Srilanka - nasveti in izkušnje

Vprasaj

Majstr
15. avg 2008
1.366
339
83
Ljubljana
Odpravljam se tja, pristanem v Columbu, od tam naprej je knjiga še nepopisana.
Je bil kod že dol in lahko priporoča kako hišico ob morju, kjer je dosti HCAAP standarda za malo denarja.

Kaj je kej MUST SEE na Šrilanki?

Hvala
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Jaz grem v sredo za 14 dni. Prvi teden grem na turo z Whynot Getaways - http://whynot-getaways.com/sl_SI/ je slovenka "glavna" in res kooperativna, ni pa zelo poceni hec za njihove razmere. Vidiš vse kar je za videt - tako na hitro; potem pa še en teden "ležanja na plaži".

Sem pa obupal pri urejanju vozniškega dovoljenja - enostavno ne dam 50€ za "prevod" na njihovem AMZS, našega mednarodnega, ki tudi ni zastonj, avto pa me stane 25€ na dan.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Verjemi, da nočeš voziti avta tam, tako nevarnega prometa se nisem videl na mojih potovanjih.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Dvomim, da je kaj huje kot 15 minut po fuzbal tekmi v Neaplju, vse špure zabasane, iz dveh naredijo tri ali štiri, prehitevanje kontra v "smrtne škarje" od zadaj pa skuterji levo in desno full gas. ;)
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
No, boš videl ;)
Verjemi, da karkoli si videl v Evropi, nima primerjave s tem koncem sveta (pa sem videl že marsikaj).
Mene je bilo najbolj strah tega, ker je šel šofer minibusa najprej molit za srečno vožnjo, potem pa do konca po gasu, troblja na ful in prehitevat kolikor se da nemogoče - prehitevanje šleparja v nepregleden levi ovinek (vozijo po levi) z busom polnim potnikov je čisto običajna praksa, in to niti ne z majhno brzino. Po cestah pa je vse, od kupa prometa, do množice otrok in živali.
Najbolje je ne gledat, pa naj en drug vozi. Vozit v takem kaosu - ne, hvala - pa čeprav sem vozil po maroških mestih v prometnih konicah (kar je precej bolj zoprno kot pa po Palermu ali Neaplju).
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Bom napisal čez dobrih 14 dni, pa res dvomim, da me lahko karkoli še preseneti po tem ko se en vikend premakneš čez Slovenijo in nazaj. :rolleyes::D
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Ne vem no, podcenjevanje azijskega prometa (sploh indijskega tipa) ni pametno. Kakršnakoli primerjava s čimerkoli v Evropi pa je sploh neprimerna. Edino kar sem si upal vozit v Aziji, je bil motor v Laosu, pa na srečo tam skorajda ni prometa.
Šrilanka mene osebno ni impresionirala, ima nekaj znamenitosti, pa slone itd, ampak na splošno ni tako poceni (še posebej ne vstopnine za tujce). Plaže so še kar lepe, hrana je okusna, domačini prijazni, to je pa to.
 

mcn

Majstr
3. sep 2007
1.819
204
63
Slovenija
ksz: sigiriya, kako zavetišče slonov, nacionalni park na JV delu, ki mu ne vem več imena :). Za prevoz pa se je najbolje kar v Colombu na železniški dogovoriti v kaki agenciji. vzameš avto z voznikom pa te pelje kamor hočeš, ali pa ti sam predlaga turo. Seveda prej osebno preveri šoferja, če te bo kaj razumel :). Lahko jim tudi prepustiš iskanje nočitve, pač odvisno od tvojega budgeta. Mislim da bolj ugodno kot lasten najem avta. Pa z vlakom do Elle je tudi lepo doživetje. Pa Budin tempelj v Kandy-u. Pa male želvice na J delu....
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.670
3.558
113
Glede prevoza: ni pametnega razloga da bi rinil v rentacar. Promet je nor, pa sem izkusil že promet v bolj eksotičnih državah kot srilanka. Trije vštric je nornalno, ampak dostikrat so tudi štirje. Avtobus, taksi, tuktuk, moped. Javni prevoz je dobro razvit in delujoč in praktično zastonj. Samo 2 dni rabiš da sistem poštekaš. Torej avtobusi in vlaki. Sploh ce si sam. Jaz to prakticiram s tremi majhnimi otroki in nimamo nobenih težav. Če zanemarim to da je bus kdaj nabit tako da na postanku težko sploh prideš ven.

Sicer pa sem trenutno deseti dan tukaj. Delamo turo colombo - sigiriya - polonaruwa - dambulla - kandy - nuwara eliya - ella - tissamaharama - tangalle - galle (unawatuna) - colombo. Sproti za dva dni naprej rezerviraš spanje, razdalje pa tudi niso nemkaj, ca 2-3 ure vsak drugi dan porabimo za premik na naslednjo točko.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Jaz sem se danes vrnil po 16 dnevih; sem imel malo bolj "gosposko" turo bi se reklo, ker so me vozili okoli, zato pa sem imel več časa za modrovanje o prometu.

Z mojega FB (in stojim za tem):

1.: Promet - ja gost, še zdaleč pa ne kaotičen. Mogoče rabiš kdaj malo več kohones, da se prebiješ. Je pa neverjetno veliko hibridnih avtov.

2.: To pa so ceste na Šrilanki. Zgledajo presneto dobro in tudi so, vendar so stranske zelooo ozke - tako, da komot pomisliš, da si na enosmerni. Mogoče je to tudi del pasivne varnosti, saj moraš res upočasnit ko se srečaš z drugim vozilom.

3.: A pro po hibridni avtomobili: Sri Lanka je idealna za vožnjo hibrida - uvozne dajatve na avtomobile so 300%!!! in temu primerno znajo svoja vozila cenit. Recimo na cesti se izognejo vsaki najmanjši luknji, ali pa se raje praktično ustavijo, kot da bi trpelo podvozje in gume. Nisem še doživel tako defenzivne vožnje, povezane s prehitevanjem v škarje kot tukaj. Naša hibridna Toyota Corola Axio še ni doživela pospeševanja nad 2500 obratov; tudi ko gre za nohte se mi "lagano sportski" peljemo v škarje in ker je na cesti vedno prostora za vsaj dva ali celo tri vzporedno, se na moje veliko čudenje vedno izide dobro. Je pa nekaj res, da za razliko od slovencljev tukaj nihče ne pritisne na gas ko ga kdo prehiteva. Menda je nesreč malo, še največ jih povzročijo turisti.
Pa še nekaj je potrebno dodati; policijskih kontrol je sorazmerno veliko, vozijo skoraj fanatično po predpisih (razen že omenjenih šoferjev avtobusov) in držijo se omejitev. Zakaj? Ker je pri njih prekršek izključno v lokalni pristojnosti in če ga narediš, ti to lahko vzame dan, dva ali več, da vse urediš (plačaš kazen) in se vrneš domov. Enostavno se ne splača.

4.: Včeraj sva se spet vozila po šrilanških cestah - no vozil naju je šofer, saj je pridobitev dovoljenja za vožnjo tukaj za tujce precej komplicirana, oz. bolje rečeno zamudna. Torej vedno bolj sem prepričan, da vožnja ni noben bav-bav.
Pač se je treba prilagoditi, dati oči na peclje in pustiti prednost vsem od vrha prehranjevalne verige do tebe - torej avtobusom, avtobusom,..., velikim črnim ali perla belim terencem, malim črnim Honda ali Toyota hibridom, kamionom, minibusom, kamiončkom, vsem osebnim na "nujni" vožnji, tuk-tukom, motoristom in mopedistom, kolesarjem,... no in potem pridemo na vrsto "nedeljski" (glej glej včeraj je bila nedelja) vozniki in turisti.
Če vzameš v upoštev še dejstvo, da bog/buda/višnja in češnja ne daj prehitevati na prazni cesti kjer je prehod za pešce, ali pa je samo črto-farber imel slab dan in je potegnil dvojno neprekinjeno kjer je povsem pregledno, je konec koncev vožnja pis of kejk! Cca 200 km = vsaj štiri ure vožnje brez postankov in večjih zastojev.
A sem že omenil nočno vožnjo?
Tržna niša so kresničke, žarnice za luči vozil vseh vrst, strokovnjaki za nastavitev višine snopa luči ter seveda vzgojitelji, ki bodo voznike naučili vso to visoko tehniko uporabljati.
Torej na 10% vozil ne gori nobena luč, na 30% le sprednje, 50% jih ima namesto žarnic "sveče" in če malo pretiravam ampak res le par % jih 99% ne zna ugasnit dolge luči.
Dodajmo še policaje v "zasedi" in delavce, ki postavljajo bandere za današnji praznik v popolni temi brez odsevnih jopičev in smo kompletni - verjetno sem še kaj pozabil - ja do trde noči se luči "ne sme" uporabljati.
Drugače pa je vožnja čisti užitek.

Dejstvo je, da ni potrebe se vozit sam, če pa bi želel in imel voljo dobiti dovoljenje, pa bi tudi šlo.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Tvoja opažanja so v redu - pač tipičen azijski promet z indijskim pridihom.
Še vedno pa računaj, da imajo 10x več mrtvih na število vozil kot pa Italija (s katero si rpomet primerjal višje). In to je tisti podatek, ki je zaskrbljujoč.
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.670
3.558
113
Jah no, jaz imam čisto drugačne izkušnje kot McGiver, na cesti je bil večino časa totalni kaos, ceste pa bolj ali manj v pyzdi. Na celi turi smo se ca. 20 km peljali po "avtocesti", ostalo so bile lokalne ceste, ali zjebane ali preozke za 4 vštric. Za 100 km porabiš med 2,5-3 ure. Edinokrat ko smo šli s taxijem je tip (ki je vozil maximalno previdno) snel motorista ko je prehiteval avtobus. Prišla je policija in ugotovila da je bil kriv motorist (valda, kdo pa drug, če bi povozili pešca bi bil pa pešec). Kar smo bili s terenci pa nobenemu ni na armaturki delalo nič (imel je "tepih" kar čez celo armaturko, tudi čez števce, luči pa so bile tudi bolj za okras). Enkrat pa nam je sredi vukojebina odjebala zajla za sklopko na tuktuku. Smo izgubili ca. 3 ure, ampak jebi ga, 3 ure v 14 dneh niso nič.

Ne pišem tega kot da bi bila to kakšna posebna težava, ampak je vse skupaj kar dogodivščina ("varno" je samo dokler ne gre kaj zares narobe).
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Mogoče še edino podatek o prevoženih km:
- avto z voznikom cca 1.100 (en voznik) + cca 400 drug voznik
- safari - terenci - težko ocenit 2 X pol dneva
- tuk-tuk cca 200 km (v enem komadu cca 120 - 60 tja in nazaj)
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Jah no, jaz imam čisto drugačne izkušnje kot McGiver, na cesti je bil večino časa totalni kaos, ceste pa bolj ali manj v pyzdi. Na celi turi smo se ca. 20 km peljali po "avtocesti", ostalo so bile lokalne ceste, ali zjebane ali preozke za 4 vštric. Za 100 km porabiš med 2,5-3 ure. Edinokrat ko smo šli s taxijem je tip (ki je vozil maximalno previdno) snel motorista ko je prehiteval avtobus. Prišla je policija in ugotovila da je bil kriv motorist (valda, kdo pa drug, če bi povozili pešca bi bil pa pešec). Kar smo bili s terenci pa nobenemu ni na armaturki delalo nič (imel je "tepih" kar čez celo armaturko, tudi čez števce, luči pa so bile tudi bolj za okras). Enkrat pa nam je sredi vukojebina odjebala zajla za sklopko na tuktuku. Smo izgubili ca. 3 ure, ampak jebi ga, 3 ure v 14 dneh niso nič.

Ne pišem tega kot da bi bila to kakšna posebna težava, ampak je vse skupaj kar dogodivščina ("varno" je samo dokler ne gre kaj zares narobe).


se strinjam, vozijo ko norci, najprej gre zmolit ob kapelici pal pa vozijo ko budale, da ne govorim v kakem stanju so gume, brez profila, žice gledajo ven
 

marjan

Pripravnik
25. jul 2007
799
3
18
ksz...

Jaz res ne vem kaj je za vas kaotično, nevarno... Jaz sem najel tuk-tuk, sam sem prevozil več kot 2000 km po celi Šri lanki brez kakršnih koli problemov, nevarnih situacij itd.
Je pa res da je treba spremljat promet in reagirat, ne pa telefon drkat in pit kavico med vožnjo kot je pri nas navada.