Tesla Cybertruck

Gasper008

Majstr
24. sep 2012
3.610
244
63
No daj Gargy poišči mi tule en tak zgodovinski dogodek ko je naše omrežje bilo ponoči nadpovprečno obremenjeno:

Imamo TČ, spremljam porabo in lahko ti povem da svojo TČ lahko ponoči kadarkoli ugasnem za 4 ure in namesto tega polnim EV.

Dejansko ima point. Elektroomrežje nikakor ni pripravljeno na rast EV, niti ne bo v doglednem času. Pa ne samo pri nas. Razgradnja litijevish celic je prav tako velik problem. Res je, da se litijeve celice reciklirajo, vendar ne reciklirajo samega litija. Ven poberejo žlahtne kovine itd. - pač kar se da s preprostimi kemijskimi postopki ločit od celice. In litija ni med njimi. Sicer se ga da izvleči oz. reciklirat, vendar je njegova reciklaža neprimerno dražja, zapletena in nevarna, kot je pridobivanje svežega litija. In tega tudi ni neomejeno.
Toyota sicer napoveduje predstavitev komercialne verzije njihovih solid state celic na OI v Toky-ju leta 2020. Na področju izboljšave litijevih celic (trenutnih) je bilo nešteto poizkusov in vsak je obljubljal "breaktrough" - a dalje kot od laboratorijske mize niso prišli. Pa tudi če (ali pa ko) bodo prišle zmoglivejše celice, z večjo gostoto itd. - kako boš to polnil? To pomeni ogromne količine energije v malem časovnem obdobju.

In za koga točno je EV "prava stvar?" Kaj so prednosti? Ajde, "zero emissions" (čerpav je to bullshit). Glasnost? V primerjavi z sodobnimi ICE ni več takšnih razlik oz. smo že na točki, ko je glavni vir hrupa v kabini hrup koles... Lahko polniš doma? Velja za mestno oz. primestno populacijo. Ki pa naredi koliko na mesec? 500 - 700km? To je 5 minut tankanja na mesec na črpalki. Tesle recimo ne boš polnil doma - ker nimaš priključne moči in je tako ne napolniš čez noč. Ostanejo Superchargerji, kjer pa si sept na slabše kot ICE - dalje polniš in tudi večkrat.
Glavni, nesporni, prednosti EV pogona sta točno 2 - ogromen navor praktično iz 0 in temu primeren pospešek. To je vse. In na to se tripajo vsi lastniki Tesel. Vsem ostalim je EV hype, ki ga lepo zavijajo v "zeleni" celofan. Saj imamo enega uporabnika tukaj gor, ki je rožice sadil, pol pa jih je "pokosil z bencinsko kosilnico."

Edina prihodnost EV-jev je v kombinaciji z ICE. Vse ostalo je bullshit
Elektroomrežje bo moglo biti pripravljeno, če ne prej bodo močna vlaganja ko bo prišlo do prvega mrka, do takrat smo pa še zelo zelo daleč, ker večina EVjev se bo polnila ponoči 4 ure na 2 kW moči. To je povprečje glede na povprečno prevoženo razdaljo osebnega vozila danes. Ponoči je tudi več kot dovolj rezerv tudi na nivoju same proizvodnje, res da skoraj vse iz TE ampak daleč od tega da bi kar počepnilo vse skupaj.

Litij? 70 kWh baterija v Tesli M3 ima 5 kg litija. Ne se smešit s temi izjavami kako je litija malo in kako ga bo zmanjkalo, litija je na svetu OGROMNO, samo pridobiva se ga trenutno samo tam kjer je poceni, torej so koncentracije visoke.

Zakaj je EV prava stvar? Zato ker bo to v prihodnje veliko cenejši pogon, zato.

Edini problem, ki ga jaz vidim je hitro polnjenje čez dan, temu se pa prvih 20% adopterjev lahko v celoti izogne, do 20% EV voznega parka bomo pa lezli še naslednjih 10 let. Nihče ne govori o tem, da je EV danes kar za vse in da je vse drugo za na odpad. Danes so cene visoke, danes si lahko EV privošči samo kupec ki ima možnost polnjenja doma. Kaj bo pa jutri? Ziher ne bo vodika, ziher ne bo dizla...
 

Gasper008

Majstr
24. sep 2012
3.610
244
63
A ti dam namig, 28.2.2018, je bila temperatura ponoči v Kranju -15°, tako da se ne boš preveč matral in iskal kdaj je bilo mraz.
 

Gargy

Majstr
17. avg 2007
3.725
485
83
okolica Maribora
Gasper008
Priporočam branje ELES-ove študije o energetski odvisnosti Slovenije za naslednjih 20 let (oz 2038, študija je iz 2018). Da ti povzamem - imajo 4 scenarije - od najbolj relanega do najbolj otimističnega (skorajda ZF). On po najbolj realnem (ki upošteva vso infrasktrukturo + vsa načrtovana vlaganja in modernizacijo) po energetska odvosnost Slovenije iz leta v leto slabša. Kaj to pomeni? Pomeni, da bomo morali kupovati vedno več energije zunaj. In ker so okoljske kazni visoke, odpadejo države Italija, Madžarska in Hrvaška. Ostane Avstrija. Ki pa ima visoko ceno. Odpade tudi mešetarjenje z energijo, k osmo od Avstrijcev kupovali GWh z nizkim ogljičnim odtisem, dodali malo naših GWh in prodali Italjanom kot kao "zeleno energijo".

Tvoja napaka je, da nekaj predpostavljaš in delaš zaključke, kako bi moralo bit.
- Elektroomrežje bo moglo biti pripravljeno. Bi moralo bit, pa ne bo. Ker se ne vlaga. Ker se niti ne misli vlagat. Ker je preveč svinj pri koritu.
- večina EVjev se bo polnila ponoči 4 ure na 2 kW moči. Ne bo - vsi bodo polnili avte na max. ker bodo zjutraj morali bit 100%, ker "kaj pa če..." In kot že 100x povedano - če imam 25kW hišni priklop, potem hočem 25kW 24/7. Nobeden, prav nobeden, ne bo polnil avta za km, ki jih bo drugi dan rabil.
- Ponoči je tudi več kot dovolj rezerv tudi na nivoju same proizvodnje, res da skoraj vse iz TE. Ni toliko rezerv, kot si mislimo. Imaš pa prav, da iz TE - kar pa spet poruši zeleno bilanco
- Zakaj je EV prava stvar? Zato ker bo to v prihodnje veliko cenejši pogon, zato. Ti živiš v nekem paralelnem vesolju. Elektrika se bo podražila in to zelo. Čisto nič, ampak res čisto nič ne kaže na to, da bi ostala na tako perverzno nizki ravni. Vedno ostrejše okoljske zahteve, vedno večja energetska odvisnost, vedno več zastarele infrastrukture, ki se je ne obnavlja, vedno večji odjemi in smo spet na začetku vrtinca. Kvečjemu bo obratno, kot kar ti trdiš - elektrika se bo podražila, fosilna goriva pa pocenila. In hitro bomo na računici, da je ICE cenejši na km, kot EV (v Nemčiji je recimo že).
- Edini problem, ki ga jaz vidim je hitro polnjenje čez dan. Če je to res edini probelm, ki ga ti vidiš, jasno nakazuje, da nimaš pojma o čem govoriš. Podobno kot naš SJTV1, ki kar nekaj nabija o elektromobilnosti, nima pa osnov razčiščenih...
 

Gasper008

Majstr
24. sep 2012
3.610
244
63
Bravo, pomembno je to, da ti veš bolje in da si napisal super povzetek (NOT) ELESove študije (si pozabil linka t celo študijo?), ti že veš.

Kdo ti bo pa verjel je pa drugo vprašanje.

Samo nekaj da dodam, kako za boga bo uporabnik s 100 kWh v EV, ki dnevno naredi 40 km (nad slovenskim povprečjem) napolnil za več kot 8 kWh, vsak dan dan za dnem? DAj ne bluzi no in se smešit, ne znaš uporabljat svoje glave, znaš samo vleči povzetke študij ki tebi pašejo. Guess what tudi strokovnjaki so si na različnih bregovih in ni vse za verjet točno eni inštituciji ki ima zadaj svoje interese.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
10.915
130
63
i3 mi žre 11kW/h pa polnim veliko več pri 33kW/h bateriji.

Če kupim iPace, e-Tron ipd...? Ko maš BMW x30E hybrida maš tudi ga na štrom in pozimi lahko predgreješ vse, spet polniva na polno, ravno ko industrija začne laufat ob 6.00.
 

Gargy

Majstr
17. avg 2007
3.725
485
83
okolica Maribora

Izvoli. Upam, da boš razumel prebrano.

Uporabnik z 100kWh avtomobilom ne bo doma polnil z 2kWh, tudi če mora napolnit samo 5%. Ne gre se trajanje polnjenja, temveč za najvišjo trenutno moč. Pa če bo dan za dnem delal samo 40km, potem verjetno ne bo imel tesle P100D...

Smešiš se pa kvečjemu ti, ker z zagovarjanjem EV v napisanem vidiš le tisto, kar tebi ustreza, pozabljaš pa na osnove. Ti namreč pričakuješ, da se bodo vsi lastniki EV začeli obnašat premišljeno in solidarno, da bodo polnili le takrat in takrat, polnili samo, kolikor porabijo in polnili počasneje, ker več ne rabijo. Kako si lahko tako naiven?
 

