik :evil:

Pri nama se je izkazalo, da je izziv poraba vode in ne elektrike, ker po celodnevni turi v gorah, se pač moraš mal oplaknit in tako cca. vsak drugi dan...no ja...sladke skrbi.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj

kalbo

Guru
7. okt 2013
20.147
10.372
113
Ne pozabi, da ti štrom tud ventilatorje za ogrevanje vozi. Pri meni pa v avtodomu namest kavomata šiba bialetti kafetjera.
 
  • Ljubezen
Reactions: mistique

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
8.334
3.738
113
Pri vodi se boš naučil šparat, pa ne z umivanjem, čeprav tudi tukaj delajo higienski "bejbi" robčki čudeže, ampak s sistemom JLA: "špric vode - namili - dva šprica za izpiranje". :D Itak imaš samo 10L tople vode in s tem se morata dva umit. ;)


Ventilatorji od Trume porabijo zelo malo.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
8.334
3.738
113
PS: Fak, a tud kle je Stelantis zasral zadevo. Pol pa Sprinnter ali Iveco seveda.
Menjalnik je še Chrysler po licenci (pozabil), v glavnem 9 stopenjski, ki gre v vse od "pičipokija" do največjega kombija in pol ni čudno, da je poddimenzioniran sploh za 180KM varianto. Od letos so not "Toyota" 8 stopenjski avtomati, nemci jih hvalijo zaenkrat, ampak večina še ni preko 20.000km. V naše pa so dali nov softvare, ki omejuje navor v 9 prestavi (sploh je redko v 9.) - baje. Še skoraj dve leti ima čas da odleti.

AdBlue težave pa so v avtodomih že pregovorne - če greš v vukojebine prvo AB disejblaš.
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.771
1.336
113
Celje
Če vse veš, kaj pol sprašuješ. Meni še vedno ni jasno kaj vse eni študirate samo zato da se ognete 5 kg plinski jeklenki in par metrov jeklene cevi in ste pripravljeni navlečt v avto ne vem kolk ene elektronske navlake in se it neke logistične probleme in to na dopustu.
Tvoja želja po neodvisnosti žal ne gre skupaj z indukcijo na baterije. Baterije ti že hladilnik in ventilatorje od trume težko pokrijejo, pol pa še indukcija pa... Nekak zmanjka. Če boš večino časa v kampu, kjer boš priklopljen na štrom pol ja, seveda indukcija, če bi rad avtonomijo žal še niso nardil baterije, ki bi ti indukcijo pokrivala za kaj več kot skuhat kofe. Avtodom si nardiš čim bolj univerzalen, ne pa da ga že v štartu zarad nekih principov omejiš in si stvar konc koncev tudi podražiš. Baterije niso zastonj in da ne boš pol na konc razočaran nad lepim novim avtodomom, kjer se boš moral odločit, al boš mel mrzu pir in toplo not all boš skuhal kofe.
Obstaja kuhalnik na nafto, za tiste boječe plina. Sigurno ga dobiš za razliko v vsej elektronski navlaki ki jo misliš dat not.
ja ne sej zato pa sprašujem za mnenje. Ampak vsi mi razlagate, ne ne to pa ne gre. jaz napišem, zakaj mislim, da nebi smeli biti težave, pa dobim spet odgovor, da ne bo šlo, ne pa zakaj ne bo šlo.

Nimam ideje se parkirati in tam stati 14 dni. Ideja je, da se vsak dan vsaj kakšno uro tudi peljem. In ko mi en napiše, da "Baterije ti že hladilnik in ventilatorje od trume težko pokrijejo," mi nekako ni jasno o čem ti to? Danes 99% novih AD hladilnike laufa na elektriko. Imaš vsaj hladen pir.

Ne vem no, za 1 uro delovanja indukcije dnevno, ne vem če bi imel težavo, nazaj dopolniti izgubljenega. Pa mi ni treba se z jeklenkami ukvarjati...


