Okolju prijazni avtomobili

  • Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Izvedi več...

Tommy17

Pripravnik
8. jan 2009
784
4
18
Pozdravljeni,

Ker ne vidim osebno nobene logike, da bi imel osebni avto (enkrat sem si spodosil Teslo in med drugim ugotovil, nisem vedel, da je doma brez njihove polnilnice ne moreš napolnit na 100% in da je realen range - testirano, ko je bilo zunaj cca. +5 stopinj - daleč od tega, kar piše na papirjih, ki da se težka noga še kako pozna).

Zato me čisto if firbca zanima, kaj je poanta električnih vozil. Ekologija? Če je temu res tako, dajmo si naliti čistega vina:

Se kdo vpraša, kakšen vpliv na ekološko proizvodjo avta ima država, kjer je vozilo oz. sestavni deli za vozilo narejeni. Npr. elektrika pridobljena v Bolgariji, Romuniji, Poljski ipd. je v večiji primerov še vedno iz premoga in drugih trdih goriv. Med tem, ko v Nemčiji prednači jederska energija in obnovljivi viri. Eno je torej, koliko avto izpusti v zrak v dobi uporabe, drugo pa, koliko v času proizvodnjega procesa. Če pogledamo kvaliteto zraka npr. v Bolgariji, je ta podatek izredno pomembne.

Ali morda kdo ve, koliko izpustov povzroči tovorna ladja, da pripelje premog iz (če se ne motim) Indonezije v Luko Koper, in koliko izpustov naredi TEŠ6, da proivede elektriko za električen avto?

Ali morda kdo ve, koliko nevarnih snovi se sprošča ob izdelavi ene baterije za električno vozilo? Zanimiva izjava predsednika uprave FCA, Gergia Marchionne, kjer se opira na dejstvo, da je 76% svetovne električne energije (v Sloveniji 61%) pridobljenih iz fosilnih goriv (mazut, premog..) z visokim ogljičnjim odtisom. Merchionne poudarja, da se pri izdelavi enega akumulatrija (primer na Tesli) sprosti toliko ogljikovega dioksida, kot ga povprečen bencinski avto pridela v 150.000 kilometrih..

Ali morda kdo ve, koko se bodo baterije reciklirale, kolikšen bo strošek le tega in kakše bo vpliv na ekologijo?

Ali morda kdo razmišlja, koliko ima starost baterije in posledično stoške menjave le te vpliv na padec vrednosti električnega vozila.

Da me ne bo kdo narobe razumel. Nimam nič proti električnemu vozilu in še manj proti uporabnikom le teh. Moti me edino to, ker se govori, kako je to vse super ekološko in in sploh...

Pa o tem, ali je litija sploh dovolj, da bo lahko poraba le tega zadovoljila proizvodnjo, pa o pridobivanju kobalta in izkoriščanju delavcev, kjer v Republiki Kongo za to izkoriščajo otrpke...

 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
35.501
8
38
Jaz ti lahko povem iz osebne izkušnje.

Imel sem dizla, trošil nekje 100 eur mesečno za nafto, potnih stroškov mi firma izplačuje 122 eur.
Sem menjal za PHEV, mesečno dam za štrom 15€ dodatno, potnih stroškov mi firma izplačuje 122.

Samo zaradi menjave avta, sem tako povečal mesečni neto prihodek cca 100 eur. Za nekoga malo, za mene pa uporabno.

Plus tega da je vzdrževanje cenejše, parking dobim vedno blizu vhoda. Zaenkrat ne vidim niti ene negativne strani te menjave.
 
24. sep 2012
2.466
9
38
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Tested: Real-World Range Of 8 Of Europe’s Most Popular Electric Cars
https://insideevs.com/tested-real-world-range-of-8-of-europes-most-popular-electric-cars/
1. Če že merijo učinkovitost potem naj se jo meri na vtičnici
2. Ne moreš vzeti nominalne kapacitete in to deliti z dosegom in reč da je to poraba, ker vemo da nikoli ni tako preprosto. Ne moreš zaupati podatku iz BC

Recimo prvi uvrščeni:
28kWh/192km*100 = 14.6 kWh/100 km

Ali IONIQ uporablja vseh 28 kWh baterije? Ali kateri drug uporablja 100% SOC? Renault ZOE, drugo mesto? Polnilec pa daleč največje izgube na švoh domači vtičnici. Zimski Pre-heat požre kar nekaj energije, Koliko? A ni to del celotne učinkovitosti, zakaj je nebi vključili v testu?
 

Ogo

Fizikalc
28. jul 2007
4.626
5
38
Dajmo reči, da gre za poenostavljen test, kjer merijo pač porabo na cesti. In to je že dovolj, da se jasno vidi učinkovitost posamičnih modelov.

