Garancija - veljavnost

ajvanho

Pripravnik
3. sep 2007
463
6
18
Imam izdelek, katerega mislim reklamirati. Garancija poteče konec februarja. Zanima me, kako je pri popravilu s samo garancijo in sicer:

1.Če ti izdelek popravijo, se garancija kaj podaljša ali traja še vedno do konca februarja ?
2.Če ti izdelek zamenjajo z novim, se garancija kaj podaljša ali traja še vedno do konca februarja ?

Hvala za odgovor.
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
1. Za pričakovati je, da se garancija podaljša za čas popravila. V primeru zamenjave določenih delov pa bi morali imeti zamenjani deli tudi določeno garancijo, ki se začne šteti od konca popravila.

2. Po mojem ima nov izdelek svojo garancijo, ki začne teči od dneva prevzema. Torej če ti izdelek zamenjajo 1. februarja 2008 in ima ta izdelek eno leto garancije, ti garancija za nov izdelek poteče 1. februarja 2009 in ni nikakor odvisna od garancije za pokvarjen izdelek, ki si ga dostavil v popravilo.

Oboje izhaja iz logike garancije.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
2.) Če dobiš nov izdelek ti garancija prične teči znova in običajno dobiš tudi nov garancijski list, katerega ti potrdi servis in ne trgovina, v kateri si izdelek kupil.
 

lovelove

lovelove
23. jul 2007
2.788
0
36
115
zravn komšije
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
1. V primeru zamenjave določenih delov pa bi morali imeti zamenjani deli tudi določeno garancijo, ki se začne šteti od konca popravila.

Tako je + garancija se podaljša za čas popravila, kot je bilo že rečeno.
 

jurek1973

Guru
3. sep 2007
3.914
816
113
Citat:

2. Po mojem ima nov izdelek svojo garancijo, ki začne teči od dneva prevzema. Torej če ti izdelek zamenjajo 1. februarja 2008 in ima ta izdelek eno leto garancije, ti garancija za nov izdelek poteče 1. februarja 2009 in ni nikakor odvisna od garancije za pokvarjen izdelek, ki si ga dostavil v popravilo.

Oboje izhaja iz logike garancije.
Pa ni čisto tako.
Ko si kupil izdelek, ti je prodajalec/proizvajalec garantiral, da bo izdelek deloval
do recimo 28.2.2008.
Ampak tebi je izdelek prej crknil.
Odneseš ga na servis, da ga popravijo.
Če ti ga popravijo je vse OK, garancija se ti pofdaljša za tistih nekaj dni, ko si bil brez izdelka.
Če pa servis ugotovi, da je enostavneje/ceneje zamenjati cel izdelek z novim, pa tudi prav.
Ampak garancija se ti tudi tu podaljša samo za tistih nekaj dni, ko si bil brez.
Ker serviser/prodajalec/proizvajalec je s tem izpolnil svojo obljubo, da bo
izdelek deloval do 28.2.2008, na kak način je pa to zagotovil (popravilo/zamenjava)
pa načeloma tebe ne briga.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Praktično preverjeno je tako kot sem napisal.
In to na Telerayu, kjer baje zelo zahebavajo z uveljavljanjem garancije. No, saj tudi so poizkušali zavlačevati, po enem tednu bolj ''uradnega komuniciranja'' sem dobil nov telefon z novimi dvemi leti garancije.

Kako je pa zakonsko to urejeno, pa ne bi vedel. Dvomim pa, da bi Teleray dajal več kot je treba.
 

jurek1973

Guru
3. sep 2007
3.914
816
113
Jaz sem pa praktično preveril oba primera.
Pri Mobitelu sem kupil paket (T28 al kaj je že bil tisti mali debeli erikson)
Ko mi je prvič crknil, so ga zamenjali in sem dobil novo garancijo.
Ko je še ta zamenjani crknil, sem spet dobil novega, ampak datum izteka
garancije je pa ostal od prejšnjega telefon.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Hehe, zakon.
grin1.gif
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Citat:
Uporabnik jurek1973 pravi:

Če pa servis ugotovi, da je enostavneje/ceneje zamenjati cel izdelek z novim, pa tudi prav.
Ampak garancija se ti tudi tu podaljša samo za tistih nekaj dni, ko si bil brez.
Ker serviser/prodajalec/proizvajalec je s tem izpolnil svojo obljubo, da bo
izdelek deloval do 28.2.2008, na kak način je pa to zagotovil (popravilo/zamenjava)
pa načeloma tebe ne briga.

To kar pišeš je v nasprotju z namenom garancije. Garancija ščiti kupca pred t.i. otroškimi umrljivostmi, to so odpovedi, ki nastanejo ob začetku delovanja nekega izdelka zaradi napak v materialih, slabe kvalitete izdelave, ... Ker je nov (zamenjava za pokvarjen) izdelek prav tako podvržen otroškim umrljivostim bi morala garancija začeti teči znova. Ni problem potrošnika, če neki firmi vsi izdelki odpovedo v garancijskem roku, to je pač problem firme. Garancija se nanaša na izdelek z določeno identifikacijsko številko. Nov izdelek ima drugo identifikacijsko številko, torej tudi novo garancijo.
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
6.948
1.260
113
Daj ne zavajaj ljudi:



(1) Pri manjšem popravilu se garancijski rok podaljša za toliko, kolikor časa kupec ni mogel uporabljati stvari.
(2) Če pa je bila stvar zaradi nepravilnega delovanja zamenjana ali bistveno popravljena, začne garancijski rok teči znova od zamenjave oziroma od vrnitve popravljene stvari.
(3) Če je bil zamenjan ali bistveno popravljen le kakšen del stvari, začne garancijski rok znova teči samo za ta del.
 

ajvanho

Pripravnik
3. sep 2007
463
6
18
Hvala vsem za trud. Moj namen ni bil, da bi se začeli kregati med seboj, želel sem slišati samo vaše mnenje, da se pripravim, kako lahko na servisu reagiram, če mi ob morebitnem novem izdelku ne ponudijo nove garancije.

Lepo se imejte.