Okolju prijazni avtomobili

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Nič se ne popravlja, menjuje se celotne module, vkolikor so še na zalogi.
Če imaš srečo, lahko dobiš kaj na odpadu, če se ni proizvajalec odločil za vsak kos zadeve kodirat na VIN vozila. Sedaj pa so na računalniškem vodilu že osnovne reči, kot je recimo zadnja štop lampa. Če imaš srečo ima kodiranje pooblaščen servis, ki se te pri 15 let starem avtu usmili za male pare ali pa tudi ne.
Pa je isto ali je Tesla ali pa Hyundai ali Ford ali pa John Deere traktor. Vse gre v smeri čim večje odvisnosti od principala. Sam lahko natočiš samo še tekočino za šipe pucat. Drugi čepki imajo pa počasi že nalepko možica z velikim ključem v roki - menjava oz dotakanje samo na pooblaščenem servisu.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.879
5.157
113
To je za take, da se pol bojite taki čep odpret in grete raje na servis.
Tak kot ona, ko rabiš posebno orodje za hibride, da te ne rukne.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.503
9.204
113
Ok vseeno ne bi pustil kar vsakemu potrošniku, da mal šraufa po hibridu:oops1:
Kdo mu ne bo pustil? Proizvajalec? Če je kupil avto, ga lahko tudi na odpad direkt odpelje. Ali pa razšraufa in razstavi dele po stanovanju. Ko mu ga bo pa proizvajalec doniral, naj pa pripne zraven pogoje donacije, kakršnekoli si želi.
Drugače v ZDA ''potrošniki'' na veliko šraufajo hibride, pa tudi električarje.
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Za vse avte je vprašanje v kakšni meri in kako so popravljivi. To je enako za klasike z ICE motorjem, hibride in tudi EV-je. Ob tej debati mi pride na misel Renaultov Modus, kjer je nekdanji sodelavec plačal takratnih 10K SIT (danes bi bilo to 50€) za menjavo prednje žarnice, nekaj kar smo pri bolj normalnih avtih delali sami doma na dvorišču. Vprašanje je kakšna bo servisabilnost avtomobila. Ali boš lahko menja eno celico baterije ali celoten sklop. Ta del bo tudi vplival na ogljični odtis.
Čipi in vsa elektronika bo zanimiva. Vprašanje je ali bodo proizvajalci uporabljali standardno avtomotive čipovje ali neko kratkoročno visokointegrirano čipovje, ki bo za vsako generacijo avtomobila popolnoma novo. V prvem primeru je proizvodnja elektronskega sklopa bolj zahtevna - več komponent na tiskanini, ampak bo čipovje dalj časa v proizvodnji in na trgu. Pri drugi varianti bo manj komponent na tiskanini ampak čas proizvajanja čipov bo krajši - težje servisiranje, manjša dostopnost rezervnih delov po x letih. Če generalno gledamo, je veliko čipov v produkciji že zelo dolgo, res da kakšna cena včasih naraste ampak veliko procesorjev je v proizvodnji tudi po več kot 10 let.
Tukaj je še eno dejstvo, ki govori proti visokointegriranemu čipovju. Proizvedena količina pri kateri se splača delat en velik visokointegriran čip, ki bo pokril 10 ali 15 standardnih. V smer svojih čipov gre Tesla. Se pa vseeno sprašujem kako dolgo si bo lahko to privoščil. Proizvodne količine ene znamke avtomobilov navadno niso neke velike količine za proizvajalca čipov, če rečemo, da gre en čip (en kos enega tipa čipa) na avto. Če pa laho isto uporabiš na večih koncih, pa je druga zgodba, potem količine narastejo. Še en faktor je cena razvoja in vpeljave v produkcijo..
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.503
9.204
113
V bistvu je tukaj še ena zadeva. Ne samo, da lahko čipi postanejo nedobavljivi, temveč v primeru težav, ki se pokažejo šele dolgoročno tudi že narejeni rezervni deli niso več uporabni. Recimo sam sem imel do sedaj že dva taka primera. In seveda na odpadu tudi ni nič za dobit, ker je itak vse v okvari.
K sreči se najdejo specialisti, ki to (za velik denar seveda) popravijo.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.879
5.157
113
Ok vseeno ne bi pustil kar vsakemu potrošniku, da mal šraufa po hibridu:oops1:
Ker? mislim v čem je razlika na hibridu menjat olje ali na perkinsu? Al pa nekaj na podvozju, al pa nevem kaj.
Dokler nimaš golega oranžnega kabla v roki ti nima kaj bit. Če moreš pa že po oranžnih kablih stikat pa vržeš stikalo ven na bateriji. Je napisano in označeno v navodilih kje je. in je spet isto kot perkins.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Ginginova in novaa

