Okolju prijazni avtomobili

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
WTF res sem vrgel v google mpg na litre...kaj sem dobil za en page potem. :S

Še vedno veliko, tudi za kombinirano. Z A4 sem zadnjič naredil 1000km iz DE v Slo 2.0 TDI Quattro 190PS pa sem prisel s 5.5 porabo dol. Še vedno dobil sliko iz radarja po parih dneh. :S
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
... ker je vsakdanja uporaba da narediš 1000 km v kosu. Vsakdanja uporaba je to kar je na spritmonitor, sicer ima pa tudi EPA ločeno za higway in city in tale Cruze ima 48 MPG higway
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Poznam jaz špritmonitor nič bat...sem ga verjetno prvi linkal sem in ga dal kot primer za poraba.com.

Pri vseh avtomobilih, kjer sem stalno meril sem imel še nekaj nižjo porabo kot na špritmonitor jasno, saj majo nemci ali mestno ali pa hitro avtocesto.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Lexus predstavil električen koncept LF-30 (in-wheel motorji, moč 400 kW, kapaciteta baterije 110 kWh):

Se pa v tekstu skriva:
"Lexus plans to unveil its first BEV in November 2019 " - Že nekaj časa krožijo govorice, da bo to UX300e

Še nekaj info o novi e-TNGA platformi:
- Modularna zasnova - for the front, center, rear, battery and motor - ki bo sestavljala različne karoserije
- baterija od 50-100 kWh
- moč motorja 80-150 kW

In o solid state baterijah:
- "We will produce a car with solid state batteries and unveil it to you in 2020, but mass production with solid state batteries will be a little later,"
- Terashi also confirmed that Toyota expects to launch its first electric vehicles on a dedicated EV platform for sale in Europe by the end 2023, with three electric vehicles.

Torej:
- na novi električni platformi bodo v Evropo prišli trije modeli leta 2023
- električni Lexus prihodnje leto (na ICE platformi), C-HR na isti osnovi, zaenkrat samo za Kitajski trg
- Solid state baterije v produkciji sredi naslednjega desetletja (2025?)
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Kaj so fino skopiral i3 vrata, tko da so neuporabna??? :bonk: :valjamse:

Zanimivo je Toyota in solid state. Če jih res imajo in jih do 2021 kadarkoli spravijo na trg, pomeni, da so vse ostale tovarne baterij vredne približno 0?
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.402
9.144
113

amaterB

Zelenc'
6. jan 2018
29
2
3
225xe active tourer pri 5°C, dež, iz 94 % baterije do vklopa bencinskega motorja 20 km počasne podeželske vožnje. To je bil sicer stari model, novi izkorišča malo večji del bruto kapacitete baterije, (cca +15 %). Pravijo pa, da je v toplejšem vremenu bistveno bolje.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ja, zmorejo bistveno manj vsi PHEV, samo zame še vedno top izbira. 330E sem razmišljal samo mi F serija ni več, ker je novi tok hud pa tudi 530E.

Ravno danes gledal...


Meni je top in se bi vozil pomoje s kakim litrom ali dvem okoli.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Mainstream je debata časovne komponente. Morda še ne naslednje desetletje.

Po drugi strani, če ti nek električni brand začne odnašati najboljše stranke, te lahko tudi čez par let ni, čeprav ni mainstream.
Tako je umrla Nokia.
Kupci top Nokia telefonov z enormnimi maržami nekaj 100 EUR na komad so šli na iPhone in Android. Nokii je ostala proizvodnja nekaj deset milijonov telefonov za Afriko z maržami 3 EUR na komad. Pa ji ni nič pomagalo, da iPhone ni bil main stream. Samo šiški so šli h konkurenci, potem je pa vse šlo cugrund na hitro.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Če primerjaš take zadeve je težko karkoli komentirat.

Pri EVjih je ravno obratno. Tehnologija je BOLJ enostavna in manj rizična. Najbolj rizično komponento kupijo na trgu (proizvajalec baterij) ostalo naredijo sami 1/3 komponent.

Finančno predvsem je ravno obratno, Apple je kaj kmalu lahko imel ogromne marže sploh zaradi kultnežev (tako kot leta nazaj Tesla), pri EVjih pa ni prostora pri ceni.

Nokia- Epl bi bilo v primeru, da bi bile baterije kake 10% stroška kot so sedaj.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
No tam ko sem napisal manj rizična sem mislil na avto zaradi število delov.

BEV je bolj rizičen, ker če zmeniš za dobavo za 5+ let baterij, lahko nekdo naredi vmes konkreten napredek (cena, ekološkost, gostota, teža, druge +) in tvoja pogodba/tovarna ni vredna parcele na kateri stoji.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Dajmo nekaj razčistit - dokler ne uspe narediti delujoče nuklearke z fuzijo in dokler ne posodobimo elektro-distribucijskega omrežja, tako dolgo lahko pozabimo na razcvet EV. Ko (ali pa če) bo pa do tega prišlo, bodo pa nastopili drugi problemi, predvsem z dobavo in reciklažo litija.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Litij? Dvomim.

"rudnike" litija zapirajo po svetu oz. ne odpirajo novih. Tesla je znižala cene, prodaja pada pa zaenkrat še ni recesije. Ko bo to zakašljalo bo še pestro.

Zdajle merklca še govori o subvencijah, če gospodarstvo še malo kihne je konec, najprej pa z BEV. Nemčija sponzorira BEV/Phev z velikimi zneski, tovarnam ponujajo ogromno nepovratnih sredstev, da bi le naredli kako fabrko baterij na nemških tleh. Subvencirajo industrijsko elektriko, ker drugače po 30c na kW ne bi blo nobene proizvodnje več ipd...

V DE daš od vsakega gospodinjskega kW 7.5c za subvencioniranje vetrnic/fotovoltaike, propadel je en velik player vetrne energije, druge držijo pri življenju. Na morju so se fino zakalkuliral glede vpliva vetrnic ene na drugo in tako ne dosegajo planirane učinkovitosti...