Realno, povej kako dolgo bodo držale baterije? Garantiraš, da se v življenski dobi baterije ne bodo zamenjale. Koliko imamo prakse z ostalimi baterijami v življenju, nebi mogel tega trdit.Vsako raziskavo lahko narediš tako, da bo v dobri luči prikazan tisti, za katerega navija naročnik raziskave.
Če se pri emisijah EV-jev upoštevajo emisije, ki nastanejo pri proizvodnji elektrike... potem bi se morale pri ICE-jih tudi upoštevat emisije, ki nastanejo pri črpanju, transportu in rafiniranju nafte (vključno z emisijam pri proizvodnji elektrike, ki jo ta proces zahteva). Skratka... tukaj nikoli ne bomo dobili pravih številk, kater je bolj "zelen".
Me je pa nasmejalo, kako so v članku namignili, da bi lahko bile številke za EV še slabše, če bi upoštevali, da bi vsak EV v svoji življenski dobi 16 let potreboval dve bateriji (ker dajejo proizvajalci na baterijo samo 8 let garancije). To je tako, kot da bi rekel, da bi v povprečni življenski dobi avtomobila potreboval par novih avtomobilov, saj noben proizvajalec ne da garancije 16 let na avto.
Teorija ti gre od rok, vidim, praksa pa vsem električarjem bolj malo. To kar sem napisal ni nič gnil argument, ampak realnost.Na domačem tri faznem priključku, lahko vsak dan napolniš teh 71 kWh, kar je dovolj za 300+ km dnevno, kar pomeni 100.000 km LETNO. Če narediš pol tega bo še vedno 500k km v 10 letih, pa občasno boš tudi na hitri DC polnilnici kaj polnil. Pač pri teh večjih baterijah je visoka kilometrina čisto mogoča, dela jo pa nekdo ki se dnevno fura isto relacijo, tisti ki gre občasno na izlet na Hrvaško ne bo naklepal nekih silnih kilometrov.
Imaš morda še kakšen gnil argument na zalogi? Razmisli preden začneš pisat bedarije samo zato, da bi imel prav.
Treba je upoštevat, da EV nima ene same baterije... temveč več manjših celic, ki sestavljajo večjo baterijo. Če so proizvajalci avtov tako samozavestni, da dajo 7-8 let garancije, potem si lahko prepričan, da bodo v povprečju držale veliko dlje. Koliko bodo zdržale, je pa odvisno tudi od uporabe (kako pogosto se polni do 100%, kako pogosto se sprazni do 0%, kako dolgo stoji pri visokih/nizkih stanjih, kolikokrat se hitro polni, kolikokrat počasi, itd). Pri lepi uporabi sem prepričan, da bodo baterije preživele karoserijo avto (seveda ne več s 100% kapaciteto, temveč kakšnih 10, 20 ali 30% manj... ampak pri trenutnih avtih še vedno dovolj za 200+km). Če bo pa slučajno kakšna baterijska celica odpovedala (zaradi napake pri proizvodnji ali pretirane obrabe), pa ni potrebno menjat celotno baterijo, temveč samo to eno celico. Tako da, kar se mene tiče... izjave, da pri EV-jih bo treba pa vsaj 1x v življenski dobi menjat celo baterijo so navaden bullshit.Realno, povej kako dolgo bodo držale baterije? Garantiraš, da se v življenski dobi baterije ne bodo zamenjale. Koliko imamo prakse z ostalimi baterijami v življenju, nebi mogel tega trdit.