Okolju prijazni avtomobili

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.216
4.700
113
Če je gospodarsko smiselno, bodo stvari zaživele brez teh subvencij. Velika večina tega denarja bi po najkrajši poti zapustila Slovenijo. Ne vidim razloga, da bi Slovenija morala podpirati Teslo iz našega proračuna.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Malecky in blazek33

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.829
725
113
www.jernej.org
Subvencije na EV bi morali ukiniti... in jih zamenjati z nižjim DDV-jem. Če že subvencije, bi jih pa morali pogojevati tudi z deležem proizvajalca (tako kot je recimo v Nemčiji... 6k€ država, 3k€ proizvajalec).
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.919
1.087
113
www.adriamedia.si
DDV je stvar proračuna, subvencije so izvenproračunske.

Ali je fajn, da so nižali proračun ... Hmmm ... Na prvo žogo sicer ne, ampak če bi hoteli ostati na istem ob nižjih prilivih v sklad (ki so posledica predvsem nižje porabe elektrike zaradi korone), bi morali pa kakemu drugemu programu vzet. Sam sicer menim, da bi morali za EV povečat, ne manjšat, pa manjšat za stavbe, ampak kdo drug ima pa verjetno ravno nasprotno mnenje.
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.829
725
113
www.jernej.org
Proizvajalci pri nas itak ponavadi dajo podporo. Od kod misliš, da so bile take cene za e-Up in e-Golfa? In so za Zoe?
Vsem je jasno, zakaj so bile akcijske cene za e-Up in e-Golfa... če ne bi teh prodajali praktično pod ceno, bi pa plačali kazen, ker bi presegli zastavljeno mejo izpustov. Sicer so pa te akcije bile tudi v tujini in ne samo pri nas... Me zanima, če bo kakšna podobna akcija za ID.3...

PS: Trenutno ima recimo Hyundai akcijo na EV-je, kjer dobiš 5-7k€ popusta... ampak to so še vedno časovno ali količinsko omejene akcije.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.216
4.700
113
Po eni strani avtomobilska industrija jamra, da je električni avto veliko bolj enostaven in bo zato v bodočnosti potrebno precej manj delavcev, po drugi strani pa jamrajo, da je proizvodnja draga in da brez subvencij ne gre.
To sta dve stvari, ki ne gresta skupaj. Pri izdelku nas bolj ali manj stane samo človeško delo v celotni verigi. Nihče ne plačuje dinozavrom, ker so pred milijoni let zakopali drevesa, da imamo premog ali nafto ;).
Če pa je razvoj drag, se pač povrnitev investicije porazdeli na nekoliko daljše obdobje. Ni nekega razloga, da bi zato morali dajati proračunski denar, razen za bazične raziskave, ki jih države tako ali tako financirajo preko financiranja univerz.
Kar se pa tiče čistega zraka, pa je tu še marsikak odgovor in ne samo elektrika. Denimo korona je bila dokazano nekajkrat bolj učinkovita.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
DDV je stvar proračuna, subvencije so izvenproračunske.

Ali je fajn, da so nižali proračun ... Hmmm ... Na prvo žogo sicer ne, ampak če bi hoteli ostati na istem ob nižjih prilivih v sklad (ki so posledica predvsem nižje porabe elektrike zaradi korone), bi morali pa kakemu drugemu programu vzet. Sam sicer menim, da bi morali za EV povečat, ne manjšat, pa manjšat za stavbe, ampak kdo drug ima pa verjetno ravno nasprotno mnenje.

Ja... imam nasprotno mnenje in se mi zdi v tem primeru noro imet tvojega.

Subvencije za OSEBNI transport? Furanje enega japija sam ter tja subvencionirano? :nigladek: :obesise: V USA so delali raziskavo in je bila neka nora številka, da je BEV (TESLA) njihov prvi avto. Velik delež teh je, da avta prej sploh NISO imeli, zdaj ga pa imajo za pozirat. :bonk: Zelo ekološko proizvajat pol tone baterij za take ja.
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa in Pepe

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.216
4.700
113
Če rabi država financirati preboj nove tehnologije, ima še zmeraj več kot dovolj možnosti, da več kot dovolj zapravi tako, da financira infrastrukturo in da je ta na voljo tudi v zadnji zakotni vasi.
Nekako se ne spomnim, da bi država subvencionirala nakup prvih mobilnih telefonov :sprasujemse:. Pa je šlo za velik tehnološki preboj.
 

