Tesla MODEL 3

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Tako navajanje cen je stalna praksa v US, tudi v navadnih trgovinah so cene brez davkov. V Evropo cenejše verzije pridejo z upadom povpraševanja za dražje, čisto enako kot se je to zgodilo v US, torej $37k lahko pretvoriš (+EU carina+DDV+DMV) v €46k - subvencija.

Varnostni sistem zaznavanja okolice in zaviranja v sili je vključen v osnovno ceno.

Za konkurenčne asistenčne sisteme kot jih imajo ostali proizvajalci je potrebno doplačat $3k, kar je v resnici zelo veliko. "Full self driving" je zaenkrat res bolj kot ne igrača za otroke, če se pa kasneje pokaže kot res nekaj hudo dobrega je pa mogoče doplačat kasneje, naknadna "vgradnja" ima sicer zasoljeno ceno $7k ampak je pa možnost.
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.353
1.733
113
Ali lahko nekdo ki je zadeve sprobal dejansko potrdi da je Teslin t.i. autopilot res toliko boljši kot npr. Mercedesov, BMW jev, VAG ov, ... sklop asistenčnih sistemov (ACC+lanekeep+blindspot monitoring), ki se običajno prodaja po jurja ali dva.

Al gre samo za marketinško pumpanje buzzworda in sklepanje kompromisov na račun varnosti uporabnikov?. že samo poimenovanje ASISTENČNEGA sistema z imenom autopilot se mi zdi namreč hudimano sporno.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Zakaj se vsem zdi Autopilot sporno ime? V letalu je vedno 100% odgovornost na pilotu, samo v primeru kjer pilot ne more prevzeti nadzora (npr. Boing 737 MAX) se krivi sam sistem. Avtopilot v letalu tudi ne zna sam parkirat letala na terminal, če smo že pri tem :p

Torej avtopilot je nekaj kar zna opravljati določene funkcije avtomatsko in razbremeni človeka, nikakor pa ni to sistem, ki lahko deluje brez nadzora človeka. Sicer lahko, ampak za napake AP bo odgovarjal pilot
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Zaradi Tesline intepretacije umirajo na cesti. Resda so sami krivi, ker se potegujejo za Darwin nagrado če povsem zaupajo slaughterpilotu. Zdaj max. pri tesli je Full Self Driving. Ta bebec od Muska je za kako leto nazaj že obljubil coast to coast vožno čez USA brez voznika...kaj se še ni zlagal je lažje vprašanje, vse kar dela je samo nek socialn experiment kako je folk butast.

https://www.wardsauto.com/technology/just-three-companies-top-navigant-s-autonomous-vehicle-ranking

Ne vem kje je pisalo, da se na 11k milj vožnje Waymo prekine 1x prekine se pravi da mora prevzeti človek. Ali waymo ali GM cruise že serjeta s tem po cesti? Nemci sicer imajo testne mule na cesti samo ti stvar celo testirajo, Tesla nič. Vprašanje kdaj se bo nemški proizvajalec to obljubil dat na cesto in rečt da je autopilot ali full self driving...mogoče nikoli. Lahko bi pa in v primeru nesreče pač rečejo, saj ste Tesli tudi leta pustili te neumnosti. Ko bo "pravi" človek umrl zaradi tega bo pa spet vse odloženo za xyz let.

https://www.bloomberg.com/news/arti...wn-expectations-for-first-autonomous-vehicles

Pri Tesli pa to vse gre skozi. :bonk:
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Ok, torej je sedaj najcenejša Tesla $39,500, kar vključuje avtopilot. Če to preračunamo v € pride nekje ~49k €, pričakujem tako ponudbo čez ene pol leta v EU.

Za primerjavo, Hyundai Kona z večjo baterijo stane od 43k € naprej, če pa želiš nekaj dodatne opreme (ACC, LFA, Multimedia, LED, ogreti sedeži) pa prideš do 46k €.

In other news, s Teslo Model 3 v enem dnevu naredil 1.094 milj:
- 1,094 miles = total distance (almost entirely autopilot!)
- Charging times ranged from 13 minutes (min) - 22 minutes (max)
- $0 cost to charge (would cost ~$75 according to Tesla's website - če preračunam je to $4/100 km
- 8 supercharging stops

Tega Kona pač ne zmore, prvič zato ker se ne more polnit s 150 kW, drugič zato ker ni primerne infrastrukture polnilnic.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Kot kaže ne bo treba čakat pol leta na ceno za Standard range plus v Evropi, motil sem se tudi glede cene, je celo cenejša kot primerljiva Kona
upload_2019-4-12_8-55-16-png.396070
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Tukaj je sicer še nekaj skritih stroškov, verjetno se pa dobi tudi kaka Slo subvencija tako da si spet pod 45k. Meni se zdi dober nakup, samo ne zaradi kvalitete izdelave in možnosti bankrota firme. Če ti crkne firma pri enem starem ICE ti ga lahko vzdržuje in servisira vsak pod kozolcem do "smrti". S temi Teslami bo pa še zanimivo, ker je že zdaj celo sra**.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Špekulacije, da naj bi Panasonic uporabil GF1 za dobavo baterij Toyoti so pa malo iz trte zvite, Toyota je v JV s Panasonicom izključno na področju prizmatičnih celic, Toyota ne more uporabit cilindričnih, ki jih štancajo v GF1, vsaj ne kar tako na hitro.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
9.894
3.020
113
Danes je tak problem kam z odpradnimi baterijami od starih avtov. Uporabiš jo doma za hranilnik. 50 kWh ti je razen toplotne dovolj za celo bajto napajat. Da bi imel enega električnega za an odpad kjer bi bila dobra baterija. Ponoči jo napolneš, narediš stikalo da ti odlopi bajto iz omrežja, podnevi prazniš baterijo. Ko je na 20% ti avtomat bajto vklopi nazaj na omrežje. Če bi imel še sončno na strehi ti je pa itak zmaga. Ampak bo terba počakat še 10 let.
 

