Koliko elektrike porabimo za rafiniranje nafte?

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.625
766
113
Jah vzel samo meni neznane cifre, jasno lahko da so napačne, ampak glede na to da je cel članek pisan v prid EV, dvomim da so te cifre v škodo EV emisij.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.625
766
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Hočeš reči, da tudi Elon Musk zavaja?

Elon Musk: Refining Gas Uses More Electricity Than Electric Cars

Komu naj zdaj verjamem?

Se strinjam da gre veliko elektrike, ampak vseeno je Llewellyn falil za faktor 1.000, preberi komentarje.

Muskova izjava je morda delno pravilna:
"You take an average of 5 kilowatt hours to refine [one gallon of] gasoline"

S tem da je mogoče z eno galono prevozit 80 km s 5 kWh pa ne

Edit: Problem takih izjav je tudi da ne moremo vedeti točno na kaj se nanašajo, oz. hitro se kaj zamolči. Čisto mogoče je da je zamolčano dejstvo, da je samo del produkta, ki ga naredi rafinerija bencin, kaj pa ostali produkti (plin, dizel, kerozin, mazut), je teh 5 kWh res razdelil med vse produkte, ki pridejo iz rafinerije, ali je vse obesil na bencin?

Dokler nekdo ne objavi podrobne študije s številkami, pač teh izjav ne moremo jemati resno.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Se strinjam da gre veliko elektrike, ampak vseeno je Llewellyn falil za faktor 1.000, preberi komentarje.

Mislim, da je to tudi sam priznal nekje med komentarji, če se prav spomnim, ampak, tisto je bilo v količini prevoženih milijard km.

Ampak, moja poanta je bila na ostale komentatorje, ki so v tisti temi pisali, kako se električni avti vozilo na premog, z videom sem pa hotel pokazati, da je premog le eden od virov pridobivanja elektrike in ne edini vir, kot so mislili prikazati nekateri in s tem vreči slabo luč na EV-je.

Kot nazaj sem jim hotel odpreti oči, koliko elektrike gre samo za rafiniranje fosilnih goriv, kje je šele čpranje iz zemlje, trasnport itn., da raje ne govorim o frackingu in vplivu frackinga na okolje.
Cca. pol leta nazaj je bil na rtvslo en dokumentarec, kjer so z zračnimi posnetki prikazali uničene gozdove v Kanadi zaradi frackinga. Katastrofa.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.625
766
113
Glej če eni lažejo oz. zavajajo v eno smer (EV na premog), potem ni treba z enakim principom usekak v drugo smer.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.625
766
113
Citat:
Uporabnik ceedevita pravi:
z eno galono avto srednjega razreda v povprečju prevozo okoli 60 km
mala jajčka pa tudi več

Problem je da se primerja trenutno povprečje potratnega voznega parka, z nekim tehnološkim superiornim (in dragim) izdelkom ki trenutno predstavlja 0,8% prodaje. Za isti denar je mogoče narediti hibrida brez priključka, ki bo imel porabo kot sem zapisal, ampak trg tega ne bi prebavil brez subvencij.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Glej če eni lažejo oz. zavajajo v eno smer (EV na premog), potem ni treba z enakim principom usekak v drugo smer.

Saj nisem. Sem samo navedel, kaj je rekel Elon Musk.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.625
766
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:

The 6 kWh electricity to refine gasoline would drive an electric car the same distance as a gasser?

ev-6kwh-gallon.png

Andy, hvala da si dobil tale članek, ki malo bolj podrobno analizira izjavo o porabi elektrike za rafiniranje bencina.

Na hitro sem preletel članek in te izjave ne more direktno ovržt in ne potrditi, ker so zadeve zelo zelo kompleksne. Vse temlji na nekih ocenah, ki zelo varirajo. Predvsem je problem, da se velikokrat enači vso energijo za rafiniranje kot da gre za elektriko, ali pa se vso porablejno eketrično energijo obesi samo na bencin, v rafineriji pa nastaja še veliko več drugih produktov.

