Okolju prijazni avtomobili

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.796
858
113
Medtem pa, v realnem svetu, naročila v liniji dobaviteljev za EV vztrajno padajo, naročila za ICE pa vztrajno rastejo. Taka je realnost v naši firmi, pa pokrivamo precej različnih znamk.....

Jaz vidim dva potencilana vzroka za to:
- prodaja pada ker je vedno manj povpraševanja za EV
- proizvajalci ne želijo večati proizvodnje, ker imajo nekonkurenčen izdelek na trgu (ni dobička)

Verjetno je pa kombinacija obojega, trenutno so EV-ji predstavljali nek segment bolje opremljenih in dražjih vozil, ta segment se je morda že malo zasičil, oz. bo ostal na neki ravni, v naslednjem valu bodo proizvajalci morali pripraviti modele v nižjem segmentu (aka Tesla Model 2, VW ID.2).

Moja napoved, morda bo sedaj ene dve tri leta kazalo, da je prodaja EV obstala na 10-15%, potem pa pride nov val, nove ponudbe in bomo hitro na 30-40% trga.
 
  • Všeč mi je
Reactions: mags in uncle_sam

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.796
858
113
Pa še en problem je, infrastruktura ne dohaja prodaje EV, veliko folka se boji scenarija kako iti na dopust pri teh okvarjenih in malo številčnih polnilnicah. Tesla ima tu določeno konkurenčno prednost, saj je zadevo vzela v svoje roke. Ostali imajo zaradi tega kar nekaj težav, ki se jih sicer zavedajo ampak spremembe so pač počasne.

En pogled v prihodnost pri naših severnih sosedih:
 

dask

Majstr
21. sep 2023
630
704
93
Jaz vidim dva potencilana vzroka za to:
- prodaja pada ker je vedno manj povpraševanja za EV
- proizvajalci ne želijo večati proizvodnje, ker imajo nekonkurenčen izdelek na trgu (ni dobička)

Verjetno je pa kombinacija obojega, trenutno so EV-ji predstavljali nek segment bolje opremljenih in dražjih vozil, ta segment se je morda že malo zasičil, oz. bo ostal na neki ravni, v naslednjem valu bodo proizvajalci morali pripraviti modele v nižjem segmentu (aka Tesla Model 2, VW ID.2).

Moja napoved, morda bo sedaj ene dve tri leta kazalo, da je prodaja EV obstala na 10-15%, potem pa pride nov val, nove ponudbe in bomo hitro na 30-40% trga.
Pomoje je največji del, da so "zahodnjakI" zakvačkali s cenami. EV s takimi cenami pač ni zanimiv, pa se lahko na glavo postavijo, zato ne prodajojo dovolj. Entuziasti so pokupili, firme tudi, subvencij je vedno manj, prakitčnost vsakdanje uporabe pa je (zaenkrat) na strani ICE. Trg dela po svojih zakonitostih, dokazano že miljonkrat.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.796
858
113
Se strinjam, tudi računica, da bo rabljen EV držal ceno je šla po zlu, ker z vsakim novim modelom je tisti stari že zastarel, potem je še strah glede zanesljivosti.

Podobno kot je bilo s telefoni v začetku, kupil si dragega po dveh letih je bil vreden za en drobiž, danes prodaš 3 leta star telefon za 50% novega, zato ker je tehnologija dozorela in so telefoni vzdržljivi in tudi tehnološko ne zastarajo. Edina razlika je, da pri telefonih pride nov model vsako leto, pri avtomobilih pa vsakih 4-5 let, zato to gre veliko počasneje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

Steve

Guru
13. avg 2007
10.171
2.134
113
Pomoje je največji del, da so "zahodnjakI" zakvačkali s cenami.

Ne bo držalo. Smo dolgo poslušali kako bodo kitajci prišli s poceni evji in požrli naše, ne da? No iz tega ne bo nič. Kitajci so tu in cene so adijo pamet. Poglejte si avstrijsko in nemško stran od BYD. Seal, konkurent tesli 3, se v A začne pri 44k, v DE pa pri 50k. Jodlarska cena je s subvencijo, švabom pa je sfalilo € za subvencije.

Pod črto totalno predrage igrače, ki jih noben noče razen par entuzijastov.

