Quattro (Audi) vs 4Motion (VW)

raners

Majstr
4. mar 2008
2.704
365
83
Hej vsem...

Verjetno bom v bližnji prihodnosti menjal avto in najverjetneje bi kupil nekega karavana, zagotovo pa ali Audi (A4) ali VW (passat), razlog menjave pa je ravno 4 kolesni pogon.

In me zanima, v čem se razlikujeta 4 kolesna pogona "Quattro" od Audi in "4Motion" od VW (od letnika 2016 naprej)?
Nekaj takojšnih vprašanj:
- Ali imata oba 4 kolesna pogona stalni 4 kolesni pogon?
- Kakšne so razlike med njima?

Pogledal sem že tudi kak video (
), ampak me zanimajo tudi vaše izkušnje... ;)
 

bertoncl

Guru
4. jun 2015
1.735
583
113
Včasih je veljalo pravilo, da imajo audiji z vzdolžno postavljenim motorjem stalni 4x4 s torsen diferencialom, s prečno postavljenim motorjem pa haldex sklopko. Pri passatih je bilo enako, stari passati z vzdolžnim motorjem so imeli torsen, novejši s prečnim pa haldex.

Ampak, pri audiju sedaj obstaja tudi "quattro ultra" pri a4 in q5 z manjšimi motorji (npr. 2.0TDI), ima nekakšno sklopko (ni haldex), 3.0 TDI pa ima še vedno torsen. quattro with ultra technology – the permanently available all-wheel drive system | Audi MediaCenter (audi-mediacenter.com)

Pri VW pa nimam pojma, najbrž podobno. Tako da, čez palec bi rekel, da imata A4 in passat 2017, ob enakem motorju tudi zelo podoben oz čisto primerljiv 4x4 pogon.
 
  • Všeč mi je
Reactions: BornSkeptic

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.861
5.461
113
Glede na video zgoraj jaz ne vidim neke razlike :)
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.209
5.764
113
Razlika je relativna, ker sta quattro in 4motion samo komercialni oznaki za nemalokrat isto stvar. Odvisno od platforme seveda. Ponavadi se ima kot quattro v mislih pogon s sredinskim torsenom (to so auditi od a4 in q5 naprej) kot 4motion pa tisti s sredinskim haldexom (razen amaroka in starega passata vsi vw in audiji manjši od tistih v prejšnjih oklepajih). Oboje je stalni 4x4. Kakšna je v praksi razlika pojma nimam. Sam imam haldex in po snegu je super pa ko pripizdim v moker ovinek reagira prej kot jaz :D Ne vem pa zakaj odpiralec teme sploh rabi 4x4.
 

raners

Majstr
4. mar 2008
2.704
365
83
Iščem 4x4 pogon, ker živimo sredi brega in sem imel v preteklosti pozimi (ko na svežo zapade sneg) že večkrat težave prit do in od bajte... ;)

Tudi med letošnjo zimo sem enkrat naletel ravno na toliko snega, da sem sredi največjega brega obstal... Sn mel srečo, da ni v tistem trenutku prišel za mano nevede še kateri drugi avto, ker se mogoče nebi vredu končalo...

No, in mi je kolega (ki vozi A4 quattro) rekel, da verjetno nebi imel težav, če bi imel 4x4 pogon...

Ker pač kupujem enega izmed zgoraj navedenih karavanov (trenutno se bolj nagibam k VW), me pač zanima, če 4motion deluje enako učinkovito v zimskih razmerah kot audijev quattro pogon.. ;)
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.247
5.811
113
pri taščici
Pa zavedaj se, da če je pravi sneg, tudi v Q ni vsemogočen.
Smo sredi Ljubljane vlekli A4 Q iz parkinga na cesto, ker je mislil da bo šlo v celega. Na ravnem. Jok brate. Narinil si ga je po sebe....
Do neke normalne debeline snega in ob dobrih gumah pa ni panike. Dokler se zavedaš, da se je treba nekje tudi ustaviti in da sidra nimaš.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.828
3.847
113
Glede razlike, za po snegu v klanec. Več bo na gumah kot pa na pogonu.