Nekaj številk iz različnih študij iz tega članka:
- Rafinirije v US so leta 2005 pokurile 48,891,000,000 kWh elektrike, ampak glede na količino nafte ki jo predelajo je bilo to zgolj 0,089 kWh/gal bencina
- Argonne National Lab je leta 2008 objavil da je učinkovitost rafinerij med 84% in 88%, če vzamemo 85% to pride okrog 6 kWh energije za proizvodnjo 1 galone bencina, ampak tu se večino porablja nafto samo in ne elektriko, tako da tu gre za toplotno energijo, iz katere bi kvečjemu dobili 3 kWh elektrike
- Rafinerija ni edini porabnik energije za prdobivanje bencina, tu gre še za črpanje, transport ...

Moje mnenje ko berem te številke je da bi bila lahko 3 kWh/gal elektrike tudi ena od pravih ocen, tudi povprečje 25 MPG (9,4 l/100 km) za primerljiv klasičen avto se mi zdi pretirano.

Ne glede na to, to vseeno pomeni da z EV že prevožiš 20 km ko 5 l bencina šele v avto natočiš. S temi 5 l bi pa v plinski turbini s 50% izkoristkom pridelal lahko še za 110 km elektrike, s 5 l v klasičnem avtu pa ve vsak zase kako daleč pride.
 
Nazadnje urejeno:

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Vse te debate o nafti in elektriki iz premoga v glavnem potekajo na osnovi stanja tehnike ob delanju študij. Tehnika pa se z inovacijami nenehno razvija in prilagaja. Enostavne študije so hitre a zaradi omejenega obsega lahko precej nenatančne ali celo zavajajoče. Podrobne študije so natančnejše a morajo obdelati veliko podatkov, za kar potrebujejo veliko časa. Dokler so končane pa se lahko stanje tehnike že spremeni ali prilagodi. Torej so podrobne študije v glavnem uporabne zgolj za zgodovinske namene.
Kot smo nekoč s konj prešli na paro in kasneje iz pare na ogljikovodike, tako bomo jutri iz ogljikovodikov prešli na elektriko. Termoelektrarne (premog, uran...) so v bistvu relikt parnega obdobja in kot take obsojene na propad.
Večje kot bo povpraševanje po elektriki več se bo vlagalo v razvoj pridobivanja elektrike. Vse več avtomobilskih tovarn že ima nek model (ali pa ga vsaj napoveduje v letu ali dveh), kateri deluje izključno na elektriko. Cene električnih avtomobilov so tudi vsako leto nižje (Tesla napoveduje model za 31.000$). Vse pogosteje se objavljajo preboji pri komercialnem pridobivanju energije z zlitjem jeder. Novosti in povečanje kapacitet baterij pa se itak dogajajo že skoraj vsakodnevno.
Stvar je podobna, kot je bila pri širitvi multimedije ali računalništva ali telefonije ali...

Četudi je danes energetska bilanca še tako na strani naftnih derivatov ni vprašanje če ampak kdaj bo elektrika prevladala v transportu oseb. Tudi ni vprašanje če ampak kdaj bo pridobivanje elektrike tudi v povprečju ugodnejše kot rafiniranje nafte.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.625
766
113
Tank-to-wheel učinkovitost izražati z % je BS, točno se ve koliko goriva neko vozilo pokuri in to naprej pretvorti v MJ/100 km ali v kWh/100 km je enostavno.

Neznanka je potratnost in svinjanje pri pridelavi samega goriva.
 

ceedevita

Fizikalc
24. jul 2009
6.851
95
48
štajerska
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
....
Citat:
Energy efficient. Electric vehicles convert about 59%–62% of the electrical energy from the grid to power at the wheels—conventional gasoline vehicles only convert about 17%–21% of the energy stored in gasoline to power at the wheels.

pri vsej tej zadevi bi pa bilo zanimivo vedetu učinkovitost pri proizvodnji el. energije. Večina se je pridela v termoelektrarnah
 

Floki

Guru
6. sep 2007
9.851
2.986
113
Izkoristek termoelektrarne je na ravni 1/3 toplotne moči, Krška NEK ima npr. 36% izkoristek (toplotna moč - električna moč). TEŠ 6 bo imel izkoristek 43% (toplotna moč - električna moč) ampak tam gre del toplote še za ogrevanje Šaleške doline.
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.015
4.933
113
Nuku`Alofa
Seveda ne, plus tega nikjer ni niti približne ocene (ali pa je jaz nisen našel) o vplivu baterij na okolje, od pridobivanja litija do eventualnih uničenj baterije pri nesrečah.
 