masevc

Guru
2. sep 2007
3.437
859
113
Danes je tak problem kam z odpradnimi baterijami od starih avtov. Uporabiš jo doma za hranilnik. 50 kWh ti je razen toplotne dovolj za celo bajto napajat. Da bi imel enega električnega za an odpad kjer bi bila dobra baterija. Ponoči jo napolneš, narediš stikalo da ti odlopi bajto iz omrežja, podnevi prazniš baterijo. Ko je na 20% ti avtomat bajto vklopi nazaj na omrežje. Če bi imel še sončno na strehi ti je pa itak zmaga. Ampak bo terba počakat še 10 let.
Vse te akcije delnega odklopa so bv glede nato, da je strosek energije na poloznici zelo majhen. Elektrika sama je prepoceni za take akcije.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
3.828
616
113
EU
To je zadaj malo vprašanje, koliko si res pridobil glede da je začetna investicija najbrž tudi čez 10k evrov.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
9.894
3.020
113
To je zadaj malo vprašanje, koliko si res pridobil glede da je začetna investicija najbrž tudi čez 10k evrov.

Ja ne ni saj v tem je poanta. Kupiš kono 64 kWh voziš 10 let avto zgubi ca 20% baterije čez 10 let pač kupiš nov avto. Namesto da daš tega v razgradnjo vzameš ven baterijo in jo uporabiš za hranilnik doma. Investicija ti je samo preureditev. Danes to še ni možno ker ni takih vozil ampak v roku 5 let bi se pa že kje kaj našlo. Bolj realno 10 let. No saj sam tega če nisi vsaj malo elektro ne bi mogel ampak za nek realen denar pa. Malo elektronike pa nekaj kode spisat ampak to je najmanjši problem
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.829
725
113
www.jernej.org
Tega Kona pač ne zmore, prvič zato ker se ne more polnit s 150 kW, drugič zato ker ni primerne infrastrukture polnilnic.
Veš česa pa Tesla 3 ne zmore? Sprejemljive servisne mreže v naših krajih. Konec koncev je pri nas niti kupiti ne moreš... je treba čez mejo za to. Jaz sem resen kandidat za nakup električnega avta, ko bo moj trenuten odslužil svoje. Hyundai Kona je na mojem seznamu... Tesle 3 ni.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.923
1.088
113
www.adriamedia.si
Zakaj se vsem zdi Autopilot sporno ime? V letalu je vedno 100% odgovornost na pilotu, samo v primeru kjer pilot ne more prevzeti nadzora (npr. Boing 737 MAX) se krivi sam sistem. Avtopilot v letalu tudi ne zna sam parkirat letala na terminal, če smo že pri tem :p

Torej avtopilot je nekaj kar zna opravljati določene funkcije avtomatsko in razbremeni človeka, nikakor pa ni to sistem, ki lahko deluje brez nadzora človeka. Sicer lahko, ampak za napake AP bo odgovarjal pilot

AP v letalu zna vse narediti samo. Od vzleta do pristanka. 99,999% brez napak. Načeloma bi zlahka deloval brez nadzora, pa bi na varnost zelo malo vplivalo.
AP v Tesli tega ne zna in tudi tisto, kar zna, deluje veliko bolj nezanesljivo. In brez nadzora bi bili kupi mrtvih, Na srečo večina voznikov razume, da AP pri tesli ni AP. Ampak obstaja preveč takoh, ki ne. In zato ime ne bi smelo biti takšno. Ne zaradi butljev, ampak ostalih udeležencev.
Pa da ne bo pomote: sem tudi popolnoma priti, ko vsi proizvajalci avtov govorijo o avtonomni voćnji nivojev 1 do 5. To ne obstaja. Od nivoja 1 do 4 bi morala biti upraba izraza avtonomna vožnja uradno prepovedana. To so asistenčni sistemi. Izraz avtonomna vožnja (kaj šele AP) bi se moral uporabljat le za level 5 (torej res popolnoma avtonomno brez odgovornosti voznika).
 
  • Všeč mi je
Reactions: Malecky

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.923
1.088
113
www.adriamedia.si
Ok, torej je sedaj najcenejša Tesla $39,500, kar vključuje avtopilot. Če to preračunamo v € pride nekje ~49k €, pričakujem tako ponudbo čez ene pol leta v EU.

Za primerjavo, Hyundai Kona z večjo baterijo stane od 43k € naprej, če pa želiš nekaj dodatne opreme (ACC, LFA, Multimedia, LED, ogreti sedeži) pa prideš do 46k €.

In other news, s Teslo Model 3 v enem dnevu naredil 1.094 milj:
- 1,094 miles = total distance (almost entirely autopilot!)
- Charging times ranged from 13 minutes (min) - 22 minutes (max)
- $0 cost to charge (would cost ~$75 according to Tesla's website - če preračunam je to $4/100 km
- 8 supercharging stops

Tega Kona pač ne zmore, prvič zato ker se ne more polnit s 150 kW, drugič zato ker ni primerne infrastrukture polnilnic.

Glede na to, da smo naredili 1300 km s Kono v 24 urah z uporabo le 50kw polnilnic, je verjetno dovolj jasno, da bi na 100kW (torej recimo če bi le skočili v Italijo) naredili čez 1500. OK, ni 1800, kot Model 3, ampak ni prav huda razolika, sploh, ker je tak odatek bolj akademske narave. Od Lj do Milana, recimo, bi bilo par minut razlike (mogoče 10) ...