Drugi tir

erikson

Guru
25. avg 2007
21.410
5.389
113
Komentar: Ko Slovenija spi, Trst cveti

Odgovor Slovenije na italijansko-kitajski sporazum bi moral biti nekaj neverjetnega, futurističnega, kot naprimer Hyper Loop povezava med Luko Koper in Mariborom. V Mariboru se zgradi sorting center za kontejnerski tovor, iz Kopra pa se kontejnerje nalaga na vagone v hyper loop tehnologiji in v parih minutah bi ti bili na terminalu v Mariboru. Od tam pa z železnico po celotni centralni Evropi.

Sanje? Ne. Ta tehnologija je že na testiranju v Dubaju, kjer gradijo novo kontejnersko skladišče v puščavi, kakih 70km oddaljeno od pristanišča. To je prihodnost in na tako iniciativo tudi Trst nima odgovora.

Drugi tir pa je v danem trenutku samo podvajanje in tehnologija iz preteklega stoletja. Z takim pristopom ne bo napredka za Slovenijo.
 

optiplex

Guru
13. dec 2015
5.643
3.894
113
Komentar: Ko Slovenija spi, Trst cveti

Odgovor Slovenije na italijansko-kitajski sporazum bi moral biti nekaj neverjetnega, futurističnega, kot naprimer Hyper Loop povezava med Luko Koper in Mariborom. V Mariboru se zgradi sorting center za kontejnerski tovor, iz Kopra pa se kontejnerje nalaga na vagone v hyper loop tehnologiji in v parih minutah bi ti bili na terminalu v Mariboru. Od tam pa z železnico po celotni centralni Evropi.

Sanje? Ne. Ta tehnologija je že na testiranju v Dubaju, kjer gradijo novo kontejnersko skladišče v puščavi, kakih 70km oddaljeno od pristanišča. To je prihodnost in na tako iniciativo tudi Trst nima odgovora.

Drugi tir pa je v danem trenutku samo podvajanje in tehnologija iz preteklega stoletja. Z takim pristopom ne bo napredka za Slovenijo.

Če paradoksalno pogledamo, se niso niti zmotili. Ko bodo komunajzerji zgradili drugi tir, za ogromno keša, bo Hyper Loop že pri sosedih. Obenem pa rabimo dva tira ne enega.

Kitajci so nam dal ponudbo, vendar komunjzerjem nizka cena ni všeč. Se ne da ravbat.
Projetku pa se vsi smejijo, saj v štartu vemo , da rabimo dvo tirni promet ne enotirni.


Kitajska vlaganja pri Lahu pa niso slučaj. Mi se bomo ubadali za miljarde sami z sabo in v štartu gradili poddimenzionirano enotirno železniško progo, da pa o celotni infrastrukturi raje ne govorim.
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
hyper look je mrtev... pa saj ne da je to kdaj bila realna možnost...
imaš pa meglev ki je na japonskem dosegel 600km/h in bo poskusno obratoval 2020 v polno uporabo pa 2027. če ne bodo kitajci zagnali prvega... samo to ni za tovor...
 

optiplex

Guru
13. dec 2015
5.643
3.894
113
Govoril sem paradoxalno. Vem, da ni to za tovorni promet. Still zastarelost našega celotnega omrežja je na ravni indije. V tem je problem. Tudi gradnja enotrinega je mim in ultra predrago.

Glede na komunajzarske roke pa je tako realen kot naš avtocestni križ, še več tudi cena bo višja. Čeprav so sedaj enkrat dražji od kitajske ponudbe.

Lep primer je Karavanski predor + tega da je Cengis najcenejši in se je odpovedal aneksom, za komunajzerje ni dobro. Kordež pa se vtika v Turški režim in izkoriščanje delavcev. Ko je SCT goljufal in pauhal ljudi in podizvajalce pa je bil tiho kot rit.

Tko to gre v komunajzerstvu, če ni za tovariše ni posla.
 

optiplex

Guru
13. dec 2015
5.643
3.894
113
Albanci so minus za nas, ker pripeljejo vso svojo gamat, ki se obesi na socialo. Turki so win win, izvajalec tuj, odpelje to nazaj.

Najvažneje naredijo to najbolj poceni in brez aneksov.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Jado

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.104
3.397
113
Projektu pa se vsi smejijo, saj v štartu vemo , da rabimo dvo tirni promet ne enotirni.

Eeeeee... ....ni tako "enostavno".
Brez občutne razširitve Luke Koper (kam??) tudi enotirna obstoječa(!!) proga več kot zadošča.
Malo jo je potrebno samo posodobiti in se reorganizirati - trenutna povprečna hitrost, se mi zdi, 26 km/h.

Tole si preberi - res dober prikaz:
https://www.portalplus.si/3128/drugi-tir/
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
nič ni enotirni zastarel. saj imaš postaje kjer se vlaki izogibajo. itak so signali na par kilometrov... tako napamet rečt enotirni je zastarel je popolnoma mimo. odvisno od signalizacije in tehnologije kaj je zastarelo in kaj ne.
sicer indija je pred kratkim odprla neko kvazi hitro progo in vlak se je pokaril naslednji dan... zda še vedno nima hitre proge in je v gradnji mogoče bo čez 2-3 leta končan prvi odsek...
 

optiplex

Guru
13. dec 2015
5.643
3.894
113
nič ni enotirni zastarel. saj imaš postaje kjer se vlaki izogibajo. itak so signali na par kilometrov... tako napamet rečt enotirni je zastarel je popolnoma mimo. odvisno od signalizacije in tehnologije kaj je zastarelo in kaj ne.
sicer indija je pred kratkim odprla neko kvazi hitro progo in vlak se je pokaril naslednji dan... zda še vedno nima hitre proge in je v gradnji mogoče bo čez 2-3 leta končan prvi odsek...

Potem ti problema iz lj-jesenice še nisi videl, ko potniški vlaki crukajo nazaj in naprej, ker vlada zmeda na tovrnem. Druga stvar proga Divača Koper je tako zastarela, da vsako leto mečemo miljone + zanetijo žnj požarov.

še bi lahko naštevali. Naša kompletna železniška infrastruktura (sedanja je predpotopna).
primeer
Določeni odseki železniških prog dovoljujejo vožnjo vlakov le z osno obremenitvijo C3 (200 kN/os, 72 kN/m), kar poslabšuje konkurenčnost železniških prevozov. Za t.i. težke tovorne vlake je namreč ravno ta omejitev odločilna, da ni možno ob enakem številu vlakov in vagonov prepeljati tudi za več kot 15 % več tovora.

skratka, zakaj misliš, da gredo vse cestnine praktično v žel. infrastrukturo, ki bi morala biti rentabilna sama po sebi?
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
ampak to nima nobene veze ali je eno tirna ali dvo tirna... tudi recimo radij ovinkov je premajhen da bi vozili hitreje ali pa so prehodi neustrezni... ampak nima to veze koliko tirov je. se pa strinjam da bi morali veliko vlagati
 

optiplex

Guru
13. dec 2015
5.643
3.894
113
ampak to nima nobene veze ali je eno tirna ali dvo tirna... tudi recimo radij ovinkov je premajhen da bi vozili hitreje ali pa so prehodi neustrezni... ampak nima to veze koliko tirov je. se pa strinjam da bi morali veliko vlagati

Točno to je pomembno, ker je tir Divača - Koper zastarel in neustrezen, bi morali (če že) graditi novi dvotirni promet. Saj je ta neustrezen tudi za potniški promet, ki se sedaj more prilagajat tovornemu, včasih celo vozijo z avtobusi.

Druga stvar pa je neustreznost tudi zaradi požarov itd....
Vlada drugače razmišlja podobno, le da bo potem vse skupaj še dražje, kot če bi dvotirno železnico delali hkrati.

http://www.drugitir.si/drugi-tir/dvotirnost

Still problemi na ostali infrastrukturi ostajajo. Tudi elektrifikacija, ki nekje je, nekje ni itd.....

Podobno stanje imamo v energetiki, kjer samo razmišljajo o gradnjah elektrarn, omrežje pa predpotopno in zastarelo in na meji zmogljivosti. Izgube pa enormne.
Kaj nam bodo hitri vlaki, če ni infrastrukture....
 

Floki

Guru
6. sep 2007
9.891
3.019
113
Still problemi na ostali infrastrukturi ostajajo. Tudi elektrifikacija, ki nekje je, nekje ni itd.....

Podobno stanje imamo v energetiki, kjer samo razmišljajo o gradnjah elektrarn, omrežje pa predpotopno in zastarelo in na meji zmogljivosti. Izgube pa enormne.
Kaj nam bodo hitri vlaki, če ni infrastrukture....

V energetiki je trenutno problem samo mimo renč ki dela izgube vse ostalo je več kot predimenzionirano. To kar se tiče VN omrežja. Ostalo je pa druga zgodba.
 

stole

Pripravnik
28. mar 2008
166
14
18
Točno to je pomembno, ker je tir Divača - Koper zastarel in neustrezen, bi morali (če že) graditi novi dvotirni promet. Saj je ta neustrezen tudi za potniški promet, ki se sedaj more prilagajat tovornemu, včasih celo vozijo z avtobusi.

Druga stvar pa je neustreznost tudi zaradi požarov itd....
Vlada drugače razmišlja podobno, le da bo potem vse skupaj še dražje, kot če bi dvotirno železnico delali hkrati.

http://www.drugitir.si/drugi-tir/dvotirnost

Still problemi na ostali infrastrukturi ostajajo. Tudi elektrifikacija, ki nekje je, nekje ni itd.....

Podobno stanje imamo v energetiki, kjer samo razmišljajo o gradnjah elektrarn, omrežje pa predpotopno in zastarelo in na meji zmogljivosti. Izgube pa enormne.
Kaj nam bodo hitri vlaki, če ni infrastrukture....
odvisn kakor kje.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.101
742
113
vsakomur z IQ večjim od številke svojih čevljev je jasno, da cena gradnje in vzdrževanja železniške proge ali avtoceste po terenu, ali pa skozi predore in preko viaduktov, še zdaleč ne more biti enaka