Saj tudi za dizle in bencinarje bi lahko podobno merili za tiste, ki imajo Webasto grelec. Tudi slednji odžira gorivo.
Ali pa ogrevana garaža. Isto odžira kurivo.
 
Nazadnje urejeno:

Spajky

Pripravnik
7. jun 2017
557
2
18
Obala
Citat:
Uporabnik Tommy17 pravi:... Zanimiva izjava predsednika uprave FCA, Gergia Marchionne, kjer se opira na dejstvo, da je 76% svetovne električne energije (v Sloveniji 61%) pridobljenih iz fosilnih goriv (mazut, premog..) z visokim ogljičnjim odtisom.Merchionne poudarja, da se pri izdelavi enega akumulatrija (primer na Tesli) sprosti toliko ogljikovega dioksida, kot ga povprečen bencinski avto pridela v 150.000 kilometrih.. ..Da me ne bo kdo narobe razumel...
J*bo ga ogljični odtis, od česa bodo pa rastline živele ... saj ni problem CO2, problem je vse ostalo onesnaževanje, ki ga potegne pretirana poraba energije iz fosilnih goriv in neekološki "mining" surovin (korupcija+kraja) v tretjih deželah ... Korporacije pa so "oprale glave" folku s tem kao CO2 problemom, da jih lahko dalje lupijo in pritiskajo na države, da gredo proizvodno v "self destruct mode" ... aka CO2 prevara!


Če si "egoist" in si lahko privoščiš, je "elektrikar" kar kul zadeva ...
 

SJTV1

Avtomagazinovec
18. jul 2007
15.897
47
48
Obišči stran
Citat:
Uporabnik Tommy17 pravi:

Ali morda kdo ve, koko se bodo baterije reciklirale, kolikšen bo strošek le tega in kakše bo vpliv na ekologijo?

Ali morda kdo razmišlja, koliko ima starost baterije in posledično stoške menjave le te vpliv na padec vrednosti električnega vozila.



Pa o tem, ali je litija sploh dovolj, da bo lahko poraba le tega zadovoljila proizvodnjo, pa o pridobivanju kobalta in izkoriščanju delavcev, kjer v Republiki Kongo za to izkoriščajo otrpke...
Seveda se bodo. Dober biznis. Ampak pred reciklažo bo še reuse ...
Litijevih soli (za proizvidnjo se uporablje te) je čez glavo dosti in pridobivanje je poceni. Pa govorimo za zdaj le o površinskih virih.
Kobalta je dovlj, potrebmno je le poskrbeti (kot se dogaja že na mnogih drugih podpročjih) da se uporablja le tistega, ki je pridobljen brez pretiranega obremenjevanja okolja (in ljdi, ki ga pridobivajo). To je pa, če ne bo šlo drugače, naloga NGO in njihovega vpliva na potrošnike.
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
13.774
32
48
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Tested: Real-World Range Of 8 Of Europe’s Most Popular Electric Cars
https://insideevs.com/tested-real-world-range-of-8-of-europes-most-popular-electric-cars/
1. Če že merijo učinkovitost potem naj se jo meri na vtičnici
2. Ne moreš vzeti nominalne kapacitete in to deliti z dosegom in reč da je to poraba, ker vemo da nikoli ni tako preprosto. Ne moreš zaupati podatku iz BC

Recimo prvi uvrščeni:
28kWh/192km*100 = 14.6 kWh/100 km

Ali IONIQ uporablja vseh 28 kWh baterije? Ali kateri drug uporablja 100% SOC? Renault ZOE, drugo mesto? Polnilec pa daleč največje izgube na švoh domači vtičnici. Zimski Pre-heat požre kar nekaj energije, Koliko? A ni to del celotne učinkovitosti, zakaj je nebi vključili v testu?
Ioniq ima 31kWh bruto kapacitete in 28kWh uporabne kapacitete.
 

vogel

Pripravnik
1. sep 2007
987
0
16
Ce bo slucajno koga zanimalo. Fiat 500e pri 1stopinji in povprecni hitrosti 62km/h (po BC), brez predgretja kabine in baterij, gretjem kabine na 21 stopinj porabi 18kW/100km.
 

luka51

Fizikalc
16. avg 2007
5.882
56
48
kaj temu kretenu ni jasno?
kaj je on od 500-ke pričakoval 1200l prtlažnika in zadaj 3 fotelje? če že od zunaj vidi da ni avta nič skupaj.
in pol še ugotovi, da je to mestni avto in ne avto za dolge proge,

ne res?