Cene bencina pri ........

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.233
4.712
113
Dejansko je sedaj prilika, da se nas navadi na druge oblike mobilnosti in več dela od doma. Pretočnost naše cestne infrastrukture se zlepa ne bo v naslednjem desetletju ali dveh več opazno povečala. Bo pa ob tem trendu vsako leto več prometa.
Brez nič ni seveda nič. Javni prevoz bi moral postati krepko bolj uporaben. Kolikor se pač da na obstoječi infrastrukturi. Medkrajevni javni prevozi imajo kar precej "lufta" za izboljšanje. V tistih par mestih, ki jih imamo pa je res problem, če je edina investicija v infrastrukturo kantica barve.
Zanimivo bo, ko se bodo na avtocestnem omrežju zgodila dela na najmanj pretočnih delih. Slej ko prej pride do njih. Za letos in naslednji dve leti so denimo v načrtu predori pri Slovenskih Konjicah. Baje, da bi nekaj časa bil po avtocesti samo tovorni promet. Verjetno skozi eno stran predorov dvosmerno. To bo katastrofa tudi za vse, ki živijo ob magistralni cesti. Pretekla vzdrževalna dela so pokazala, da vzporedne ceste ne požirajo prometa niti ob sobotah. Edino noč čez vikend in nedeljsko jutro gresta skozi.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.398
9.849
113
kod Džej-Zija
Kakšnih sebičnih okvirov? Dinozavri so dragi, ker nas špekulanti nategujejo, naftne družbe pa tolčejo rekordne dobičke. Ni ravno, da bi jemali kredite za subvencije naftnih derivatov.
 
  • Všeč mi je
Reactions: 8888 in sad

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.233
4.712
113
Elektrika ima dejansko povsem izkrivljeno ceno že od "nekdaj". Za mikro odjemalce je ceneje kot za velike porabnike. Katera masovna uporabljena dobrina še ima tako logiko? Verjetno je kaka, ampak se zlepa nobene ne spomnim.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.555
9.235
113
Elektrika ima dejansko povsem izkrivljeno ceno že od "nekdaj". Za mikro odjemalce je ceneje kot za velike porabnike. Katera masovna uporabljena dobrina še ima tako logiko? Verjetno je kaka, ampak se zlepa nobene ne spomnim.
Ej, nima veze. To je vse bio in eko. Tako kot se je full splačalo na električne radiatorje in toplotne gret. Le te so se še lepo subvencionirale, ker so eko.

SIcer je pa z vidika samooskrbe (če bo NEK2 kdaj zgrajen) verjetno res bolje, da se vse vrže na elektriko in arabcem in rusiji pokažemo fakiča.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.110
752
113
država letno nabere cca 1,5 milijarde od trošarin, kar je dobrih 15% vseh prihodkov. z zmanjšanjem porabe pogonskih goriv se bo ta znesek znižal, torej bo manjko treba nadomestit z višjimi trošarinami pri drugih energentih.
hkrati bo z večanjem deleža zelene električne energije in ugašanjem termoelektrarn cena elektrike še dodatno zrastla. naši zanamci ne bodo imeli več tako poceni energije, kot smo jo imeli do sedaj..
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe in sad

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.864
3.892
113
Elektrika ima dejansko povsem izkrivljeno ceno že od "nekdaj". Za mikro odjemalce je ceneje kot za velike porabnike. Katera masovna uporabljena dobrina še ima tako logiko? Verjetno je kaka, ampak se zlepa nobene ne spomnim.
No ja, tu gre za klasično shemo ponudbe in povpraševanja s tem da imaš energent, ki ima omejene kapacitete, velika nihanja v ponudbi in povpraševanju in posledično zelo variabilne cene na trgu. Lahko bi seveda vsi plačevali dejansko ceno elektrike v nekem trenutku, samo bi to bilo sila nepraktično ker bi moral kot potrošnik vsakih 5 min gledat kakšna je cena in potem bi temu prilagajal porabo. To je dejansko tudi s strani omrežja zelo slabo, zato se male množične odjemalce ki imajo opcijo odločanja (lahko vključijo porabnik ali pa ne), veže na tarife in fiksne cene. S tem se doseže osnovno stabilnost omrežja. S smart gridom bo teh opcij še več, ampak vsekakor bo še vedno ostalo v podobni prodajni logiki.

To da veliki porabniki plačujejo največ tudi ne drži, navečji porabniki so ponavadi del regulacijskega omrežja in so plačani (subvencionirani) da odjem prilagajajo stanju v omrežju. Velikokrat so plačani da kurijo viške, drugič pa imajo "redukcijo" ker je elektrike na trgu premalo in ogromne penale za vsak porabljen mW.

Če pa misliš recimo razliko v plačilu položnice za firmo ali fzično osebo na istem naslovu je pa stvar poslovne prakse, ki je pa tudi uveljavljena več ali manj v vseh sferah kjer se koristi naročniške storitve. Recimo telekomunikacija je tipičen primer kjer ti poslovni paket zaračunajo več/dražje kot podobno stvar za fizično stranko.
 
27. jan 2022
4.836
1.758
113
Pričakovano:


Vlada bo uvedla regulacijo marž na bencinskih servisih izven avtocest. Kaj to pomeni z vidika cen?​

15.06.2022 15.20
M.R.


Premier Robert Golob je povedal, da se je cena nafte v zadnjem letu in pol podražila za okoli 75 odstotkov. Zato se je vlada odločila, da bo z 21. junijem režim reguliranja cen goriv prešel nazaj na regulirane marže izven avtocest in na sprostitev cen na avtocestah.



6455733q1A64A675EF796940E6BA00AEE0DA413B_1200.jpg


ANDREJ PETELINŠEK
V obdobju prvih dveh mesecev bodo trgovci deležni znižane marže, da bi tako prebrodili obdobje najvišjih cen, je napovedal Golob. "Danes smo v obdobju najvišjih borznih cen v zadnjih letih, če ne celo od nekdaj," je poudaril in dodal, da bi lahko bili v "naslednjih obdobjih fleksibilni".
Kaj to pomeni z vidika cen? "Po popolnoma poenostavljenih izračunih na včerajšnji dan bi to bilo primerljivo s cenami, ki so v tem trenutku na Hrvaškem izven avtocest," je dodal Golob.
Ob tem je navedel, da je to na ravni približno 1,8 evra na liter goriva, in pojasnil, da so tržne cene za dizel sicer pri okoli 2,1 evra na liter. V zahodnih državah znaša ta cena po Golobovih besedah tudi 2,2 evra za liter.
Na Hrvaškem sicer trenutno glede na podatke AMZS cena za liter 95-oktanskega neosvinčenega bencina znaša 1,79 evra, za liter dizla pa je treba odšteti 1,72 evra.
Ministrstvo za gospodarstvo je od nekaterih prodajalcev goriv po besedah Goloba prejelo že milijonske, tudi stomilijonske zahtevke za povrnitev stroškov zaradi regulacije maloprodajnih cen. Ta režim je z vidika realnosti "popolnoma nevzdržen", je še dodal predsednik vlade. Če sedaj ne bi naredili ničesar, bi do konca leta lahko ti zahtevki skupaj znašali tudi do 800 milijonov evrov, je dodal. "To je tveganje, ki si ga nobena vlada ne more privoščit in ga moramo seveda zameijiti takoj. To je prvi koraj, ostali šele sledijo," je komentiral.
Sedanje stanje je, kot pravi Golob, popolnoma izkrivljeno, novo stanje pa bo z vidika potrošnika predvidljivo, prav tako bo predvidljivo z vidika trgovce in bankirje ter na koncu tudi za državni proračun.
Več sledi ...
 

piagolo

Guru
22. nov 2009
6.221
3.122
113
Se človek vpraša kolikšne so še rezerve v teh maržah. Verjetno bi se jih dalo toliko zreducirati, da bi gorivo na črpalki koštalo max. 1,2 €.
 
  • Haha
  • Všeč mi je
Reactions: sad in danielt

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.413
5.912
113
pri taščici
Ej, nima veze. To je vse bio in eko. Tako kot se je full splačalo na električne radiatorje in toplotne gret. Le te so se še lepo subvencionirale, ker so eko.

SIcer je pa z vidika samooskrbe (če bo NEK2 kdaj zgrajen) verjetno res bolje, da se vse vrže na elektriko in arabcem in rusiji pokažemo fakiča.
Uran bomo pa reciklirali iz odpadkov
 
  • Všeč mi je
Reactions: MrDaco

BuDi

Guru
6. sep 2007
6.972
3.264
113
Dejansko je sedaj prilika, da se nas navadi na druge oblike mobilnosti in več dela od doma. Pretočnost naše cestne infrastrukture se zlepa ne bo v naslednjem desetletju ali dveh več opazno povečala. Bo pa ob tem trendu vsako leto več prometa.
Sedaj prav v tem trenutku naj bi se navadil na nekaj kar je neuporabno. Ja bravo. :cheer:
Edinstvena priložnost, da vsi poskačemo v bazen, voda pride v naslednjih letih.

 
Nazadnje urejeno:

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.641
8.954
113
Sedaj prav v tem trenutku nad bi navadil na nekaj kar je neuporabno. Ja bravo. :cheer:
Edinstvena priložnost, da vsi poskačemo v bazen, voda pride v naslednjih letih.

Zanimiv, da ste ravno verniki heroja zdej najglasnejši, ko je on ukinil regulacijo...dvakrat...ste to zagovarjal.

Sicer pa je tole en EU bulšit, ukrepi omejitv marž ki ne bodo uredili ničesar, samo nakladanje, izgovor pa na EU direktive bruh. Vse brezvezne okoljske dajatve na nafto je treba skinit vključno z biodizlom, pa bo lepo nafta krepko pod bencinom pa bo nekak za zdržat.
Vsi, ki pa sanjate v smislu...se bomo pa manj vozil...se zbudite, ker tankat je še najmanjš problem, ki nastane z dizlom v višavah.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
12.395
3.488
113
Problem je, ker nismo kupovali samo surove nafte od Rusov ampak kar lepo gotovi dizel ali pa bencin iz njihovih rafinerij.
Ker mi smo eko bio in ne bomo imeli takšne svinjarije na svoji zemlji, kot je rafinerija.
Rafinerija Lendava več ne obstaja, Sisak so tudi razstavili, Avstrijci so Schwechat sabotirali, da ne dela.
In tisti ki dela je dvignil dobiček od 9 eur na sodček na dobrih 50 eur na sodček samo za stroške rafinerije.

No in sedaj smo tam kjer smo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: kalbo