Test letnih gum 2019

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.164
2.257
113
Ja, če požreš profil v dveh letih je to potem na dve leti ja. Isto kot kruh, če dnevno požreš štruco moraš pač drugi dan po drugo štruco, če poješ samo nekaj kosov ga lahko imaš tudi za dva dni. Enostavno razumljivo. Sicer pa podatek, da ti je guma zdržala 2 leti ne pove popolnoma nič. Če delaš letno 4569km in jih moraš menjati na 2 sezoni je to problem. Če pa delaš letno 20000km+ pa je to normalno, sploh če voziš po ovinkastih bregačah. Mater kakšna posploševanja...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey

jernejd

Majstr
2. sep 2007
1.283
124
63
Saj se ne čudim da mi jih je tok hitro pobralo, zgolj naglas razmišljam če bi zamenjal znamko?
V obeh sezonah cca 30-35kkm

Ko se je že debata zagrela, a smemo izvedeti, kakšno vozilo imaš in kateri del ovinkastih cest uporabljaš? Meni je med tvojim branjem prišla na misel cesta ŠL - Petrovo Brdo - Most na Soči, ampak verjetno ne gre za to ;)?

Jernej
 
I

Izbrisan uporabnik 17097

Mater ste vsekani. Zakaj bi menjal gumo pri 4mm profila??

zato
3 leta stara Continentalka 4mm priofila na poligonu v Vranskem mokra cesta katastrofa. 20m dalje od ostalih. Mene so razočarale.

Če je kdo usekan si to ti, ker sam ne veš kaj pišeš.

Zaradi mene ima lahko tudi 5 ali več, toda že po prvi sezoni, pa rečmo, da narediš kot nek povprečen šofer tam 15.000 do 20.000km se čuti občutna razlika v oprijemu predvsem na mokri cesti. Drugo sezono je ta razlika še večja tako, da naprej sploh ne govorim. Seveda se te razlike povečujejo tudi s kvaliteto-znamko...gum in ali teh 15.000-20.000 narediš na avtocesti ali na ovinkasti cesti.
 

zakon

Guru
16. maj 2008
8.576
685
113
toti Maribor
Torej 3 leta stara guma 4mm profila je za odpis. Bravo dečki, le tako naprej. Proizvajalci gum si že manejo roke. Za Alteraše je najboljše, da kar vsako leto menjate gume, ziher je ziher. Pa še to. Zakonsko bi morali določiti, da se morajo gume testirati na polovici življenske dobe, torej stare 2,5 leti in 4mm profila. Nova guma je vsaka dobra. Bi bilo zanimivo videt rezultate. Zakaj bi moral vrniti vozniško?? Ker imam na avtu gume stare 3 leta in s 4mm profila:bonk:. Sicer pa Alter itak ni neki verodostojen forum za resno debato.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Žal ni testov dve, tri sezoni starih gum. Našel sem test kjer so za foro dali zraven 7 let staro gumo, ki ni bila skladiščine v optimalnih razmerah, žal ne piše za kater model gre:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-AutoNavigator-Summer-Tyre-Test.htm
Niti ni taka katastrofa, kot bi človek pričakoval.

Iz lastnih izkušenj pa lahko napišem tole:
- Michelin Alpin A3 - Že nova ni bila neka perla, po 3 letih pa sem obstal na snegu tam kjer so ostali brez problema šli mimo (Fiat Punto). Na mokrem drsalke, vrgel proč z veliko profila
- Conti TS830 - Po 4 letih brez problema prilezel na zasneženo Roglo, tudi na mokrem zelo solidno.
- Michelin Energy Saver+ - Že nove niso bile ne vam kaj na mokrem, po 3. letih sem bil vesel da sem jih prodal skupaj z avtom
- Bridgestone EP001s - zelo hitra obraba (30k km) ampak do konca prijela tako kot mora. Na testih je dobila slabšo oceno zaradi aqvaplaninga, na 195 gumah in 1,5 tone to ni bil problem.
- Pirelli P1 Verde - po enem letu se je čutilo da je slabša, po 3 letih in 34k km sem jo vrgel stran, kljub zadostnem profilu.
- Bridgestone Blizzak LM001 - po 4 letih s 4 mm še zelo dobra v snegu in na mokrem, jo bom imel gor še globoko v pomlad, da vidim če bo zdržala čez poletje.

