Okolju prijazni avtomobili

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.832
728
113
www.jernej.org
Se strinjam, da niso idealna rešitev. So pa gotovo boljša rešitev kot pa tovorjenje na milijone ton nafte čez pol sveta, kjer potem porabijo ogromno elektrike, da se jo rafinira in z velikimi izgubami skuri v avtih, da se lahko vozimo naokoli.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Ginginova

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Saj so na vrhu še vedno samo EVji, ne vem od kje jim ideje da v tekstu pišejo bedarije. Okolju prijazno ni nobeno vozilo, to je menda jasno.

Če greš na njihovo uradno stran dobiš neke detajle (download report), ampak ne dosti, recimo dva primera:

Škoda naj bi pokurila pod 5 l/100 km, medtem ko Leaf naj bi pa v najslabšem primeru kuril kar 32 kWh/100 km.

Res ne vem iz koga se to delajo norca, pogledaš spritmonitor in takoj vidiš kje je realnost.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Ginginova in novaa

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Zanimivo, da niso nobene Tesle testirali, verjetno so jim proizvajalci zastonj dostavili avte na test in jim med vrsticami povedali, da naj ne očrnijo preveč dizelske modele.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
10.939
5.013
113
Vsako raziskavo lahko narediš tako, da bo v dobri luči prikazan tisti, za katerega navija naročnik raziskave.

Če se pri emisijah EV-jev upoštevajo emisije, ki nastanejo pri proizvodnji elektrike... potem bi se morale pri ICE-jih tudi upoštevat emisije, ki nastanejo pri črpanju, transportu in rafiniranju nafte (vključno z emisijam pri proizvodnji elektrike, ki jo ta proces zahteva). Skratka... tukaj nikoli ne bomo dobili pravih številk, kater je bolj "zelen".

Me je pa nasmejalo, kako so v članku namignili, da bi lahko bile številke za EV še slabše, če bi upoštevali, da bi vsak EV v svoji življenski dobi 16 let potreboval dve bateriji (ker dajejo proizvajalci na baterijo samo 8 let garancije). To je tako, kot da bi rekel, da bi v povprečni življenski dobi avtomobila potreboval par novih avtomobilov, saj noben proizvajalec ne da garancije 16 let na avto.
Realno, povej kako dolgo bodo držale baterije? Garantiraš, da se v življenski dobi baterije ne bodo zamenjale. Koliko imamo prakse z ostalimi baterijami v življenju, nebi mogel tega trdit.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.353
5.866
113
pri taščici
Zagotovo bodo baterije imele krajso dobo od ICE motorjev.
Tudi elektro motorji in reduktorji se menjajo kot berem ze v casu garancije.
Vcasih zaradi malenkosti (lezaj) katerega bi sicer lahko menjal. Vseeno me ze nekaj casa mika elektrika.
Ko bo enkrat elektrarna na strehi in najbrz njeni viski, se pa zna znajti tudi kaj rabljenega pod nadstreskom. Za novo se pa premalo vozim.
I
So pa cene novih avtov 2x visje kot pred 5 leti (sploh EV) place pa niso 2x visje.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.416
9.163
113
ko moraš cel pogonski sklop menjat zaradi 2 ležajev...je kar boleča tema - ekonomska totalka. To je imela tesla v prvih generacijah.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
V teoriji je elektromotor veliko bolj zanesljiva zadeva, je pa treba vedeti da je klasičen pogon v avtomobilu izpiljena zadeva ki se je dopolnejvala in optimizirala destletja, jasno da tu ni več presenečenj. Tudi če gre za enostaven pogon in ga narediš čisto na novo bo potreboval nekaj let da se proizvodnja in zanesljivost izpili do konca.

Glede baterij, bo pa čisto enako kot je pri ICE, nekatere bodo delale 150k km druge 500k km. Vsekakor bi pa morali stremeti k temu, da se baterije, ki so bile enkrat izdelane čim več uporablja, da se naredi z njimi čim več km (car sharing, taxi, avtobus...). Namreč baterije so podvržene tudi koledarskemu staranju, ki se bo šele pokazal kako hud faktor je to.

Kako vedeti kater EV bo zdržal najdlje? Jaz bi se držal proizvajalcev katerih ICE zdržijo najdlje. Garancija pove bolj malo, ker imajo praktično vsi 8 let na baterijo. Morda izstopa Toyota, ki daje 10 let in neomejeno km na nekatere modele, seveda pod pogojem, da jim denar voziš na uradni servis.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Kilometri sami res niso tak problem, kilometri + 20 let je pa že čisto druga pesem.

Evo Toyota daje garancijo na milion km, ampak samo znotraj 10 let:
"The quality of the battery is supported by an optional extended care programme for owners that guarantees battery capacity of 70% after 10 years or 1,000,000 km driven."

Če bi tvoja trditev držala, se je Toyota s to garancijo ustrelila v koleno, ker bodo morali menjati praktično vsako 71 kWh baterijo v garancijskem roku.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
10.939
5.013
113
Saj na 10 let lahko da garancije tudi na 3 milijone kilometrov, ker saj vemo, vožnja + čas polnjenja ne seštejeta tega časa. Padec na 70% kapacitete je tudi velik, če mene vprašaš.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Na domačem tri faznem priključku, lahko vsak dan napolniš teh 71 kWh, kar je dovolj za 300+ km dnevno, kar pomeni 100.000 km LETNO. Če narediš pol tega bo še vedno 500k km v 10 letih, pa občasno boš tudi na hitri DC polnilnici kaj polnil. Pač pri teh večjih baterijah je visoka kilometrina čisto mogoča, dela jo pa nekdo ki se dnevno fura isto relacijo, tisti ki gre občasno na izlet na Hrvaško ne bo naklepal nekih silnih kilometrov.

Imaš morda še kakšen gnil argument na zalogi? Razmisli preden začneš pisat bedarije samo zato, da bi imel prav.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Marxon

NekdoK

Guru
17. jun 2008
3.832
617
113
EU
Za tak način uporabe, je potem za njega prava rešitev dizel, EV zagotovo ne. Jaz sicer ne maram dizlov, ampak treba je pač biti realen.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
10.939
5.013
113
Na domačem tri faznem priključku, lahko vsak dan napolniš teh 71 kWh, kar je dovolj za 300+ km dnevno, kar pomeni 100.000 km LETNO. Če narediš pol tega bo še vedno 500k km v 10 letih, pa občasno boš tudi na hitri DC polnilnici kaj polnil. Pač pri teh večjih baterijah je visoka kilometrina čisto mogoča, dela jo pa nekdo ki se dnevno fura isto relacijo, tisti ki gre občasno na izlet na Hrvaško ne bo naklepal nekih silnih kilometrov.

Imaš morda še kakšen gnil argument na zalogi? Razmisli preden začneš pisat bedarije samo zato, da bi imel prav.
Teorija ti gre od rok, vidim, praksa pa vsem električarjem bolj malo. To kar sem napisal ni nič gnil argument, ampak realnost.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Ko zmanjka argumentov je pa treba iti iz teorije v prakso.

Kakšno prakso imaš pa ti z EV s 70+ kWh baterijo?
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.832
728
113
www.jernej.org
Realno, povej kako dolgo bodo držale baterije? Garantiraš, da se v življenski dobi baterije ne bodo zamenjale. Koliko imamo prakse z ostalimi baterijami v življenju, nebi mogel tega trdit.
Treba je upoštevat, da EV nima ene same baterije... temveč več manjših celic, ki sestavljajo večjo baterijo. Če so proizvajalci avtov tako samozavestni, da dajo 7-8 let garancije, potem si lahko prepričan, da bodo v povprečju držale veliko dlje. Koliko bodo zdržale, je pa odvisno tudi od uporabe (kako pogosto se polni do 100%, kako pogosto se sprazni do 0%, kako dolgo stoji pri visokih/nizkih stanjih, kolikokrat se hitro polni, kolikokrat počasi, itd). Pri lepi uporabi sem prepričan, da bodo baterije preživele karoserijo avto (seveda ne več s 100% kapaciteto, temveč kakšnih 10, 20 ali 30% manj... ampak pri trenutnih avtih še vedno dovolj za 200+km). Če bo pa slučajno kakšna baterijska celica odpovedala (zaradi napake pri proizvodnji ali pretirane obrabe), pa ni potrebno menjat celotno baterijo, temveč samo to eno celico. Tako da, kar se mene tiče... izjave, da pri EV-jih bo treba pa vsaj 1x v življenski dobi menjat celo baterijo so navaden bullshit.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Marxon

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.223
4.702
113
Tudi ICE avti narejeni leta 2022 bodo čez 15 let verjetno imeli resne probleme z vzdrževanjem. Kje bo za dobiti že ob vgradnji zastarele čipa za popravilo kakih elektronskih sklopov? Za povezljivost (npr. AA) bo tudi precej neverjetno, da bi še delovala, če pomislimo, koliko so se telefoni menjali v zadnjih 15-ih letih. Verjetno tako drastičnih sprememb v bodočnosti ne bo, vseeno pa bodo spremembe velike in star HW v avtu tega ne bo sposoben slediti.
Na koncu bodo baterijski sklopi še najmanjši problem, ki bo vsaj za primeren denar rešljiv ... Za redkejša vozila mogoče rešitve pri elektronskih komponentah sploh ne bo. Ne glede na to, če so EV ali ICE.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Marxon

NekdoK

Guru
17. jun 2008
3.832
617
113
EU
Da, če bodo težave, bodo zaradi E - elektronike, ostalo je enostavno popravljivo vsaj še v tem stoletju. :cool: