Na Medion P4440 uporabljam tako iGo8, kot GoPal sistem navigacije. Pogoj, da je to mogoče je, da omogočiš dostop do operacijskega sistema naprave z napr. za to ustreznim programom (MioPocket, namenski prog. za določen tip navigacije) ali pri nekaterih napravah menda tudi z skritimi tipkami na zaslonu ipd. . S tem postane naprava to, kar v osnovi je. Majhen prenosni računalnik (napr. procesor 400 MHz, ram 128 MB) z zaslonom občutljivim na dotik in Windows CE operacijskim sistemom. Od tu naprej pa so odprte številne možnosti, če je človek za to, da bi jih izkoristil pripravljen žrtvovati svoj čas. Poglej si to povezavo
http://netfresco.com/MioPocket/default.aspx
Ali sem z napravo zadovoljen?
Kupljena je bila v bližnjem Hofer-ju julija 2010 za ceno 119 Eur. Tri leta garancije!! Procesor Samsung 400 Mhz ,128 MB ram, omogoča bluetooth povezavo, zaščito z geslom in prstnim odtisom, glasovno upravljanje naprave (v tujih jezikih – brez veze!),TMC sprejemnik ( v sloveniji ne deluje – za enkrat), FM oddajnik, avtonomija z baterijo 2-3 ure, svetilnost zaslona za uporabo v avtomobilu povsem zadostna. Vse preizkušeno in vse deluje po pričakovanjih. Modro zobe povezave ne uporabljam, ker mi telefon omogoča prostoročno telefoniranje. FM oddajnika ne uporabljam, ker je jakost v napravo vgrajenega zvočnika povsem zadostna medtem, ko je med vožnjo po mestu težko zagotoviti, da na izbrani frekvenci ne bi prihajalo do motenj. Kot MP3 player bi bila naprava med vožnjo veliko bolj uporabna, če bi jo preko izhoda za slušalke povezal z AV vhodom avtoradia. TMC v Sloveniji za enkrat ne deluje, pa menda glede na kakovost te storitve pri nas ob tem niti ni prevelike škode. GoPal navigacijski program omogoča povsem solidno vodenje do cilja (primerjava z iGo8) in barvna kombinacija kart deluje pregledno (napr. enosmerne ceste so lepo vidne), res pa je, da iGo8 program omogoča več osebnih prilagoditev in sprehajanje po menijih poteka presenetljivo gladko medtem, ko GoPal program pri kakšnem pritisku na tipko v meniju potrebuje kakšen trenutek več preden se odzove.
Karte NAVTEQ za GoPal in TeleAtlas za iGo8 so podobne kakovosti, Monolitova za slovenijo pa je nekoliko bolj popolna. Karte zahodne Evrope so verjetno zares (še vedno) bolj popolne kakor karte za slovenijo. Pri vožnji po Italiji sem opazil, da so v NVTEQ kartah za GoPal vnešene tudi že nekatere ceste, ki so bile v času izdaje kart tik pred koncem izgradnje.
Ali je torej nadgradnja GoPal sistema na Igo8, Nvigon, Mio, itd. upravičena ali celo potrebna ? Mislim, da ne.
Glede na to, da so navigacijske naprave v osnovi samo prenosni računalniki z zelo omejenimi zmogljivostmi in kot taki podvrženi enako hitremu zastaranju, bi za napravo primerljivo z opisano, za ceno, ki bi bila lahko tudi bistveno nižja od 100 €, pričakoval vsaj še doživljensko posodabljanje kart celotne Evrope. Ker pa ima trg seveda svoje zakonitosti sem bil (in sem še) z izbiro omenjene naprave povsem zadovoljen. Če pa bi bila v danem trenutku v bližini za tako ali še nižjo ceno na voljo primerljiva naprava drugega proizvajalca (lahko tudi kitajski GoClever GC-5066 FMBT TMC FE) pa bi še nekoliko premislil.