Okolju prijazni avtomobili

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Tukaj se pa tudi sam pridružujem LeQuacku ter NekdoK-ju:
možnost, da avto po 10 letih zariba seveda obstaja, a v primerjavi z iztrošenostjo baterij po 10 letih je ta možnost majhna.
Če poenostavim: danes kupim 10 let star avto z 200000 km, ... mogoče bo kaj večjega crknilo, ampak večja verjetost je, da bom z njim naredil še 100000 km. Do recimo starosti avta 15 let.
In kupim električarja. Ko bo avto star 10 let, bom ZAGOTOVO moral menjat baterijo za vsoto pod njegovo tržno vrednostjo (po 10 letih).
In, kaj bo naredila oseba z malo dohodki, sploh, če bodo električarji cenovno še naprej "zlati"?

Sedanji avtomobili (ne morem pisat za tiste čez 5, 10 let) bodo dejansko približno ekonomsko koristni samo 1.lastnikom (če seveda imajo denar), 2.lastniku po 10 letih pa zagotovo ne. Za avto bo plačal 10k€, pol pa še 15k€ za amenjavo baterije ...k'mon.

Se pravi če kupiš Toyotin Proace, za katerega Toyota daje GARANCIJO na baterijo 15 let ali 1 milon km, ti praviš da bi moral baterijo ZAGOTOVO menjat preden bo ta avto star 20 let? V kakšnem stanju bo dizelski Proace po 15 letih in 500k km in kakšni bodo stroški, da ga boš držal v voznem stanju?

Treba je pa vedeti da bo tako kot pri klasičnih avtih, nekateri motorji zdržijo brez problema 500k km, drugi pa začnejo crkovati kmalu po 100k km. Enako bo z baterijami. Nissan Leaf se je pokazal kot absolutni poden v dolgoživosti baterije, kakšen drug model se bo pokazal kot neuničljiv.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
3.828
616
113
EU
Ta Toyotin Proace je najbrž tak ekzotičen marketinški posebnež, da tukaj res ne igra prav nobene vloge, tudi če jih na koncu crkne vseh pet, ki so slučajno na trgu. :rolleyes:
 
  • Haha
Reactions: AndrejEnej in novaa

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Za električarje, ki so dovolj množični, se bo pojavil tudi after-market biznis popravil.
Od zamenjave posamičnih problematičnih členov baterij, pa do celotne prenove baterije za manj kot pol cene nove od proizvajalca vozila.

Skratka smeri bodo šle podobno kot pri fosilcih. Treba je samo regulatorno/zakonsko pazit in uveljavljat pravico do popravila, torej hudo kaznovat proizvajalce, ki zaklepajo in omejujejo popravila svojih izdelkov. Samo to se dogaja že sedaj pri fosilnih vozilih.

Tudi sedaj marsikateri BMW ali Mercedez Benz ne bi bil več na cesti, če ne bi bilo neodvisnih serviserjev, ki znajo popravit marsikaj, kar prej navedena samo menjata samo z novim delom za ceno s 4imi ciframi.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
3.828
616
113
EU
Teh idej o raznem omejevanju popravil in zaklenjenih funkcijah ter naročninah za odklep pri avtih, ki stanejo več kot 100k, si sploh ne morem predstavljati od kod jim takšna naduta nesramnost sploh pomisliti na kaj takšnega.:mad:

Najbrž se pa začne pri kakšnem Applu:rolleyes:
 

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
7.845
604
113
Ko bo avto star 10 let, bom ZAGOTOVO moral menjat baterijo za vsoto pod njegovo tržno vrednostjo (po 10 letih).
Taje tvoj "ZAGOTOVO" me res zanima. Daš kak vir?

Ker npr številke od Tesle, ki trenutno predstavljajo največji del EVjev kažejo drugače:
tesla-model-sx-battery-capacity-retention-per-distance-traveled-20210811.png


Po 320,000 prevoženih kilometrih je v poprečju degradacija baterije cca 10%...
Pa če bi že kdo želel sluačjno zamenjati baterijo lahko staro proda za suho zlato, ker povpraševanje po njih je veliko zaradi konverzij ICE avtov in home/grid energy storage...

Dejanski problem z konkretno degradacjo so imeli samo stari Leaf-i, ker so imeli staro tehnologijo baterij in pa battery packi niso bili aktivno hlajeni...

Priporočam ogled tega videa, da ne boste še naprej trosili neumnosti po netu...
 
Nazadnje urejeno:

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.714
-1.017
113
145 km SZ od Opatije
Taje tvoj "ZAGOTOVO" me res zanima. Daš kak vir?

Ker npr številke od Tesle, ki trenutno predstavljajo največji del EVjev kažejo drugače:

Po 320,000 prevoženih kilometrih je v poprečju degradacija baterije cca 10%...
Pa če bi že kdo želel sluačjno zamenjati baterijo lahko staro proda za suho zlato, ker povpraševanje po njih je veliko zaradi konverzij ICE avtov in home/grid energy storage...

Dejanski problem z konkretno degradacjo so imeli samo stari Leaf-i, ker so imeli staro tehnologijo baterij in pa battery packi niso bili aktivno hlajeni...

Nimam vira.Lahko pa povem svoje mnenje in napišem ZAGOTOVO. To ni prepovedano. Se pa lahko slišiva čez X let, pa ugotoviva, kdo ima prav.
Vem, ni rečeno, da bom imel jaz. Imam pa zagotovo prav, da nihče ne bo zadovoljen, ko bo moral menjat baterijo, o tem pa nimam kaj debatirat. In to se BO dogajalo, samo mogoče res ne po 10 letih, tukaj pa ne bom vztrajal s trditvijo. A moje mnenje se s tem ne spremeni.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Ja, Apple je začel, drugi pa kopirajo. Samsung je na istem. Avto proizvajalci gredo po isti poti. Najprej Tesla, drugi kopirajo.
Razbiješ levo steklo na parkir placu, greš na odpad po drugega, namestiš, avto se zabricka zaradi "varnostne težave". In kaj boš naredil potem?
Sedaj so vse obesili na računalniško vodilo, počasi bodo pa še vse kodirali. Sedaj se kodira samo glavne komponente, čez par let pa še vetrobransko steklo in pepelnik. Dokler ne bo imel kdo jajca razgonit to prakso s konkretnimi kaznimi.
Apple trenutno prav fino uspeva s svojimi poslovnimi praksami glede popravil - to je ogledalo, kaj bo čez 5 let tudi pri drugih industrijah ...
V ZDA folk ne more več niti traktorja in kombajna popravit sam, ker so deli zakodirani - primer John Deere, popravilo možno izključno z originalnimi rezervnimi deli na tovarniškem servisu. Kmeti so bili pa vajeni reči popravljati tudi sami.
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.830
727
113
www.jernej.org
Seveda... tako kot nihče ni zadovoljen, če more menjat menjalnik, motor in podobne večje stvari na avtu... pa se tudi to dogaja. Ampak tako kot lahko daš sedaj obnoviti motor/menjalnik, ali pa kupiš obnovljenega, boš lahko tudi v prihodnosti dal obnoviti baterijo (ali kupil obnovljeno) za delček cene, ki se tukaj omenja. Degradacija baterij ne bo problem (ker so dovolj velike)... če bo kak problem, bodo problem posamezne celice... to se bodo pa s časom pojavili strokovnjaki, ki bodo znali zamenjat posamezne celice.
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.830
727
113
www.jernej.org
Ja... zato pa vsak dan beremo o požarih, ko se na servisih menjujejo baterije v prenosnikih in telefonih. Res ne vem, kaj si nekateri predstavljate pod pojmom EV baterija? Bombo, jedrske odpadke, cisterno kisline, itd? To je samo en paket zloženih in skupaj povezanih manjših baterij, ki niso bistveno drugačne od tistih, ki jih imamo v telefonih, prenosnikih, tablicah, daljincih, vibratorjih, itd. Če "baterija" (oz. paket baterij) crkne, mora sposoben serviser samo posikati defektne celice (aka. baterije) in jih zamenjat... potem pa po potrebi sledi še balansiranje baterij, kablibracija BMS in je zadeva kot nova. Mora pa politika pritistniti na proizvajalce, da ne bodo baterij in elektronike za baterije zaklepali... ko/če bo na trgu povpraševanje za popravilo EV baterij, se bodo pojavili tudi serviserji. Proizvajalcem kot je Tesla, ki pa želijo za vsako prasko zamenjati cel battery pack pač pokažeš sredinca in greš naprej.
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
9.879
1.329
113
Ja, Apple je začel, drugi pa kopirajo. Samsung je na istem. Avto proizvajalci gredo po isti poti. Najprej Tesla, drugi kopirajo.
Razbiješ levo steklo na parkir placu, greš na odpad po drugega, namestiš, avto se zabricka zaradi "varnostne težave". In kaj boš naredil potem?
Sedaj so vse obesili na računalniško vodilo, počasi bodo pa še vse kodirali. Sedaj se kodira samo glavne komponente, čez par let pa še vetrobransko steklo in pepelnik. Dokler ne bo imel kdo jajca razgonit to prakso s konkretnimi kaznimi.
Apple trenutno prav fino uspeva s svojimi poslovnimi praksami glede popravil - to je ogledalo, kaj bo čez 5 let tudi pri drugih industrijah ...
V ZDA folk ne more več niti traktorja in kombajna popravit sam, ker so deli zakodirani - primer John Deere, popravilo možno izključno z originalnimi rezervnimi deli na tovarniškem servisu. Kmeti so bili pa vajeni reči popravljati tudi sami.