Torsen je mehansko zaklenjen diferencial. Tako da ne dopušča nikoli zdrsa ene osi. Po domače je to stalni pogon, ki ves čas prenaša vsaj del navora na obe osi. To je v teoriji ok, samo v teoriji pa danes pomeni da ima avto 20% večjo porabo. Včasih je imel haldex počasne preklopne čase, nezmožnost zaklepanja sklopke v mirovanju vozila (zdrsavanje ob speljevanju) ... danes tega ni več, imajo vsi haldex pogoni ločene črpalke in so vezani na ESP. Skratka ne samo da preklopijo takoj, lahko oz. vedno preklopijo tudi pri speljavanju pa s precej pameti tudi predvidijo vozne razmere in delujejo skupaj z EDL dosti bolj kulturno od mehanskih blokad. Je pa tudi torsen doživel evolucijo in podpira vektorsko doziranje in elektronski nadzor, tako da v praksi je razlike za mišji kakec. Povprečen voznik ki rabi pogon 4x4 2x na leto ne ob opazil razlike med tema tipoma pogona. Zato se pa torsen lepo opušča, tudi pri Audiju.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad in bertoncl

raners

Majstr
4. mar 2008
2.704
365
83
Sem se včeraj pogovarjal s kolegom, ki ima A4 quattro 2016 190 KM in pravi, da je to čisto drugi avto kot prejšnji A4, ki ga je imel (mislim da letnik 2004, 130KM). In mislil je predvsem v pogonu (ne po ostalem udobju)... On je tudi doma v bregih in je prej tudi imel večkrat probleme na snegu..

No, vglavnem, na pune je prehvalil pogon. Je rekel, da tudi po normalni ovinkasti cesti skoraj sploh ne veš, da je sneg na cestišču, tako lepo se avto drži ceste... Pa prej je imel problem speljat iz dvorišča, če je bilo slabih 10cm snega... Letos je rekel, da je bilo precej več snega (da ga je tiščal pred seboj) in da je šlo brez problema speljat iz dvorišča..

Je pa tudi rekel (kot mi je tudi rekel en prodajalec, ko sem šel gledat en avto), da imajo do letnika 2017 še stalni 4 kolesni pogon, kasnejši pa že naj bi imeli 4 kolesni pogon, ko ga rabijo...
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.209
5.764
113
Tudi haldex je stalni 4 kolesni pogon (normalno gre vsaj 5% na zadnja kolesa), tako, da bo to zelo težko potrdit. Sicer pa prodajalci so na splošno mojstri in jim je bolj malo za verjet.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.483
9.186
113
Sem se včeraj pogovarjal s kolegom, ki ima A4 quattro 2016 190 KM in pravi, da je to čisto drugi avto kot prejšnji A4, ki ga je imel (mislim da letnik 2004, 130KM). In mislil je predvsem v pogonu (ne po ostalem udobju)... On je tudi doma v bregih in je prej tudi imel večkrat probleme na snegu..

No, vglavnem, na pune je prehvalil pogon. Je rekel, da tudi po normalni ovinkasti cesti skoraj sploh ne veš, da je sneg na cestišču, tako lepo se avto drži ceste... Pa prej je imel problem speljat iz dvorišča, če je bilo slabih 10cm snega... Letos je rekel, da je bilo precej več snega (da ga je tiščal pred seboj) in da je šlo brez problema speljat iz dvorišča..

Je pa tudi rekel (kot mi je tudi rekel en prodajalec, ko sem šel gledat en avto), da imajo do letnika 2017 še stalni 4 kolesni pogon, kasnejši pa že naj bi imeli 4 kolesni pogon, ko ga rabijo...
Sem precej prepričan, da so bile tukaj glavni dejavnik gume.
Kolikor vem ima A4 od facelifta naprej Quatro ultra pogon in ne od 2017.
 
  • Všeč mi je
Reactions: bertoncl

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Tole je bil eden redkih in edinih dobrih testov, kjer vidiš, da je vse zlo blizu skup in je vseeno. Kolikor vem obstaja še daljša različica oz. več avtov pod enakimi pogoji (gume seveda).

Audi kdaj tudi fino zataji...

 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.209
5.764
113
aha, to je ta quattro ultra in ne haldex... očitno gre haldex samo na prečno postavljene motorje, ultra je pa za vzdolžne

pa iz opisa sklepam, da so za razliko od haldexa, v normalnih pogojih zadnja kolesa popolnoma odklopljena in je s tem vožnja bolj "ekološka"
 
  • Všeč mi je
Reactions: bertoncl

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.247
5.811
113
pri taščici
Raners
Lahko je tudi fora, kako je narejen sprednji konec in poden avta.
Če si avto sam pod sebe natlači sneg, potem.....
Sem že napisal kako smo reševali na ravnem na Viču A4 Q ker je mislil da bo šlo v kakšne 30 celca...pod sabo si ga je natlačil in fertik...
Res da je to bilo nekaj generacij nazaj, ampak
 

map

Guru
6. jul 2008
7.781
1.924
113
najrajš na babi
Haldex ni noben stalni pogon. Je kr lepo po potrebi vklopljiv. Nekaj procentov vedno grabi zato da je olje na delovni temperaturi. Isto je pri čisto navadni visko sklopki. Če je olje na del. temperaturi grabi hipno, če ni zamuja. Že 2 desetljetja stari Suzukiji Ignis z navadno visko stalno grabijo nekje med 2-3 procente. Nič novega.
 
  • Všeč mi je
Reactions: hermann