Hyundai Kona EV

sad

Guru
24. avg 2007
20.495
9.200
113
Dejstvo je, da večina gospodinjstev nima 35A priključka in dejstvo je, da ga tudi ne rabi zaradi elektro avtomobila. Tistim 1%, ki dnevno prečijo Slovenijo pa zaenkrat dol visi za elektro vozila, razen morda 0.000001%, ki si lahko privoščijo Teslo, tem pa tudi 35A priključek ne bo predstavljal težav.
Tako da to niso izgovori, ampak dejstva.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.922
1.087
113
www.adriamedia.si
Rabiš 32A oz. 35A priključek, kar je seveda na voljo tudi za gospodinjstva.

Drugače pa ta tema ni namenjena iskanju izgovorov proti nakupu električnih avtomobilov. Takšne komentarje raje obdržite zase...

Sorry, ampak tole ni iskanje izgovorov proti nakupu EV (bi lahko vedel, da sem eden večjih zagovornikov EV). Takšne komentarje raje obdrži zase.

Ampak je treba bit realist.

Pri Koni so bogato zaj..., ker nima trifaznega polnilca. 32 oz 35 A ti nič ne pomaga, ker je še kaj drugega priključeno na štrom kot avto. Realno gledano ni za pričakovat, da bi več kot dober 3 kW avto vlekel, če se nočeš ukvarjat z metanjem glavne varovalke ven. To je za povprečnega uporabnika sicer dovolj za čez noč (v 8 urah se napolni za kakih 200 km), ampak zaj... je pa vseeno. Dovolj velik, da pri meni ne bo prišla v poštev, če tega ne popravijo, sploh, ker bo pri večini EV to zgleda standard (11 kW serijsko, 22 za doplačilo).

Točno na takšne stvari rudi opozarjam na brezplačnih predavanjih za potencialne lastnike EV, recimo.
https://www.avto-magazin.si/plugin/e-mobility/
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

masevc

Guru
2. sep 2007
3.434
859
113
Rabiš 32A oz. 35A priključek, kar je seveda na voljo tudi za gospodinjstva.

Drugače pa ta tema ni namenjena iskanju izgovorov proti nakupu električnih avtomobilov. Takšne komentarje raje obdržite zase...
In koliko bos placeval prikljucne?
Vsi tezimo k zmanjsanju varovalk, zdaj pa bi zaradi polnjenja avta sel na 32a? Beda.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.769
626
113
In koliko bos placeval prikljucne?
Vsi tezimo k zmanjsanju varovalk, zdaj pa bi zaradi polnjenja avta sel na 32a? Beda.
Saj te noben ne sili, samo potem ne jambraj da se ti avto 2 dni polni...

