Cene bencina pri ........

sad

Guru
24. avg 2007
20.528
9.219
113
Kak smo pa to regulacijo imeli prej, dokler je niso skinili?
Drugače pa mene nekaj zanima: zagovorniki prostega trga ste stalno trdili, kako bo konkurenca naredila svoje in bomo tankali pucen. Ahm, jaka konkurenca, ko je bila razlika v ceni goriva med ponudniki cent ali pa še to ne.
 

endvatri

Guru
2. mar 2018
18.486
3.122
113
Petrol bo verjetno moral tožiti državo zaradi regulacije cene, ki jo je uvedla prejšnja vlada. Vlada bi zmeraj lahko na ceno goriva vplivala na svoji strani. Denimo odprodala del državnih rezerv po simbolični ceni, skinila eko davke, trošarino, ddv in na koncu omejila maržo trgovcem. Težko pa reče: gorivo naj bo po toliko. Tak način regulacije dobrine na bolj ali manj prostem trgu je pač amaterski.
Lahko bi še dodal da ima država velik delež lastništva v Petrolu.
 
  • Všeč mi je
Reactions: CLIO15

sandra

Guru
10. dec 2007
5.780
2.243
113
Edino kar mi je prislo na misel ob prostem trgu je da bi bila goriva v vukohebinah drazja ker ne dražji prevoz in ni konkurence.
 

tomi

Guru
1. sep 2007
18.000
9.129
113
40
MB
Kak smo pa to regulacijo imeli prej, dokler je niso skinili?
Drugače pa mene nekaj zanima: zagovorniki prostega trga ste stalno trdili, kako bo konkurenca naredila svoje in bomo tankali pucen. Ahm, jaka konkurenca, ko je bila razlika v ceni goriva med ponudniki cent ali pa še to ne.

problem je, ker konkurence ni.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.375
9.809
113
kod Džej-Zija
Kak smo pa to regulacijo imeli prej, dokler je niso skinili?
Drugače pa mene nekaj zanima: zagovorniki prostega trga ste stalno trdili, kako bo konkurenca naredila svoje in bomo tankali pucen. Ahm, jaka konkurenca, ko je bila razlika v ceni goriva med ponudniki cent ali pa še to ne.
V duopolu, kjer je en ponudnik za nameček še v velikem deležu v državni lasti, konkurenca ne more delovati in tudi ne deluje. V taki situaciji drugače kot z regulacijo enostavno ne gre.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey, kalbo in sad

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.223
4.705
113
Tankali smo po približno enakih cenah, kot so tankali v državah s približno enako strukturo davkov.
Zmeraj trdim, da obstaja marsikatera druga dobrina, ki bi jo bilo potrebno regulirati. In se zmeraj ozrem k storitvam, ki jih monopolno izvaja država. Dajmo danes denimo cena oskrbe starejših, cena vrtcev? Če ne bi tukaj prispevale občine, se polovici ljudi z otroci ne bi splačalo delati, saj varstvo za dva otroka presega minimalno plačo. Se vam to zdi normalno? Država je v preteklosti umetno dvignila cene storitve, ki jo skoraj ima v monopolu, tako da je dvigovala zahteve glede izobrazbe in podobnega sama sebi. Državljani pa naj to veselo plačujejo.

Bolj kot regulacijo cene goriva v državi, bi rabili možnost, da reguliramo OPEC. Če jim ukažemo, da je surova nafta po < 40 $, bomo shodili :)
 
  • Haha
Reactions: sandra

Janez40

Guru
12. jul 2016
3.449
4.547
113
Agencije veselo zaračunavajo dražje gorivo na že plačane in tudi nove že tako preplačane aranžmaje. Očitno lahko in ni proti nobenim pravilom ali se pač noben urad ne zgane na tole? Kolega je dobil obvezno doplačilo 220 eur za tri osebe.
 
27. jan 2022
4.801
1.738
113
Agencije veselo zaračunavajo dražje gorivo na že plačane in tudi nove že tako preplačane aranžmaje. Očitno lahko in ni proti nobenim pravilom ali se pač noben urad ne zgane na tole? Kolega je dobil obvezno doplačilo 220 eur za tri osebe.
1. v veliki večini aranžmajev piše, da se cene lahko spremenijo do odhoda v primeru večjih dvigov cen goriva, ali drugih nepredvidenih okoliščin,...
2. določen je % do katerega moraš spremembo "mirno požret" (ali plačat odstop), nad njim lahko odstopiš brez penalov (5% se mi zdi)
3. postavi se v položaj agencije, ki je bukirala letalo, prevoznik pa je podražil ceno leta - ja tudi oni imajo to pravico. Ravno zadnjič sem delal kolegu karte za daljni vzhod - doplačilo za gorivo je več kot tretjina vrednosti celotne karte.
 

Janez40

Guru
12. jul 2016
3.449
4.547
113
1. v veliki večini aranžmajev piše, da se cene lahko spremenijo do odhoda v primeru večjih dvigov cen goriva, ali drugih nepredvidenih okoliščin,...
2. določen je % do katerega moraš spremembo "mirno požret" (ali plačat odstop), nad njim lahko odstopiš brez penalov (5% se mi zdi)
3. postavi se v položaj agencije, ki je bukirala letalo, prevoznik pa je podražil ceno leta - ja tudi oni imajo to pravico. Ravno zadnjič sem delal kolegu karte za daljni vzhod - doplačilo za gorivo je več kot tretjina vrednosti celotne karte.
Se bom postavil na stran agencij, ko se bodo one enkrat na stran kupca. So kdaj že znižali ceno aranžmaja, ko so šle cene močno dol? Niso.
Cene aranžmajev so seveda že prej močno prilagodili pričakovanjem in so visoke oz. čisto pobezljale. Bukirajo nemogoče termine odhodov in odžirajo drago plačane dneve dopusta samo zato, da pridejo ceneje skozi. Briga jih za kupce. Itd., itd.

Mi je poslal obvestilo sedaj. Piše, da bi bilo doplačilo 250 eur, a ker so tako dobri, bodo malo doplačali oni in bo sedaj doplačilo 220 eur. Vau. Potem pa vidiš, da je 250 eur doplačila malenkost čez 5% skupne vrednosti aranžmaja, kar bi pomenilo, da lahko stranka odstopi brez posledic. 220 eur pa je malenkost pod in stranka ne more odstopiti brez hudih penalov, ki so stopili v veljavo 2 dni nazaj, saj je časovno že prekoračen čas ko si lahko še prekinil aranžma brez posledic.

Skratka čisti načrtni nateg.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.375
9.809
113
kod Džej-Zija
Anekdotski nateg Collegiuma: študentsko romanje v Prago. Uradno 5-dnevno, kar pomeni, da se razteza čez pet dni. V praksi to pomeni odhod 5 (z besedo: pet) minut pred polnočjo, s tem oddelan prvi dan. Nazaj grede prehitra vrnitev, zato čakanje na pumpi, da so se vrnili 5 minut čez polnoč peti dan. Če se slučajno kdo sprašuje, kako se da kreativno stlačiti 5-dnevni program v dve nočitvi. :valjamse:
 
  • Jezen sem
Reactions: Matey

Janez40

Guru
12. jul 2016
3.449
4.547
113
Anekdotski nateg Collegiuma: študentsko romanje v Prago. Uradno 5-dnevno, kar pomeni, da se razteza čez pet dni. V praksi to pomeni odhod 5 (z besedo: pet) minut pred polnočjo, s tem oddelan prvi dan. Nazaj grede prehitra vrnitev, zato čakanje na pumpi, da so se vrnili 5 minut čez polnoč peti dan. Če se slučajno kdo sprašuje, kako se da kreativno stlačiti 5-dnevni program v dve nočitvi. :valjamse:
Točno o tem govorim.
 

komar89

Fizikalc
22. apr 2008
777
195
43
Dajatve državi znesejo 60% cene derivatov, 30 % pa znese cena surove nafte na trgu. Če država ne bi bila tako pogoltna bi imeli ceno dobrega evra /liter. Ampak ker so levuharji tako pogoltni, se dajatve ne bodo znižale
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.200
1.818
113
Petrol bo verjetno moral tožiti državo zaradi regulacije cene, ki jo je uvedla prejšnja vlada. Vlada bi zmeraj lahko na ceno goriva vplivala na svoji strani. Denimo odprodala del državnih rezerv po simbolični ceni, skinila eko davke, trošarino, ddv in na koncu omejila maržo trgovcem. Težko pa reče: gorivo naj bo po toliko. Tak način regulacije dobrine na bolj ali manj prostem trgu je pač amaterski.
Se strinjam. Država bi mogla..če že gre regulirat ceno, to naredit na lastni strani (sebi v škodo=v korist državljanom).

Me zanima kako bi zgledalo, da začnejo določevat cene v živilskih trgovinah.

Moje mnenje: energija se bo slej kot prej umirila..med korono smo imeli bencin po evro zdaj bo pač po dva..slej kot prej bo mimo in se bojo zadeve vrnile v cca neko normalo (četudi bo ta drugačna kot smo jo bili vajeni). Suma sumarum potrošimo povprečni porabniki rezervoar do dva bencina mesečno...kar od oka znese 50 eur več za bencin kot pol leta nazaj. Glede na ostalo draginjo (npr. hrana kjer gre dvojni ali trojni znesek kot za bencin) je teh 50 eur precej malo...pa tudi pri gorivu imamo možnosti kak eur prihranit..racionaliziraš kako vožnjo, si bolj umirjen na pedalu, na kako daljšo vožnjo pobereš 'štoparja' prek aplikacije, da dobiš nekaj nazaj za bencin, itd... (jaz pelejm v ponedeljek mat v Valdoltro...potem vzamem kakega štoparja iz Kopra do Lj...če sta dva imam v eno smer gorivo povrnjeno..onadva pa poceni in hiter prevoz).

Vse krize se enkrat končajo. Tudi ta se bo. In ko je v igri globalna kriza tu naša država s politiki vred nima kaj dosti prcat..mogoče bi politiki zgolj lahko poskusili ne delat dodatne škode (o medijih raje ne bom..po svoje niti ne smem ker sem jih že med korono nehal spremljat..kot je nekdo tule rekel..moje okno v svet je Alter ;) :aplauz:..tako da: For god's sake..be smart !).
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe
27. jan 2022
4.801
1.738
113
Se bom postavil na stran agencij, ko se bodo one enkrat na stran kupca. So kdaj že znižali ceno aranžmaja, ko so šle cene močno dol? Niso.
Cene aranžmajev so seveda že prej močno prilagodili pričakovanjem in so visoke oz. čisto pobezljale. Bukirajo nemogoče termine odhodov in odžirajo drago plačane dneve dopusta samo zato, da pridejo ceneje skozi. Briga jih za kupce. Itd., itd.

Mi je poslal obvestilo sedaj. Piše, da bi bilo doplačilo 250 eur, a ker so tako dobri, bodo malo doplačali oni in bo sedaj doplačilo 220 eur. Vau. Potem pa vidiš, da je 250 eur doplačila malenkost čez 5% skupne vrednosti aranžmaja, kar bi pomenilo, da lahko stranka odstopi brez posledic. 220 eur pa je malenkost pod in stranka ne more odstopiti brez hudih penalov, ki so stopili v veljavo 2 dni nazaj, saj je časovno že prekoračen čas ko si lahko še prekinil aranžma brez posledic.

Skratka čisti načrtni nateg.
Tole z 250 vs 220 je seveda njihova manipulacija.

Če pa misliš, da ima agencija s 50 potniki kaj vpliva na to kdaj bo letelo letalo pa se močno motiš.

Samo za info: dva tedna nazaj redno letalo Turkish iz Istanbula v LJ - Predviden prihod ob 19:05, jaz ob 17h čekiram predvidene prihode na Brnik in glej ga zlomka - letalo pristane ob 17:45 - jaz se "polomim" čez pol Slovenije po avtocesti in lokalkah, pridem ob 18:15 in pričakujem "jezikovo župo" - na monitorju pa predviden prihod 19:50. :bonk:
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
25.611
245
113
Kak smo pa to regulacijo imeli prej, dokler je niso skinili?
Drugače pa mene nekaj zanima: zagovorniki prostega trga ste stalno trdili, kako bo konkurenca naredila svoje in bomo tankali pucen. Ahm, jaka konkurenca, ko je bila razlika v ceni goriva med ponudniki cent ali pa še to ne.

o tem sem govoril ze takrat, ko so skinili regulator.

pa se se vedno ni nic spremenilo. sedaj pa petrol, ki je v drzavni solasti, tozi drzavo, se pravi samsebe zarad izpada dohodka. ali pogledamo drugace, tozi drzavljane, tiste, ki so jim kovali grozne dobicke, ki so jim omogocili, da so ustvarili monopol.

se enkrat, prasci so tile trgovci in pika. nikol jim ni dovolj, in da bo se odpovedali dobicku v korist drzavljanov je no go.

drzavo pa razumem, da ne zniza trosarin. drzava rabi evre za svoj aparat, za placilo pufov, takih in drugacnih. kovid dodatki so bili fajn, sam tako se to odplacuje.
 

sandra

Guru
10. dec 2007
5.780
2.243
113
Tankali smo po približno enakih cenah, kot so tankali v državah s približno enako strukturo davkov.
Zmeraj trdim, da obstaja marsikatera druga dobrina, ki bi jo bilo potrebno regulirati. In se zmeraj ozrem k storitvam, ki jih monopolno izvaja država. Dajmo danes denimo cena oskrbe starejših, cena vrtcev? Če ne bi tukaj prispevale občine, se polovici ljudi z otroci ne bi splačalo delati, saj varstvo za dva otroka presega minimalno plačo. Se vam to zdi normalno? Država je v preteklosti umetno dvignila cene storitve, ki jo skoraj ima v monopolu, tako da je dvigovala zahteve glede izobrazbe in podobnega sama sebi. Državljani pa naj to veselo plačujejo.

Bolj kot regulacijo cene goriva v državi, bi rabili možnost, da reguliramo OPEC. Če jim ukažemo, da je surova nafta po < 40 $, bomo shodili :)
Golob ni lahko pustil ceno do avgusta. Vsi bi tankali pri nas in na kolicini bi notr prnesl.

Kar lahko vsak posameznik naredi je da se manj vozi. Da se jih na siht pelje vec in da soncke pobere po ulci eden ....isto sopingi.
Ampak ne je potrebno jambrat.

Čak da se dvigne minimalc in obenem skensla prevoz na delo.

Ampak to je vse ok sam da ni jansa.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.861
3.889
113
Golob ni lahko pustil ceno do avgusta. Vsi bi tankali pri nas in na kolicini bi notr prnesl.

Prinesli bi izgubo, vse večjo. Sej je bilo jasno da cena ni bila tržna in da bo moral nekdo plačevat izgubo. Janša je pač dobil inovativni način kako sledit zakonodaji EU davkov in še vedno dat državljanom predvolilno oz. potem tudi povolilno darilo. Ker bistveno se davkov/taks se ne sme znižat saj je to v nasprotju z EU pravili. Tako pa rečeš trgovcu da mora prodajat za tako in tako ceno, neuradno mu pa poveš da naj sproži tožbo ker jo bo itak dobil. S tem je volk sit (državljani srečni, eu srečna) in koza cela (trgovci dobijo svoj delež preko tožbe nazaj), v realnosti pa bomo pre-poceni gorivo spet plačali vsi (preko višjih davkov, ...). Problem je samo ker namesto da bi plačevali tisti ki gorivo rabijo (kamionarji, tujci) bomo to plačali vsi državljani v enakem deležu.