 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.221
4.701
113
Popravila stvari v prihodnosti bodo hočeš nočeš bolj komplicirana kot doslej. To ni nekaj novega, to je trend. Vprašanje, če lahko kaka zakonodaja to resno obrne.
Nase nas bodo poskusili vezati z raznimi naročninami. SW del naprav ne bo zares naprodaj, kupovali bomo pravico do uporabe pod nekimi pogoji in v nekem obdobju. Ko bodo vozila samovozna, bomo rabili nadgradnjo vsaj, ko se menja zakonodaja. V Sloveniji je to nekje na 2 do 3 leta, kar se tiče prometa. Če še bomo lastniki naprave. Verjetno ne več.
Na koncu čez dve desetletji ne bo prav pomembno za uporabnika, če se da baterija vozila popraviti. Imel bo precej drugih skrbi.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.346
5.858
113
pri taščici
Se pravi če kupiš Toyotin Proace, za katerega Toyota daje GARANCIJO na baterijo 15 let ali 1 milon km, ti praviš da bi moral baterijo ZAGOTOVO menjat preden bo ta avto star 20 let? V kakšnem stanju bo dizelski Proace po 15 letih in 500k km in kakšni bodo stroški, da ga boš držal v voznem stanju?

Treba je pa vedeti da bo tako kot pri klasičnih avtih, nekateri motorji zdržijo brez problema 500k km, drugi pa začnejo crkovati kmalu po 100k km. Enako bo z baterijami. Nissan Leaf se je pokazal kot absolutni poden v dolgoživosti baterije, kakšen drug model se bo pokazal kot neuničljiv.
Kot vem je vsaj en expert furgon registiran v Sloveniji.
Avtor po ceniku ima ceno 1,5 v primerjavi z dizlom, aampak ce bo nekdo delal veliko "mest!nih in primestnih" km z njim bo to biznis (ob lastni SE in polnilnici). Redno polnjenje na olacljivih javnih hitrih polnilnicah ze danes ni vec ekonomsko smiselno.. Se splosno garancijo bi morali dati v stilu kije, pa bi slo se lazje.
 

smrkec

Majstr
5. sep 2007
1.856
388
83
Popravila stvari v prihodnosti bodo hočeš nočeš bolj komplicirana kot doslej. To ni nekaj novega, to je trend. Vprašanje, če lahko kaka zakonodaja to resno obrne.
Nase nas bodo poskusili vezati z raznimi naročninami. SW del naprav ne bo zares naprodaj, kupovali bomo pravico do uporabe pod nekimi pogoji in v nekem obdobju. Ko bodo vozila samovozna, bomo rabili nadgradnjo vsaj, ko se menja zakonodaja. V Sloveniji je to nekje na 2 do 3 leta, kar se tiče prometa. Če še bomo lastniki naprave. Verjetno ne več.
Na koncu čez dve desetletji ne bo prav pomembno za uporabnika, če se da baterija vozila popraviti. Imel bo precej drugih skrbi.
Glede popravila se ne bi najbolj strinjal.
Ker če želimo še par 100 let živet, bomo morali bolj odgovorno ravnat z odapdki. In če se ne motim je EU že začela z zakonodajo
A ni ravno zato apple umaknil polnilce in vsi za njem?
Ravno zuto forsirajo, da tudi apple uporablja usb c poolnilce.
Tudi belo tehniko mislim, da naj bi delal, da se popravi in ne vrže. Koliko je v praksi je drugo. Samo se je pa govorilo o tem, da naj bi se stvari lažje popravljale in manj menjavale.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.221
4.701
113
Ena zgodba je tista, ki jo politika medijsko plasira, drugo pa je, kaj v resnici pomeni zakonodaja. Poglej samo na področje gradbeništva. Na vse pretege se trudijo, da "amater" ne bi mogel sam graditi. Podobno bo drugod. Na koncu bo zahtevan nek certifikat, da bo neodvisni mehanik lahko pokukal pod havbo vozila. "Zaradi varnosti". Kdor bo to počel sam, bo tako ali tako bolj ali manj "zločinec".
Finta s polnilci je pesek v oči. Naj zagotovijo raje, da boš polnilec preprosto odprl in prelotal kondenzator, ki je crknil. To pa ne :)
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
No, polnilce za telefon, ne bo nihče prelotaval. Ker tudi za 20 EUR na delovno uro, ga ni junaka, ki bi to počel. Je dovolj, da se zapove en standard priključka za vse.
In to je sedaj komot USB-C PD.

Baterijo iz Tesla Modela S se bo pa splačalo popravljat, oz. obnavljat tudi če bo servisna delovna ura 150 EUR.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Gonzo in novaa

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Tole je pa odgovor industrije na podaljševanje življenjske dobe:

Je to prava smer?
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

map

Guru
6. jul 2008
7.790
1.929
113
najrajš na babi
Če ja prava smer je težko rečt. Za trg rabljenih bo pa sigurno dobra poživitev. Vsaj veš kaj boš kupil in ne boš prepuščen na milost in nemilost nategunskih hendlerjev.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

map

Guru
6. jul 2008
7.790
1.929
113
najrajš na babi
No ja. Gor omenjajo neke lizinge na 2 ali 3 leta. V tem času ti avti vsaj 300k km nabuhajo, v tujini, da ne bo pomote. Verjetno malo kozmetičnih popravkov, pa kak element motorja in pogona, ki kaže neke večje znake obrabe. Ostalo ne bodo rihtal. Mašine ne bodo menjal, karoserije tudi ne. Bo pa bolj ziher za kupit za kakega laika, kot od švercerja z 03 območja.