Koliko elektrike porabimo za rafiniranje nafte?

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.265
98
48
#2
Par dni nazaj je Robert Llewellyn objavil posnetek o Lexusu (objavljen v Youtube kotičku), kjer je v drugem delu govoril o porabi elektrike za rafiniranje surove nafte.
Ker mi je bilo škoda, da se tak lep prispevek porazgubi v posnetku o Lexusu, sem ga prosil, če lahko objavi posebej del iz Lexusovega video posnetka, ki govori le o rafiniranju nafte.
Očitno me je slišal


Prispevek je sledeč:


Če razčlenimo kaj nam je povedano je to, da s količino elektrike, ki jo porabimo za rafiniranje ene enote bencina, lahko z EV-jem prevozimo skoraj enako razdaljo, kot jo naredimo s to isto enoto bencina + porabljeno elektriko za rafiniranje te enote bencina z navadnim vozilom, ki ima motor na notranje izgorevanje.

Torej je kurjenje bencina popolna potrata, ker lahko z električno energijo, ki jo potrebujemo za rafiniranje tega istega bencina, prevozimo skoraj enako razdaljo kot z bencinom + to isto električno energijo.

Upam, da sem tole napisal dovolj jasno


Tole bom dal sticky, da nam ne bo potrebno znova in znova, vsake par mesecev debatirati o eni in isti stvari.

Debata?
 

Kadet

Pripravnik
3. feb 2014
53
0
6
#3
Noben ne oporeka, da je elektrika super, a zaenkrat je pac tehnologija nesposobna razviti baterije, ki bi EV omogacale enak doseg pri enakih zmoznostih kot motor na notranje izgorevanje. Ko se bo ta problem resil, smo zmagali. Sevsda bo potrebno prilagoditi tudi cenovno dostopnost, predvsem mladim. Po mojem bi lahko masovno zalaufali samo, ce bi naredili elektricno razlicico npr. Twinga in ga ponudili studentom za 3k evrov kesa + 3k evrov kredita za pet let..
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.265
98
48
#4
Seveda, seveda. Poanta tega video posnetka je v tem, koliko energije mečemo stran po nepotrebnem pri vozilih na notranje izgorevanje.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
Osebje foruma
23. jul 2008
28.009
436
83
#5
A se ne predeluje goriva v frakcijskih stolpih...kaksna elektrika je tu misljena...za pogon rafinerije opče?

Pogledam video ko bom na PCju...
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
4.120
102
63
Nuku`Alofa
#6
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Seveda, seveda. Poanta tega video posnetka je v tem, koliko energije mečemo stran po nepotrebnem pri vozilih na notranje izgorevanje.
Iz tega sledi, da je bencin samo način za shranjevanje elektrike, ki se je drugače ne da shraniti v zadostnih količinah. Pa še tega se moramo zavedati, da električna energija pravzaprav ni VIR, je samo oblika energije, pridobljena od drugod - iz vode, vetra, urana, nafte, premoga,...
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.265
98
48
#7
Ja, ampak pri vožnji z EV-jem pokurimo le 4.5kWh, pri vožnji na bencin pa 4.5kWh in 4.5 litra bencina. Dejansko mečemo bencin skozi okno.
 
24. sep 2012
2.818
66
48
#8
No jaz s 4,5 l bencina naredim 100 km. Vseeno, da bi debato lahko nadaljevali bi bilo dobro dobiti kakšne dejanske podatke vseh energentov, ki gredo v rafinerijo. Za razžvlepanje se baje uporablja plin. Kolikor pa se spomnim različnih virov se je pa za učinkovitost celotne predelave nafte omenjalo cifre nad 80%.
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.265
98
48
#9
Seveda, hibridi so velik korak k izkoristku. Ampak večina ljudi še vedno vozi avte, s povprečno porabo 8l/100km.
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.834
42
48
#10
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
No jaz s 4,5 l bencina naredim 100 km. Vseeno, da bi debato lahko nadaljevali bi bilo dobro dobiti kakšne dejanske podatke vseh energentov, ki gredo v rafinerijo. Za razžvlepanje se baje uporablja plin. Kolikor pa se spomnim različnih virov se je pa za učinkovitost celotne predelave nafte omenjalo cifre nad 80%.
Le kako za razžveplajnje uporabljaš plin
Mogoče tako, da skuriš žveplo kateri gre nato v zrak kot SO2 in pade na zemljo kot H2SO4? (Za tiste iz FDV: žveplov dioksid in žveplova 6 kislina oz. kisli dež).
V rafinerijah je treba stvari transportirati, segrevati, nadzirati....Za delovanje dvigal, črpalk, kompresorjev, elektromotorjev, grelcev, klimatizacije... pa potrebujemo elektriko.
 
24. sep 2012
2.818
66
48
#11

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.834
42
48
#12
In koliko elektrike porabijo, da proizvedejo vodik?
V plinih je vodih (CH3 je npr, metan) in verjetno obstaja postopek, da bi proizvajali H2S. A verjetno le v kakšnih rafinerijah razvitega sveta. V ostalih državah pa je bolj profitabilna zgornja metoda.
 
24. sep 2012
2.818
66
48
#13
Zakaj rafinerije porabljajo elektriko meni ostaja neznanka, čakam na kakšne konkretne podatke, ker nek Robert iz Anglije, ki dela YouTube video prispevke ni ravno verodostojen vir.

Trenutno se skoraj ves vodik (>90%) pridobiva iz metana s pomočjo vodne pare, ampak to je debata malo mimo te teme.

V nerazvitem svetu se na žveplo v gorivu požvižgajo, še v US iz bencina ne odstranjujejo (vsega?) žvepla.
 
27. jul 2007
33.124
229
63
pri taščici
#15
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Ja, ampak pri vožnji z EV-jem pokurimo le 4.5kWh, pri vožnji na bencin pa 4.5kWh in 4.5 litra bencina. Dejansko mečemo bencin skozi okno.
A si pozabil da živiš v potrošniški družbi, kjer vlade stremijo k stalni gospodarski rasti. Gospodarska rast je lahko samo tako da se nekaj troši (še prej pa nekje zasluži, pa magar z najemanjem kreditov). Bolj ko se troši, večja rast je. Če bi avti požrli liter ali pa kwh energije za 100prevoženih km, bi toliko manj goriva bilo treba proizvesti, toliko manj elektrike, manj tankerjev in vrtin, avtocistern, črpalk..... In to je povsod.
Če bi naredili mobitele ki bi imeli življensko dobo 10+ let, ali belo tehniko ki ima dobo 20+. Pol manj novih bi prodali, se pravi pol manj ljudi zaposlenih v proizvodnji in prodaji(pa malenkost več na servisih).
 

Pepe

Majstr
20. sep 2007
8.801
204
63
#16
A ni pred časom krožila neka informacija, da baterije v svoji življenjski dobi niso sposobne shraniti toliko energije, kot se je porabi za njihovo izdelavi in distribucijo?
 
24. sep 2012
2.818
66
48
#17
Citat:
Fossil fuel vehicle:
The Well-to-Tank energy efficiency (from the primary energy source to the fuel tank),
which takes into account the energy consumed by the production, refining and transport of
the fuel, is around 83%.
Citat:
Electric vehicle:
The ‘Well-to-Tank’ energy efficiency (from the primary energy source to the electrical
plug), taking into account the energy consumed by the production and distribution of the
electricity, is estimated at around 37%:
vir: http://ec.europa.eu/transport/...ific_study).pdf

Od tu naprej pa lahko vsak izračuna koliko "primary energy" pokuri glede na porabo ki jo dosega, moji primeri:

EV: 18 kWh/100 km / 0,37 = 48,6 kWh primarne energije
Jaz (bencin): 4,7 l/100 km = 41,36 kWh / 0,83 = 50 kWh primarne energije
Dizel: 5,5 l/100 km = 53,9 kWh / 0,83 = 65 kWh primarne energije

Pa seveda to je en vir, ki spet ni nujno točen. Notri je tudi primer izračuna za Priusa in je kot energijska vrednost bencina uporabljen 37 MJ/l, kar je vrednost za dizel in ne bencin in namesto 83% učinkovitosti rafinerije uporabljeno 80%. Poraba za EV je pa predstavljena smešno nizka (11 kWh/100 km), kar v resničnem svetu skoraj ni dosegljivo.

O porabi elektrike za rafinerijo pa ne duha ne sluha. Na sorodnem forumu je bil objavljen isti filmček in en komentar na to porabo elektrike:
https://slo-tech.com/forum/t237521/p4412757#p4412757

Torej na 2800 GWh predelane surove nafte (na dan) porabijo 15,7 GWh. Torej dnevna poraba elektrike je dejansko zelo velika ampak ko to postaviš v kontekst količine predelane nafte številka naenkrat postane zelo majhna. Preračunano 0,25 kWh elektrike na galono dizla.
 
3. okt 2012
3.643
0
36
#18
Citat:
Uporabnik Kadet pravi:
Po mojem bi lahko masovno zalaufali samo, ce bi naredili elektricno razlicico npr. Twinga in ga ponudili studentom za 3k evrov kesa + 3k evrov kredita za pet let..
In kako si to predstavljaš,da bodo ponudili električnega Twinga za 6k,če pa nov Twingo bencinar stane 8k??
Nekateri ste res totalno nerealni...
(se opravičujem za offtopic)
 

masevc

Fizikalc
2. sep 2007
1.663
10
38
msevc.blogspot.com
#19
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Seveda, hibridi so velik korak k izkoristku. Ampak večina ljudi še vedno vozi avte, s povprečno porabo 8l/100km.
ko bodo električni avtomobili omogočali domet 800 km in nato nadaljevanje po 15 minutah, sem prvi, ki ga bom začel uporabljati.

Do takrat pa bom še naprej na dizelašu
 
3. okt 2012
3.643
0
36
#20
Citat:
Uporabnik masevc pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Seveda, hibridi so velik korak k izkoristku. Ampak večina ljudi še vedno vozi avte, s povprečno porabo 8l/100km.
ko bodo električni avtomobili omogočali domet 800 km in nato nadaljevanje po 15 minutah, sem prvi, ki ga bom začel uporabljati.

Do takrat pa bom še naprej na dizelašu
Koliko kilometrov pa narediš na dan/mesec/leto?