ADAC test zimskih pnevmatik 2023

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.861
3.889
113
tako je, ni toliko problem vsakodnevne vožnje, razliko med gumami vidiš (ali pa občutiš) predvsem takrat, ko moraš bremzati na polno. sicer zelo redko, ampak imaš pa takrat lahko več sitnosti, kot si jih privarčeval z cenejšimi gumami vsemi cenejšimi gumami skupaj. jaz sem to nazadnje doživel lani na izvozu Kozina, ko me je šleper stisnil v desno ob ograjo in če bi se ustavil meter, dva kasneje, bi mi postrgal sprednji levi del avtomobila.

Ne vem če kdo dojame da je zavorna pot vozila 2m daljša v dani sutuaciji kot bi bila z dobrimi gumami? To moraš biti ekstremni specialist, na nivoju dirkača F1 po koncu sezone ko ve kako se obnaša enak guma in nek asfalt. Večina ne zazna 50% razlike v zaviranju. Jst 2x letno ko se mi zažene ABS težko ocenim ali je zaradi zanič gume, asfalta ali pa povožene žabe (nanosov na cesto). V vseh ostalih primerih ko ABS ne dela pa itak ni zaviranja na polno.

Mi pa avto večrat bočno zdrsne (skuša) in na par kritičnih točkah celo najboljše gume drsijo kot po ledu na mokrem, tam se recimo da s par poskusi videt kaj je dobra guma (s slabo gumo te odnaša na meji da popravljaš recimo pri 40km/h, z dobro pa pri 70km/h).
 
  • Všeč mi je
Reactions: Garfildd

Aeon_Pax

Pripravnik
19. okt 2012
32
23
8
Ljubljana
A ima kdo izkušnje z zimskimi Falken večjih dimenzij za SUV? Letne mi prvo sezono dobro držijo. Res pa da sem v letih, ko gledam da ne dobim več kazni za prehitro/divjo vožnjo (Honde nimam več, sem šaltal na Toyoto RAV4). Na ADAC seznamu so Falken le za manjše, pa še tam v drugi polovici. Do sedaj imel zimske "original" Nokian (ob nabavi novega avta), ampak me niso prepričale. Še v info: letne so bile ob nabavi Dunlop (Japonc) in odlične do cca 25 k km, potem pa kar opazna degradacija (enako opazil za Dunlop na Hondi, ki je tudi prišla nova z Dunlopkami). Na Hondi (Accord) sem po zamenjavi originala vedno fural Goodyear (zimske in letne), ampak so bile 16" in cena nikoli ni bila vprašanje.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.106
752
113
Ne vem če kdo dojame da je zavorna pot vozila 2m daljša v dani sutuaciji kot bi bila z dobrimi gumami? To moraš biti ekstremni specialist, na nivoju dirkača F1 po koncu sezone ko ve kako se obnaša enak guma in nek asfalt. Večina ne zazna 50% razlike v zaviranju. Jst 2x letno ko se mi zažene ABS težko ocenim ali je zaradi zanič gume, asfalta ali pa povožene žabe (nanosov na cesto). V vseh ostalih primerih ko ABS ne dela pa itak ni zaviranja na polno.

Mi pa avto večrat bočno zdrsne (skuša) in na par kritičnih točkah celo najboljše gume drsijo kot po ledu na mokrem, tam se recimo da s par poskusi videt kaj je dobra guma (s slabo gumo te odnaša na meji da popravljaš recimo pri 40km/h, z dobro pa pri 70km/h).
ni treba biti F1 dirkač, dovolj je da pogledaš kak test gum, kjer napišejo razlike v zavornih poteh med različnimi gumami, npr:
"Še nekaj podatkov, kaj pomenijo razlike na mokrem: pri zaviranju na asfaltni cesti je razlika v zavorni poti med najboljšo in najslabšo pnevmatiko 11 metrov oziroma 37 odstotkov, na betonski cesti celo 17,4 metra oziroma 41,3 odstotka, pri vzdolžnem splavanju je razlika v hitrosti 18,4 km/h oziroma 21,2 odstotka."
 