ceedevita

Fizikalc
24. jul 2009
6.851
95
48
štajerska
to itak, enako kot pri solarnih celicah. se kar troši energija za izdelavo in svinja okolje
za okolje bodo verjetno najboljše gorvne celice, če bo recimo vodik proizvajala sončna termoelektrarna. Bi lahkoproizvajali kameltrajbarji, imajo dost sonca
Bo pa do takrat še dosti nafte preteklo
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik ceedevita pravi:
to itak, enako kot pri solarnih celicah. se kar troši energija za izdelavo in svinja okolje
za okolje bodo verjetno najboljše gorvne celice, če bo recimo vodik proizvajala sončna termoelektrarna. Bi lahkoproizvajali kameltrajbarji, imajo dost sonca
Bo pa do takrat še dosti nafte preteklo
80% sončne energije bi porabil ta termo proces s 40% izkoristkom s katerim bi pridobil elektriko, katero bi porabil za elektrolizo vode s tam 60% izkoristkom (upoštevan transport!) in nato vodik porabil v gorivnih celicah s tam 90% izkoristkom, da bi avtomobil poganjala elektrika. Ob tem pa pričakuješ, da bi vse te tehnologije manj svinjala okolje, kot pa kombinacija elektrika- akumulator
stupid-1.gif


PS- le kaj je v primeru nesreče bolj nevarno- ali nekja kg litija ali nekaj kg vodika
stupid-1.gif
 

Floki

Guru
6. sep 2007
9.851
2.986
113
Citat:
Uporabnik Gavran pravi:
Seveda ne, plus tega nikjer ni niti približne ocene (ali pa je jaz nisen našel) o vplivu baterij na okolje, od pridobivanja litija do eventualnih uničenj baterije pri nesrečah.

Glede uničenj baterij ne verjamem da so kaj bolj nevarne kot takrat ko se vžge bencin v avtu kar tudi dostikrat vidimo na posnetkih.

Zdaj govorit o vsej svinjariji ki nastane od začetka proizvodnje vsakega dela je primerno če gledaš obe strani ne sami ene. Pri črpanju nafte je stranski produkt tudi plin, ki je slabe kvalitete. Večino tega plina zgori kolikšno je onesnaženje si lahko pa samo predstavljaš če ti povem da so na bližnjem vzhodu leta 2008 skurili 34 milijard m^3 plina pri pridelavi nafte. Potem vsa proizvodnja in prevoz nafte s tankerji posledično tudi onesnaženje morja, energija za pridelavo nafte in izpusti pri pridelavi. Stvari na nobeni strani niso zanemarljive.
 

ceedevita

Fizikalc
24. jul 2009
6.851
95
48
štajerska
Citat:
Uporabnik telex pravi:
Citat:
Uporabnik ceedevita pravi:
to itak, enako kot pri solarnih celicah. se kar troši energija za izdelavo in svinja okolje
za okolje bodo verjetno najboljše gorvne celice, če bo recimo vodik proizvajala sončna termoelektrarna. Bi lahkoproizvajali kameltrajbarji, imajo dost sonca
Bo pa do takrat še dosti nafte preteklo
80% sončne energije bi porabil ta termo proces s 40% izkoristkom s katerim bi pridobil elektriko, katero bi porabil za elektrolizo vode s tam 60% izkoristkom (upoštevan transport!) in nato vodik porabil v gorivnih celicah s tam 90% izkoristkom, da bi avtomobil poganjala elektrika. Ob tem pa pričakuješ, da bi vse te tehnologije manj svinjala okolje, kot pa kombinacija elektrika- akumulator
stupid-1.gif


PS- le kaj je v primeru nesreče bolj nevarno- ali nekja kg litija ali nekaj kg vodika
stupid-1.gif

nič kolikokrat si že dokazal, da pojma nimaš o čem pišeš
izgleda, da je edino tvoje znanje tisto ,ki si ga dobil v kumrovcu
stupid-1.gif
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik ceedevita pravi:
nič kolikokrat si že dokazal, da pojma nimaš o čem pišeš
izgleda, da je edino tvoje znanje tisto ,ki si ga dobil v kumrovcu
stupid-1.gif
Hvala, da si me z močnimi argumenti prepričal in mi odprl oči. Zares hvala
evil.gif