Tesla MODEL 3

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
OK, že morda res da si radarji niso enaki, vprašanje je potem bolj ali ima Tesla tak "high resolution radar" kot si lepil sliko zgoraj ali vidi bolj en zmazek z 10 piksli in pač na razdalji 100 m še ne more razločit kaj ti zmazki so, na razdalji 50 m pa počasi že lahko, ampak je prepozno za ustavitev in se samo blaži posledice.

Kaj se torej uporablja za te asistenčne sisteme za par 100€, ki so postali standard v avtoindustriji?

Še ena zanimovost glede radarja:
"On the other hand, any metal surface with a dish shape is not only reflective, but also amplifies the reflected signal to many times its actual size. A discarded soda can on the road, with its concave bottom facing towards you can appear to be a large and dangerous obstacle, but you would definitely not want to slam on the brakes to avoid it. "
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Že dolgo se uporablja high resolution radar. Se pa tudi na področju radarjev precej premika in obstaja velika verjetnost, da bodo celo izrinili lidarje
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Zanimivo je to da sliko iz lidarja vsi znajo prikazat na YouTube, video vizualizacije iz tega high-resolution radarja pa še nisem videl, ali kje obstaja?
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Tesla nima lidarja, ker je predrag. Imajo pa radar (hmmm, le zakaj, če pa so kamere "vsemogočne")
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Teslin radar je kar dober.
Ampak kot smo že pisali, radarji so super za odmerjanje razdalje in relativne hitrosti (doplerjev efekt), ampak potem se ta prednost hitro neha. Vsaka dežna kaplja, kantelabri, odbojne ograje, odboj signala od asfalta, vse to so false positives in šundr. In tega se najlaže losaš skozi filter, ki ignorira vse, kar ima približno hitrost 0.

Kamera pa načeloma lahko vidi najmanj to kar vidijo naše oči. Edina omejitev so "možgani" iza kamere. In če naši možgani ne potrebujejo lidarja za vožnjo, ga tudi "avtonomni" avto ne. Torej smer Tesle je prava.

Problem je le, da je verjetno tudi najnovejši Teslin čip, ki zmore 144 tera operacij na sekudno, verjetno še vedno 100 krat počasnejši in manj zmogljiv kot človeški možgani.
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.831
727
113
www.jernej.org
Popolne avtonomne vožnje samo s kamerami pomoje ne bomo videli. To, da lahko kamere vidijo "najmanj toliko" kot naše oči, je pa tudi totalen bullshit. Niso še kamere na takem nivoju (vsaj ne te, ki jih montirajo v avte). Jaz mislim, da bo prej na cesti popolnoma avtonomen avto z lidarjem kot pa s kamerami. Toliko o tem, čigava smer je prava.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Kamere so že na višjem nivoju, kot naše oči. Samo AI procesiranje ne zmore tega obdelat.

Npr. v Toyoti je procesirna logika tako omejena, da kamera že vidi v barvah, samo računalnik zajema samo črno belo v 8 bitnih sivinah z rezolucijo vsega 640x480 pik. Zato ker je tako treba obdelovat le za 640*480*8*50 bitov na sekundo.

Če pa zajemaš 4K sliko z 24 biti in namesto 50 slik 100 slik na sekundo, je pa treba imet odzadaj že konkretni procesor. To množi krat število kamer, pa dobiš luštne cifre ...

Prej navedena "Toyota rezolucija" je več kot dovolj za to kar ponuja Toyota Safety Sense. Kompleksne AI metodologije pa še dodatno vzamejo za nekaj magnitud (x100-x10000) več procesorske moči.
Saj je Musku enkrat ušlo, da v principu da bi za pravi full self driving rabili poln prtljažnik prej navedenih Teslinih AI čipov. Skratka, smo še 20 let do približnega FSD, do takrat se bo pa še nategovalo za dodatnih 7 jurčkov.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Ogo
Napisal si en kup bedarij. Nobena dežna kaplja radarja ne bo zmotila. Radar je superioren proti vem ostalim stvarem, kar se tiče t.i. "opaque" motenj - torej polprosojnih objektov. Penetracija radarskih valov je zelo močna in za razliko od ostalih detektorjev, radar lhko izmeri količino signala, ki se vrne in s tem določi njegovo prosojnost - torej ali je le bela PVC vrečka ali pa gre za dajanski kamen. Prav tako radar ne filtrira nobenga šunda, nobenih objektov s "približno hitrostjo 0" kot tudi nima odboja asfalta.

Kamera niti približnoo ne vidi tega, kar vidijo naše oči oz., kot je omenil že Mikrohard, vsaj ne te, ki so v avomobilih. Pri nočni vožnji oz. zaznavanje v slabših vidnih pogojih je zadeva zelo tricky. Vgrajene kamere so daleč od kakšnih sposobnih termokamer z visoko resolucijo in veliko hitrostjo osveževanja.

Nikakor pa ne moreš primerjati procesiranja Teslinega "računalnika" (ki mimogrede nikakor ni najhitrejši ali najzmoglivejši AI za (pol)avtonomno vožnjo) z procesiranjem človeških možganov. Že princip procesiranja je popolnoma drugačen - binarni vs. kvantni. Pri binarnem prideš do dočke, kjer ti surovo povečevanje moči ne prinese praktično nobenega napredka. Kvantna obdelava podatkov pa je še daaaaaaaleeeeeč do sploh nečesa uporabnega, kaj šele do consumer grade izdelkov.

Teslina pot je daleč od tega, da bi bila prava. Ni ne prva, ne izvirna in niti ne najboljša. Pač imajo jajca temu reči "autopilot", voznike uporabljat za beta testerje in tu pa tam katerega spikirat v prezgodnjo smrt. USA kot USA.
Prava pot se bo bila med radarjem in lidarjem z dodanimi kamerami kot suupport. Lidar je trenutno na hitri progi do drastičnih pocenitev in miniaturizacije s prihodom nove genracije solid state lidarjev, na drugi strani pa se tudi radarji z multi arial array pristopom približujejo resoluciji in hitrosti lidarjev (recimo izdelek WARLORD).
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Ti lahko verjameš v pravljice o radarju. Zadeve gredo naprej s kamerami in umetno inteligenco, pri čemer je radar pomožni sistem, s svojimi prednostmi in žal tudi slabostmi.
Še Bavarci imajo pri nekaterih svojih avtomobilih izključno sistem na kamero tudi za funkcije tempomata (npr serija 2, i3). Subaru isto, v celoti camera based.

LIDAR je pa pač easy way out, dokler AI ne napreduje naprej in bodo kamere dovolj.
Ampak ker ga človek ne rabi, ga tudi AI ne bo. Samo do tega nivoja mora AI priti, pri čemer je trenunutno ozko grlo procesor. Če se je Tesla lotila delat lastno AI čipovje in načevljala Nvidio, je jasno, da je to ključna komponenta njihovih sistemov. Vse kar delajo v Tesli sami, je iz njihovega pogleda bodoči diferenciator napram konkurenci.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Aha, vidim da se še eden od "I will Google it" internet strokovnjakov, ki se mu niti ne sanjajo osnove detekcije/senzorike, kaj šele njihove obdelave, procesiranja in implementacije v procese.
Še večji fail pa je izjava, da Tesla dela lastno AI čipovje :D Hej, če je Elon rekel, da je tako, potem bo že tako...
 
  • Všeč mi je
Reactions: tomi

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Očitno je v tem Tajskem primeru radar lepo filtriral tole neko plastično streho tovornjaka, če bi bil tovornjak obrnjen s podvozjem (kovina) bi bila morda čisto drugačna situacija.

Tesla-Model-3-Autopilot-crash-highway.jpg
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.878
5.147
113
Ampak ker ga človek ne rabi, ga tudi AI ne bo.
Preden bo AI dosegla procesorsko moč naših možganov ne bo več avtov....
Malo si poglej kolko podatkov iz kolko senzorjev naši možgani obdelajo v nekem času in kolko jih obdelajo naboljši računalniki. Računalnik nima za burek če gledaš celotno zmogljivost. Pustimo zaj neko specifično ozko usmerjeno sposobnost, kar prepoznavanje okolice definitivno ni.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.499
9.202
113
Četrtletje se zaključuje in baje je prišel ukaz, da morajo avti ven ne glede na OČITNE napake. Je treba številke ujet.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Enkrat ko se greš mass market, težko skriješ zajebe. Tudi naval reklamacij po mojem nima blagodejne ga finančnega učinka. Odprava napake izven Fabrike je ponavadi 20 krat dražja od tega, da je neka reč narejena prav že iz fabrike.