Okolju prijazni avtomobili

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Sem si naložil Gremo na elektriko aplikacijo na telefon in se prijavil (registriran sem že od prej). Simpatična aplikacija, lepo narejena in uporabna. Pogledaš lahko vsa pretekla polnjenja, račune - pohvalno.

Prednaložil sem si 10 EUR sredstev, ampak zanimivo, kako so vse polnilne postaje, ki sem jih pogledal, na voljo za polnjenje.
Tako se vidi, koliko je bilo prej zastonjkarjev, ki so polnili samo zato, ker je bilo brezplačno. Prej, če sem šel čez Ljubljano dopoldne, je bilo skoraj vse zasedeno z avtomobili, ki so polnili.

Zdaj boš dejansko lahko normalno prišel do polnilne postaje.

In kljub temu, da Ampera polni le z 3.3kW, moja tarifa za 0.01 EUR/min pa omogoča polnjenje do 8kW, se mi še vedno splača, ker pridem ceneje skozi, kot na bencin, tako da ja, sem zadovoljen.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
9.879
3.004
113

"energija, porabljena za njihovo izdelavo, je v primerjavi z bencinskim avtomobilom povrnjena že po dobrih 5.000 kilometrih"

A kdo ki je bil tam lahko pojasni tole. Ker nasprotniki govorijo da se nikoli ne povrne neke študije so potem bile na 80k km tole je pa zelo nizka številka. V bistvu me bolj vir informacij zanima zato da bom lahko drugim anti e-mobilnežel lahko dal neko "kredibilno" oceno.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Tudi mene zanima... jaz požrem ogromno takega materiala tudi če imam v štartu obratno mnenje/prepričanje.

To ne štima že iz tega, da ima EV konkretno kg zaradi baterije. Ekofašizem ala namesto Polota kupi eTrona da boš čist pač jaz ne peljem.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
https://siol.net/avtomoto/zgodbe/umazani-dizel-in-umazana-elektrika-kdo-koga-vlece-za-nos-497429

Nemška študija ni bila edina s takimi rezultati, skoraj vsaka pa je dobila tudi svojo interpretacijo z nasprotne smeri. Profesor Damien Ernst z univerze v belgijskem Liegu je celo napovedal, da bi se večji proizvodni ogljični odtis električnega avtomobila z baterijo zmogljivosti 60 kWh pokril šele po 700 tisoč prevoženih kilometrih.

Ernstovo študijo so sicer pozneje komentirali številni strokovnjaki, saj so tovrstni izračuni spet zelo odvisni od sicer zelo spremenljivih podatkov. Izračun so tako omilili na 350 tisoč kilometrov, po bolj idealnih scenarijih pa na le 80 tisoč kilometrov. Mednarodni odbor za čisti transport je nato izdelal analizo desetih različnih študij globalne proizvodnje baterij.

Po njihovi srednji vrednosti dodaja proizvodnja ene kWh 350 kilogramov CO2, v življenjskem ciklusu električnega avtomobila pa to pomeni dodatek 35 gramov CO2 na prevoženi kilometer. Toda pri tem so tudi sami za življenjsko dobo baterije predvidevali le 150 tisoč kilometrov, kar je mnogo premalo.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Seveda so, pač polno različnih izračunov. Potem imaš "problem" ker amerikaninosi za ICE avto računajo njihov povprečje, ki je x3 od evropskih novejših avtomobilov. Fak ta CO2 patetika je za kozlat. Kot sem že omenjal tukaj, googlajte eno veliko križarko koliko skuri in kakšno gorivo (žveplo ipd.).

PS. Te nič ne motijo tablice na Teslah Zero emissions, pa verjetno na drugih tudi?
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Še nekaj bi blo zanimivo zračunat.

EVje se noro subvencionira, razne tesle za 100k€ dobiš 5-10k€ raznih subvencij odvisno od države. Kaj če bi ta keš raje dali tistim, ki se veliko vozijo, nimajo 50k za EV in vozijo dizle brez DPF, naj kupijo sodoben izjemno čist dizel?

Ali pa vsaj dizlco z DPF, če sem skromen. :bonk: Kolega ki ni pri kešu bo pa fural Alhabro in spuščal oblake dela pa 40kkm+ letno.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ja no.. subvencije, davkoplačevalski denar pa se deli ljudem, ki 50k€+ vredne avte kupujejo?

Po možnosti že vozijo nekega hibrida?
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad in McGiver

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Še nekaj bi blo zanimivo zračunat.

EVje se noro subvencionira, razne tesle za 100k€ dobiš 5-10k€ raznih subvencij odvisno od države. Kaj če bi ta keš raje dali tistim, ki se veliko vozijo, nimajo 50k za EV in vozijo dizle brez DPF, naj kupijo sodoben izjemno čist dizel?

Ali pa vsaj dizlco z DPF, če sem skromen. :bonk: Kolega ki ni pri kešu bo pa fural Alhabro in spuščal oblake dela pa 40kkm+ letno.

Roko na srce, tudi nafto se noro subvencionira. Ne samo preko subvencij naftnim firmam, ampak tudi preko vojn za nafto (Irak, Libija, Venezuela, Iran...)
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Eko sklad za EV nameni 6.900.000 EUR sredstev (zasebni+podjetja) letno, prodaja EV in PHEV lani je bila nekaj čez 700. Tako da trenutno se še ne porabi vseh sredstev, od oka gre za subvencioniranje tam 4,5 milijon EUR.

Sliši se ogromno, ampak a je to res? Če začneš ta znesek deliti med "reveže" ga kaj hitro zmanjka, naredil si pa kaj? Bolj kot ne si ga vrgel v brezno brez dna in nisi naredil nič za pospeševanje razvoja in cenitev tehnologije. Ne vem a vam ni jasno, da se izdelki cenijo z množično izdelavo, bolj kot je izdelek kompliciran bolj se bo cenil ko se jih več izdela. Subvencija je pospeševanje razvoja tehnologije, samo zaslepljen in zavisten človek vidi samo to kako si nekdo privošči igračo za 50k €.

Včasih so govorili da vojna prinese tudi veliko dobrega za družbo, ker se skoraj vsa razpoložljiva sredstva vlaga za razvoj orožja, še en lep primer da vlaganje v "igrače" prinese koristi za splošno uporabo.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.202
4.672
113
Državni denar bi moral biti namenjen v dobro vseh, ne pa za nakup igračke nekomu. Za boljši zrak, kar vpliva na vse, bi storili precej več, če bi vključili človeško in umetno inteligenco in izračunali zeleni val v kakem mestu. Vlaganja v infrastrukturo.
Subvencije omogočajo proizvajalcu, da svoj izdelek prodaja dražje kot bi ga sicer. Kdor po letih ni malinovec, je to lahko spremljal, ko se je začela Slovenija približevati EU in so se pojavila sredstva iz programa sappard. Artikli, kjer je bilo ta sredstva možno porabiti, so se skoraj čez noč podražili. Precej hitro so se stvari "izravnale" in kupca je čez nekaj let izdelek s subvencijo stal praktično enako, kot nekaj let prej brez subvencije.
 
Nazadnje urejeno:

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.328
9.063
113
lep primer so TČ na seznamu ali pa prezračevalni sistemi.. Vse dražje.... klasika.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Jasno da subvencija gre proizvajalcu, da lahko nekaj prodaja dražje, ampak to mu je tudi spodbuda, da zadevo SPLOH gre razvijat in prodajat. Če nebi bilo nikakršne subvencije v nobeni državi bi lepo štancali dizle in preštevali denarčke, tako jim je pa vseeno malo spodbude, da razvijajo EV saj lahko izdelek prodajo za 42k € namesto 35k €.

Toplotne črpalke ne potrebujejo več razvoja, saj je je tehnologija praktično popolnoma enaka kot v vsaki drugi klimatski napravi, zato se ne strinjam da je tu še vedno subvencija.