Hyundai Kona EV

SJTV1

Avtomagazinovec
18. jul 2007
16.566
187
63
Obišči stran
zato pa sem jaz na 3x20, ker je ista cena. Zame bi bila 3F AC polnilec dela breaker. Oz. bo, ko bom hibrida menjal za EV. Na predavanjih pa vse skupaj razložim, potem pa naj se vsak sam odloči.
 

Utisevalec

Majstr
12. nov 2007
12.554
315
83
3x20 je TRENUTNO najbolj idelano s stališča plačevanja dejanske vs. plačane obračunske moči. Je pa tu ena anomalija ki se ji reče "subvencioniran" gospodinjski priklop in zaradi tega so obračunske moči nižje od priključne moči. Jst sem skoraj prepričan da ko bo omrežje postalo bolj obremenjeno (elektromobilnost je že ena taka stvar, druga stvar so pa že sedaj toplotne črpalke) da se bo obračunska moč izenečil s prikjučno močjo. Tu pa ni več razlike 2EUR med 6kW enofaznim priklopom (25A) in trofaznim 14kW priklopom (3x20).

Če se bo obračunske in priključne moči izenačilo bo razlika med 1x25A in 3x20A po sedanji ceni (2EUR/kW) kar naenkrat 15+ EUR. Kar pa je kar veliko in samo zato da imaš tak priklop pa ga ne koristiš je nesmisleno plačevat. Poleg mesečnega stroška je potrebno upoštevat še plačilo (1x) omrežnine ki je 350EUR višje za 14kw priklop.

SJTV1 lahko preveriš kako so drugje v EU pozicionirane te številke in cene (da ti bo jasno zakaj velike moči v gospodinjskih odjemih niso "OK")
 

Gasper008

Majstr
24. sep 2012
3.277
160
63
Se strinjam, in kot sem že omenil novi digitalni števci merijo 15 min max odjem na mesec, varovalke bodo že zdržale ampak ko boš presegel 15 min max odjem 7 kW ti bodo enostavno zaračunali 10 kw priključno moč, če boš presegel še to pa ne bo več lepo, ker je naslednji "paket" občutno dražji. Jaz sem dva zimska meseca malo spremljal ta podatek in smo presegli 9 kW (2x indukcija, 2x pečica, gretje s TČ ...). Če nastane taka situacija bi bilo že bolj smiselno imeti dva ločena elektro priključka, če obstaja sploh taka možnost, ampak to potem za sabo potegne še borbo za plačevanje RTV prispevka :D

Kolikor vem imajo v Italiji zelo "švoh" priključke za gospodinjsko elektriko, za drugje pa ne vem.
 

Utisevalec

Majstr
12. nov 2007
12.554
315
83
Na splošno so večje države v EU precej drage glede elektrike in z velikimi omejitvami na porabi, recimo če želiš toplotno črpalko sploh ni druge opcije kot da jo najameš preko elektrodistributerja ki ti potem uredi vse zadeve okoli tega. Še huje je čez lužo, v USA je trg elektrike katastrofa in v ozadju so še bolj katastrofalna omrežja. Potem ostale države in območja capajo pa še 10 kategorij zadaj.

Tako da tista fama o filanju doma na dokaj hitri vtičnici gre skozi v sloveniji pa mogoče v še kakšni manjši državi, v večini razvitega sveta pa nimaš šanse da imaš kaj več kot 10A šuko ob garaži. Z elektromobilnostjo si boš pač lahko najel svojo polnilnico pred dom, ampak plačal boš ša tudi njen najem + elektriko. Zato pa neki veliki polnilci za doma pomojem avtoindustriji niso interes, kar gre preko javnih polnilnic je ok ostalo razen "šuko" vtičnice pa jih ne briga (ker enostavno trg tega noče oz. nima možnosti).
 

Gasper008

Majstr
24. sep 2012
3.277
160
63
Ne vem če bi se čisto strinjal, za doma se bo velika večina uporabnikov zadovoljila s počasnim in poceni polnjenjem in jim sploh ne bo treba kaj dosti spreminjat. Tako imaš 100 km dosega na dan, lepo skozi počasno pipico. Ampak to bo delovalo samo, če bo zadaj infrastruktura hitrih polnilnic res dovolj dobra, za primere ko jo boš potreboval.

Jasno vozniki ki delajo po 30k km letno bodo morali dobiti neko boljšo (dražjo?) rešitev domačega polnjenja, sicer bodo lepo ostali na nafti.

Dvomim pa da je situacija po svetu tako slaba kot jo prikazuješ, V US imajo možnost L2 polnilnice praktično na vsaki hiši, to majo neko foro ko dve 110V fazi dajo skupaj v 220V. Ni pa vsako območje v neki državi povsod enako, pač zaradi geografije in napeljave so nekje take nekje pa drugačne možnosti, ne moreš kar posploševati. Drugače pa 11 kW TČ ki je kar pogosta načeloma kuri največ 4 kW, problem je ker ima backup elektro grelcev, ki se lahko po neki svoji logiki vklapljajo, ti so pa v taki napravi lahko kar zajetnih 9 kW, mislim da je od tu glavna bojazen elektra, da zagotovi da nemoteno delovanje v takem primeru.
 

Utisevalec

Majstr
12. nov 2007
12.554
315
83
V USa imajo problem da je napetost nizka (120V omrežje) in posledično dobijo 2x manj energije na istem toku. Električne komponente pa so delane (zgornja omejitev) za tok in tako imajo pol nižje hitrosti polnjenja. Rešuje se zadevo tako da se prilagodi napetost na "našo" (medfazna na 120V) s čimer je omogočeno max. polnjenje kot ga vozilo omogoča (vsa vozila imajo enotne AC/DC prevornike ki so omejeni na tok).

Glede vtičnic; sedaj se itak ne da več brez "magične škatlice" filat sodobnih vozil iz navadne vtičnice. Torej v vsakem primeru boš rabil neko "polnilnico" ki ima nekaj pameti. V vmesnem času se rešuje te težave s polnilnimi kabli z vmesno elektroniko ampak to ni ravno po "standardu" (varnost pa to). Te domače polnilnice pa če bodo AC bo transformacijo zganjal avto in tam zagotovo ne bo "brezveze" par km bakrenih žic več zato ker bo nekdo hotel 7-10kW polnjenje, 90% ljudi bo polnilo pa na klasičnih max. 10-16A. Se veda nekateri ponujajo večjo moč, ampak vprašanje koliko ima to smisel ker imaš "polnilec" v avtu in samo brezveze nabiraš maso, plac in kompleksnost. Upgrade tega so pa DC polnilnice, te bodo stale več in imele tehnično tudi večje moči. Ampak v praksi bo takih uporabnikov (domači priklop) malo, ker realno ni neke zahteve za toliko energije na dan.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
36.447
29
48
Najboljše bi bilo, da bi vsak EV imel že vgrajen šuko kabel, kot sesalec in se bi direktno priklopil doma na štrom, vse ostalo pa bi bilo v samem avtu. Pa kak 10m kabel, lepo navit...
 

Gasper008

Majstr
24. sep 2012
3.277
160
63
Glede vtičnic; sedaj se itak ne da več brez "magične škatlice" filat sodobnih vozil iz navadne vtičnice. Torej v vsakem primeru boš rabil neko "polnilnico" ki ima nekaj pameti. V vmesnem času se rešuje te težave s polnilnimi kabli z vmesno elektroniko ampak to ni ravno po "standardu" (varnost pa to). Te domače polnilnice pa če bodo AC bo transformacijo zganjal avto in tam zagotovo ne bo "brezveze" par km bakrenih žic več zato ker bo nekdo hotel 7-10kW polnjenje, 90% ljudi bo polnilo pa na klasičnih max. 10-16A. Se veda nekateri ponujajo večjo moč, ampak vprašanje koliko ima to smisel ker imaš "polnilec" v avtu in samo brezveze nabiraš maso, plac in kompleksnost. Upgrade tega so pa DC polnilnice, te bodo stale več in imele tehnično tudi večje moči. Ampak v praksi bo takih uporabnikov (domači priklop) malo, ker realno ni neke zahteve za toliko energije na dan.
Ne vem a to teoritiziraš ali imaš dejanske izkušnje kako stvari stoji danes, ali gledaš 10 let naprej? Danes je standard EVSE in na tem standardu ti mirno uporabiš samo kabel s tisto škatlico ki avtu pove da lahko fila z max 10A, 13A, 16A... Tega početja ti ne bo mogel nihče preprečit, vsaj na avtomobilih ki so danes in še vsaj nekaj let v prihodnje na prodaj.

AC transformacijo bo pa vedno zganjal avto (polnilec v avtu), ker sicer nebi proizvajalci prodali nobenega EV več. To lahko edino prepove cela EU z regulacijo, kao da je to za uporabnika edino varno, ker stara schuko vtičnica in 16A ne gre vedno dobro skupaj in lahko kaj zagori. Taka prepoved pa ni na vidiku in traja vsaj nekaj let od same napovedi do uresničitve.
 

philips

Fizikalc
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
8.381
24
38
Ne vem če bi se čisto strinjal, za doma se bo velika večina uporabnikov zadovoljila s počasnim in poceni polnjenjem in jim sploh ne bo treba kaj dosti spreminjat. Tako imaš 100 km dosega na dan, lepo skozi počasno pipico. Ampak to bo delovalo samo, če bo zadaj infrastruktura hitrih polnilnic res dovolj dobra, za primere ko jo boš potreboval.

Jasno vozniki ki delajo po 30k km letno bodo morali dobiti neko boljšo (dražjo?) rešitev domačega polnjenja, sicer bodo lepo ostali na nafti.

[...]
30k letno pomeni v poprečju 82km / dan, če se voziš vsak dan.
Če računam samo delovne dni, potem je to cca. ~50 tednov na leto po 5 dni = 250 dni in to nanese 120km / dan.

In glede na to da ravno v prvem odstavku omenjaš da je 100km na dan še OK, potem ne vidim težav pri 30k / letno.
 

Gasper008

Majstr
24. sep 2012
3.277
160
63
Take idealne razporeditve km dnevno imajo zelo redki, zato bodo pri marsikomu težave s polnjenjem nastopile že prej kot pri 30k km letno. Ponavadi je tako da ko je treba dejansko odšteti cekine za avto, si želiš malo rezerve, pozimi npr. je poraba veliko večja, pa če za vikend greš še na kakšno smučišče, pa bo hitro šel tisti buffer v bateriji, ki se je (če se sploh bo) natekel skozi teden.
 

philips

Fizikalc
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
8.381
24
38
Nekdo ki se vsak dan vozi 80km v službo, bo te kilometre zelo konstantno štancal skozi vso leto. In ti kilometri bodo tudi predstavljali 90+% celotne letne kilometrine. Za tistih nekaj daljši relacij pa pač delaš izjeme. Če pa je izjem preveč, pa elektrika žal še ni za tebe...
 

SJTV1

Avtomagazinovec
18. jul 2007
16.566
187
63
Obišči stran
V USa imajo problem da je napetost nizka (120V omrežje) in posledično dobijo 2x manj energije na istem toku. Električne komponente pa so delane (zgornja omejitev) za tok in tako imajo pol nižje hitrosti polnjenja. Rešuje se zadevo tako da se prilagodi napetost na "našo" (medfazna na 120V) s čimer je omogočeno max. polnjenje kot ga vozilo omogoča (vsa vozila imajo enotne AC/DC prevornike ki so omejeni na tok).

Glede vtičnic; sedaj se itak ne da več brez "magične škatlice" filat sodobnih vozil iz navadne vtičnice. Torej v vsakem primeru boš rabil neko "polnilnico" ki ima nekaj pameti. V vmesnem času se rešuje te težave s polnilnimi kabli z vmesno elektroniko ampak to ni ravno po "standardu" (varnost pa to). Te domače polnilnice pa če bodo AC bo transformacijo zganjal avto in tam zagotovo ne bo "brezveze" par km bakrenih žic več zato ker bo nekdo hotel 7-10kW polnjenje, 90% ljudi bo polnilo pa na klasičnih max. 10-16A. Se veda nekateri ponujajo večjo moč, ampak vprašanje koliko ima to smisel ker imaš "polnilec" v avtu in samo brezveze nabiraš maso, plac in kompleksnost. Upgrade tega so pa DC polnilnice, te bodo stale več in imele tehnično tudi večje moči. Ampak v praksi bo takih uporabnikov (domači priklop) malo, ker realno ni neke zahteve za toliko energije na dan.
Pozabljaš, da bo treba doma napolnit 2 ali 3 EV na noč.. In da nimajo vsi tako kratkih povprečnih razdalj na dan kot v SLO. Torej vsakega v 2-3 urah za kakih 150 km, ali pa sicer počasi na 3kW, ampak 2.3 komade ves čas. Okoli 7 kW polnjenje bo nek standard za doma (DC pa se bo ustavil pri 350 najverjetneje, z nekim mixom 150 in 350 DC polnilnic ...). Za to pa rabiš 3 faze, realno ... Ugibaj, v katero smer bo šel razvoj omrežij ...
 

CLIO15

Majstr
1. nov 2007
6.026
184
63
No kar sem zadnje čase po Nemških novogradnjah hodil so notri napokane glavne pancerke 3x63A. Tako da Nemčija je pripravljena.

No jaz imam doma zaradi TČ in ker je na hiši 1 fazni priključek varovalko 1X35 A in 8 kw priključne moči .
 

sad

Majstr
24. avg 2007
9.828
214
63
No kar sem zadnje čase po Nemških novogradnjah hodil so notri napokane glavne pancerke 3x63A. Tako da Nemčija je pripravljena.

No jaz imam doma zaradi TČ in ker je na hiši 1 fazni priključek varovalko 1X35 A in 8 kw priključne moči .
Super, ampak dve težavi: to je Nemčija in drugič tudi v Nemčijo je žal večina starih bajt. Ampak ok, tukaj govorimo o omrežju in jaz ne vem, če lahko pričakujemo enormno nagradnjo omrežja pri nas.
Sicer pa itak frocovje noče več imeti svojih vozil, tako da ne bo potrebe po petih avtih pred bajto.
 

SJTV1

Avtomagazinovec
18. jul 2007
16.566
187
63
Obišči stran
Super, ampak dve težavi: to je Nemčija in drugič tudi v Nemčijo je žal večina starih bajt. Ampak ok, tukaj govorimo o omrežju in jaz ne vem, če lahko pričakujemo enormno nagradnjo omrežja pri nas.
Sicer pa itak frocovje noče več imeti svojih vozil, tako da ne bo potrebe po petih avtih pred bajto.
Ti ne veš, upravljavvci pa vedo.
Kaj bo hotelo frocovje, pa še ni jasno. Ena raziskava tako, druga drugače ...
 

Hanzi

Majstr
27. jul 2007
33.985
364
83
pri taščici
Take idealne razporeditve km dnevno imajo zelo redki, zato bodo pri marsikomu težave s polnjenjem nastopile že prej kot pri 30k km letno. Ponavadi je tako da ko je treba dejansko odšteti cekine za avto, si želiš malo rezerve, pozimi npr. je poraba veliko večja, pa če za vikend greš še na kakšno smučišče, pa bo hitro šel tisti buffer v bateriji, ki se je (če se sploh bo) natekel skozi teden.
Se na eno Roglo iz Celja ti najbrž ne bo uspelo priti. (Gretje in višinska razlika)
 

Gasper008

Majstr
24. sep 2012
3.277
160
63
To zmore vsak EV z nekje 30 kWh baterijo.

Npr. Leaf z 62 kWh baterijo zmore narediti 2.000 m višinske razlike na razdalji 123 km in nazaj, tako da Kona s 64 kWh tudi nebi imela nobenega problema priti iz LJ na Roglo in nazaj ali pa še dlje.
 
Nazadnje urejeno: