Nedelovanje/nepravilno delovanje polnilnih postaj

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
V to sticky temo vpisujete nedelujoče, nepravilno delujoče, problematične polnilne postaje.

Delujoče polnilne postaje so ključnega pomena za uspeh elektro mobilnosti. Brez tega, je le-ta prepuščena životarjenju. Zamislite si - baterijo imate že skoraj izpraznjeno, zima je, zunaj je mraz, v avtu imate družino, s katero se peljete z izleta domov, računate, da boste dofilali na elektro polnilni postaji, pa pridete tja in ta ne dela.

Nekaj podobnega se je zgodilo v nedeljo zvečer, skoraj en teden nazaj. Računajoč, da sta CCS polnilni postaji že postavljeni na Lopati in Tepanjah, sva se z Orlandom odpravila na potep z njegovo Kio proti Štajerski.
Ker so bila gor grede dela v trojanskih tunelih, je bilo potrebno vožnjo od Blagovice do Trojan opraviti po stari cesti. Ko sva se peljala mimo gostišča Trojane, sva opazila, da se tam polni BMW i3. 'Lepo', sva si rekla in odpeljala naprej, saj sva imela zadosti baterije.
Prišla dva do počavilišča Lopata OMV. Polnilne postaje nikjer. Tudi na bencinskem servisu niso ničesar vedeli.
'Ok', sva si rekla, 'mogoče je na drugi strani avtoceste, na Petrolovem bencinskem servisu', šla do izvoza Celje center, kjer sva obrnila in se napotila v nasprotno smer po AC. Tudi na Petrolovem počivališču Lopata niso vedeli ničesar.
'Očitno bodo polnilni postaji postavili v enem dnevu' sva si rekla, saj je bila otvoritev v torek, torej čez dva dni.

Odpravila sva se proti domu. Ker ima Soul EV baterijo konkretne kapacitete, sva vedela, da bo prišla do Kristalne palače, kjer je CCS polnilna postaja, brez problema.
Orlando me odloži v Domžalah, sam pa se napoti po AC proti Ljubljani.
Čez pol ure pa dobim MMS s fotko armaturke Kie, ki ima prazno baterijo.

Ga pokličem in pove. Na CCS polnilni postaji pri Kristalni palači, je nekdo e-Golfa od Porsche Slovenija (LJ*PS1197) dal polniti in odšel (enako dejanje si je voznik e-Golfa privoščil še v sredo čez dan - takrat sem poklcal na Porsche Slovenija, jim razložil situacijo, ki so jo razumeli in rekli, da bodo omenjenega lastnika opozorili). Avto je stal tam še dolgo po končanem polnjenju, česar se ne počne, ker tisti BMW i3, ki sva pred tem zagledala na Trojanah, je računal da bo polnil na CCS polnilni postaji, a ni mogel. e-Golf, po končanem polnjenju, ne odklene polnilne pištole in tako lastnik BMW-ja i3 ni mogel polniti s hitrim polnjenjem, lahko je le priklopil type2 polnilno pištolo, ki pa polni počasi.Notri pa družina na poti domov do Stične.
Ker sta bili obe parkirni mesti zasedeni (CCS, type2), Orlando ni polnil na Chademu in se je odpravil domov, saj mu je še nekaj baterije ostalo. Domov je prišel - komaj. Želva na armaturki mu je že utripala.

V tem primeru sicer ni bil problem v nedelujoči polnilni postaji, ampak posledice so pa enake, kot če ne bi delovala.


Zato mislim, da je pomembno, da uporabniki začnemo na enem mestu zbirati informacije o nedelujočih/problematičnih polnilnih postajah in na tak način opozarjamo na vzdrževalce infrastrukture, da je zanjo potrebno skrbeti in tudi biti odziven v primeru težav.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Pa kaj mu ne moreš iztaknit kabla, če ga je lojzek pustil? pa policijo poklicat, da je zapuščeno vozilo, morda ukradeno.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Pa bom kar začel.

Polnilna postaja pri SparKasse v Ljubljani, pri Mercatorju Šiška. Leta je bila to najzanesljivejša polnilna postaja, ki sem jo redno uporabljal. Ker mi je šla tako na roko, sem banki vrnil uslugo tako, da sem svoj račun prenesel na njihovo banko. Dobro z dobrim.

Pred pol leta pa type2 vtičnica ni več delovala (polnilna postaja je combo, kar pomeni, da ima type2 in Schuko vtičnico). Sem poklical vzrževalce na SparKasse, jih opozoril in odgovorili so mi, da bodo zadevo uredili.

Vmes je bilo poletje, tako da se tam nisem zadrževal, pred kakšnim mesecem pa se tam ustavim in vidim, da je type2 vtičnica še vedno nedelujoča. Na srečo deluje Schuko vtičnica, kar je za Ampero čisto ok, ampak ne omogoča pa tri faznega polnjenja, ki ga omogoča type2 vtičnica (dotična je bila 3x20A).
Pokličem vzdrževalce in povejo, da je podjetje, ki je proizvajalec te polnilne postaje, šlo v stečaj in da ne dobijo rezervnih delov
frown-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Citat:
Uporabnik Snecer pravi:
Pa kaj mu ne moreš iztaknit kabla, če ga je lojzek pustil? pa policijo poklicat, da je zapuščeno vozilo, morda ukradeno.

Vsi avtomobili s type2 vtičnico polnilno pištolo zaklenejo, da je le-to nemogoče potegniti ven za čas polnjenja.

Npr. BMW i3, ko je avto napolnjen, to pištolo odklene, tako da lahko naslednji voznik preprosto polnilno pištolo potegne ven in jo priključi na svoj avto.
e-Golf pa jo ima zaklenjeno tudi po končanem polnjenju in če imaš tako neodgovornega voznika, kot je bil ta, ostalim onemogoči polnjenje s to polnilno pištolo.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
City Center Celje - napaka na obeh vticnicah na polnilni postaji. Dal sem polniti na servisno omarico v garazni hisi.
 

Drejchi

Pripravnik
8. sep 2015
55
0
6
Lokacija hitre polnilnice pri Kristalni je FAIL. Zakaj? Ker tovrstne polnilnice ne sodijo v nakupovalno središče in pred vhod v poslovno stolpnico, kjer je za povrh še salon EV. Tam sem že ničkolikokrat videl njihove i3, ki so priklopljeni celo noč, pa je zgolj njim namenjena, njihova polnilna postaja, ki je le 5m stran, prazna. Kake 14 dni nazaj pa je bil en i3 celo priklopljen na Type2 in puščen celo noč tam. Zakaj? Zakaj ga niso dali vsaj na CCS? Zakaj je bilo potrebno blokirati še Type2 kabl? Se tam parkira avte, da se polnilnico namenoma zasede zase?
Potem imaš "poslovneže" s Teslami, ki tam parkirajo ker je pač direkt pred vhodom v Kristalno kamor gredo na "sestanek" in jih potem ni ven cel dan, pa frajerje, ki gredo v BTC v šoping in jih tudi ni cel dan nazaj. Hitra polnilnica tako nima smisla, bi lahko komot postavili eno ali več 22kWh. Ne bi pa bilo tolikšne publicitete...

Isto velja za City Park polnilnico. Super, da je. Polnim velikokrat tam oz. vsakič ko grem v trgovino in sedaj hodim tja, namesto v bližnji Mercator, prav zaradi polnilnice. A ker je polnilnica direkt pred vhodom, sta njena dva parkirna mesta zelo vabljiva opicam, ki bi, če bi to šlo, kar v trgovino zapeljali z avtomobilom. In potem prideš tja in tam dizelski BMW (itak, ker drug pa).

Če naj bodo polnilnice pred trgovskimi centri varne pred opicami, morajo biti čim dlje od vhoda. Električarjem ne bo težko narediti par korakov več, opice pa ne bodo niti pomislile, da bi parkirale tako daleč. Samo potem pa se teh polnilnic ne vidi tako dobro, se težje z nimi pohvali in ni motiva, da se zadeva sploh postavi. Ah, ja...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Očitno boš moral tudi sam govoriti z i3 prodajalcema v BMW salonu, ker sem ju tudi že jaz klical, naj zvečer umikajo i3-ja, če se ne polni.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
12.218
3.369
113
No na CSS polnilni nimaš kaj več početi kot 1 Uro.

Lepo znak nabit za parkiranje z parkirno uro + prepovedano parkiranje za ostale opice.

Redarji pa naj bodo koristni.

Kazen pa je itaq 200€,

Naslednja faza pa je oskladitev protokola da se pištola izklopi ko je polnjenje končano.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
12.218
3.369
113
Pa na CSS polnilnicah na AC tudi nebi škodil kakšen prometni znak.
Ker na Lukovici parkirajo smrdljivčki na polnilna mesta.

 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Zato pa mora biti v ceni, pri polnjenju na hitri polnilni postaji, vračunana tudi časovna komponenta. V dveh urah bi se na hitri polnilni postaji, do 85% napolnile 4 Kie Soul EV.
Za tako počasno polnjenje se lahko polni tudi na navadni 22kW polnilni postaji ali pa, da se na hitri polnilni polnilni postaji priklopiš na type2 priključek, da preostanek dobi nekdo, ki polni na CCS ali CHADEMO-u.

Kaj pa si imel za en avto, da je toliko časa trajalo?
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.832
1.061
113
www.adriamedia.si
X5 PHEV. Jeba je bila, da v avtu ni bilo kabla, da bi ga na tamalo polnilnico zraven priklopil, pa sem ga na type 2 43kW na hitri ... Chademo in CCS sta ostala prosta (kar je itak logično - če bi avto podpiral ta dva, bi bil tudi mnogo prej poln) ...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Aha, potem pa ni problema, ker če je recimo vlekel ven 6kW, bi šlo preostalih 44kW na CHADEMO/CCS priključek ob hkratnem polnjenju.
 

Drejchi

Pripravnik
8. sep 2015
55
0
6
?

Na hitrih polnilnicah lahko polniš AC in DC hkrati in vsaj za AC mislim, da ni vpliva. Sem že nekajkrat polnil ko je bil zraven kdo, ki je uporabljal DC in nisem opazil, da bi šlo počasneje, je šlo 43kWh.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Hočeš reči, da ima polnilna postaja skoraj 100kW priključne moči? Kolikor vem, je priključna moč le 50kW.
 

Drejchi

Pripravnik
8. sep 2015
55
0
6
pa sej za AC postaja rabi le omogočiti dostop do štoma. DC je druga zgodba in zato ne moreš polniti CSS in Chademo naenkrat.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
To vem, ampak, če AC del potegne 43kW, priključna moč polnilne postaje pa je 50kW, to pomeni, da za AC del ostane le 7kW.
 

Drejchi

Pripravnik
8. sep 2015
55
0
6
Ne štekaš. Pri AC postaja le dovoli avtomobilu da se priključi na elektroenergetsko omrežje in potegne toliko kolikor so velike varovalke, v primeru 43kWh je to 3x64A.
Pri DC je zgodba druga, tam je postaja AC->DC pretvornik in če je njena nazivna moč 50kW potem lahko da od sebe toliko DC štoma. Zato ni možno polniti 2x DC je pa možno 1x AC in 1x DC

Sicer pa, če je postaja 50kW zakaj potem omogoča na AC le 43kW?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Štekam, ampak če je priključna moč polnilne postaje (govorim o celi omari) 50kW, je omejitev zgornje moči 50kW ne glede na to, ali gre na AC ali DC del.

V tvojem primeru potegne AC del 43kW in če bi hkrati priklopil še CHADEMO del, ki bi vlekel 50kW, pomeni, da bi morala biti priključna moč od transformatorja do polnilne postaje 93kW, kar pa domnevam, da ni.

Če je do polnilne postaje 50kW varovalka, je to vsa moč, ki jo da polnilna postaja, ne le AC del. DC del le pretvori 50kW AC elektrike v 50kW DC elektrike, ampak od nekje jo mora vzeti.

Če je priključna moč od transformatorja do polnilne postaje 50kW, in sta hkrati priključena in type2 in CHADEMO vozilo, si morata 50kW med seboj razdeliti.
 
Nazadnje urejeno: