Tesla MODEL 3

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Vsi ki so pozorni na promet okoli sebe. Nepozorni so pa lahko vsi vozniki avtov, ki imajo ACC in lane assist. Samo treba je vedeti da je na cesti nekje 5% takih avtomobilov, ki to sploh imajo vgrajeno (povprečen avto na cesti je star 12 let), potem še manjši procent, ki to sploh uporabljajo in nek promil, ki tega ne znajo varno uporabljat.

Koliko nesreč je bilo že s tovornjaki, kateri ni reagiral sploh, pa ima nek navaden tempomat na 90 kmh. Torej navaden tempomat ubija?
 

mr_

Guru
20. sep 2007
8.921
2.401
113
Ampak, tle je govora o asistenci, ki zazna oviro, ter se ustavi, umakne, karkoli ze. Ne pa da le drži sredino pasu in hitrost.
Verjetno je bila ovira prevelika, da bi jo Teslina pamet prepoznala.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.492
9.190
113
To se ti lahko zgodi z vsakim avtom z ACC in lane assist in sem prepričan, da se to tudi dogaja.
To seveda ne drži. Nisem še vozil avtomobila z ACC, ki ne bi imel tudi AEB. In v taki situaciji ni šans, da AEB ne znori in opozori voznika in začne tudi sam zavirat, če voznik ne reagira. Večinoma bi se sicer skantal, ampak z bistveno nižjo hitrostjo.
Na videu zgoraj se pa vidi, da avtomobil (ali voznik) zabremza na polno, da se gume pokadijo, potem gre pa z enako hitrostjo naprej v tovornjak.

Da niti ne načenjam teme o imenu Autopilot, ki večini ljudi asocira avtonomno vožnjo, kar pa je seveda daleč od tega. In sem prepričan, da je ''neumnih'' voznikov drugih znamk, ki slepo verjamejo tehniki, že zaradi tega bistveno manj kot pa pri Tesli.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Tisti dim verjetno ni od bremzanja ampak od nečesa na tleh kar je povozil.

A ti misliš da sta AEB in ACC dva različna sistema? ACC je pač samo nadgrajen AEB ima pa vse funkcije navadnega neumnega AEB. Ti sistemi delujejo s pomočjo radarja in kamere. Radar seveda zaznava vse mogoče stoječe predmete in bi stalno bremzal za vsak drek. Zato ima še posebej kamero za prepoznavo objektov, ta prepoznava objektov je pa narejena kakor je pač narejena in te na bok obrnjene bele cerade ni zaznal.

Tudi ostali AEB sistemi imajo s tem velike težave, če bi ta na bok obrnjen tovornjak še drsel po cesti, bi ga zaznal vsak AEB že z radarjem, ker to nebi bil stoječ objekt ampak počasi premikajoči se objekt.

Človeku se to seveda zdi neumno, ker se jasno vidi za kaj gre, ampak za nek "računalniškega vid" je pa to zelo velik problem.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.492
9.190
113
Tisti dim verjetno ni od bremzanja ampak od nečesa na tleh kar je povozil.

A ti misliš da sta AEB in ACC dva različna sistema? ACC je pač samo nadgrajen AEB ima pa vse funkcije navadnega neumnega AEB. Ti sistemi delujejo s pomočjo radarja in kamere. Radar seveda zaznava vse mogoče stoječe predmete in bi stalno bremzal za vsak drek. Zato ima še posebej kamero za prepoznavo objektov, ta prepoznava objektov je pa narejena kakor je pač narejena in te na bok obrnjene bele cerade ni zaznal.

Tudi ostali AEB sistemi imajo s tem velike težave, če bi ta na bok obrnjen tovornjak še drsel po cesti, bi ga zaznal vsak AEB že z radarjem, ker to nebi bil stoječ objekt ampak počasi premikajoči se objekt.

Človeku se to seveda zdi neumno, ker se jasno vidi za kaj gre, ampak za nek "računalniškega vid" je pa to zelo velik problem.
Motiš se, precej prvih AEB sistemov deluje le preko radarja, ker NIMAJO kamere. Novejši AEB sistemi pa to združujejo še s podatki kamere, ker je tako zanesljivejše, oz. lahko sedaj zaznajo tudi pešce in kolesarje, ker prej ni bilo tako. Prvi so delovali le na avtomobile.
In NE, ACC in AEB oba uporabljata isti radar, ampak je pa način uporabe tega bistveno drugačen, zato ACC NE bi reagiral na ta tovornjak, AEB bi pa znorel, ko bi zračunal, da bo do karambola prišlo. In reagiral, ko bi zračunal, da bo 100% prišlo do karambola. Zato sem pa rekel, da bi znižal hitrost naleta, ne bi ga pa preprečil.

Tako da, glede na to, da je mene AEB že parkrat opozarjal na USTAVLJEN avto, bi rekel, da bi me tudi aa tovornjak. Ne bi pa šel tega testirat :).

PS: Glede dima imaš pa prav. Še toliko slabše za Teslo.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Glej, motiš se. Kamera je del AEB že zelo dolgo let, brez kamere lahko samo začne bremzat par metrov pred oviro, kar je čisto premalo za zaustavitev. Celo v drugo smer so šli v zadnjih letih, tako da se zanašajo samo na kamero in laser, tak sistem je lahko samo za AEB sistem, za ACC pa potrebuje nadradnjo še z radarjem.

Valda da te je AEB rešil če je pa kamera prepoznala zadnjo rit avtomibila, po možnosti še s prižganimi zadnjimi lučmi, pa verjetno ne pri 130 kmh na AC, to je trivialen problem. Na bok obrnjena bela cerada je pa lahko čisto druga zgodba.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.492
9.190
113
Glej, motiš se. Kamera je del AEB že zelo dolgo let, brez kamere lahko samo začne bremzat par metrov pred oviro, kar je čisto premalo za zaustavitev. Celo v drugo smer so šli v zadnjih letih, tako da se zanašajo samo na kamero in laser, tak sistem je lahko samo za AEB sistem, za ACC pa potrebuje nadradnjo še z radarjem.

Valda da te je AEB rešil če je pa kamera prepoznala zadnjo rit avtomibila, po možnosti še s prižganimi zadnjimi lučmi, pa verjetno ne pri 130 kmh na AC, to je trivialen problem. Na bok obrnjena bela cerada je pa lahko čisto druga zgodba.
Imaš prav, sem to samo sanjal.
Golf 7 z ACCjem in Front Assistom BREZ KAMERE NA STEKLU me ni mogel opozoriti na stoječ avto.

Izgleda je brez veze pisat praktične izkušnje tukaj, ker nekateri imate vse znanje v teoriji.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

B81

22. jul 2007
34.424
8.922
113
Pa je kdo potrdil, da je bil voznik v avtu? Da niso tesle same poslali po cike...
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Daj Gasper008 ne nabijaj. Tukaj je lepo vidna razlika med preizkušenimi sistemi z več kot mio kilometri v razvoju in kjer se da delujoč izdelek na trg - sploh nek varnostno/asistečni sistem in pa Teslo, kjer so vsi njeni vozniki beta userji in testerji. Uber so skoraj na križ pribili, ko je zgazil kolesarja, ponoči in ko je "skočil" na cesto (pri čemer je >volvo potrdil, da bi njihovi asistenčni sistemi trk preprečili), Tesla pa "ne može nam niko ništa..."
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Imaš prav, sem to samo sanjal.
Golf 7 z ACCjem in Front Assistom BREZ KAMERE NA STEKLU me ni mogel opozoriti na stoječ avto.

Izgleda je brez veze pisat praktične izkušnje tukaj, ker nekateri imate vse znanje v teoriji.
Imaš prav, zato pa takle gnil rezultat na NCAP:

Če bi ti šel s tem Golfom s sistemom iz leta 2013 proti taki stoječi prikolici z več kot 35 kmh, ti AEB niti trznil nebi, pa nima veze ali bi imel ACC vklopljen ali ne. Ampak ja ti iz prakse veš bolje kot NCAP.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Valda ne, ampak zanašati se na računalniški vid in temu zaupati življenje je idiotizem brez primere.

Gargy bolj ko delaš sisteme zanesljive bolj bodo vozniki zaupali večja šansa je za take nesreče. S tem se bodo morali soočiti vsi avtomobilski proizvajalci prej ali slej. Voznike bo treba kontrolirati ali gledajo na ceste z bolj sofisticiranimi metodami, npr. tako da kamera spremlja oči voznika, kam ta gleda. To je dost na easy naredit in tule je treba pograjati Teslo, to se strinjam. Recimo George Hotz s coma.ai gre v tej smeri, nadzora voznika, ker ga bojo sicer pribili na križ.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.492
9.190
113
Imaš prav, zato pa takle gnil rezultat na NCAP:

Če bi ti šel s tem Golfom s sistemom iz leta 2013 proti taki stoječi prikolici z več kot 35 kmh, ti AEB niti trznil nebi, pa nima veze ali bi imel ACC vklopljen ali ne. Ampak ja ti iz prakse veš bolje kot NCAP.
Če jaz prav berem ta graf, to pomeni, da je avtomobil pri hitrosti do 35km/h ZNIŽAL hitrost, nad to hitrostjo pa očitno le opozarjal, ni pa začel zavirati. Možno, sem napisal, da je Front Assist me OPOZORIL in ne, nisem butelj, da bi čakal aha, pa da vidimo, ali bo reagiral. Torej očitno ne bi reagiral.

Kakorkoli, s faceliftom 2017 so dali zraven še kamero, kar bi definitivno bolje delovalo, sedaj je pa zunaj že Golf 8, ki ima verjetno še boljši sistem.

Tako da to, da Testa 3 s tem sistemom na polno useka noter, pač s trenutno tehnologijo ni opravičila. Sploh glede na to, da se Tesla hvali s polno samodejno vožnjo.

PS: Imaš morda link do testa za 2016 letnik? Ga sam ne najdem oz. ga ni.
 
Nazadnje urejeno:

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.320
9.059
113
zakaj bi AEB delal s kamero? zakaj bi to imele veze. Jaz mislim da je tu samo stvar radarja.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.492
9.190
113
Ni, novejši sistemi kombinirajo podatke od radarja in kamere, zato da je bolj zanesljiv.
Prvi so pa delovali samo z radarjem.
Oz. nekateri proizvajalci celo od začetka uporabljajo samo kamero. Če se prav spomnim recimo Subaru z iSight ali kaj že je.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.320
9.059
113
kako kamera vidi hitrost onega spredaj? pa te fore, ki so dejansko pomembne pri nekem zaviranju in zmanjšanju hitrosti.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Radar nima primerne resolucije, npr. se vspenjaš po hribu na vrhu hriba nadvoz, bo radar na daleč mislil da se boš zabil v nadvoz. Zato radar reagira šele ko je ovira skoraj tik pred avtom, takrat je pa pri visokih hitrostih prepozno. Sistem z dvema kamerama (iSight) vidi globino in ne potrebuje radarja.

Pri tem incidentu nisem nikjer zagovarjal Tesle, obdregnil sem se ob sam sistem zaznave s pomočjo radarja in kamere. Tak sistem je nezanesljiv v določenih robnih pogojih, in takrat pač nekdo nasrka. Pa to nima nobene veze ali je Tesla ali kdo drug, računalniški vid ima hude omejitve, v predvidenem okolju dobiš lažno zaupanje potem se ti pa v enem primeru na 100.000 naredi da zadeve ne zazna. Dobra stran Tesle je da ima to v podatkih in tak primer v prihodnje lahko preprečijo, ampak vedno znova in znova se bodo dogajale še bolj čudne situacije.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.320
9.059
113
ne vem kak je danes, ampka načelno so to radar based asistence. novi imajo radarje različnih dosegov in raztrosa itd. Vsaj tako v mercedesovih dokumentih, ki je pionir, kamere niso nikjer omenjene. Verjamem sicer da si danes pomagajo tudi s kamerami.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.492
9.190
113
Dobra stran Tesle je da ima to v podatkih in tak primer v prihodnje lahko preprečijo, ampak vedno znova in znova se bodo dogajale še bolj čudne situacije.
Žal to nekako ne drži najbolje. Verjetno se vsi spomnimo, ko se je kakšno leto nazaj Tesla S direkt nabila na gasilski tovornjak, ki je stal.

Pa kot rečeno: pri trenutni stopnji tehnologije, da se to zgodi, enostavno ni opravičljivo. Ker tukaj ni šlo za neko nenadno zadevo, temveč za oviro na sredini ceste, ki bi jo varnostni sistemi morali zaznati brez večjih težav.
Sploh glede na njihovo famo okrog Autopilota.