EU GARANCIJA vozila - uveljavljanje

smrkec

Majstr
5. sep 2007
1.856
388
83
Zdravo. Pred kratkim sem se spekel z nakupom uvozene Kie Ceed preko Kia pooblascenega prodajalca (naj ostane trenutno neimenovan).
V mojem primeru je problem se vecji ker mi je bilo pred nakupom zagotovljeno da ima avto digitalno servisno knjigo. Po 6 mesecih so se mi zacele pojavljati tezave na sklopki in ko sem peljal avto na servis sem izvedel da v "digitalni knjigi" ni popolnoma nobenega vpisa o katerem koli servisu.

In tukaj mislim da tici zajec. Namrec, Kmag (pokriva balkan) ne placuje licence za Kia Connect (cloud services), verjetno ker sparajo. Digitalna servisna knjiga je pa seveda dostopna samo preko Kia Connecta. Torej, Kmag zavrne garancijo kljub temu da je avto uvozen iz evrope in bi zakonsko absolutno morala veljati, ker avto nima servisne zgodovine, ki pa jo dejansko ima, ampak je zaklenjena v kia connectu do katere ni dostopa ker ne placujejo licenc. #mindfuck.

Te teorije nisem preveril ker seveda v kmagu tega ne bodo nikoli potrdili. Ce pa googlas kako dostopat do kiine servisne knjige je takoj razlozeno da preko Kia Connect-a.
ali prav razumem, da potem preko kmaga gredo tudi vsi ostali pooblaščenci? Ali zakaj ne greš še na drug servis oz prej vprašaš po telefonu, če imajo dostop...?
 

kikib

Zelenc'
17. jan 2024
2
0
1
ali prav razumem, da potem preko kmaga gredo tudi vsi ostali pooblaščenci? Ali zakaj ne greš še na drug servis oz prej vprašaš po telefonu, če imajo dostop...?
Tako je. Potrudijo se uveljavljati garancijo ceprav jo po pravilniku KMAGa ne morejo. V mojem primeru so poslali vse podatke in detajle o tezavi na KMAG, od katerih je prisel odgovor da ker avto nima servisne zgodovine ne bodo krili popravila. Verjetno ce bi imel fizino knjizico bi mi potrdili, kljub temu da je avto uvozen in nima garancije.
Tako da je potem stroske menjave sklopke kril pooblascenec iz dobre volje.
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.414
125
63
KIA ne vem če ima online bazo za servise, vsaj v SLO je nima. Če praviš da imaš servisno zgodovino, pokliči servise v tujini, naj ti pošljejo delovne naloge ali pa račune, v mojem primeru to ni bila težava in so poslali brez težav.

Če si kupil avto prvotno iz DE, preveri ali je pri njih garancija veljavna. Če je, jo potem lepo uveljavljas v SLO, pisno seveda. Jaz sem imel praktično pripravljeno za tožbo in malce dobre reklame v medijih, ampak so na koncu priznali kritje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

LarryClay

Majstr
10. feb 2023
849
841
93
Če je avto kupljen v Nemčiji, potem velja nemška zakonodaja in nemški garancijski pogoji. TIRS tu ne bo mogel nič.
Če je avto kupljen v Sloveniji, od pravne osebe, potem imaš vsaj osnovno pravno zaščito v smislu, kaj ti je bilo obljubljano. Vendar če o obljubljanem nimaš dokaznega materijala, si lahko z obljubami obrišeš rit.

KMAG je pa itak smeh. Obtičali v času, ko so bile Kie economy cheap shit avti. Sedaj, 30 let kasneje, folk pričakuje višji nivo. Kia Connect je nekaj osnovnega za novejša vozila.
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.414
125
63
Če je avto kupljen v Nemčiji, potem velja nemška zakonodaja in nemški garancijski pogoji. TIRS tu ne bo mogel nič.
Če je avto kupljen v Sloveniji, od pravne osebe, potem imaš vsaj osnovno pravno zaščito v smislu, kaj ti je bilo obljubljano. Vendar če o obljubljanem nimaš dokaznega materijala, si lahko z obljubami obrišeš rit.

KMAG je pa itak smeh. Obtičali v času, ko so bile Kie economy cheap shit avti. Sedaj, 30 let kasneje, folk pričakuje višji nivo. Kia Connect je nekaj osnovnega za novejša vozila.

