Okolju prijazni avtomobili

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.822
275
83
https://www.zurnal24.si/avto/drzavna-subvencija-za-rabljen-avto-kot-je-doslej-se-nismo-poznali-subevncija-elektricni-avto-lpg-phev-prikljucni-hibrid-328744

ELEKTRIČNA VOZILA Zagotovitev izjem za vozila na električni pogon za vožnjo po rumenih pasovih, zagotovljeno parkiranje električnih vozil, vožnja v določene dele naselja zgolj z električnimi vozili. Ukrep naj bi trajal, dokler v Sloveniji ne bi bilo registriranih 20.000 električnih vozil. Brezplačno parkiranje v mestnih središčih za električna vozila in priključne hibride, kjer je veliko povpraševanje po parkirnih mestih. Izvaja se, dokler ne bo v Sloveniji registriranih 20.000 električnih vozil. Uvedba posebnih registrskih tablic za električna vozila, če se vozilom na električni pogon zagotovijo zgoraj omenjene ugodnosti, ki jih je treba nadzirati. Že obstoječa električna vozila bi morala tablice zamenjati. Še pospeši se sofinanciranje nakupa baterijskih vozil (BEV) (tudi tovornih) in priključnih hibridov (PHEV) ob pomoči subvencij in ugodnih kreditov. Prihodnje leto naj bi po akcijskem načrtu sofinancirali že 1.420 električnih vozil in 220 priključnih hibridov (slednje le še v primeru nakupne cene do 40 tisoč evrov!). Predvideva se poenostavitev postopka za odobritev subvencije. Spremeni se sistem bonitet za uporabo službenega vozila, po novem bi bila električna vozila v bistveni prednosti. Trenutni sistem spodbuja uporabo starejših vozil, ne glede na ogljični odtis. Do leta 2023 bi morala električna vozila imeti v lastništvu javnega sektorja vsaj 30 odstotni delež. Sofinanciranje nakupa in postavitve polnilnih postaj, vključenih v pametno mrežo. Vzpostavitev evidence polnilnih postaj z vsemi podatki in tehničnimi karakteristikami, vzpostavitev aplikacije za pametne telefone z informacijami o trenutni zasedenosti. Priprava predpisa, ki bi od ponudnikov polnilnih postaj zahteval "ad hoc" polnjenje tudi za nečlane s kreditno kartico ali mobilno denarnico. Vožnja električnih lahkih tovornih vozil z izpitom B kategorije, tudi če presegajo skupno dovoljeno maso 4,5 tone. Usposabljanje za izobraževalne progame in učne vsebine, ki jih zahtevajo nove tehnologije.
 

Gasper008

Majstr
24. sep 2012
3.537
227
63
Če želiš da bi bili EV dostavniki konkurenčni po nosilnosti svojim ICE bratom je to ena od stimulacij. Sicer pa kaj je tako groznega na masi, iz vidika voznika je bolj problematična velikost vozila kot pa masa. Pa EV ima maso v baterijah zelo nizko, tako da je možnost prevračanja sploh naloženega tovornega vozila veliko manjša. Morda je 4,5t res malo pretirano, 4t bi bilo verjetno dovolj, da se nosilnost približno izenači.

Pač ne vidim nekega big deala, če res gredo v to.
 

jonny77

Majstr
16. sep 2007
5.897
182
63
Pomurje
Zadenj cajt da dvignejo omejitev na 4.5tone za B.
Za traktor izpit pa lahko mrcino voziš.
En kup fasttrackov je po cesti, ki jih vozijo mulci in takšni ki niso bili sposobni narediti C+E
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
21.230
715
113
ko vidiš kaj vse vozi tovornjake, bi bilo bolje, da bi lahko kar z B vozil tovornjake. Slabš ne more bit.
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
4.443
109
63
Kategorija vozniškega izpita ne sme biti pogojena s vrsto motorja, ker to nima nobene strokovne podlage.
Če se vam zdi meja NDM 3,5 tone za B kategorijo prenizka, jo pač dvignimo za vse (v kolikor je zadeva strokovno podprta)

Očitno so Fasttrack traktorji luknja v sistemu, ki bo prej ko slej zakrpana.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe and McGiver

NekdoK

Fizikalc
17. jun 2008
2.420
37
48
EU
ok vidim da so rabljene baterije zmetali na kup oziroma jih lepo zložili po omarah in to je to, fensi :p
 

Floki

Majstr
6. sep 2007
5.336
342
83
Za vse tiste ki pravi kakšen problem bodo baterije po nekaj letih ko boš avto zamenjal.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
16.710
247
63
www.adriamedia.si
Torej: po 10-15 letih v avtih + še enkrat toliko "v omarah" tebe skrbi, kako bomo reciklirali nekaj, kar znamo reciklirat že danes in kar je narejeno z mislijo na reciklažo? Ob tem, da bodo potrebe po baterijah vedno večje?
 

NekdoK

Fizikalc
17. jun 2008
2.420
37
48
EU
Ja tko zlo klavrno kaže vse skupaj. Mal dvomim, da bomo tudi v prihodnosti nažigal nekaj stokilske visoko gorljive zadeve v vozila, je tko zlo nepraktično, če mene vprašaš, plus da jih že sedaj primanjkuje :confused:
 

Gasper008

Majstr
24. sep 2012
3.537
227
63
Ker sedaj pa nimaš visoko gorljivega bencina u navadnem avtu?

Razvoj baterij bo šel dalje, za varnost se pa tudi da poskrbeti na mnoge načine. Tudi električna napeljava je pred 100 leti marsikoga ubila in kaj požgala, danes o tem ne slišimo več, čeprav je princip čisto enak kot 100 let nazaj pa tudi koga ubije in se kaj vname. Ampak smo nesreče zmanjšali in jih pač sprejeli kot nekaj vsakdanjega.
 

NekdoK

Fizikalc
17. jun 2008
2.420
37
48
EU
Čist po kmečk se mi to z baterijami pač ne zdi praktično; nisem pa jst zdej strokovnjak za te zadeve, se mislim da razume :oops1::p
 

Gasper008

Majstr
24. sep 2012
3.537
227
63
Za nekoga je praktično filat čez noč in nikoli več hodit na bencinsko, za nekoga drugega je pa praktično da se zjutraj vsede v avto na navigaciji v miže s prstom nekaj pritisne in se odpelje 1000 km daleč.

Bo trg povedal koliko je enih in drugih, kristalno jasno pa je da EV v obliki kot je danes ne more biti "praktičen" za vse kupce, zdi se mi pa da je praktičen za več kot tisti 1% kolikor trga predstavlja danes.
 

NekdoK

Fizikalc
17. jun 2008
2.420
37
48
EU
Kot drugi "mestni" avto je verjetno že danes ok, ampak seveda je potem to kar drag špas oziroma ko govorimo o drugem vozilu na splošno smo že izven normalnih potrošniških meja.
 

Gasper008

Majstr
24. sep 2012
3.537
227
63
Povej to nekomu, ki se z "drugim" avtom vozi po 2h na dan na šiht, takega po mojem glih mal briga ali ti temu rečeš prvi ali drugi avto, ali če ga označiš z "izven normalnih potrošniških meja".

Pomembno je da ima dec "prvi" avto, nek SUV, ki ima 2 toni in kljub 180 konji ne gre nikamor, žre kot žolna in še pelje se za nikamor. To je pa po tvoje standard v normalnih potrošniških mejah.

To Each His own, če sebe ne vidiš v tej sliki, ni nujno da so vsi ostali v isti situaciji.
 

NekdoK

Fizikalc
17. jun 2008
2.420
37
48
EU
Glej za EV pač ni nobene logike in računice, ne danes, ne čez 10 let. Morda se to spremeni čez ene 20 let.

Te obsedenosti s SUV pa itak ne razumem.:rolleyes:
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
16.710
247
63
www.adriamedia.si
Glej za EV pač ni nobene logike in računice, ne danes, ne čez 10 let.
Morda zate. Za marsikoga pa je EV že danes cenejši. Glede na vehemenco tvojih trditev pričakujem, da znaš zračunat TCO: zračunaj za nekoga, ki dela recimo 100, 150 ali 200 km na dan. Ne pozabi, da štrom ni zastonj, ne pozabi na cene servisov, pa subvencijo in eko kredit. Pa še kaj ...
 

NekdoK

Fizikalc
17. jun 2008
2.420
37
48
EU
Vse tvoje besede padejo že na tem, ker se v resnici vsako novo vozilo ne splača. Ni računice ne pri klasiki, kaj šele pri EV. In kakor trenutno kaže, se bomo v prihodnost prej vsi morali odpovedati lastnim osebnim vozilom, kot pa si lastiti kakšnega novega.