Vidiš, jaz se se pa na poti npr. v/iz Minhna vedno ustavil za kavo. In za nafilat na poti je potrebno manj časa, kot porabiš za kavo. 15 min pri 120 kW moči je 30 kWh. Več dopolnit do Minhna ne rabim.Ker:
čas = denar
ker ne mislim stati vsakih 300km in zijat v luft
ker če grem v tistih 20 minutah na kavico, je to ena kavica, ki je že v štartu nisem imela namena spit. Ergo, zagonjenih 2€ ali 1l bencina...
ker se ne mislim cijazit 110km/h po AC, kot 99% vseh električarjev
V Nemčiji pa blisnejo mimo kadar se mučim z VW T6 DIZEL.Fajn za tebe. V petih letih, kar se redno vozim na sever Avstrije po A9, vsak teden 700km, se še enkrat, ponavljam, niti enkrat, zgodilo, da bi me prehitel električar. Niti takrat, ko vozim v Eco in 130 po števcu. Vse lepo "čičajo" na desnem pasu in lovijo kWh...
Jaz naredim letno cca 15000 kilometrov, pa vseeno naštejem v povprečju 24 poti letno preko 300 km. Pač relativno kratka razdalja do službe, ostalo parklat na leto na more in je to, to. Ampak 1x je dovolj da so polnilnice zasedene, da te žena in otroci pošljejo v tri krasne. Bistvo vsega pa tiči v vprašanju, zakaj pri milemu bogu bi moral kupit avto, ki je 1x dražji in ima slabši doseg od primerljivega fosilca. Ko bodo cene 1:1 potem pa se lahko začnemo pogovarjat. Sploh pa EV še niso prav zaživela, elektrodistributerji pa že danes imajo panične napade pred razpadom električnega omrežja. Cene elektrike pa tudi ne kaže da bi kdajkoli lahko padle na predkoronski nivo.Vprašanje za vse, ki jih muči doseg. Kolikokrat na leto pa naredite več kot 300km v enem dnevu (ali še bolje v enem kosu)? Če je odgovor večkrat na teden/mesec, potem vas razumem in trenutni EV-ji še niso (in vprašanje, če sploh kdaj bodo) za vas. Če je pa to 1x mesečno ali manj, potem so pa vaše sanje o poceni EV-jih s 600km dosega navadno jokanje.
Jaz sem svoj EV, ki ima 300km avtocestnega dosega v dobrem letu lastništva potreboval natanko 3x filat na hitrih polnilnicah, da sem lahko prišel na cilj. Z bencinarjem sem bil pa 1x tedensko na črpalki. Je pa res, da imam sorazmerno malo daljših voženj.
Že 300 km dometa, solidna oprema, in golf razred za ta denar je problemDajmo. Želim električni avto z vsaj 600km dometa za 25.000 evrov. Kje dobim to za to ceno? Ker klasike imam cel kup na izbiro.
Jaz jih 30K, pa precej več poti 300 km+ (kar je še vedno dovolj malo, da dostikrat sploh ni treba polnit vmes). Da bi bile polnilnice polne, se mi še ni zgodilo.Jaz naredim letno cca 15000 kilometrov, pa vseeno naštejem v povprečju 24 poti letno preko 300 km. Pač relativno kratka razdalja do službe, ostalo parklat na leto na more in je to, to. Ampak 1x je dovolj da so polnilnice zasedene, da te žena in otroci pošljejo v tri krasne. Bistvo vsega pa tiči v vprašanju, zakaj pri milemu bogu bi moral kupit avto, ki je 1x dražji in ima slabši doseg od primerljivega fosilca. Ko bodo cene 1:1 potem pa se lahko začnemo pogovarjat. Sploh pa EV še niso prav zaživela, elektrodistributerji pa že danes imajo panične napade pred razpadom električnega omrežja. Cene elektrike pa tudi ne kaže da bi kdajkoli lahko padle na predkoronski nivo.
Pri 500 km poti rabiš za polnit 1x 15-20 min postanka.Običajno jaz prevozim 500 km v kosu brez postanka oziroma če bi bil utrujen, bi potem naredil 5 do 10 minutni postanek, da se malo pretegnem na svežem zraku. Na 1200 km imam pa več postankov, tudi za tankanje goriva, ker si pač proti koncu le veliko bolj utrujen kot na pol poti; še vedno pa to niso 30 minutni postanki. Kave se sicer ne branim, ampak jo rajši pijem kar med vožnjo.
Ni. Ampak vzameš za 35.000 eur. Kolikor več te stane financiranje, boš prihranil pri gorivu. Kot rečeno, TCO je v prid EV.Dajmo. Želim električni avto z vsaj 600km dometa za 25.000 evrov. Kje dobim to za to ceno? Ker klasike imam cel kup na izbiro.
Garantiraj mi to v petek, sobo in nedeljo junija, julija in avgusta na AC Macelj - Zadar. Pa počakmo še kako leto, da se dobavijo vsa danes naročena EV, pa da vidimo kako bo to tudi pri nas.Jaz jih 30K, pa precej več poti 300 km+ (kar je še vedno dovolj malo, da dostikrat sploh ni treba polnit vmes). Da bi bile polnilnice polne, se mi še ni zgodilo.
EV je cenejši od fosilca Kar zračunaj si TCO.
Kaj dobim za 35k eur z dometom 300 km, fast charging, pa solidno opremo v golf razredu?Ni. Ampak vzameš za 35.000 eur. Kolikor več te stane financiranje, boš prihranil pri gorivu. Kot rečeno, TCO je v prid EV.
Bo Golob poskrbel da bo TCO v prid gen-i ja šel.Kaj dobim za 35k eur z dometom 300 km, fast charging, pa solidno opremo v golf razredu?
Tako tako za 2x letno na morje it se ne gleda klko stane kavics med polnjenjem... Za vse ostalo so nočne tarife doma.
Pa saj ne rabiš tam polnit. Itak se ustaviš v supermarketu in polniš zastonj na njihovi polnilnici, vmes pa še tedenski nakup opraviš in en film pogledaš.Poleg tega, da moraš imeti malo morje kartic (naročnin) na xy različnih polnilnic, če hočeš kolikor toliko ugodno polnit. Zadnjič sem se ravno ustavil na pumpi da tankam, nekoliko severno od Dunaja proti Češki, dizel nekaj čez 2€/l... Zraven kar nekaj (praznih) polnilnic Ionity, cena skoraj 0.9€/kWh. Pri porabi cca 20kWh/100km, kolikor ti uspe, če voziš po polžje... Se TCO ne izzide