sad

Guru
24. avg 2007
20.503
9.204
113
Ker? mislim v čem je razlika na hibridu menjat olje ali na perkinsu? Al pa nekaj na podvozju, al pa nevem kaj.
Dokler nimaš golega oranžnega kabla v roki ti nima kaj bit. Če moreš pa že po oranžnih kablih stikat pa vržeš stikalo ven na bateriji. Je napisano in označeno v navodilih kje je. in je spet isto kot perkins.
Pri bateriji cukneš ven tako veliko sponko in ti tudi takrat nima kaj biti, saj prekineš napajanje.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
3.832
617
113
EU
Itak jasn, da nisem mislil tega tko, da lahko samo Toyota to počne a ne:rolleyes: Mislil sem na varnostni vidik, da kar vsi se pa le ne spoznajo na specifike hibrida, da bi ga lahko kar sami popravljali doma - in za vse, ki se morda sprašujete, ne, menjava olja ni enako popravilo vozila:bonk:
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.879
5.157
113
Vsak avto ma svoje specifike. In če se greš popravilo boš pa ja vedel, da se oranžnih kablov ne boža. Če tega neveš dvomim, da boš tudi olje sam sposobn menjat.
Drugo je pa enako kot na vsakem avtu.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
3.832
617
113
EU
Vsak avto ma svoje specifike. In če se greš popravilo boš pa ja vedel, da se oranžnih kablov ne boža. Če tega neveš dvomim, da boš tudi olje sam sposobn menjat.
Drugo je pa enako kot na vsakem avtu.
Si bančni uslužbenec, neki ti začne škrat v avtu oz. hecat pri štartu, pri klasiki si pač mal potrkal po štarterju, zdaj pa odpreš pokrov hibrida in kje boš ti vedel, kaj oranžni kabel pomeni?!? Ok mogoče ti to zdrava pamet pove, da se drž stran od kablov, ker te je doma že tresel, ko si menju žarnico oz. z bor mašino zavrtal direkt v kabel v steni ipd,.:obesise: Tako da ni treba zdaj poenostavljati stvari, pač zahteva vsaj kanček mal več znanja, kaj imaš pred sabo kot pri fičotu.:geek:
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.503
9.204
113
Čist tak, hibridi (vsaj Toyotini) nimajo štarterja. Tak da ta tvoj zapis je kar lepo teoretično natolcevanje ;).
No, verjamem pa, da tisti, ki mu oranžni kabli nič ne povedo, morda celo najde štarter v hibridu in udarja po njem. :evil: :valjamse: :aplauz:

Drugače pa bančni uslužbenci že precej časa sploh ne vedo, kaj je štarter in kako se pokrov motorja odpre. To imaš tam eno cifro za asistenco, pa pokličeš, vmes ko se fotkaš za FB in Insta...
 
  • Všeč mi je
Reactions: 9999 in sajkek

NekdoK

Guru
17. jun 2008
3.832
617
113
EU
No saj, točno to, z razlogom ne pustiš kar vsakemu šariti po hibridu (kar seveda ne pomeni, da ga ne smeš popravljati kjerkoli hočeš). To je bila tudi vsa poanta te konverzacije.:)
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.503
9.204
113
Glej, tisti, ki ne razume kaj je zaganjač in ne ve, da hibrid nima zaganjača, ne bo šaril ne po ICE ne po hibridu in ne električarju.
Tako da tukaj lahko zaključimo s to temo. Vse ostalo je pa pri hibridih isto. Sej na ICE lahko tudi recimo poškoduješ cevko za gorivo, pa ti potem avto zgori. Če si tak štor.

PS: No, morda bo šaril po predalu pred sovoznikom, ko bo iskal USB priklop. :valjamse: :evil:
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.879
5.157
113
Si bančni uslužbenec, neki ti začne škrat v avtu oz. hecat pri štartu, pri klasiki si pač mal potrkal po štarterju, zdaj pa odpreš pokrov hibrida in kje boš ti vedel, kaj oranžni kabel pomeni?!? Ok mogoče ti to zdrava pamet pove, da se drž stran od kablov, ker te je doma že tresel, ko si menju žarnico oz. z bor mašino zavrtal direkt v kabel v steni ipd,.:obesise: Tako da ni treba zdaj poenostavljati stvari, pač zahteva vsaj kanček mal več znanja, kaj imaš pred sabo kot pri fičotu.:geek:
Se ti zdi da nekdo, ki neve kaj gleda ko bo havbo odpr, da bo bilokaj šel šlatat? panima veze al je hibrid al pa perkins
 