Drugače pa iz tistega resničnega sveta o katerem si pisal, prihajam tudi sam. Dobaviteljem so v času največjega hajpa bile obljubljene abnormalne številke, ker bodo zdaj glih vsi še samo evje kupovali. In so masovno investirali v proizvodne linije, orodja in zaposlovali ljudi.

Zdaj, ko so se srečali z realnostjo, pa sedijo na ogromnih stroških, ker proda se ravno 30% od obljubljenega.

In kaj naredijo zdaj, ko pridejo not nova povpraševanja za bodoče EVje? Cene navijejo za ca. 20%. Za ziher. In to čisto vsi! In tako se ti avti za prihodnost dražijo precej več kot ice. Zato lahko na cenejše evje v prihodnosti gladko pozabite.

Aja pa še Magna v Grazu...ti so se tudi nafookali big time in istočasno trpijo posledice te iluzije. Nafookali so se s Fiskerjem. Od obljubljenih 50k na leto jih prodajo 14k. Skoraj 1000 ljudi je že izgubilo službo. Od tega tedna naprej je proizvodnja ustavljena, delavci pa so doma na čakanju.

Še večji problem pa je za prihodnost. Ker so vsi veliki zadnja leta širili kapacitete, ker bodo evje prodajali kot tople žemljice, zdaj sedijo na ogromnih kapacitetah, ki so neizkoriščene, ker jih prodajo daleč premalo. In ker imajo lufta, ni nobene potrebe da outsourcajo v Magno. Tako se zdaj pri magni počasi iztekajo obstoječi projekti, novih pa ni na vidiku dovolj. Masovno odpuščanje je zagotovljeno. Po pisarnah se že reže headcount -10 do 20%. 300-500 ljudi. In to je komaj prva runda.

Toliko samo na kratko iz realnega sveta, ki z darjanovimi linki in Ursulinimi 2035 sanjami nimajo čisto nič skupnega.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
10.171
2.134
113
Se pravi bo delavne sile na pretek. Nič narobe.

Imam slabe novice za tebe. Še naprej ti bodo vsi spyzdili gor, ker tvoje štipendije nočejo. V magni je okrog 3k slovencev. Če jih pol izgubi službo, bodo brez problema našli novo, ker vse druge panoge teh problemov nimajo in jim fali delovne sile.
Tako da boš moral postati konkurenčen jodlarju, spraviti dodano vrednost na njegov nivo, da boš lahko dal primerljivo plačo. Aja, to pa ne znaš
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
12.115
2.494
113
Pomurje
Imam slabe novice za tebe. Še naprej ti bodo vsi spyzdili gor, ker tvoje štipendije nočejo. V magni je okrog 3k slovencev. Če jih pol izgubi službo, bodo brez problema našli novo, ker vse druge panoge teh problemov nimajo in jim fali delovne sile.
Tako da boš moral postati konkurenčen jodlarju, spraviti dodano vrednost na njegov nivo, da boš lahko dal primerljivo plačo. Aja, to pa ne znaš
Aha, ti si tudi eden teh, ki jim matematika iz nižje stonje dela probleme.

Moje/naše plače so višje na urno postavko kot v avstriji. V mojem primeru gre za nižje izobražen kader, prav tako je v gradbeništvu.

Računalničarji, menedžment pri nas ob meji, pa res ne dosega A plač. Je pa takega kadra iz slo 1%


Ptujčani, Ormožanci Bistričani ne rabijo dvignit plač in so vsaj 20-30% nižje kot pri nas, ki smo tik ob meji.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
14.284
4.721
113
Električne avte se splača rentat po Nemčiji.

Europcar recimo, cene so nižje kot primerljiv fosilca. Dobiš polnega in lahko vrneš praznega.
Tak da v osnovi je win win..
 
  • Všeč mi je
Reactions: darjan

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.608
1.322
113

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.513
7.260
113
Cakaj, a ni herz spekuliral in nabavil te avte v casu debelih krav, z namenom posrednega zasluzka z delnicami?
 
  • Všeč mi je
Reactions: LarryClay

CLIO15

Guru
1. nov 2007
14.284
4.721
113
20240321_134228.jpg


Evo lepote kapitalizma, Tesla Supercharger, McDonald's zadaj je še KFC pa levo črpalka od Totala.