Gasper008

Majstr
24. sep 2012
3.610
244
63
Bom prebral kaj piše ELES.

Nima veze kako se posameznik obnaša, dejstvo je da ko vzameš 1000 uporabnikov bo ven padlo POVPREČJE in ne worst case scenario. In povprečje v Slo je manj kot 40 km prevoženih na dan.

Ista zgodba je v vsakem gospodinjstu, nobeno nima priključne moči kot je seštevek vseh porabnikov v hiši, to bom že vedel, ker sem zelo cvikal glede tega, ker imamo na 3x25A priključku, 2x indukcijo, 2x pečico, 2x mikrovalovko, 2x likalnik in še TČ (11 kW LT).

Malecky je lepo izpostavil še en realen problem ob 6h zjutraj ko bodo vsi predgreli svoj EV, to res zna biti problem. Gre za človeške navade ki se dogajajo ob istih urah, že danes je porast porabe od 7h-9h zvečer.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
10.915
130
63
Nazaj na ClusterTruck za malo...

Novega je "znano" to, da so ga morali spackati v 14 dneh (2 primerka videna na reveal). Da je celotem team, ki je to zgleda uspešno izvedel dal odpoved.

Da spodaj ni nič novega, da je vse skup Model X z velikimi kolesi. To je sicer verjetno prav vsem znano, da je pokazal samo obliko, si izmislil podatke in to je to.

Sicer pa to sploh ne bi bilo potrebno drivetrain model 3 je verjetno dovolj še za tovornjak, samo skup se roba naloži (motorje, baterija...).
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.911
304
83
j imamo enega uporabnika tukaj gor, ki je rožice sadil, pol pa jih je "pokosil z bencinsko kosilnico."

Edina prihodnost EV-jev je v kombinaciji z ICE. Vse ostalo je bullshit
No, no, Ampera je se vedno 1. druzinski avto pri nas in je daily driver in ce gremo skupaj kam. Drugace ne bi imela narejenih skoraj 170.000km.
MX5 je pa za duso vozenj brez strehe po lepem vremenu za do dve osebi.

Prosim, brez zavajanja.
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
4.836
94
48
www.jernej.org
Uporabnik z 100kWh avtomobilom ne bo doma polnil z 2kWh, tudi če mora napolnit samo 5%. Ne gre se trajanje polnjenja, temveč za najvišjo trenutno moč. Pa če bo dan za dnem delal samo 40km, potem verjetno ne bo imel tesle P100D...
Jaz bom imel avto z baterijo 60kWh ali več... in ta avto bom večinoma polnil doma ponoči na šuko vtičnico (dobra 2kW moči). Isto bi počel s Teslo, ker je to bolj na kamot kot pa polnjenje na fast chargerjih. Poleg tega je pa to še bolj prijazno do baterije. Fast charging se bo večinoma uporabljal samo na daljših poteh... vse ostalo slow charging.
 

philips

Fizikalc
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
8.523
70
48
2 kW polnilec ne bo dovolj hitro polnil, v kolikor boš delal več kilometrov...

Če polniš 8 ur pri 2 kW (22:00 - 06:00) ti bo napolnil 16 kWh, kar je pri porabi 250Wh/km dovolj le za nekje 64 km.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Malecky

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
4.836
94
48
www.jernej.org
Ne bom kupil krave s porabo 250Wh/km... realna poraba za mešano vožnjo je nekje med 160 in 200Wh/km. Polnil se bo pa lahko praktično vsak dan med 18:00 in 8:00 (torej 14ur časa časa za polnjenje). Obstaja tudi teoretična možnost polnjenja v službi. Pa na šuko se polni malce hitreje od 2kW (mislim, da je 2.4). V kolikor bi bilo potrebno, si bom pa uredil 3-fazni polnilec.
 

Spajky

Majstr
7. jun 2017
1.090
115
63
Obala
Jedrska energija je edina prihodnost. Vendar nee v fiziji, temveč v fuziji, kjer se v zadnjih letih delajo veliki preboji...
kakšni preboji :sprasujemse: .. v financiranju = stekanju miljard v razne tokamak experimente, ki še niso dali nobenega praktičnega rezultata že desetletja :sprasujemse: ... bo treba "mikro-tokamak" v vsak EV iniciativa :evil: ... še malo pa bodo AC/DC posneli novo verzijo "Thunder struck" z naslovom CyberStruck za otvoritveno sceno prvega serijsko izdelanega Tesla Valuk-a :zardelalter: ... kdo pa pravi, da mora bit toliko baterij v EV-ju ... taprvi ... https://www.youtube.com/results?search_query=electric+car+without+battery
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
4.836
94
48
www.jernej.org
Pri trenutni akciji za e-Golfa (za dobrih 20k€) bi se mi dejansko finančno izplačalo zamenjati svoj trenuten avto. Pri dražjem seveda še ni računice, ker ti višja nakupna cena požre nižje stroške skozi obdobje lastništva... tako da pri meni je vsekakor zraven tudi želja, da grem na EV-ja.

V primerjavi s trenutnim (žejnim) avtom bi letno (grobo izračunano) privarčeval 2000€ na gorivu.
 

philips

Fizikalc
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
8.523
70
48
Moje prvo pravilo pri nakupu bo, da je model avta zgolj električen. Torej da ne obstaja hibrid ali ICE inačica tega modela. EV ima namreč svoje specifike, ki so si precej v konfliktu z ICE, tako da mora biti zadeva razvita iz nule. Tukaj bodo bolj zanimivi ti novi VW-ji, eGolf pa je za moje pojme že povozil čas.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
16.754
262
83
www.adriamedia.si
Ti jih še jaz par spodaj natresem, nekaj kontra, nekaj za ...
Gasper008


Tvoja napaka je, da nekaj predpostavljaš in delaš zaključke, kako bi moralo bit.
- Elektroomrežje bo moglo biti pripravljeno. Bi moralo bit, pa ne bo. Ker se ne vlaga. Ker se niti ne misli vlagat. Ker je preveč svinj pri koritu. Bo, ker je časa desetletja, kazni za tiste, ki ne bodo zmanjšali emisij (za kar pa je nujno, da resno porihtaš električno omrežje) pa visoke.
- večina EVjev se bo polnila ponoči 4 ure na 2 kW moči. Ne bo - vsi bodo polnili avte na max. ker bodo zjutraj morali bit 100%, ker "kaj pa če..." In kot že 100x povedano - če imam 25kW hišni priklop, potem hočem 25kW 24/7. Nobeden, prav nobeden, ne bo polnil avta za km, ki jih bo drugi dan rabil. Bo, ko bo kWh varčnega polnjenja (pod nadzorom omrežja) 5 centov, polnjenja "jaz hočem vse takoj" pa 50 centov ali več, če že gledamo toliko v prihodnost, da bi bilo števulo BEV v SLO generalni problem za naše omrežje.
- Ponoči je tudi več kot dovolj rezerv tudi na nivoju same proizvodnje, res da skoraj vse iz TE. Ni toliko rezerv, kot si mislimo. Imaš pa prav, da iz TE - kar pa spet poruši zeleno bilanco. Še za dolgo časa dovolj, in ja, boljkotne iz TE, na žalost.
- Zakaj je EV prava stvar? Zato ker bo to v prihodnje veliko cenejši pogon, zato. Ti živiš v nekem paralelnem vesolju. Elektrika se bo podražila in to zelo. Čisto nič, ampak res čisto nič ne kaže na to, da bi ostala na tako perverzno nizki ravni. Vedno ostrejše okoljske zahteve, vedno večja energetska odvisnost, vedno več zastarele infrastrukture, ki se je ne obnavlja, vedno večji odjemi in smo spet na začetku vrtinca. Kvečjemu bo obratno, kot kar ti trdiš - elektrika se bo podražila, fosilna goriva pa pocenila. In hitro bomo na računici, da je ICE cenejši na km, kot EV (v Nemčiji je recimo že). V Nemčiji ni (razen v paralellnem svetu tistih, ki pač računajo tako, kot jim plačajo). Bo pa na koncu prevpžen kilometer stal isto, ja, država pač mora živeti tudi od davščin od prometa.
- Edini problem, ki ga jaz vidim je hitro polnjenje čez dan. Če je to res edini probelm, ki ga ti vidiš, jasno nakazuje, da nimaš pojma o čem govoriš. Podobno kot naš SJTV1, ki kar nekaj nabija o elektromobilnosti, nima pa osnov razčiščenih... Več, kot si predstavljaš ... In ne, polnjenje čez dan ni edini problem. Ne pri omrežju, ne pri avtih. Je pa veina problemo v resnici čisto drugje, kot si povprečen Janez predstavlja (itak zna razmišljat samo v smeri "baterije so svinjske in se jih ne da reciklirat" in "omrežje ne bo zdržalo in štroma ni dosti".
Pa še generalna pripomba: če malo poenostavim in ne računam voliva rabljenih avtov: v SLO je na cesti 1,2 M OV. Na leto prodamo 40 K OV: Torej bi, če bi od juri kupovali le še BEV, rabili 30 let, da vse zamenjamo. Pa se bo najprej na leto prodajalo po jurja, dva, tri ... Kar več kot izniči vpliv rabljenih, tako da ja, 100% BEV prihodnost je še krepko krepko daleč.