  • Všeč mi je
Reactions: Ginginova

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Za vse avte je vprašanje v kakšni meri in kako so popravljivi. To je enako za klasike z ICE motorjem, hibride in tudi EV-je. Ob tej debati mi pride na misel Renaultov Modus, kjer je nekdanji sodelavec plačal takratnih 10K SIT (danes bi bilo to 50€) za menjavo prednje žarnice, nekaj kar smo pri bolj normalnih avtih delali sami doma na dvorišču. Vprašanje je kakšna bo servisabilnost avtomobila. Ali boš lahko menja eno celico baterije ali celoten sklop. Ta del bo tudi vplival na ogljični odtis.
Čipi in vsa elektronika bo zanimiva. Vprašanje je ali bodo proizvajalci uporabljali standardno avtomotive čipovje ali neko kratkoročno visokointegrirano čipovje, ki bo za vsako generacijo avtomobila popolnoma novo. V prvem primeru je proizvodnja elektronskega sklopa bolj zahtevna - več komponent na tiskanini, ampak bo čipovje dalj časa v proizvodnji in na trgu. Pri drugi varianti bo manj komponent na tiskanini ampak čas proizvajanja čipov bo krajši - težje servisiranje, manjša dostopnost rezervnih delov po x letih. Če generalno gledamo, je veliko čipov v produkciji že zelo dolgo, res da kakšna cena včasih naraste ampak veliko procesorjev je v proizvodnji tudi po več kot 10 let.
Tukaj je še eno dejstvo, ki govori proti visokointegriranemu čipovju. Proizvedena količina pri kateri se splača delat en velik visokointegriran čip, ki bo pokril 10 ali 15 standardnih. V smer svojih čipov gre Tesla. Se pa vseeno sprašujem kako dolgo si bo lahko to privoščil. Proizvodne količine ene znamke avtomobilov navadno niso neke velike količine za proizvajalca čipov, če rečemo, da gre en čip (en kos enega tipa čipa) na avto. Če pa laho isto uporabiš na večih koncih, pa je druga zgodba, potem količine narastejo. Še en faktor je cena razvoja in vpeljave v produkcijo..

Ma to ti je povsod isto. Kupiš električarja, bodisi Teslo, VW ali Hyundai. Pooblaščeni servis ti bo cel battery pack menjal. Se ti bo zlomil konektor na bateriji, ker je kamen priletel vanj, boš dal 25 jurjev za nov battery pack.

Če pa pelješ k neodvisnemu serviserju, ti pa zna popravit za 25x manj denarja.

Npr:

Jožko s pooblačenca bo samo cel battery pack menjal. Specijalizirani neodvisni, znajo pa tudi samo posamične problematične celice menjat.

 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.929
1.092
113
www.adriamedia.si
Saj so na vrhu še vedno samo EVji, ne vem od kje jim ideje da v tekstu pišejo bedarije. Okolju prijazno ni nobeno vozilo, to je menda jasno.

Če greš na njihovo uradno stran dobiš neke detajle (download report), ampak ne dosti, recimo dva primera:

Škoda naj bi pokurila pod 5 l/100 km, medtem ko Leaf naj bi pa v najslabšem primeru kuril kar 32 kWh/100 km.

Res ne vem iz koga se to delajo norca, pogledaš spritmonitor in takoj vidiš kje je realnost.
Sem velik zagovornik EV, ampak treba je bit realen. Itak so na vrhu sami EV. Edini resen minus LCA je predvidevanje o življenjski dobi baterije, ki je zgrešeno.
Porabe? OK so. Upoštevaj, da so to bruto porabe, torej koliko pobereš iz omrežja (z izgubami polnjenja vred), plus gretje (ki ga je treba upoštevati tudi, če ga narediš še na kablu). Tako da ...
In upoštevana je tudi proizvodnja goriv. Je vse v metodologiji zapisano. JKot rečeno,, življenjska doba baterij plus električni kix je zelo na folsilni strani, ker upošteva celo EU (z raznimi poljaki vred, ki so tu na nivoju tretjega sveta).
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.503
9.204
113
Ma to ti je povsod isto. Kupiš električarja, bodisi Teslo, VW ali Hyundai. Pooblaščeni servis ti bo cel battery pack menjal. Se ti bo zlomil konektor na bateriji, ker je kamen priletel vanj, boš dal 25 jurjev za nov battery pack.

Če pa pelješ k neodvisnemu serviserju, ti pa zna popravit za 25x manj denarja.

Npr:

Jožko s pooblačenca bo samo cel battery pack menjal. Specijalizirani neodvisni, znajo pa tudi samo posamične problematične celice menjat.

Jaz bi bil s tako suverenimi izjavami na to temo malo bolj previden.
Ker me prav zanima, kako bo specializiran neodvisni reagiral, ko mu boš prišel povedat, da ti je avto hišo požgal. Ali pa podzemno garažo s 30imi avti noter, pa tremi zastrupitvami.
In ja, se to dogaja proizvajalcem samim. Pa ne pravim, da so specialisti zanič. Pravim samo, da baterija ni en filter, ki ti uniči motor. Zadeva zna zelo hitro eskalirat v precej nepredstavljive višave.
Tako da, ko bodo specialisti nudili garancijo z ustreznim finančnim kritjem zadaj, se lahko začnemo malo bolj resno o tem pogovarjat. Do takrat pa kar limaj še naprej YT filmčke.