okvara visokotlačne črpalke CP4

Andrej 75

Zelenc'
26. maj 2021
2
2
3
Za audi 2.0: cca 5.500 eur na pooblaščenem, cca 2.000 pri popoldancu (za slednjega nisem prepričan da so to novi ali rabljeni deli).
BMW: cca 7.500 na pooblaščencu, verjetno 3.000 pri popoldancu.

Je pa od leta 2008 CP4 črpalka malo modificirana, ampak še vedno veselo crkuje. Pred mesecem je kolega rihtal A6 l. 2018, zaribala pri 180.000 (realnih) km.

Majster vgrajuje adapterje vsak teden nekaj komadov, pa menjava pumpe CP4 in dize tud vsak teden :|

Sem se že naročil, takoj ko poteče garancija na novem vozu. Na starem sem kar pustil adapter gor, je bil lastnik vesel kot radio.
Ker poznam Damotovega kolega :), lahko kompetentno popravim navedene podatke.
Šlo je za A6, 3.0 tdi, 200kW motor (kar ni bistveno, saj imajo vsi enake črpalke), 170k km. Strošek popravila v Nemčiji, od koder je avto prišel, je bil 12k €+.
Damotov kolega je odstopanje opravil seveda po sprejemljivejši ceni, vključno z vgrajenim adapterjem za v prihodnje.

HP črpalke tipa CP4 so "upgrejdali" kar nekajkrat, vendar nobena posodobitev ni dosegla "bulett proof" slovesa njene predhodnice CP3. Predzadnja modifikacija je bila vgradnja 12 mm valjčkov, v čimer so zmanjšali njih hitrost vrtenja za cca 20% (predhodnji so bili 10 mm. Ravno tako so bile te črpalke zavarovane proti rotaciji vodilnega batka, vendar le do točke, ko se varovalo zlomi :)
Ta pred zadnja modifikacija je bila izvedena okoli 2016. Vgrajevana je bila le v vozila višjega cenovnega razreda.

Leta 2008 je sistem CP4 pravzaprav zaživel. Hvale in pričakovanja so bila velika, le redki pa so vedeli, kako so inženirji izračunali kvaliteto materialov za omejen rok trajanja. To, draga družba, ni napaka proizvajalca, pač pa njegov dosežek.

Iz prve roke lahko povem, da sem imel pred kratkim "čast" voziti novega/testnega Passata 2.0 tdi, 190HP. Ker ne morem iz svoje kože, sem odprl pokrov motorja, da vidim, kaj se skriva spodaj. No, HP črpalka je enaka, kot ona iz '08 Passata Youtube "CP4 okvara črpalke" prispevka.

Da pa ne bo videti, da sem samo nekdo, ki le filozofira, prilagam nekaj demonstrativnega materiala predmetnega A6, v obliki fotk, da bo tudi "nejevernim Tomažem" napisano razumljivo.

In ne, ni bilo krivo slabo gorivo, ni bilo krivo neobiskovanje pooblaščenih servisov (zadnji redni zaveden pri pooblaščencu je bil na 160k), pač pa "bad luck".
Pooblaščenec je samo izstavil predračun za 12k€.

Vsem se vnaprej opravičujem, ker bom na portalu, zaradi pomanjkanja časa, bolj občasni gost.

Vsem želim lep dan in varno vožnjo.
IMG_20210404_001621.jpg
IMG_20210404_001610.jpg
IMG_20210404_001547.jpg
IMG_20210330_012534.jpg
IMG_20210330_012529.jpg
, možnosti kulance ni bilo.
IMG_20210404_001644.jpg
 

Priponke

  • IMG_20210404_001537.jpg
    IMG_20210404_001537.jpg
    2,9 MB · Ogledi: 111
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi in Gonzo

map

Guru
6. jul 2008
7.790
1.928
113
najrajš na babi
Dizle so zakomplicirali do konca. Kar je plus proizvajalcu. Višja cena izdelave in tudi prodaje ter dobička, ter več možnosti da eden od miljon sistemov da se avto sploh premakne zašteka in ga veselo šraufaš, ko ga imaš dosti ga pa prodaš in kupiš drugega. Zlata jama za proizvajalce. Mene moti ignoranca. Audi kot nek top of the top izdelek VAG grupe ve za problem že 10+ let. Pa nič naredili glede tega. Pa niso to gate, da jih fukneš v smeti in pozabiš 10 EUR. To so vozila za 70+ jurjev, kar je cena apartmaja na morju, te si pa norce delajo. Zgleda imajo res bogato klijentelo in en kup ovc in vernikov. Nekako me to na slovenski politični prostor spominja.
 
140.000 km. Kupljen nov v Slo in vožen v Slo.

Dobro, avto zdaj deluje tipi topi. Mene je bolj zanimalo v smeri natega. Če je cena realna, se bo pač požrlo in avto vozilo še xy let, druge ni.


če in ko bo prilika poskusi peljati kakega lexusa...... tudi stroški vzdrževanj (redni, izredni) znajo biti bolj prijazni kot pri ubervagnih
 
  • Všeč mi je
Reactions: Runo

map

Guru
6. jul 2008
7.790
1.928
113
najrajš na babi
Za to je posledica euro norm.
Ma kake euro norme. Posledica je šparanje in delanje norcev iz potrošnikov. Če norme narekujejo, naj pač izdelajo kvalitetno po novih normah ali pa naj ne delajo nič. Tehnologija in metalurgija je šla bliskovito naprej. Če si 40 let nazaj lahko neuničljivega golfa naredil, ga lahko tudi danes. Da pa tona današnjih inženirjev ne zna ali pa noče zračunat sil v pumpi in izdelek ustrezno dimenzionirat je pa druga pesem. Tle nimajo norme nič zraven.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad in tony

tony

Guru
23. jul 2007
9.390
1.355
113
Šparajo z maso na napačnem koncu, izgovor bo pa, da je to posledica lovljenja gramov CO2... Ni samo to...
 

Andrej 75

Zelenc'
26. maj 2021
2
2
3
Očitno so razne menjave ojničnih ležajev pri "slabih" in "pokvarljivih" znamkah še malenkost proti temu, kar te čaka na "dobri" in "uveljavljeni" znamki iz "države, kjer res vedo delati avte".
Ne drži povsem. Tudi modeli s "slabimi ojničnimi ležaji", z R v začetku imena znamke imajo tovrstne črpalke. Skratka, vse, kar ima Boschev sistem po '08 vozi tempirano pumpico s sabo :)
Da pa ne bomo "smetili" le Boschevo ime, tudi Delphi, ki je kopiral CP4, ni imun na tovrstne okvare, čeprav jih je bistveno manj. Imel sem primer na prijateljevem kombiju '14, PSA skupine, da se je oluščila gonilna os črpalke. Ker je imelo vozilo še neko podaljšano garancijo, so na servisu menjavali šobe po mesečnem delovnem nalogu (kos po kos). Ko je servis obupal, so ga prodali brez garancije. Prijatelj je s prijateljevo pomočjo našel vzrok, menjal črpalko in obnovil okvarjene šobe, zdaj pa kombi zopet nosi denarje in ne odnaša :)
Tudi za Toyotin Denso sistem vbrizga bi bilo kaj za povedati. Znanec je v roku 4 let 2x menjal komplet šob na D4D. Informativno pripenjam ceno šobe po komadu, da dobite malo feelinga, koliko komponente stanejo.
Capture.PNG
 

mr_

Guru
20. sep 2007
8.935
2.418
113
Redna cena je na nivoju vedeževanja oz. kolk se je vnašalec naslonil na tipkovnico. Pač kar še požremo potrošniki. :)
Konc koncev ekonomija je družboslovna veda, ki proučuje odnose v družbi. Traktor v vsako osebno vozilo je defenitivno dober ekonomski eksperiment.
Če mehanik zamenja le eno tako šobo švicarju, ki se pelje domov, je naredil že pol mesečne plače.
 

damo

Fizikalc
4. sep 2007
995
147
43
Kot sem jaz razumel, to ni le problem VAGov ampak tudi ostalih ibevagnov (BMW) ter tudi plebejskih vozil (ford, reno, citroen....). Japonski vibratorčki so tu izvzeti.
 
19. jul 2007
2.762
1.493
113
Ne drži povsem. Tudi modeli s "slabimi ojničnimi ležaji", z R v začetku imena znamke imajo tovrstne črpalke. Skratka, vse, kar ima Boschev sistem po '08 vozi tempirano pumpico s sabo :)
Da pa ne bomo "smetili" le Boschevo ime, tudi Delphi, ki je kopiral CP4, ni imun na tovrstne okvare, čeprav jih je bistveno manj.

Delphi - letniki 200X (Renault in Ford) je crkovalo kot za stavo. Ko so bili opilki v sistemu, je bil avto ekonomska totalka.
 

damo

Fizikalc
4. sep 2007
995
147
43
V ameriki že padajo skupinske tožbe. Ker je to evropska firma (Bosch oz. VAG), jo bojo še toliko bolj pojebali.

Pri nas pa tiho bodi in plačaj.
 
  • Všeč mi je
Reactions: bertoncl

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
825
269
63
Ma kake euro norme. Posledica je šparanje in delanje norcev iz potrošnikov. Če norme narekujejo, naj pač izdelajo kvalitetno po novih normah ali pa naj ne delajo nič. Tehnologija in metalurgija je šla bliskovito naprej. Če si 40 let nazaj lahko neuničljivega golfa naredil, ga lahko tudi danes. Da pa tona današnjih inženirjev ne zna ali pa noče zračunat sil v pumpi in izdelek ustrezno dimenzionirat je pa druga pesem. Tle nimajo norme nič zraven.
Seveda majo. Nimaš pojma as usual.

Če nebi blo euro normativov/emisijskih in co2 zahtev, si lahko prepričan, da bi danes še vedno bla v uporabi variacija starega 1.6d/td. Torej klasika indirektni vbrizg, nobenih katalizatorjev, egrov, scr, dpf, common rail sistemov. Nič.

Ta sranja so tam izkjučno zaradi tega. In tudi razvoj novih motorjov je izkjučno zaradi tega. To je to. Lep dokaz tega je uporaba starih motorjev na trgih, kjer zahteve po emisijah niso tako stroge.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.790
1.928
113
najrajš na babi
Se strinjam. Ampak vsi ti sistemi če so narejeni kot je treba lahko zelo lepo in dolgo funkcionirajo. Če so pa narejeni površno pa lahko vse crukuje. In tle ni nobenih eko norm.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N