Ubistvu v EU veljajo EU pogoji, kar pomeni da če ima proizvajalec garancijo v tej državi, se jo tudi lahko koristi pri temu serviserju v drugi državi. Nima veze ali TIRS pomaga ali ne, v kolikor se sproži tožba,se zadeva reši v korist kupca in KMAG je tudi tega zaveda. Nima veze ali ima online bazo ali ne, dostavi se pač servisna knjiga fizično ter pripadajoči računi ( v DE npr jih brez težav posljejo po mailu).
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

LarryClay

Majstr
10. feb 2023
849
841
93
Ubistvu v EU veljajo EU pogoji, kar pomeni da če ima proizvajalec garancijo v tej državi, se jo tudi lahko koristi pri temu serviserju v drugi državi. Nima veze ali TIRS pomaga ali ne, v kolikor se sproži tožba,se zadeva reši v korist kupca in KMAG je tudi tega zaveda. Nima veze ali ima online bazo ali ne, dostavi se pač servisna knjiga fizično ter pripadajoči računi ( v DE npr jih brez težav posljejo po mailu).
Ne drži. Koncept EU garancije v zakonodaji ne obstaja nikjer.
EU garancija je posledično prostovoljna komercialna odločitev nekega proizvajalca. Nekateri nudijo tudi globalno garancijo. Npr. za računalnike, pametne telefone, ipd …, za avte je slednje izredno redko.

Zakonodaja narekuje samo osnovne pogoje. In da se to zadosti, je dovolj, da trgovec, kjer si nov avto kupil, nudi garancijska popravila samo pri sebi. Torej, če si kupil pri Joško Cars v Jonkopingu, uveljavljaš garancijo tam. In zakonsko je vse OK.
Vse nad tem je pa nadstandard.
 

LarryClay

Majstr
10. feb 2023
849
841
93
Bom pa še napisal, zakaj avto proizvajalci dajejo EU garancije, sploh za potovanja/tranzit.
Zato ker zakonodaja predvideva, da mora za garancijska popravila, oz. okvare, proizvajalec nuditi ne zgolj brezplačno popravilo, temveč tudi kritje morebitne škode in nadomestno vozilo, ko je vozilo nevozno.
Ker je večina garancijskih napak, ko je vozilo nevozno, trivialnih, npr. crknjen 12v akumulator ali še kaj podobno bebastega, krit nadomestni avto, šlep službo do Jonkopinga in podobno, pač dražje, kot da plačajo, da lokalni servis zadevo uredi.
Če slednje lahko zapeljejo v višjo uporabniško izkušnjo, pa še bolje - za svoj fleet prodanih vozil pač sklenejo tudi asistenčno zavarovanje, ki jih stane drobiž, v rangu 20€ na avto na leto in nudi celo paleto za stranke fajn storitev, klicni center za pomoč, namestitev, nadomestno vozilo ipd …
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.414
125
63
Bom pa še napisal, zakaj avto proizvajalci dajejo EU garancije, sploh za potovanja/tranzit.
Zato ker zakonodaja predvideva, da mora za garancijska popravila, oz. okvare, proizvajalec nuditi ne zgolj brezplačno popravilo, temveč tudi kritje morebitne škode in nadomestno vozilo, ko je vozilo nevozno.
Ker je večina garancijskih napak, ko je vozilo nevozno, trivialnih, npr. crknjen 12v akumulator ali še kaj podobno bebastega, krit nadomestni avto, šlep službo do Jonkopinga in podobno, pač dražje, kot da plačajo, da lokalni servis zadevo uredi.
Če slednje lahko zapeljejo v višjo uporabniško izkušnjo, pa še bolje - za svoj fleet prodanih vozil pač sklenejo tudi asistenčno zavarovanje, ki jih stane drobiž, v rangu 20€ na avto na leto in nudi celo paleto za stranke fajn storitev, klicni center za pomoč, namestitev, nadomestno vozilo ipd …




1705786456682.png
 

LarryClay

Majstr
10. feb 2023
849
841
93
Lepo osladno piše. Samo najdi zakonodajo na to. Je ni. EU zasanjano bluzi.
De jure boš moral svoje pravno varstvo iskat v državi, kjer je avto kupljen. In tam bo veljalo samo to, kar lokalna zakonodaja zahteva - jebe se njima, kaj se dogaja izven meja njihove države.
 

matofill

Guru
18. sep 2008
3.673
732
113
Žal KIA nima v Sloveniji svoje servisne mreže, torej uveljavljaš v vsaki državi, kjer ima KIA svojo servisno mrežo.

Pri nas pač KIE, ki jih sama uvaža popravlja uvoznik KMAG, ki pa žal je pooblaščeni serviser, za vozila, ki jih proda, ni pa uradni KIA servis.

Enako je za mnogo artiklov , recimo Irobot in veliko tega, je pa tudi obratno, npr. Panasonic, Braun, BMW ali Samsung, ki imajo v Sloveniji svoj pooblaščen servis.

Torej kontaktiraj KIO, tam, kjer ste kupili, pa naj vam naročilnico in jamstvo za plačilo izstavijo oziroma, če je tako, kot trdite, plačajte račun našim in zahtevajte, tam kjer ste kupili refundacijo.

Vem za sodni primer pri naših sodiščih na vašo temo, pa so bili neuspešni.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
8.935
2.417
113
Niso, le ljudje oz. potrošniki mislimo, da smo zaščiteni kot severni medved. Doma se nekako. V omenjenih primerih pač pademo na limanice lastne predstave in nevednosti.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad