Okolju prijazni avtomobili

LeQuack

Majstr
26. avg 2007
3.079
140
63
36
Lj
Kako to da vse te velike avtomobilske znamke z vsem denarjem in znanjem izpadejo taki amaterji proti Tesli, ko se gre za električne avte.
 

Ogo

Majstr
28. jul 2007
5.169
184
63
Velike avtomobilske znamke zaposlujejo milijone in izplačujejo lastnikom dividende. Tesla pa nič od tega, je finančna luknja brez dna.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
10.834
110
63
Pri čem pa točno? Napiši kaj in naj bo tehnično ne blodnje fanatikov.

Imajo nekaj % prednosti pri učinkovitosti, ostalo je manj lufta pri bateriji in škoda na dolgi rok oz. vsaj riziko.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
10.834
110
63
Velike avtomobilske znamke zaposlujejo milijone in izplačujejo lastnikom dividende. Tesla pa nič od tega, je finančna luknja brez dna.
Tesla sloni na fantazijah Muska, verniki pa pač tehnično ne vedo, da baterije in elektromotorji niso nič posebnega. Baterije itak dela panasonic in bodo za kitajsko zbrali drugega ponudnika, kar vsem normalnim v pesi pove, da nimajo prav nobene prednosti glede baterij če so enkrat dobre tudi iz trga.

Lahko naredimo "firmo" in pobiramo prednaročila, delili bomo bankovce po 100€ proti plačilu 80€. Kdo bo dobil več prednaročil? Mi ali Tesla? :p
 

Ogo

Majstr
28. jul 2007
5.169
184
63
Ta Muskova pravljica s prodajanjem megle vernikom se itak počasi končuje.

Mainstream avto industrija prihaja na trg električarjev, naslednje leto že konkretno.
Do 2025 ne bo več skorajda nobenega večjega avtomobilskega proizvajalca, ki vsaj 10% svoje proizvodnje v letu 2025 ne načrtuje kot popolnoma električne. Še najbolj konzervativni proizvajalci so se zbudili iz kome utekočinjenih dinozavrov.
 

sad

Majstr
24. avg 2007
10.234
383
83
Lahko dlakocepiš kakor želiš, zadeva je bila ista: bogokletstvo in napoved propada Porscheja.
No, sedaj bo še Ferrari dal ven SUV. To je pač to.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
21.230
715
113
Kako to da vse te velike avtomobilske znamke z vsem denarjem in znanjem izpadejo taki amaterji proti Tesli, ko se gre za električne avte.
Misliš da se kdo ful sekira za muska in teslo, niti ne..ce od dalec pogledal mercedes je S klass v aktualni verziji W222 v zadnji 5 letih izdelal in prodal 500.000 kosov (ja prav si prebral) in avto se začne pri 90 k€... in niso električni. In po prelimenarnem češ da bodo upokojili še V12 motor, je zadnja novica da v W223 (nova S klasa 2020) pride tudi nov V12 motor.
Tako da take elektrifikacija ni tako bleščeča, kot nekateri upajo/sanjajo. In veliki to vedo. Imeli bodo v portfoliju seveda, saj je prav tako, in to si tudi večina želi, kako pa bo v praksi se pa še vedno in še nek čas se bo tipalo.
 

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.332
150
63
Scenarij če bi vsi začeli to množično kupovati glede poljenjenja za blokovce je kakšen? Na eni izmed 200 polnilnic v LJ (od tega jih recimo 1/3 ob danem trenutku ne deluje), ki ima skoraj 300.000 prebivalcev in skoraj toliko avtov? Sweet dreams zagovornikom elektrifikacije čez noč še naprej...
 

Gasper008

Majstr
24. sep 2012
3.537
227
63
Danes scenarija za blokovce ni, je še preveliko potencialnih kupcev z garažami. Polnilna infrastruktura se širi glede na potrebe, nobeden ne bo postavljal polnilce ki bo 90% časa samevala, samo za to da bo enkrat čez n let kaj bolj v uporabi.
 

NekdoK

Fizikalc
17. jun 2008
2.420
37
48
EU
Naj le ohranijo lepo prazno vrsto za "klasiko", da ne bomo zdaj slučajno še ostali moral čakat v vrstah zarad "električarjev":gorjaca:
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
10.834
110
63
No ja, 7500€ daš v infrastrukturo namesto kot subvencijo, potem lahko zraste kar nekaj polnilnic.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
7.795
799
113
"Blokarji" hipotetična situacija, za katero pa vsi vemo da je v 70% blokov povsem realni vsakdanjik: 20 stanovanj = 30 avtomobilov minimalno in 15 parkirišč. Sedaj pač zadeva deluje tako, da kdor prvi pride prvi melje. Ko se na teh 15 parkiriščih omogoči polnjenje pa pridemo za situacije, da si "električarji" jemljejo pravico, do parkirišč, saj oni vendar morajo polnit.
Težka bo.
 

Gasper008

Majstr
24. sep 2012
3.537
227
63
Vse je odvisno od tega kdo je lastnik teh parkirišč, če so to lastniki stanovanj potem je na njih da karkoli naredijo oz. naredijo kakor hočejo. Če je lastnik kdo drug pa spet lahko naredi kakor hoče.

Nikjer ne piše da če je na zasebnem parkingu polnilnica, da tam lahko parkira samo EV.
 

Ogo

Majstr
28. jul 2007
5.169
184
63
Prej kot slej bodo polnilnice ali pa šuko štekarji tudi pred bloki. Samo stvar časa.

V nordijskih državah je to standard že desetletja. Pa ne zaradi elektro avtomobilov, temveč zaradi električnih grelcev blokov motorja.

16A šuko 230 V enofazno pokrije 99% procentov potreb folka že med najcenejšo elektro tarifo tistih 8 ur čez noč dnevno - 23 kWh upoštevaje samo 80% izkoristka.
Za ostalo so pa tu fast chargerji.

23 kWh pri povprečni porabi 18 kWh/100 km znese 123 km dnevno. Če upoštevamo, da spodobni električarji pri polnjenju in vožnji imajo boljše izkoristke od prej navedenih, je kilometraža še večja.
90%+ folka pa itak naredi 50 km dnevno ali manj. Torej je dovolj do 9 kWh energije dnevno, oz. do 3 ure polnjenja na šuko 230 V 16 A.

Bodo pa potrebni veliki premiki v glavah ljudi, to je pa jasno. To je vedno tudi najtežje. Od državnih birokratov pa do ceglarjev.