To je bil zgolj odgovor na enega nejevernega Tomaža, ki trdi da komplet polnenje čez noč ni možno.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
1x32A ali 3x20A je vse isto 7kW priključna moč, to je standard skoraj vsakega gospodinjskega priključka v Slo. To je fiksen strošek 12 € (na pamet pišem) na mesec.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.922
1.087
113
www.adriamedia.si
Kar je hiš (in teh je pri nas ogromno), je standard 3x16 (11 kW). Veliko je tudi 3x20 ...
in na 3x32 ali 3x20 pozabi filanje s polno močjo Kone. Je možno, če boš večerjal in zajtrkoval krekerje ob sveči, sicer pa ne.
Pač vzemeš EV, ki ima 3fazni polnilec vgrajen, oziroma se pač sprijazniš da se Kona čez noč nafila manj kot do polnega. Itak je vseeno, kdo pa rabi 400 na dan? Če pa tako nujno rabiš in hočeš kono, pa pljuneš se tistih 10 jurjev za 11ali 22 kW DC polnilnico, pa je.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.320
5.842
113
pri taščici
1x32A ali 3x20A je vse isto 7kW priključna moč, to je standard skoraj vsakega gospodinjskega priključka v Slo. To je fiksen strošek 12 € (na pamet pišem) na mesec.
To je res, ampak to je enofazni . Se pravi večerja ob svečah in sendviču.
Najbrž ti ponoči med polnjenjem ne sme niti hladilnik zalaufat, kaj šele kak bojler..
Da pa greš s trifaznim na 3x32 boš plačal pa 2x več "omrežnine" ko jo lahko plačuješ za 3x25. ( Ki je najvišja možna za gospodinjstvo in je "subvencionirana" saj placujes samo 10, dobiš pa 17)
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
1. Obstajajo pametne prilagodljive polnilnice, ki dinamično uravnavajo moč polnjenja. Smešno je, da se temu sploh reče polnilnica, ker je v resnici polnilec v avtu, te domače polnilnice niso nič drugega kot komunikacija, da avto ve s kakšno močjo se lahko polne.
2. Priključna moč velikega ameriškega hladilnika je 250 W, tako da to si me pa res nasmejal. To je podobno kot če bi rekel, bom v EV ugasnil radio, da bom imel več dosega :D Pa sploh nisem pisal o tem da bi EV polnil na polnih 1x32A, in nebi pustil niti za eno LED sijalko viška, če prebereš moj post boš videl da SPLOH nisem pisal o polnjenju EV, ampak o tem kakšne priključke ima tipična bajta.
3. Če imaš možnost povečat na 3x25 in eno fazo nameniš samo polnjenju EV, imaš na razpolago dobrih 5 kW moči, kar sploh ni tako daleč od 7 kW. V 8 urah poceni toka tako pridobiš 200 km VSAK DAN. Kdo za boga pa dela 200 km vsak dan? To je fu*** 70k km letno, če upoštevaš da bi imel baterijo malo večjo od 40kWh in bi ti "gladila" špice, če nek dan narediš 400 km in nato naslednji "samo" 100 km.

Sedaj pa k resnim problemom, ki definitvno so, mi recimo živimo v hiši s 3x20A, ogrevamo na TČ in pri hiši so trije avti. To pa je dejansko real world problem za mrzel zimski dan. Ne pa to kako ti bo hladilnik ven vrgel varovalko ker boš ponoči polnil EV :D
 

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.105
860
113
Gasper: izolacijo na hisi imate? Ce da, je pol narejenega. Ce vam potrm se TC dela nonstop in sploh ce je inverter imate dokaj stalno nizko porabo, nic kaj groznega. V kolikor imate on-off je druga pesem. Pametna razporeditev faz lahko omili marsikaj. Vem, ker imam TC, kup odjemalcev in 3x16 pa ze leta dela brez enega izpada varovalke.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Tudi mi smo brez izpada varovalk že 6. leto od kar je montirana TČ, pokuri pa okrog 5.000 kWh na sezono, kar se meni ne zdi veliko za veliko hišo z dvema gospodinjstvoma. Treba se je pa zavedati, da lahko pride do določenih robnih pogojev, če je zunanja temperatura povprečno -5°, kar se je v teh preteklih letih že zgodilo (novo leto 2015), je dnevna poraba lahko hitro preko 60 kWh. Računsko ostane za 3xEV sicer še dovolj rezerve, ampak v praksi pa to lahko pomeni nekaj manj udobja (predgretje EV), pa nujno bi bil bila potrebna pametna polnilnica, ki bi se prilagajala drugim porabnikom.

Sicer pa lepo počasi, najprej bo treba kupit en električni avto potem bomo pa teoritizirali o treh.

A zagonski tok lahko scvre staro 25A pancerko na nitko? Kolikor je meni znano ne. Sem pa opazil da imajo novi digitalni števci merjenje max moči na 15 min interval, na to bi se znali v prihodnje kaj obesit, če bi kaj dosti presegal, ker tehnično gledano 3x20A omogoča veliko večjo moč kot je pa obračunska moč na položnici, pač nekaj overheada mora biti, če ga pa izkoriščaš na daljši kot 15 min inteval se pa zna elektro na to "malo pritožit".
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.922
1.087
113
www.adriamedia.si
1. Obstajajo pametne prilagodljive polnilnice, ki dinamično uravnavajo moč polnjenja. Smešno je, da se temu sploh reče polnilnica, ker je v resnici polnilec v avtu, te domače polnilnice niso nič drugega kot komunikacija, da avto ve s kakšno močjo se lahko polne.
2. Priključna moč velikega ameriškega hladilnika je 250 W, tako da to si me pa res nasmejal. To je podobno kot če bi rekel, bom v EV ugasnil radio, da bom imel več dosega :D Pa sploh nisem pisal o tem da bi EV polnil na polnih 1x32A, in nebi pustil niti za eno LED sijalko viška, če prebereš moj post boš videl da SPLOH nisem pisal o polnjenju EV, ampak o tem kakšne priključke ima tipična bajta.
3. Če imaš možnost povečat na 3x25 in eno fazo nameniš samo polnjenju EV, imaš na razpolago dobrih 5 kW moči, kar sploh ni tako daleč od 7 kW. V 8 urah poceni toka tako pridobiš 200 km VSAK DAN. Kdo za boga pa dela 200 km vsak dan? To je fu*** 70k km letno, če upoštevaš da bi imel baterijo malo večjo od 40kWh in bi ti "gladila" špice, če nek dan narediš 400 km in nato naslednji "samo" 100 km.

Sedaj pa k resnim problemom, ki definitvno so, mi recimo živimo v hiši s 3x20A, ogrevamo na TČ in pri hiši so trije avti. To pa je dejansko real world problem za mrzel zimski dan. Ne pa to kako ti bo hladilnik ven vrgel varovalko ker boš ponoči polnil EV :D

1. Se strinjam
2. Tipična bajta ima 3x16 ali 3x20
3. Če ima avto enofazni polnilec (kot Kona), te trifatzni štrom doma nič ne pomaga. Zato pa je to orenk kiks Kone in ostalih, ki imajo le enofazne vgrajene polnilce.

Tisto zadnje pa pač rešiš z dogovorom z operaterjem in greš na močnejše varovalke. Sicer je opazno dražje, ampak jebiga, tako pač je. Ali pa, če imajo vsi trije EV trifazni vgrajeni polnilec, pa greš na 3x25, jih boš s pametnimi nastavitvami časa polnjenja (ne hkrati) lepo filal ...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
3. Če ima avto enofazni polnilec (kot Kona), te trifatzni štrom doma nič ne pomaga. Zato pa je to orenk kiks Kone in ostalih, ki imajo le enofazne vgrajene polnilce.

Trifazni priključek ti lahko omogoči da narediš dedicated fazo samo za (neumno poceni) polnilnico, ostali dve fazi pa imaš za gospodinjstvo. Tako imaš 1x25A vedno na voljo, to je pa že kar zadovoljiva hitrost polnjenja za čez noč ko spiš.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.922
1.087
113
www.adriamedia.si
Trifazni priključek ti lahko omogoči da narediš dedicated fazo samo za (neumno poceni) polnilnico, ostali dve fazi pa imaš za gospodinjstvo. Tako imaš 1x25A vedno na voljo, to je pa že kar zadovoljiva hitrost polnjenja za čez noč ko spiš.
Zakaj bi imel 3x25, če je 3x16 čisto dovolj, če je le proizvajalec avta dovolj inteligenten, da da noter trifazni polnilec
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Zato ker od viška ne boli glava :p

Omejitev je lahko v lokalnem transformatorju, nimajo vsi možnosti povečati moči, če pa ta možnost je bi jo pa jaz vsekakor izkoristil to predstavlja dodatni strošek 5€/mesec (600€ v 10 letih, koliko je že pametna prilagodljiva polnilna postaja?). Sicer pa ne vem tisti, ki je na 3x16A je na enaki obračunski moči (7 kW) kot tisti s 3x20A, ne vem kaj drugega bi bil razlog za manjše varovalke kot pa omejitev lokalnega transformatorja, torej tak itak nima kaj dosti izbire.

Trifazni polnilec je po mojem res dobra varianta, ampak dvomim, da tak velik deal breaker, če ga ni.