Kaj je boljše: Bencinar ali diesel

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik xXx pravi:Glede na to da meniš da jaz lažem, upam, da bo SJTV , ki je vozil več avtov kot mi vsi skupaj, povedal kolko časa se segreva 3.0 TDI. Ne meči vse traktorje v isti koš, to je enako kot da grem jaz jutri na testno vožnjo Hyundai pa ti napišem kak se obnašajo bencinski motorji vključno za Porsche itd.



Očitno se večji (6 valjni in več) dizli segrejajo v minimalnem času, če na to vpliva vgrajen webasto v motorju kot je omenil Steve ne vem, vem pa da po par minutah oziroma cca dobrih 4 km mi kaže da je motor optimalno segret.


Nisem rekel, da lažeš.

Ampak če nekdo pri -5 tišči mrzlega dizla, se bo res takoj segrel, ampak to se NE DELA.

In drugo, če ima webasto za motor je itak logično, da je drugače. Ampak potem ima webasto, ni navaden dizel brez webasta. To je potem isto, kot bi rekel, da zjutraj pridem pri -20 do dizla in se usedem noter v toplo. Hebat ga, pač imam webasto za potniško kabino, ampak to seveda zanemarim.



Torej, vse moje izkušnje in besede v tej temi se nanašajo na dizle brez dodatnih pripomočkov (webasto, električni grelci, itd.). Upam, da bo sedaj bolj jasno. In za vse te lahko mirno rečem, da lažejo, če trdijo, da se jim dizel segreje isto oz. prej. Razen, če je bilo z bencincem kaj narobe oz. gre za kakšno hudo redko izjemo.
 
Nazadnje urejeno:

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Citat:
Uporabnik mtl pravi:

Če imam prav v spominu imaš 1.9TDI 77kW.
Lahko napišem le tole: ali si imel pri bencincu zanič termostat, ali pa pristno nadaljuješ pravo tradicijo pravih Slovencev, ki seveda vidijo samo pozitivne stvari pri svoji kanti, negativnih pa ni.
rolleyes-1.gif

Dejstvo je, da mene v dizlu nič bolj ne zebe, kot v prejšnjem bencinarju. Kazalec za temperaturo hladilne tekočine se obnaša podobno kot pri prejšnjem bencinarju. Ob tem da pri dizlu precej bolj pazim na obrate, ko je hladen.
Gre pa za primerjavo med Seat Leon 1.9 TDI 77KW letnik 2007 s climatronikom in pa Astro karavan II 1.8 85KW letnik 1999 z ročno klimo.

Zdaj si pa misli kar hočeš.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Pol je pa še najcenejša DIY scena...

Vzami kos kartona ali filca in ga daj čez polovico hladilnika.
wink-1.gif
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.392
1.355
113
Moderni dizli imajo to že nekaj časa... Če je pa VAG že prišel tako daleč, pa nimam pojma...
tongue-1.gif
 

xXx

Pripravnik
30. avg 2007
997
0
16
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Pri recimo -8 zjutraj in s pogojem da avto ni tvoj?
evil.gif


Daj mi dizla na test ali pa me zaposli kot novinarja za testiranje avtomobilov...tudi pri -20 ne bom jamral, da se kter avto ne bi takoj segrel na temperaturo.
evil.gif

-8 še letos ni bilo, je pa nekaj res, da avto štartam iz garaze, torej pride ven na 0°C kot so letošnja jutra iz tople garaze. Voznja pa je z minimalnim gasom, ker nebi rad turbine menjaval kot zokne
evil.gif
 

creep

Fizikalc
19. jul 2007
1.306
50
48
42
www.lampret.net
Daj mi prosim povej, kdo to vgrajuje. Sem ze bil na tem, da kupim, pa mi nikjer tega niso hoteli vgraditi, ker je po njihovih besedah prevec riskantno, oz. tega se nikoli niso poceli.
stupid-1.gif
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.392
1.355
113
Tudi mene to zanima...

Načeloma vgradnja ni problematična (sem bil na tem, da kupim, pa sem po menjavi kontrolne enote klime pogruntal, da ne bo potrebe
aplauz.gif
), ker res zadevo samo vštekaš v blok motorja...

Je pa (možnosti so še uradni Webasto servis - če se bodo hoteli lotiti konkurence in Beja, bo pa oboje ekstremno drago) še ena možnost: Prebil (bivše SAPjeve garaže) nekje na štajerskem koncu, ta naj bi v buse vgradil toliko klim in webastov (sicer je zastopnik za Ebespächer, ki je mislim da tudi zastopnik Defe v A) kot nihče pri nas...
 

creep

Fizikalc
19. jul 2007
1.306
50
48
42
www.lampret.net
Citat:
Drugače pa vsak sposoben mehanik oz. še bolje avtoelektričar.

