Okolju prijazni avtomobili

LeQuack

Guru
26. avg 2007
6.854
3.371
113
40
Lj
Raje naj BMW napiše koliko let garancije je na baterijo, mislim da ima Tesla 8 let. In koliko pride menjava baterije, če le ta odpove, kar elektronika pogosto, sploh pri nemških znamkah.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
To bo pokazal čas, saj danes imaš tudi na motor samo 3-5 let garancije, pa praviš da je po 10 letih ravno utečen. Garancija ni noben pokazatelj življenjske dobe.

Je pa res morada tako, da tisti ki se malo vozi, danes z bencinskim avtom v 15 letih naredi 100.000 km, takemu avtu res ni kaj očitat. Medtem ko baterija poleg samih ciklov polnjenja pozna še koledarsko staranje, ki pa nikakor ni zanemarljivo.
 

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
7.845
604
113
ksz... Mene dejansko veseli, da tako razmišljate, ker tako bom imel vsaj komu za prodat moj benciski avto, ko bom preklopil na EV... :cheer:

Spodnja statistika je bila še par let nazaj projecirana nekje po letu 2025. Pa je bila dosežena že 2021, ko dejansko ni velike izbire pa še tisti EVji so precej dragi...

Procenti novih prodanih avtov v UK v decembru:
1641367174590.png

Če primerjamo z decembrom 2019 se vidi da bo tale tranzicija hitrejša, kot je bila tista iz neumnih teleofnov na pametne ali pa tranzicija iz analognih fotoaparatov na digitalne:
1641368417532.png
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: novaa

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.409
9.158
113
no tale market šer je itak anomalija, ki jo lahko spremeniš čez noč. Danes prepoveš ICE avte in jutri je 100% trg EVjev recimo, če je zelja ...
medtem so v Evropi naredili pol manj avtov kot pred leti.
Edina zelena smer je manj vsega, RAJE pa vsakih 10 let milijarda več... game over.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: sad in Pepe

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
In kaj narediš, če ti po 9 letih zariba motor? A greš na uradni servis in tam kupiš vgradnjo novega motorja?

V kolikor baterije ne crkujejo takoj po preteku garancije in da gre za osamljene primere, potem je na odpadu več zaletenih avtomobilov kot pa je odpovedi baterij in nebi smelo biti problema. Ampak to bo pokazal čas, kdor nima želje to testirat naj goni svojega dizla dalje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa

NekdoK

Guru
17. jun 2008
3.828
616
113
EU
Koliko pa je primerov, ko ti zariba motor do te mere, da ti ga noben več ne popravi in je treba menjati celega?:sprasujemse:
In če ga je treba menjati, koliko ta motor običajno stane?
 
  • Všeč mi je
Reactions: LeQuack

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.714
-1.017
113
145 km SZ od Opatije
Tukaj se pa tudi sam pridružujem LeQuacku ter NekdoK-ju:
možnost, da avto po 10 letih zariba seveda obstaja, a v primerjavi z iztrošenostjo baterij po 10 letih je ta možnost majhna.
Če poenostavim: danes kupim 10 let star avto z 200000 km, ... mogoče bo kaj večjega crknilo, ampak večja verjetost je, da bom z njim naredil še 100000 km. Do recimo starosti avta 15 let.
In kupim električarja. Ko bo avto star 10 let, bom ZAGOTOVO moral menjat baterijo za vsoto pod njegovo tržno vrednostjo (po 10 letih).
In, kaj bo naredila oseba z malo dohodki, sploh, če bodo električarji cenovno še naprej "zlati"?

Sedanji avtomobili (ne morem pisat za tiste čez 5, 10 let) bodo dejansko približno ekonomsko koristni samo 1.lastnikom (če seveda imajo denar), 2.lastniku po 10 letih pa zagotovo ne. Za avto bo plačal 10k€, pol pa še 15k€ za amenjavo baterije ...k'mon.
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.409
9.158
113
motor stane 1000eur naprej...kar načelno če ni avto popolna ekon. tootalka še to gre. Pri znesku 16k€ je pa game over.
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK

mr_

Guru
20. sep 2007
8.940
2.418
113
Jaz bi rekel, da bo večja težava z zaklepom elektronike, sklopov, kot pa s samimi baterijami. Npr. kaj ti bo nova baterija, če je ne boš uspel spariti z avtomobilom.
 

smrkec

Majstr
5. sep 2007
1.856
388
83
načeloma sem bolj na strani bencin/dizel, se pa trudim razumet električarje:)

Verjetno je gasper želel povedat, da boš z 10 let staro "teslo" šel na odpad po rabljene baterije.
Samo potem bodo tudi tiste baterije tam stare približno toliko?

Če bo dosti povpraševanja, se bodo tudi ponaredki začel pojavljat, pa ljudje, ki bodo popravljal/obnavljal...

Koliko bo ekonomsko šlo čez, bo pa čas pokazal. Vsaj jaz nisem ravno optimisičen. Sem prepričan, da so te baterije neko prehodno obdobje. Na koncu bo elektro motorje v avtih napajalo nekaj drugega, bolj ekonomskega za proizvajalce. Za nas uporabnike bo isti k...
 

LeQuack

Guru
26. avg 2007
6.854
3.371
113
40
Lj
V teoriji bi moralo to vplivati tudi na ceno električnih vozil, če ga več ne moreš prodati ko mu poteče garancija.