  • Všeč mi je
Reactions: mosseero in Pepe

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.225
4.706
113
Tudi manjše razlike lahko pomenijo, da bo otrok, ki je skočil nenadoma izza grma na cesto pred avto ali mrtev ali le rahlo poškodovan, čeprav smo vozili po predpisih. Res je, da vsi računamo, da tega ne bomo doživeli. Nekdo pa vseeno bo in ta se bo mogoče neštetokrat ponoči vprašal, če bi bil izid drugačen, če bi bile gume boljše.
Meni se to ni nikoli zgodilo. Sem pa se ustavil 10 cm od avta, ki mi je vzel prednost s stranske ceste in se potem od straha ustavil tako, da je povsem zaprl cesto. Takrat gotovo nisem imel nekih super gum. Če bi jih imel, bi se ustavil vsaj kak meter prej kljub močnemu dežju. V drugi situaciji je v mene butnil zadaj en s svetim nemškim vozilom s štirimi krogi. Premajhna pazljivost, da smo se nenadoma vsi ustavili in tudi za en drek gume. Važno, da so felfe alu in veliko col, lepo zgleda, za solidne gume pa zmanjka. Obakrat nisem bil kriv, ampak bolje je, da do takih situacij sploh ne pride.
 

Viper_XxL

Guru
20. avg 2007
9.327
947
113
Titograd
Kdor trdi, da ne čuti razlike med dobro in slabo gumo, sta dve varianti, ali ne vozi skoraj nič ali pa bi bilo bolje da vrne izpit in gre na javni prevoz.

Še kako se čuti... z istim avtom na istem ovinku, slabe gume so me odnesle bočno v drug avto, z dobrimi sem ga pri celo malo večji hitrosti kot s prvimi gumami prevozil brez težav. Lesson learned, pri gumah ne šparam, kar se mora se pač mora.

Tudi mokri rondoji so dober preizkus oprijema.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

Garfildd

Guru
24. jul 2007
5.818
4.315
113
Za letne sem bil zadovoljen za Savo 18" UHP, njena slabost je bočni zdrs na mokrem, tega sem se zavedal in bil previden v takih situacijah,
cena gume je bila proti Continentalu 45% nižja takrat.

Na prejšnjem avtu sem imel 245/45-18 zimske, dobil sem dober deal za Hankook Iceptxxx zimske gume in nisem bil zadovoljen z njimi,
ne dovolj dobra na mokrem, na snegu pa slaba ...

Danes vzel Continentalk 235/60-18 po 160kos, cenejši bandi so pa 130, tako da ni bilo kaj za razmišljat...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.861
3.889
113
ni treba biti F1 dirkač, dovolj je da pogledaš kak test gum, kjer napišejo razlike v zavornih poteh med različnimi gumami, npr:
"Še nekaj podatkov, kaj pomenijo razlike na mokrem: pri zaviranju na asfaltni cesti je razlika v zavorni poti med najboljšo in najslabšo pnevmatiko 11 metrov oziroma 37 odstotkov, na betonski cesti celo 17,4 metra oziroma 41,3 odstotka, pri vzdolžnem splavanju je razlika v hitrosti 18,4 km/h oziroma 21,2 odstotka."

Pa maš jeklenko plina v prtljažniku ali pa plato piva (izberi poljubno) pa se avto obnaša povsem drugače oz. če smo že pri zavorni poti je zavorna pot krajša/daljša od 100 pogojev in gume so samo eden. Zato pa tile primeri da z dobro gumo rešiš otroku življenje so čisti gumarski populizem. Lahko bi napisali tudi če nebi imeli 120kg ampak samo 60kg bi otroku rešil življenje (ker se pomojem pri nekem mestnem jajcu pri 120kg na eno polovica vozila avto zaustavlja tudi par metrov dalj kot bi se če bi jih imel 60).

Point je sicer bil da sam še nikoli nisem gum prepoznal po temu kako zavirajo. Oz. očitno še nisem imel tako zanič gume da bi se ustavljal kot vlak in še nisem imel tako dobre gume da bi zrak iz pljuč stisnilo ko bi pritisnil na polno. Pa kot rečeno zaviram na polno letno manjkrat kot imam prstov na eni roki (torej so dejansko v prometu take situacije precej redke). Se precej hitro vidi pa gume pri speljevanju (vrtenje v prazno oz. utripanje lučke za "program zdrsa") ali pri vožnji v zavoje (sedaj spet, eni čutijo to enim pa ESP lučka pove da gume odnaša).
 
  • Objave ne odobravam
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe in jendomen

jezek

Guru
24. jul 2008
2.638
1.247
113
Pa maš jeklenko plina v prtljažniku ali pa plato piva (izberi poljubno) pa se avto obnaša povsem drugače oz. če smo že pri zavorni poti je zavorna pot krajša/daljša od 100 pogojev in gume so samo eden. Zato pa tile primeri da z dobro gumo rešiš otroku življenje so čisti gumarski populizem. Lahko bi napisali tudi če nebi imeli 120kg ampak samo 60kg bi otroku rešil življenje (ker se pomojem pri nekem mestnem jajcu pri 120kg na eno polovica vozila avto zaustavlja tudi par metrov dalj kot bi se če bi jih imel 60).

Point je sicer bil da sam še nikoli nisem gum prepoznal po temu kako zavirajo. Oz. očitno še nisem imel tako zanič gume da bi se ustavljal kot vlak in še nisem imel tako dobre gume da bi zrak iz pljuč stisnilo ko bi pritisnil na polno. Pa kot rečeno zaviram na polno letno manjkrat kot imam prstov na eni roki (torej so dejansko v prometu take situacije precej redke). Se precej hitro vidi pa gume pri speljevanju (vrtenje v prazno oz. utripanje lučke za "program zdrsa") ali pri vožnji v zavoje (sedaj spet, eni čutijo to enim pa ESP lučka pove da gume odnaša).
Glej...pač na tem področju nimaš pojma. Se zgodi.
 
  • Všeč mi je
  • Objave ne odobravam
Reactions: ViLiam in Pepe

ViLiam

Fizikalc
11. jan 2022
211
-104
28
Glej...pač na tem področju nimaš pojma. Se zgodi.
:bonk:Samo vedno se pa najde nek pametnjakovič, ki je "pojedel" vso pamet tega sveta.
Daj razložite vi meni, kako vi veste, kako se obnaša katera guma?! Kaj to imate doma 5 avtomobilov in na vsakem druge gume in potem to vi testirate in potem pametujete po forumih kako se obnaša katera guma :bonk:
Ne res me zanima:sprasujemse:
 
  • Haha
Reactions: jest5

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.225
4.706
113
Zato so testi, kjer naredijo točno to, da na istem tipu vozila v skoraj enakih pogojih testirajo in merijo posamezne parametre.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
2.638
1.247
113
Resno? Glej...ce ti ne znas primerjat kako se ISTI avto obnaša razlicnih gumah, se ne pomeni da tudi drugi ne znamo. Ce ze testom ne verjames....
 

ViLiam

Fizikalc
11. jan 2022
211
-104
28
Resno? Glej...ce ti ne znas primerjat kako se ISTI avto obnaša razlicnih gumah, se ne pomeni da tudi drugi ne znamo. Ce ze testom ne verjames....
Kaj ti ne znaš normalno komunicirat. Če se kdo ne strinja s tvojim pametovanjem, kot da si požrl vso pamet tega sveta, ga pa začneš pljuvat in žalit.
Razloži, kako TI to veš. Kako TI prideš do teh zaključkov. Resno me zanima. Dokaži da ti lahko verjamem in bom tudi v bodoče verjel tvojim komentarjem. Dokler pa takole nakladaš si pa zame samo en velik trol, ki se ne zna normalno obnašat.
Ali imaš doma več avtomobilov in na njih različne gume in potem testiraš. Kot vemo vpliva na določene stvari še nešteto drugih dejavnikov kot pa same gume. Jaz verjamem samo sebi in svojim občutkom. Imam pa ene gume, ene letne in ene zimske, ki jih imam vsaj ene dve leti. Ko jih kupim je to to in ne vem kakšne bi bile druge ali so boljše ali slabše. Ja preden jih kupim se pozanimam ali od kakšnih, ki so te gume že imeli-imajo ali določene teste. Samo potem je to to in ne morem potem govorit ali so te boljše ali slabše od katerih koli drugih, ker potem bi moral vse te tudi sam preizkusit. Vemo pa da se kakovost teh gum spreminja iz leta v leto. No ja več ali manj je sveta trojica znana. Toda tudi precenjena, tako da se včasih glede na ceno in kakovost lahko dobi tudi veliko boljša guma za določene pogoje kot je ena izmed svete trojice.
Zato me resno zanima kako vi, ki tukaj gor pametujete to veste. Razen če ste zaposleni kje v kakšni ne vem avto hiši, vulkanizerski delavnici in testirate te gume.
 

irwin

Majstr
13. mar 2008
1.172
304
83
Je kdo v testih sploh kdaj zasledil tehnicne pogoje steze za testiranja? Pa isti avto tako naftas kot benz verzija, razlika bo zagotovo.
 

Viper_XxL

Guru
20. avg 2007
9.327
947
113
Titograd
Za drug avto kupujem malo dimenzijo zimske, 205/60/16, pa so nekako na zalogi Continental, mogoče še Goodyear, Bridgestone in Dunlop (ki ima najboljšo ceno) pa nikjer, kjer sem poklical (mb in enega na ptuj). Dunlop je cca 20€ cenejši od drugih, kje bi ga dejansko lahko dobil?