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.291
1.061
113
Jaz tudi mislim da bi morali vlagat bolj v javni prevoz kot v osebno vozilo.
Pa sem frišni lastnik ev-ja.... koristim trend
 
  • Všeč mi je
Reactions: Malecky

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Subvencija je samo pospešitev tistega kar je "neizogibno", če je ne bo, bo pač vse skup prišlo malo kasneje. Ker je življenje kratko si vseeno želim malo pospeška pri razvoju, sebično, vem.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Ja, ampak te so očem skrite, niso tako očitne kot je subvencija ekosklada, posledično bi se dalo debatirati ali subvencija "na dizel" sploh obstaja.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Saj subvencija ekosklada tudi v 90% primerih trenutno sploh ni subvencija. Folk z električarjem še vedno več vplača DDV v proračun, kot dobi subvencije iz Eko sklada, s tem, da se Eko sklad itak dosti financira izven proračunsko, torej sploh ni problema.
Drugače se pa dolgoročno strinjam. Lahko bi bilo znižanje DDV, lahko bi bila tudi davčna olajšava na dohodnino. Ampak vsaka od teh zadev ima svoje pluse in minuse.

Ampak karkoli se dela, se ne sme delat na hitro, temveč dolgoročno. Torej če je plan nižanja subvencij za električna vozila, mora biti to plan za naslednje leto in kasneje ter najbolje postopoma, ne pa nekaj na horuk.

Sicer pa Eko sklad daje subvencijo tudi za plinifikacijo voznega parka in veliko drugih zadev. Tako, da ne gre vse v dvig delnic Tesle.

Moje osebno mnenje pa je, da čez par let za širjenje električarjev ne bo problem subvencija za vozila, temveč vse ostalo. Polnilne infrastrutukture za množično uporabo ni. Vsako parkirno mesto bi moralo v naslednjih desetih letih dobiti vsaj šuko vtičnico 230 V 16A. To je pa velik projekt, predvsem za premaknit zadeve v glavah ljudi.
Tistih nekaj hitrih polnilnic in malo več ta počasnih, je dovolj za 2% uporabnikov. Za se premaknit na 50%+ so pa potrebne korenite spremembe.

Samo poglejmo urbane centre kot LJ Fužine. Da si 50% folka omisli električarje, brez Šuka na vsakem parirnem mestu, sploh ne bo šlo. Da ne omenjam x50 število hitrih polnilnic za tranzit (npr na morje in druge varijante na daljše razdalje) na vseh ključnih evropskih prometnicah.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Jaz tudi mislim da bi morali vlagat bolj v javni prevoz kot v osebno vozilo.
Pa sem frišni lastnik ev-ja.... koristim trend

Enako jaz PHEV ali pa tudi BEV za naslednjega. Nikakor pa ne mislim, da bom s tem kaj manj obremenil okolje/naredil kaj za planet. Verjetno bodo tist kobalt za mojo baterijo nabrali deloma tudi toliko stari otroci kot jih imam sam. :bonk:

Javni prevoz, sploh vlaki in ti šleparji imajo konkretno lufta za izboljšave. Potem cenena plastika za 1x uporabo iz Kitajske ipd. Toplotna črpalka se mi zdi OK subvencionirana naložba sploh če je Kronoterm.

Slovenci bi morali to "ne" zeleno tehniko razvijat in drugim prodajat pa naj nori nemci to postavljajo, ker jim Greta ukaže. Podobno kot Norvežani pumpajo nafto in jo z veseljem drago prodajajo, sami pa skrati izvažajo še ekofašizem, ker imajo polno naftnega premoženja dobro naloženega po svetu. Enako nagravžno se obnašajo Amerikaninosi, dizlgate je tak škandal iz države, kjer Fordu 3 dni delala stran za Ford Bronca zaradi navala. :bonk:
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.919
1.087
113
www.adriamedia.si
Po eni strani avtomobilska industrija jamra, da je električni avto veliko bolj enostaven in bo zato v bodočnosti potrebno precej manj delavcev, po drugi strani pa jamrajo, da je proizvodnja draga in da brez subvencij ne gre.
To sta dve stvari, ki ne gresta skupaj. Pri izdelku nas bolj ali manj stane samo človeško delo v celotni verigi.
Pozabljaš na zelo visok strošek: razvoj. Tistih nekaj 10 milijard, ki gredo v razvoj e-mobilnosti, je turdi treba vračunat v ceno izdelka. In če je stroškov razvoja veliko, prodanih kosov pa še relativno malo (kar se bo v prihodnosti obrnilo), je cena pač takšna, kot je.