Pomoje je največji del, da so "zahodnjakI" zakvačkali s cenami.
Ne bo držalo. Smo dolgo poslušali kako bodo kitajci prišli s poceni evji in požrli naše, ne da? No iz tega ne bo nič. Kitajci so tu in cene so adijo pamet. Poglejte si avstrijsko in nemško stran od BYD. Seal, konkurent tesli 3, se v A začne pri 44k, v DE pa pri 50k. Jodlarska cena je s subvencijo, švabom pa je sfalilo € za subvencije.
Pod črto totalno predrage igrače, ki jih noben noče razen par entuzijastov.
Drugače pa iz tistega resničnega sveta o katerem si pisal, prihajam tudi sam. Dobaviteljem so v času največjega hajpa bile obljubljene abnormalne številke, ker bodo zdaj glih vsi še samo evje kupovali. In so masovno investirali v proizvodne linije, orodja in zaposlovali ljudi.
Zdaj, ko so se srečali z realnostjo, pa sedijo na ogromnih stroških, ker proda se ravno 30% od obljubljenega.
In kaj naredijo zdaj, ko pridejo not nova povpraševanja za bodoče EVje? Cene navijejo za ca. 20%. Za ziher. In to čisto vsi! In tako se ti avti za prihodnost dražijo precej več kot ice. Zato lahko na cenejše evje v prihodnosti gladko pozabite.
Aja pa še Magna v Grazu...ti so se tudi nafookali big time in istočasno trpijo posledice te iluzije. Nafookali so se s Fiskerjem. Od obljubljenih 50k na leto jih prodajo 14k. Skoraj 1000 ljudi je že izgubilo službo. Od tega tedna naprej je proizvodnja ustavljena, delavci pa so doma na čakanju.
Še večji problem pa je za prihodnost. Ker so vsi veliki zadnja leta širili kapacitete, ker bodo evje prodajali kot tople žemljice, zdaj sedijo na ogromnih kapacitetah, ki so neizkoriščene, ker jih prodajo daleč premalo. In ker imajo lufta, ni nobene potrebe da outsourcajo v Magno. Tako se zdaj pri magni počasi iztekajo obstoječi projekti, novih pa ni na vidiku dovolj. Masovno odpuščanje je zagotovljeno. Po pisarnah se že reže headcount -10 do 20%. 300-500 ljudi. In to je komaj prva runda.
Toliko samo na kratko iz realnega sveta, ki z darjanovimi linki in Ursulinimi 2035 sanjami nimajo čisto nič skupnega.