Okolju prijazni avtomobili

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.203
4.672
113
Če me spomin ne vara, so Nemci med prejšnjo krizo dajali nekaj tisoč € subvencije iz proračuna tudi za nakup avta na fosilna goriva. S subvencijo kupcu zaobideš zakonodajo o prepovedani finančni injekciji proračuna podjetju. Vse zato, da potrošnja in predvsem posledično proizvodnja ne ustavi preveč. Res pa je, da jo moraš dati tudi tistemu, ki kupi tudi v tujini proizvedeno vozilo.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Jap... in takrat so res na POLNO nabavljali izredno poceni Renoje in razne Thalie..

Koliko potem rabiš, da te spraviš iz zdaj še solidnih vozil na BEV? Subvencij mislim.

PS. Gnilo je, da v Slo ni subvencij na rabljena vozila. 50k BMW i3 subvencija je bedarija, 25k€ - 2k€ subvencije za rabljenega bi blo pa super in racionalen nakup.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.203
4.672
113
PS. Gnilo je, da v Slo ni subvencij na rabljena vozila. 50k BMW i3 subvencija je bedarija, 25k€ - 2k€ subvencije za rabljenega bi blo pa super in racionalen nakup.
Ne razumeš namena subvencije. Gre zato, da si "opomore" proizvajalec in ne kupec. Da kupec tudi nekaj dobi (in upamo, da tudi okolje), je pač "kolateralna" škoda, ki se ji ne da izogniti.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Torej če zbanaliziramo subvencije, bi bilo najbolj pravilno, da bi jih dala država vsem, ki pri njih (ali drugod) kupijo avto iz njihove proizvodnje. Konkretno Nemčija za kupce VW, Francija (podrejeno SLO) za kupce Renojev,...

Konec koncev v luči enotnega EU trga, to niti ne bi bil nek problem.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Saj bi subvencioniral kupca tako kot sedaj, le da bi subvencioniral vse kupce iz EU - konec koncev gre za isto državo v širšem pomenu besede.

In če bi Toyota hotela prodati kaj svojih avtov, bi pač Japonska subvencionirala.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Subvencija ne more biti napisana na točno firmo izdelka, lahko je subvencija samo splošna na neke določene lastnosti izdelka, proizvaja pa tak izdelek lahko kdorkoli v EU.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Če je subvencija vseevropska in za določeno lastnost vozila s poreklom v EU je to po moje OK. Kdo "od zadaj" zagotavlja denar za subvencijo je nepomembno.


Ali je prav, da se subvencionirajo vozila izdelana izven EU? To pa je dolgoročno vprašanje obstoja - saj boste spoznali počasi!
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Subvencija v Sloveniji ni zato, da se spodbuja proizvajalca iz EU ali Slovenije. Je zato, da se elektrificira vozni park v Sloveniji.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Malecky

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Proizvajalce se naj stimulira preko teh CO2 kvot kot so jih uvedli. Če je že ustvarjena birokracija naj se samo doda pa je.

Sicer bi bilo pa fino, da bi enkrat dojeli, da se mora nova stvar upeljat preko trga ne pa preko subvencij in podobnih kozlarij. Subvencije so prelaganje denarja iz ene malhe v drugo, sproti samo še priviligiranci poberejo svoje procente in birokrati.

Kar se teh cen tiče glede CO2 kozlarij je pa sploh nagravžno, ko v NEMČIJI družine nimajo za štrom položnico od vsakega kW pa gre veliko, da se doplačla nekomu za nakup BEV lol.

Potem se pa tako kot v Slo gre na biomaso tudi s slabimi pečmi in kvaliteta zraka PADE, to je to kar šteje ne pa neviden plin, ki ga rastline rabijo za življenje in so ga eni zadetki spravili v novodobno religijo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: McGiver

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Jaz sem za Ogo različico. :)

Če dobim jaz ob nakupu EV nazaj denar na račun se je stimuliralo mene in pika. Ko bi razmišljal o novem avtu bi tako pri EV vpošteval koliko bom dobil subvencije. Proizvajalce pa sili evropska zakonodaja in v majhnem deležu res majhnem potrošniki sami.

V primeru da ni subvencij ni prodaje EV, to še mene šokira kako hudo pade prodaja ko gredo subvencije stran.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Ginginova

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Če je kupca v nakup premamila subvencija je jasno da naredil promet proizvajalcu. Kdo točno je potem na profitu?
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Če je kupca v nakup premamila subvencija je jasno da naredil promet proizvajalcu. Kdo točno je potem na profitu?
To je res.
Vendar namen subvencije ni promet proizvajalcu, ampak elektrifikacija voznega parka.

Dolgoročno je pa jasno, da previsoko postavljene in predolgo trajajoče subvencije, lahko pomenijo umeten dvig cen vozil pred subvencijo.
Torej je jasno, da jih bo treba dolgoročno omejevati in preoblikovati.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
S subvencijo pri nakupu vozila dosegat elektrifikacijo voznega parka in eko učinke je utopično! Koliko pa se je vozni park spremenil zaradi tega v Sloveniji.
Dejansko gre za "pomoč" proizvajalcu, da sploh kaj proda po ceni, ki si jo je zamislil - žal prevečkrat pomeni tudi sprožilec za povsem neupravičene podražitve.

Po moje bi se za elektrifikacijo voznega parka naredilo precej več z drugimi spodbudami, ki že odlično delujejo na Norveškem: brezplačna parkirišča po mestih, brezplačno polnjenje, brez cestnin, nižji letni davek,... Žal tudi tam ugotavljajo, da so že dosegli kritično maso in da recimo brezplačni parkingi po mestih pač pomeni, da so le-ti polni elektro plehovja za razliko od "dizel" plehovja, torej so samo izboljšali zrak, niso pa zmanjšali količine vozil v mestih, kar je tudi eden od ciljev.
 
  • Všeč mi je
Reactions: semnov in Pepe

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Za zmanjšanje vozil v mestih moraš uredit javne prevoze in obdavčit avtomobile.
Kar je lepo narest v Tokiu, v Sloveniji, ki je eno veliko selo, kjer brez avta ne moreš nič, je pa druga pesem. Še v Ljubljani iz Viča v Črnuče z LPP skuriš uro ali več.
 
  • Všeč mi je
Reactions: map

LeQuack

Guru
26. avg 2007
6.842
3.362
113
40
Lj
Will Tesla and Google Kill the German Car?