Še na Pickupu:
- BFGodrich AllTerain KO (prva generacija), so bile na avtu z nakupom, nekje 3 leta stare, drsalke v dežju, dovolj profila, vrgel stran 4 leta stare.
- Toyo Open Country A/T+, v dežju boljše ampak še vedno dosti slabe, v snegu solidne, ampak po 50k km in 3,5 leta so lastnosti ostale bolj kot ne nespremenjene, obraba enakomerna, še ene 6 mm profila.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.857
3.879
113
Gasper008, sedaj smo iz primerjave hrušk in jabolk prišli še na orehe in lešnike (AT gume)!;)

Ko govorimo o profilu gume je izredno pomemben samo za zimske gume, letne gume se z zniževanjem profila tehnično celo izboljšajo (izjema je akvaplaning). 4mm za zimsko gumo je za v snegu zanič, lahko obrneš tako ali drugače. Za ostale razmere in letne gume ti 4mm ne pove veliko. Letna guma s 4mm je lahko dobra še do (zakonskih) 1.6mm BP če je zmes ok.

Skratka govorit o globini profila gume je povsem nepomembno za vse ostale razmere razen za sneg (ali za na teren). Pa ko smo že pri AT gumah, 6 mm je zlizana guma, vsaj za AT sfero. Nove AT gume imajo koliko? 14-16mm. Kar je pod 8mm je za namen AT gume lizika, če se voziš s takim profilom raje kupi neko SUV "crossover" gumo ker je neprimerno boljša na cesti, za teren bo pa isto držala kot tvoja AT na 6mm.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Nove Toyo A/T+ imajo 11,3 mm profila, ni to MT guma in ja naslednje bodo verjetno HT, tako da trenutne opravljajo svojo funkcijo vsaj do zime. Sicer pa bi moral zmerit koliko je dejansko mm, pišem na pamet.

2017 sem bil s temi gumami na Vranskem, že takrat niso bile bog ve kaj na terenu, kriv je bil tudi LSD na zadnjem diferencilau, ki se je izkazal za zelo neučinokvitega. So pa bile boljše na mokrem kot pa inštruktorjeve BFG KO2, sicer je imel težji pickup, ampak vseeno.
 

zakon

Guru
16. maj 2008
8.576
685
113
toti Maribor
Drugi tudi niso imeli novih gum gor. Smo bili vsi več ali manj na enakem. In ja, zato so me razočarale. Vi, pa meni trajbate kot, da so ostali bili na novih gumah. In rabljene gume se lahko popolnoma drugače obnašajo kot nove in temeljito premešajo lestvico ocenjevanja gum.
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.592
177
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
imel kar nekaj razlicnih pnevmatik, in da bi neke vzporednice vlekli ... vsaka pnevmatika je v bistvu zgodba zase.

od tega, da je guma delal optimalno od prvega kilometra do takrat, ko je sla dol z avta (Fulda EcoControl HP, SportControl), do tega, da je bilo na zacetku problematicno, pa potem ohoho km ok, pa na koncu spet problematicno, predvsem, kadar je bilo veliko vode na cesti (Michelin Primacy HP), do tega, da je bila guma za popeezdit glasna, prve kilometre bila cudna, potem pa rock-solid in vrhunska, kar se tice voznih lastnosti na mokrem in na suhem (Kumho Ecsta PS71), in do tega, kar imam sedaj - Goodyear EfficientGrip Performance, ki je super allrounder, tiha, varcna, udobna, solidno drzi v vseh razmerah.

kar se tice zimskih, pa sem imel bolj kot ne vse dimenzije 195/65R15, in sicer Dunlop Wintersport 3D, 4D (od zacetka do konca odlicna guma), Pirelli Cinturato Winter je v snegu res vrhunska, je pa precej potratna pnevmatika, ter Continental TS850, ki sem jo imel eno zimo 2015, kjer se je obnesla cisto ok, ampak tezko podam nek konkreten komentar, razen tega, da sem tisto zimo naredil vsaj 20.000km, pa ni bilo zaznati neke hude obrabe.
 

krofica

Fizikalc
24. feb 2010
357
91
28
Kaj pa je razlika med EcoContact in PremiumContact; razen boljše ocene pri porabi goriva?