Avtonomna vozila:

  • Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Izvedi več...

gr69

Fizikalc
15. dec 2009
7.102
25
48
še v SLO - ampak komaj
#81
Hmm - tu je zdaj vprašanje ali je HW zatajil (torej ni "videl" ovire) ali se je SW "obesil" oziroma napačno ocenil ("objekt" na nasprotnem pasu = vozilo, ki si giblje po svoji liniji in ne bo sekalo "moje" poti, ko pa je bilo pred vozilom pa ni znalo glede na obliko prepoznati kaj je (nima modela ozr. je model "pešec s kolesom pravokotno na smer cestišča" nepravilen).
In to, da tudi realni voznik ne bi bolje reagiral, ne spreminja dejstva, da bi tehnika morala bolje reagirati.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
35.434
6
38
#82
Vprašati se je tudi treba, če od tehnike ne zahtevamo preveč zaradi 0.00001% primerov? In da zaradi tega ne bi šla zadeva v produkcijo je bedarija.

Je pa verjetno res nekaj zatajilo, drugače tudi Uber ne bi tako hitro odreadiral.
 

Pepe

Fizikalc
20. sep 2007
8.290
30
48
#83
Ok, po mojem mnenju bi moral tole LIDAR videti:
Mislil sem, da je bila situacija bolj zapletena (denimo nenaden prihod izza ovire ob cesti). Tudi močno dvomim, da je voznik osredotočen na cesto ne bi videl in vsaj krepko znižal hitrosti. Posnetek v slabi svetlobi ne pove vsega.
Za moje pojme hudo razočaranje, čemu so dovolili testiranje v realnih razmerah.
 

ginek

Pripravnik
21. sep 2007
424
6
18
#84
Že človek bi preprečil nesrečo, kaj šele lidar. Oči vidijo neprimerno bolje od tistega kar je na posnetku. Na to je "računala" peška.
 
Všečki: skala

Floki

Fizikalc
6. sep 2007
4.557
7
38
#85
Že človek bi preprečil nesrečo, kaj šele lidar. Oči vidijo neprimerno bolje od tistega kar je na posnetku. Na to je "računala" peška.
Misliš? Od trenutka ko zagledaš noge pa do udarca ne traja 2 sekundi dvomim da bi človek odreagiral. Sem imel včeraj zvečer podoben primer ko je ponoči na neosvetljeni cesti hodil en star ata seveda brez kakega odsevnika v temnih oblačilih. Od trenutka ko sem ga osvetil in bil pri njem ni šans da bi kaj naredil pa sem vozil samo 50. Res pa da je bil na robu ceste kjer leva desnamalo krajše sveti. Ampak tuje ne bi ustavil niti Chuck Noris
 

mr_

Fizikalc
20. sep 2007
5.740
3
38
#86
Uberjev posnetek je nenormalno temen. V resnici je bolj svetlo tam. Poišči primerjavo. Uberjev sistem zatajil na polno zgleda. Se strinjam s Pepe, da to ni za na javno cesto.
 

SJTV1

Avtomagazinovec
18. jul 2007
15.816
38
48
Obišči stran
#87
Vprašati se je tudi treba, če od tehnike ne zahtevamo preveč zaradi 0.00001% primerov? In da zaradi tega ne bi šla zadeva v produkcijo je bedarija.

Je pa verjetno res nekaj zatajilo, drugače tudi Uber ne bi tako hitro odreadiral.
Ne, tehnika na takem nivoju ne sme v produkcijo - še v teste v normalnem prometu ne bi smela. Najprej naj v nazojovanih okoliščinah še kak milihonček ali dva kilometrov od testirajo, potem pa šele v normalen promet.
Take stvari se bodo dogajale, dokler bodo tem novokomponiranim firmam dovolili, da gredo mimo testnih protokolov, ki v avtomobilski industriji veljajo (pa čeprav niso z zakonom predpisani) že dolgo ...
 
Všečki: mtl and gr69

ginek

Pripravnik
21. sep 2007
424
6
18
#88
Misliš? Od trenutka ko zagledaš noge pa do udarca ne traja 2 sekundi dvomim da bi človek odreagiral. Sem imel včeraj zvečer podoben primer ko je ponoči na neosvetljeni cesti hodil en star ata seveda brez kakega odsevnika v temnih oblačilih. Od trenutka ko sem ga osvetil in bil pri njem ni šans da bi kaj naredil pa sem vozil samo 50. Res pa da je bil na robu ceste kjer leva desnamalo krajše sveti. Ampak tuje ne bi ustavil niti Chuck Noris
Zato ker ne bi bilo samo dve sekundi. Človeka bi videl prej. bi videl mnogo bolje kot je prikazano na posnetku. To je jasno vsakomur ki se trudi ujeti skozi kamero tisto kar lahko vidijo oči. In četudi predpostavljam, da ne bi videl bolje, nihče pri zdravi pameti ne bi kar na slepo brez izdatnega zaviranja zapeljal v tako temo kot je vidna na posnetku.
 
Všečki: skala

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
35.434
6
38
#89
Mogoče pa je bila še bolj trda tema, ali zakaj bi drugače gospa šla na cesto, ni pogledala levo in desno, ter videla da iz njene desne prihaja vozilo?
 

sajkek

Fizikalc
16. mar 2008
18.167
20
38
#91
Sem še gledal enkrat posnetek, ko gospa pride v snop luči, je že na sredini voznega pasu. A je UBer vsaj poizkušal zavirat? le je bila polna v teto? Nisem tega razbral iz posnetka.
 