Lahko tko rect. Sem preklicaril vse sorte servisov, avtoelektricarjev, ipd in mi tega nikjer niso hoteli vgradit. Najprej so omenjali problem, kako sploh cep spravit ven iz bloka, potem je problem tesnenja in se problem zraka v sistemu.
stupid-1.gif


Sam se pa tega res nebi loteval, ce niti strokovanjki nocejo vgradit.
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.519
59
48
Kranj
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:

Pri recimo -8 zjutraj in s pogojem da avto ni tvoj?
evil.gif




Daj mi dizla na test ali pa me zaposli kot novinarja za testiranje avtomobilov...tudi pri -20 ne bom jamral, da se kter avto ne bi takoj segrel na temperaturo.



-8 še letos ni bilo, je pa nekaj res, da avto štartam iz garaze, torej pride ven na 0°C kot so letošnja jutra iz tople garaze. Voznja pa je z minimalnim gasom, ker nebi rad turbine menjaval kot zokne
evil.gif




Ti nam razlagaš kako ti avto hitro greje sedaj pa poveš, da spelješ iz tople garaže
confused-1.gif
. Tvoj avto je težak skoraj 2 toni in preden se to ohladi traja kar precej časa in v kabini ne zaznaš niti stopinje padca temp. Res da se hladilnik, ko pripelješ ven hitro ohladi ampak masa motorja igra pa tudi pomembno vlogo.



crashednburnt: Popravil citat.
 
Nazadnje uredil moderator:

gregor

Fizikalc
31. jul 2007
399
35
28
Dolina hmelja
Za čep ven spravit imaš na strani od Defe tudi namensko orodje.
Sicer meni tudi ni bilo čepa ven za zbijat, sem našel drugo mesto montaže, ki sicer ni predvidena za moj avto, ampak za druge modele z enakim motorjem. (PSAjev XUD9 motor ima ob strani pri menjalniku eno odprtino, pokrito s ploščico z dvema vijakoma)

Verjetno si bil ti pri mojstrih, ki se jim ni dalo zafrkavat z nečim, česar ne poznajo, če je bolj enostavno in hitreje v tem času naredit en redni servis.

Če mehanika skrbi odstranitev zraka iz sistema, takega se pa na dolgo izogni, kako bo vodno pumpo na velikem servisu menjal tak mojster??
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.929
1.094
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik xXx pravi:

Citat:
Uporabnik mtl pravi:

Citat:
Uporabnik Mis pravi:Ti pa Malecky sta edina k sta povedala tako kot sem jaz pri vseh dizlih opazil - v povprečju lahko čakaš tudi 10km in več da začne "gret". Vsi drugi neki sanjajo o 2-5km - no [censored] way če je bil avto zunaj na -10 boš imel rokavice gor najmanj 5km, bundo pa 10 (brez gretja zicev).


Mah, pač tipično slovensko. Moje je pa super duper uhaha, nič napak, vse odlično, vse najboljše. Pač...



Sicer pa: kot si rekel: pozimi bunda in je. Jaz jo slečem po cca. 15-20km, ko se segreje vse skupaj. Namreč kazalček mi prileze do optimalne temperature nekje po 10 km, takrat šele vključim notranje gretje in potem še malce traja, da se kabina segreje. Pač, sem pripravljen potrpeti za pravo porabo
evil.gif
.

Sem pa vsaj toliko pri sebi, da si ne lažem o stvareh, za katere vem, da je dizel slabši v primerjavi z bencincem. In če ne bi imel tako dolgih voženj, ni šans, da bi imel traktor.




Glede na to da meniš da jaz lažem, upam, da bo SJTV , ki je vozil več avtov kot mi vsi skupaj, povedal kolko časa se segreva 3.0 TDI. Ne meči vse traktorje v isti koš, to je enako kot da grem jaz jutri na testno vožnjo Hyundai pa ti napišem kak se obnašajo bencinski motorji vključno za Porsche itd.



Očitno se večji (6 valjni in več) dizli segrejajo v minimalnem času, če na to vpliva vgrajen webasto v motorju kot je omenil Steve ne vem, vem pa da po par minutah oziroma cca dobrih 4 km mi kaže da je motor optimalno segret.


