ET pri platiščih

Ice

Pripravnik
17. avg 2007
816
19
18
Težko komentiram te dve blagovni znamki ampak v Nemčiji / Avstirji se kar dobro prodaja kolikor vem...Tudi kvaliteta se mi zdi da je kar na nivoju je pa res kot sem omenil zelo podrobno ne poznam kar se tiče same proizvodnje in njihovega delovanja, edino cenovno Platin je kar ugoden. Seveda ugodno si vsak predstavlja sam..
 
Nazadnje urejeno:

tony

Guru
23. jul 2007
9.392
1.355
113
Citat:
Uporabnik azeed pravi:
zdravo,
kupujem nova jeklena platišča za zimske gume.
v navodilih za avto (octavia 3) mi piše 6J x 16, 5x112, ET 48
a če kupim isto platišče pa ET 50 bo tudi uredu? 2mm razlike?
me lahko kdo zafrkava zarad tega? (npr. zavarovalnica če se karkoli zgodi)

Tudi sam sem že v živo doživel primer, da neoriginalna platišča zaradi ETja niso šla na avto, ker se kolo pač ni več vrtelo.

Kakšne pa so cene na uradnem servisu, glede na to, da gre za škodo? Kakšni VAG/Škoda forumov, kjer bi se ugodno dobilo rabljene ni pri nas?
confused-1.gif
 

matej_

Guru
25. okt 2007
2.037
590
113
jaz tudi iščem identične feltne za novega leona.
Nekje sem dobil ponudbo 50€/felgo + 80€ za gumo Nokian wrd3 205/55 r16

Če bote zvedli kje za še cenejšo varjanto se priporočam.

lp
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.392
1.355
113
Če so feltne original, niti ni slaba cena (če so nove, je povsem OK). Če so rabljene, še malo glihaj
smile-1.gif
 

matej_

Guru
25. okt 2007
2.037
590
113
feltne niso original ampak so nove.
išče se pa
6,5Jx16 5x112 ET 46 (po podatkih od pooblaščenega serviserja in v zimskem katalogu kot original feltna seat) ali
6,0x16 5x112 ET48 (v zimskem katalogu seat za jekleno platišče)

na original servisu pridejo feltne 56,xx€ po komadu.

verjetno, če dam ene in druge ne bo nobenega problema. ali pač? Ali so original feltne(predvidevam da so alu po ceni) kaj drugačne kot jeklene feltne?
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.392
1.355
113
Če so originalne zimske aluminijaste imajo nekaj prednosti: ne bodo rjavele (teoretično) in kakšno kilo, dve bo taka feltna lažja od železne.

Saj veš: manjša nevzmetena masa na kolesu pa manj navora rabiš za vrteti kolesa
tongue-1.gif
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
Tudi to o teži platišča je samo teorija.

Konkretno za BMW E46 - od cca 20 modelov 16" ALU platišč sta samo dva modela lažja od original kovinskih, ostali so težji, tudi po 2 kg
shocked-1.gif


Specifična teža ALU je že manjša, ampak je treba več materiala (tudi na neugodnem mestu, npr na obodu) in gre tvoj teoretični prihranek nevzmetene mase adijo
smirk-1.gif
 

azeed

Pripravnik
15. sep 2011
104
2
18
si bom malo sposodil isto temo: če imam v homologaciji vpisan hitrostni razred V, ali lahko montiram zimske z razreda T ? Kolikor sem razumel je dovoljeno samo 2 razreda manj, torej T odpade?

T: 190 km/h
U: 200 km/h
H: 210 km/h
V: 240 km/h
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.392
1.355
113
Mislim, da je po pravilniku dovoljeno do 3 razrede manj in je torej T okej.

Sicer pa praktičnih možnosti, da bi se kdo v to vtaknil (če nimaš pozimi tehničnega) pri serijskem (originalnem) avtu niti ni.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.392
1.355
113
Citat:
Uporabnik Benady pravi:
Tudi to o teži platišča je samo teorija.

Konkretno za BMW E46 - od cca 20 modelov 16" ALU platišč sta samo dva modela lažja od original kovinskih, ostali so težji, tudi po 2 kg
shocked-1.gif


Specifična teža ALU je že manjša, ampak je treba več materiala (tudi na neugodnem mestu, npr na obodu) in gre tvoj teoretični prihranek nevzmetene mase adijo
smirk-1.gif

Pri primerjavi mas je seveda treba primerjati isti model platišč (style)
grims-1.gif


Bodiva kar konkretna in poglejva primer mojega avta, kjer sem izbiral med 15'' zimskimi feltnami širine 7 col (BMW jim pravi style 12), ki so vizualno popolnoma enake tako alu kot železne:
-železne so težke 9 kg, http://bmwfans.info/parts-cata...el_rim_styl_12/
-alu pa 6,2 kg, http://bmwfans.info/parts-cata...oy_rim_styl_12/

zmaga.gif
 

azeed

Pripravnik
15. sep 2011
104
2
18
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Mislim, da je po pravilniku dovoljeno do 3 razrede manj in je torej T okej.

Sicer pa praktičnih možnosti, da bi se kdo v to vtaknil (če nimaš pozimi tehničnega) pri serijskem (originalnem) avtu niti ni.
A nista po zakonu dovoljena samo 2 razreda?
Sej ni toliko v tem da bi se kdo vtaknil, bolj se bojim če bi se kaj zgodilo da bi imel probleme z zavarovalnico....
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.392
1.355
113
Našim zavarovalnicam je bolj pomembna:
-tehnična brezhibnost vozila (=narejen tehnični pregled)
-globina profila pnevmatike oz. v snegu štempelj M+S na boku.

Sem pa šel poiskati pravilnik, in imaš ti prav, takole je navedeno:
http://www.uradni-list.si/1/content?id=95141

3. člen
(3) Zimske pnevmatike so lahko tudi nižjega hitrostnega razreda (največ za dva hitrostna razreda), kot je najnižji predpisani s strani proizvajalca vozila za dovoljene pnevmatike vozila.
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Citat:
Uporabnik Benady pravi:
Tudi to o teži platišča je samo teorija.

Konkretno za BMW E46 - od cca 20 modelov 16" ALU platišč sta samo dva modela lažja od original kovinskih, ostali so težji, tudi po 2 kg
shocked-1.gif


Specifična teža ALU je že manjša, ampak je treba več materiala (tudi na neugodnem mestu, npr na obodu) in gre tvoj teoretični prihranek nevzmetene mase adijo
smirk-1.gif

Pri primerjavi mas je seveda treba primerjati isti model platišč (style)
grims-1.gif


Bodiva kar konkretna in poglejva primer mojega avta, kjer sem izbiral med 15'' zimskimi feltnami širine 7 col (BMW jim pravi style 12), ki so vizualno popolnoma enake tako alu kot železne:
-železne so težke 9 kg, http://bmwfans.info/parts-cata...el_rim_styl_12/
-alu pa 6,2 kg, http://bmwfans.info/parts-cata...oy_rim_styl_12/

zmaga.gif

hja ko maš pa oldija in še lahko primerjaš podoben look... za recimo E61 jeklena platišča sploh niso več predvidena ...

sem pa ugotovil nekako takole: bolj "polna" ko je alu feltna, lažja je, dočim je pa tista z malo kraki in veliko "lufta" konkretno težka, ker morajo biti kraki močni in so zato iz več materiala...
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.392
1.355
113
Citat:
Uporabnik azeed pravi:
Zanimivo, da sem o hitrostnih razredih našel različne podatke. Npr na strani od policije http://www.policija.si/index.php/component/content/article/129/482?lang=
ne omenjajo razreda U, torej sklepam, da bo tudi T uredu.

Dikcija predpisa je, lepo rečeno, slabo domišljena (takšnih primerov je v našem pravu še ogromno).

V samem uradnem predpisu bi morala biti tudi tabela, ker se zaporedje hitrostnih razredov lahko tudi dopolnjuje, in kot si sam videl, vmes dajo kakšnega novega. (Menda so tudi pri gumah z oznako XL neke izjeme pri hitrostnih razredih...
confused-1.gif
)

Kolikor se sam spomnim avta izpred časa, sem imel na njem letne gume s hitrostnim razredom V, zimske pa T in je bilo to takrat po regelcih.
smile-1.gif
 
I

Izbrisan uporabnik 3287

Da se tudi jaz priklopim: kupujem zelezna platisca 5x114,3 v 18". Jih je kdo kje zasledil? Lp
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.089
3.574
113
Marlbor
Dvomim, da obstaja na svetu vozilo, ki je serijsko bilo z 18col železnimi platišči teh dimenzij.
 
I

Izbrisan uporabnik 3287

Serijsko je minimalno 18". Sicer ne z zeleznimi. Manjse zaradi diskov so no go.