Sej ne trdim, da se ne motim, ampak teorija je na moji strani ;)
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
20.147
10.372
113
In na tebi je, da jo sprobaš v praksi. Sam mal maš težave, ker te bo ta praksa fejst drago stala. ;) In nisem še našel odgovora v čem je težava pri kuhalniku na plin.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

igi

Guru
13. okt 2007
5.771
1.336
113
Celje
:valjamse: :valjamse: :valjamse:

Nisi ravno seznanjen. Kompresorske se daje v kombi variante zaradi šparanja s prostorom in pa predvsem ker so cenejši in to za faktor 2 ali celo 3.

99% "pravih" avtodomov laufa kombinirane hladilnike na 12V, 230V in plin.
In potem bereš vsako leto na desetine postov, kako poleti ne hladi, pa da kupujejo led, da pomaga ohladiti vsebino, pa redno čiščenje, pa dodatni ventilatorji in podobne štorije.

In isto najboljše so klime z on/off kompresorji, pa elektro bloki iz prejšnjega tisočletja z razlago "to je kot Golf. Ni nova tehnologija, deluje pa". Sicer klime še v kampu ne moreš lafati, si las s fenom posušiti ali na indukciji skuhati špagetov, ampak TV pa lahko gledaš.

No jaz pa bi rad tehnologijo iz tega tisočletja ;) Ja vem sem čuden in kompliciram. Zato pa (še)nimam AD in samo teoretiziram.
 

nemenabijat

bom jaz vas
7. feb 2011
4.617
3.642
113
Če vse veš, kaj pol sprašuješ. Meni še vedno ni jasno kaj vse eni študirate samo zato da se ognete 5 kg plinski jeklenki in par metrov jeklene cevi in ste pripravljeni navlečt v avto ne vem kolk ene elektronske navlake in se it neke logistične probleme in to na dopustu.
Tvoja želja po neodvisnosti žal ne gre skupaj z indukcijo na baterije. Baterije ti že hladilnik in ventilatorje od trume težko pokrijejo, pol pa še indukcija pa... Nekak zmanjka. Če boš večino časa v kampu, kjer boš priklopljen na štrom pol ja, seveda indukcija, če bi rad avtonomijo žal še niso nardil baterije, ki bi ti indukcijo pokrivala za kaj več kot skuhat kofe. Avtodom si nardiš čim bolj univerzalen, ne pa da ga že v štartu zarad nekih principov omejiš in si stvar konc koncev tudi podražiš. Baterije niso zastonj in da ne boš pol na konc razočaran nad lepim novim avtodomom, kjer se boš moral odločit, al boš mel mrzu pir in toplo not all boš skuhal kofe.
Obstaja kuhalnik na nafto, za tiste boječe plina. Sigurno ga dobiš za razliko v vsej elektronski navlaki ki jo misliš dat not.
Špilfarderber.
Take pustiš, da zabluzijo s svojo idejo in pol čez leto skesano preidejo na tisto, kar so jim strici govorili. Je vsak kaj za čitat. :)
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

igi

Guru
13. okt 2007
5.771
1.336
113
Celje
In na tebi je, da jo sprobaš v praksi. Sam mal maš težave, ker te bo ta praksa fejst drago stala. ;) In nisem še našel odgovora v čem je težava pri kuhalniku na plin.
Cena je relativna in pri 70k€ 10% +/- ne igra vloge

Ni težave s kuhalnikom na plin. Se mi pa samo za kuharijo zdi neumno v že tako omejenem prostoru prevažati še plinske jeklenke in se ubadati z adapterji za druge države.

Elektrika pa bo v vsakem primeru. Cena ali akumulator 200Ah ali 800Ah danes ne pomeni več celega premoženja.
Sva dva in ni plan kuhati 6 hodnih menijev. Za zelenjavo spražit in šnicl spečit, bi pa moralo iti.

Sej pravim, zaenkrat teoretiziram, po drugi strani pa je nek "mehak" plan, da bi v roku pol leta nekaj nabavil/predelal.

Ustavljam se tudi pri WC varianti. A kdo uporablja Clesana suho stranišče C1?