Koliko elektrike porabimo za rafiniranje nafte?

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Normalno,tukaj gor je kar nekaj maratoncev,ki vsakodnevno prevozijo 1.500 kilometrov v enem kosu brez ustavljanja,zato seveda rabijo električen avto,ki se za tako pot napolni v 10 minutah
evil.gif
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
10.914
4.972
113
Citat:
Uporabnik masevc pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Seveda, hibridi so velik korak k izkoristku. Ampak večina ljudi še vedno vozi avte, s povprečno porabo 8l/100km.

ko bodo električni avtomobili omogočali domet 800 km in nato nadaljevanje po 15 minutah, sem prvi, ki ga bom začel uporabljati.

Do takrat pa bom še naprej na dizelašu
smile-1.gif

Ko bo zmanjkalo nafte se bomo morali že navaditi, četudi bomo vsakih 300km stali za pol ure. Dejstvo je da smo polovico nafte že porabili. In dejstvo je tudi, da čisto vse nafte ne smemo porabit, sa se le ta uporablja za razne namene. Nejvečji porabnik pzraven prevoza, je recimo izdelava plastike. Ampak prednost slednje je da je da se jo da reciklirat.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Citat:
Uporabnik MrDaco pravi:
Dejstvo je da smo polovico nafte že porabili. In dejstvo je tudi, da čisto vse nafte ne smemo porabit, sa se le ta uporablja za razne namene.

Bedarija tole o porabljeni polovici nafte,to so špekulacije...in če ne drugega,znamo že nekaj časa proizvajati umetno nafto in bencin

http://www.hybridcars.com/audi-opening-synthetic-fuel-plant/

(menda so jo znali nemci že med 2.svetovno vojno),vse se vrti samo okoli cene in stroškov takega pridobivanja!
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Tako je, nafte dejansko nikoli ne bo zmanjkalo ampak bo cena naraščala tako, da jo bomo porabljali vedno manj, alternative bodo pa zaradi tega vedno bolj ugodne.
 

sp33dy

Zelenc'
13. maj 2013
22
0
1
Ptuj
Citat:
Uporabnik telex pravi:
Citat:
Uporabnik masevc pravi:
ko bodo električni avtomobili omogočali domet 800 km in nato nadaljevanje po 15 minutah, sem prvi, ki ga bom začel uporabljati.

Do takrat pa bom še naprej na dizelašu
smile-1.gif
Ko prevozim 800 km v enem kosu si tudi jaz neizmerno želim nadaljevati pot. Še raje v 5. kot v 15. minutah
bonk.gif
Napačno razmišljaš. Lahko imaš več voznikov, ki se menjujejo.
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik sp33dy pravi:
Ko prevozim 800 km v enem kosu si tudi jaz neizmerno želim nadaljevati pot. Še raje v 5. kot v 15. minutah
bonk.gif
Napačno razmišljaš. Lahko imaš več voznikov, ki se menjujejo.

[/QUOTE]
Nikjer nisem dejal, da si želim tudi šofirati
evil.gif


PS- turistični avtobusi se običajno držijo termina 2 uri vožnje (cca 200 km) +15 min postanka+ 2 uri vožnje+ 30..45 min postanka (da nekaj poješ)+ 2 uri vožnje+ 15 min postanka+ (ponoči so postanki malo redkejši, ker potniki spijo) pa vseeno prideš do Rima ali Amsterdama ali Lizbone ali... kot bi te kdo pretepel. Koliko misliš bi jih preživelo na avtobusu brez postankov
sprasujem se.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Tako je, nafte dejansko nikoli ne bo zmanjkalo ampak bo cena naraščala tako, da jo bomo porabljali vedno manj, alternative bodo pa zaradi tega vedno bolj ugodne.

Tole se lepo slisi, ce ne bi posledicno narascala cena vseh izdelkov, ki se jih pridobiva iz nafte, za katere ne bo alternative.

P.S.: Da ne govorim o posledicah na okolje pri alternetivnih nacinih pridobivanja nafte ala fracking.
 
Nazadnje urejeno:

der_Alte

Fizikalc
21. jul 2007
2.063
10
38
Zemlja
alte.aufbix.org
Avtobus je neudoben v primerjavi z avtomobilom. No, odvisno od avtomobila. Recimo, meni ni problem prevozit tudi čez 700km brez ustavljanja. Le zakaj neki bi se ustavljal?
confused-1.gif
 

masevc

Guru
2. sep 2007
3.431
858
113
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik masevc pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Seveda, hibridi so velik korak k izkoristku. Ampak večina ljudi še vedno vozi avte, s povprečno porabo 8l/100km.

ko bodo električni avtomobili omogočali domet 800 km in nato nadaljevanje po 15 minutah, sem prvi, ki ga bom začel uporabljati.

Do takrat pa bom še naprej na dizelašu
smile-1.gif

Koliko kilometrov pa narediš na dan/mesec/leto?

