Zimske pnevmatike in platišča

Dale

Fizikalc
21. jul 2007
821
41
28
pozdrav.gif


Bliža se zima (tudi po vremenski napovedi sodeč)
grin1.gif
in seveda posledično mi ne uide nakup novih zimskih gum,

Sledi morda nenavadno vprašanje, pa vendar;

ker imam letne pnevmatike na lith platiščih me zanima koliko je priporočljivo menjat pnevmatike na obstoječe platišče.
sprasujem se.gif

Pri vseh prejšnjih konjičkih sem imel jeklena platišča in tako kake dileme ni bilo. Pri litih pa nisem več prepričan v to
17758-icon_confused.gif


Se nova platišča posebej za zimske (ali katerekoli druge gume) kupi zgolj zaradi praktičnosti (hitra menjava) ali je dejansko to potrebno zaradi uravnoteženosti prejšnje pnevamtike in platišča in je za zimske potrebno kupiti nove ?

Pa še tole - ali je resnica da je za sneg bolje imeti pnevmatike z nižjim premerom ? (Namesto 16 col 15 colske oz. tisti premer za katere je avto homologiran )
confused-1.gif


Hvala za odgovore
cool-1.gif
 

redTDI

Pripravnik
25. apr 2008
126
0
16
bistvo jeklenih platišč je, ker jih ni škoda če jih najeda sol, ker če imaš podrsan lak na ALU, in začne aluminij korodirat je več škode kot na jeklenih.
če pa imaš še jeklena platišča in gume na njih, je pa ja montaža lažja, pa še vulkanizerja ne rabiš...


za zimske gume je najboljše da so čim ožje, se v snegu bolje obnašajo kot široke, torej kupi najožjo varjanto ki ti piše v homologaciji.
 

V_power

Fizikalc
15. sep 2007
1.935
0
36
Ljubljana
pri litih oz. alu platiščih je samo problem da se na platišča nabere sol in pesek in gre potem platišče spomladi težje dol (pri tem pomaga macola alu gumijasto kladivo
grims-1.gif
).

manjše in ožje gume so verjetno boljše zato, ker imajpo boljši oprijem in ker so cenejše?
 

Dale

Fizikalc
21. jul 2007
821
41
28
Citat:
Uporabnik redTDI pravi:
bistvo jeklenih platišč je, ker jih ni škoda če jih najeda sol, ker če imaš podrsan lak na ALU, in začne aluminij korodirat je več škode kot na jeklenih.
če pa imaš še jeklena platišča in gume na njih, je pa ja montaža lažja, pa še vulkanizerja ne rabiš...


za zimske gume je najboljše da so čim ožje, se v snegu bolje obnašajo kot široke, torej kupi najožjo varjanto ki ti piše v homologaciji.

Najožjo po širini ali misliš na premer (R) ?
 

Touge

Pripravnik
8. maj 2008
130
2
18
Nebo pa z alu feltnami nič narobe, če jih vozš tud pozimi. Jst mam že 4 leta alu feltne 16'' z gumo 205/55/16 za zimske, pa so feltne še vedno kot nove.

LP
 

Dale

Fizikalc
21. jul 2007
821
41
28
No če glede tega ni problem bom kar tako naredil - na "stara" platišča bom montiral nove zimske gume, verjetno enako širino kot letne.

O znamkah pa v drugi temi.
wink-1.gif
 

Zgaga

Guru
25. jul 2007
10.396
4.393
113
49
Na sončni strani ALP
Točno tako... Itaq se po zimi voziš 95% po asfaltu. Nekaj malega pa pade na sneg.
Če ti ni problem počakat, da splužijo, potem nimaš kaj razmišlat.
grin1.gif


"Stare" alu feltne bom dal na zimske gume, nove pa spomladi na letne...
smile-1.gif
 

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
Saj je logično, zakaj rabiš ožje gume ... Guma se mora v snegu dokopat do podlage, da dobi trakcijo. Če je torej širša, mora kopat dlje oz. močneje, da pride do neke fiksne podlage - to je lahko asfalt ali pa samo dober stisnjen sneg.
Pa še to je samo v primerih, ko je snega toliko, da ga že z odbijačem plužiš, ali pa če voziš rally oz. se voziš po nekih poljskih poteh sredi hoste.
Marsikaj je pa odvisno tudi od gume. S tem ne indiciram, da obstajajo neke superduper zimske gume, temveč to, da pa obstaja res malo morje slabih zimskih gum.