Kot je bilo napisano: niso vsi dizli enaki, dražji imajo dodatne grelce (večinoma električne) ipd ...

Sam imam vsako jutro cca 1,5 km do vrtca od tamele + ene 3 do službe. Do vrtca le 1 semafor, hitrost cc 50 na uro, naprej 100% čisto mestna start stop vožnja. D vrtca se ne segreje praktično noben dizel, pri večini začne (če paziš, da se voziš z 2-3krpm) tik pred vrtcem ravno malo toplo pihat, ne še toliko, da bi ventilator pri samodejni klimi začel orenk delat. Ravno zbudi se. Večina bencinarjev (tudi tu so izjeme) do vrtca že krepko toplo piha, pri manjših avtih se še segreje zrak v kabini (ne pa kabina sama, ker so površine, torej armaturka, sedeži ipd še mrzle). Večina dizlov je na isti stopnji nekje na pol poti med vrtcem in službo.

3.0 TDI sodi med tiste dražje dizle z dodatnim grelcem. Amkak načeloma se vsak 5x cenejši bencinar segreje enako hitro ali hitreje.



Kar pa se tiče nizkih tempoeratur in vrtljajev: za sodobnega dizla se mi ne zdi, po kake pol minutke laufanja (itak tolko časa traja da spucaš šipe) 3krpm nič hudega. 2/3 max vrtlajjev je čisto normalna obremenitev. Poleg tega se je treba vključit na glavno cesto, pospešit ipd. Naj zdaj oviram ostale vozniek samo zato, ker bi se vozil z 1.5krpm? Se po AC peljem 90? Hladen motor pač načeloma vrtim do 2/3 max obratov (in nikoli več kot 4krpm). Pa naj bo dizel, turbodizel, bencinar al pa če bi bil parni stroj. S svojim avtom (priavtnim) delam popolnoma enako.
 
Nazadnje urejeno:

tony

Guru
23. jul 2007
9.392
1.355
113
Poznam take majstre, na vsakem AMZS jih najdeš vse polno (pa niti slučajno nisem prišel tja s tako nemogočo zahtevo
d055.gif


Tista z luftom v sistemu je pa sploh zamgovalna
grin1.gif
 

Vocko

Pripravnik
20. avg 2007
60
0
6
Novo mesto
Meni traja tudi do 20km, da se segreje na 90°C Je pa res, da ga ekstremno šparam, dokler je mrzel, se pravi max. 2000 obratov pa četrt gasa. Sem pa opazil, da se veliko hitreje segreje, če mam ventilator na 1-3 vklopljen, namesto na 6
smile-1.gif


Toplo piha že nekje po 6ih kilometrih, po 10ih je že prijetno toplo v avtu. Samo hladilna še ni ogreta na delovno temperaturo.

P.S. Moj fotr bi isti avto ogrel v polovičnem času, zato mu ga pa nikoli ne dam za vozit
smile-1.gif
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36

Ja, tudi mene kar stisne, ko sedim s kom v avtomobilu in ga hladnega goni skoraj do blokade. Brrr...
 

Tamara

mX's girl
23. jul 2007
3.718
0
36
43
vedno korak pred tabo
Za primerjavo:
Citroen Saxo, 1,5 dizel, s tankom 55l se dela okol 1.000km.
Seat Ibiza, 1,4 bencinar, s tankom 45l se dela okol 650km.
Oba avta delata vsak dan enako razdaljo in isto pot: Litija - LJ, to je cca 70km na dan. Res pa je, da Ibizo bolj tiščim
tongue-1.gif


Za razdalje nad 50km dnevno sem jaz za dizla. Dolgoročno se bolj splača.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
vecji motorji ponavadi rabijo vec casa da se ogrejejo, moj 81kW tdi recimo rabi kakih 10km da zacne gret,Golf 2D pa kak kilometer pa ze posteno toplo piha tudi pri nizkih temperaturah.
 

civil

Fizikalc
18. jul 2007
1.350
0
36
Citat:
Uporabnik Tamara pravi:
Za primerjavo:
Citroen Saxo, 1,5 dizel, s tankom 55l se dela okol 1.000km.
Seat Ibiza, 1,4 bencinar, s tankom 45l se dela okol 650km.
Oba avta delata vsak dan enako razdaljo in isto pot: Litija - LJ, to je cca 70km na dan. Res pa je, da Ibizo bolj tiščim
tongue-1.gif


Za razdalje nad 50km dnevno sem jaz za dizla. Dolgoročno se bolj splača.

Dopiši še stroške vdrževanja.