60.000 na leto
 

masevc

Guru
2. sep 2007
3.431
858
113
Citat:
Uporabnik telex pravi:
Citat:
Uporabnik masevc pravi:
ko bodo električni avtomobili omogočali domet 800 km in nato nadaljevanje po 15 minutah, sem prvi, ki ga bom začel uporabljati.

Do takrat pa bom še naprej na dizelašu
smile-1.gif
Ko prevozim 800 km v enem kosu si tudi jaz neizmerno želim nadaljevati pot. Še raje v 5. kot v 15. minutah
bonk.gif

Pac si zjamran...
evil.gif
 

Alan

Fizikalc
22. jul 2007
2.031
19
38
42
Ljubljana
Koliko energije pa se porabi za izdelavo baterij in ostalega kar je potrebno za EV?

Vsak bo itak prikazal zadeve tako da bojo njemu v korist.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Ta filmček, na katerega si dal YT link je isti filmček iz prvega posta te teme
wink-1.gif


Komentarje že poznam, hvala za drugi link. Je bilo zanimivo branje - sem na hitro preletel.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Še enkrat link na moj prejšnji prispevek:
https://www.alter.si/tabla/show...t=1#Post2008422

Na 2.800 GWh predelane surove nafte (na dan) porabijo 15,7 GWh elektrike (0,6% energije), dokler mi ne dokaže kdo drugače je za mene debata zaključena.

In dokler mi kdo ne dokaže drugače je Well-to-Tank učinkovitost:
- bencina 83%
- elektrike 37% (EU povprečna proizvodnja)

Tank-to-Wheel pa si lahko izmeri vsak sam z dejansko porabo.
Pa prosim ne mi sedaj lepit slik ubogih ptičev v razliti nafti.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Nihče tem številka ne oporeka. V bistvu je prav nasprotno. Po teh številkah je na 1 imperialno galono (ker je Robert Lewlleyn iz UK) = 4.5 litra, 7.5kWh izgub pri poti well-to-tank za fosilno gorivo.

A kljub vsem izgubam, so EV-ji še vedno cca. 50% varčnejši od Priusa in še 1x manj CO2 emisij od Priusa.

Če pa rafinerije uporabljajo elektriko za rafiniranje iz svojih TE, so pa te izgube še večje. Je v tem dokumentu všteto, da se za rafiniranje nafte uporablja elektrika iz lastne TE, ki ima enake izgube, kot TE, ki napaja direktno EV? Torej, da ni uporabljena neto količina elektrike za rafiniranje, ampak bruto?

Drugače pa je za nekoga, ki se mu ne da preveč brati, zanimivo branje od strani 12 naprej, kjer je Summary.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Treba je ločit koliko primarne energije in koliko električne energije se porablja pri rafineriji nafte, to sta dve zelo različni zadevi. V vseh študijah dobimo samo podatek o primarni energiji, jasno bi bilo iz tega mogoče pridobiti samo 40% električne energije.

Če ima rafinerija lastno elektrarno potem se jasno mora upoštevati porabo vira, ki to elektrarno napaja, to bi bilo težko skriti, ker EU strogo nadzoruje vse kar izloča CO2.

EV 50% varčnejši od Priusa? Če preračunaš na porabo primarne energije potem ne. Summary lepo prikaže nekatere prednosti EV leta 2009, ampak kot že rečeno tank-to-wheel učinkovitost naj si izračuna vsak sam s svojo lastno porabo in podatkom da:
- je pridelava fosilnih goriv 83% učinkovita. 5 l bencina = 53 kWh primarne energije, 5 l dizla = 59 kWh
- je pridelava elektrike 37% učinkovita. 18 kWh = 48 kWh primarne energije

CO2 spet lahko približno ocenimo z učinkovitostjo pridelave bencina, 1 l bencina = 2,33 kg CO2 / 0,83 = 2,8
- 5 l/100 km bencina * 2,8 kg/l = 140 g CO2/km
- 18 kWh/100 km * 0,55 kg/kWh (Slo mix brez upoštevanja priprave goriva za TE) = 99 g CO2/km

Kot rečeno to je primer za porabo 5l bencina in 18 kWh elektrike, tu naj vsak zase izračuna jaz se ne mislim kregat, da EV pokuri 12 kWh bencinar pa 8 l.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Ciljal sem na tabelo na 12. strani, kjer je well-to-wheel ratio porabe energije 1:1.7, CO2 emmissions ratio well-to-wheel pa 1:2.3.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Jaz pa gledam izračune in vnašam not cifre za Slovenijo danes ne pa vprašljive cifre iz leta 2009 za EU povprečje. Pa tudi NEDC ni verodostojen ne za EV ne za klasiko, zato pravim naj si vsak sam izračuna zase ali kot statistiko vzemimo spritmonitor, saj ni težko.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Po eni strani praviš, da so cifre iz leta 2009 vprašljive, po drugi pa te cifre uporabljaš za lastne izračune
confused-1.gif
:

Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
- je pridelava fosilnih goriv 83% učinkovita. 5 l bencina = 53 kWh primarne energije, 5 l dizla = 59 kWh
- je pridelava elektrike 37% učinkovita. 18 kWh = 48 kWh primarne energije

Drugače pa hvala za izračune!