Floki

Fizikalc
6. sep 2007
4.557
7
38
#92
In četudi predpostavljam, da ne bi videl bolje, nihče pri zdravi pameti ne bi kar na slepo brez izdatnega zaviranja zapeljal v tako temo kot je vidna na posnetku.
:valjamse: Pol alterja ali pa raje več z izgovorom ne moreš bremzat ker se ti bo drug alterjevc ki ti vozi 3 m za ritjo v rit zaletel. Kot sem napisal dan prej sem imel podoben primer točno Tukaj kjer še ni razsvetljave. Pa sem za rasliko od voznice v Ubru gledal na cesto. Če nimaš dolgih prižganih vikiš en k....
 

mr_

Fizikalc
20. sep 2007
5.740
3
38
#93
ksz

Saj ni problem samo v zaviranju. Tako kao inteligentno vozilo, kot voznik, bi lahko peško obvozila. Uberjevo iberpametno vozilo ocitno ne zna, vozni(k)ca pa sploh ni gledala na casto, kaj sele bila pripravljena odreagirat.
 

mtl

Fizikalc
19. jul 2007
9.646
23
38
Kras
www.mtl.si
#94
Mogoče pa je bila še bolj trda tema, ali zakaj bi drugače gospa šla na cesto, ni pogledala levo in desno, ter videla da iz njene desne prihaja vozilo?
Razlog zakaj je šla čez cesto je nepomemben, ker nepričakovane/nelegalne situacije se konstantno dogajajo v prometu. To bi avtonomna tehnologija vožnje MORALA zaznati in ustrezno reagirati vsaj z zaviranjem.Tole, kar se je zgodilo nakazuje, da je tehnologija v tistem avtomobilu še daleč od avtonomne in da dejansko testirajo ''samovozečo'' tehnologijo, ki je očitno na ravni današnje tehnologije vgrajene v avtomobile.
Recimo samo primer: trenutna tehnologija ACC - radarskega tempomata deluje tako, da NAMERNO programsko zanemari vse stoječe, nepremikajoče objekte, kar pomeni, da v kolikor se voziš z ACC in se pred tabo znajde stoječ avtomobil, ACC ne bo zaviral, temveč bo šele, ko bo nesreča neizogibna reagiral AEB sistem in začel zavirati na polno, s tem da do nesreče bo še vedno prišlo, a v bistveno zmanjšanem obsegu. Sedaj je na voljo že tehnologija pedestrian detection, ki bi v tej situaciji že morala odreagirati ustrezno. Torej trenutna tehnologija, ki je še daleč od samovozeče.
Tako da, tole je bil po mojem mnenju en velik fail Uber-a in mi ni jasno, kako si s takim sploh upajo na cesto. Človek bi pričakoval, da bi v takem avtomobilu morala biti tehnologija bistveno naprednejša od današnje, ne pa, da ne zmore niti osnovnih varnostnih reakcij, ki jih že trenutno vgrajeni najsodobnejši asistenčni sistemi obvladajo.
Predvidevam, da bodo dobili lepo tožbo na vrat, vsekakor bo pa negativna publiciteta tudi naredila svoje. Pa upam, da se bodo zakonodajalci oz. izdajatelji dovoljenj za taka testiranja, kaj naučili iz tega.
 
Nazadnje urejeno:

mr_

Fizikalc
20. sep 2007
5.740
3
38
#95
A peska res ne bi smela tam preckati ceste? Recimo po SI zakonodaji bi lahko ali ne? Crta je prekinjena, prehoda ni v blizini. ?
 

mtl

Fizikalc
19. jul 2007
9.646
23
38
Kras
www.mtl.si
#96
A peska res ne bi smela tam preckati ceste? Recimo po SI zakonodaji bi lahko ali ne? Crta je prekinjena, prehoda ni v blizini. ?
Kot zapisano zgoraj, je to nepomembno. V kolikor tehnologija avtonomne vožnje ni zmožna reagiranja na nepričakovane situacije, to pač ni tehnologija avtonomne vožnje. Pika.
In dejstvo je, da s klasičnim programiranjem ti ne moreš ustrezno sprogramirat vseh možnih legalnih/nelegalnih/nepričakovanih situacij v prometu, zato pa večina podjetij uporablja ''samoučenje'' z AI. Recimo v USA imajo eno zapuščeno mesto samo za to (mislim da ima Waymo, če se prav spomnim)...
 
29. apr 2009
1.748
21
38
pinball-si.blogspot.com
#99
A zna kdo povedat kako bi moral v takšni situaciji reagirati čisto navadni sistem za zaznavanje pešcev, s kakršnim se dandanes hvalijo že jajčke ranga Polo? Ne verjamem da XC90 tega nima, pa avtonomnost gor ali dol.

Je bilo prehitro?
 

mtl

Fizikalc
19. jul 2007
9.646
23
38
Kras
www.mtl.si
Izvoli:
In to govorimo o že vgrajeni tehnologiji ;), ne pa o samovozečih avtomobilih.
Zadeva lepo reagira tudi, če je otrok za vozilom in ga opazi šele zadnji trenutek. Tam na videu zgoraj, je pa bila kolesarka na sredi ceste, brez ovir. Hm...