Dron DJI Mavic air

lost1

mnz
19. jul 2007
8.414
125
63
V čem je sploh bistvena razlika med

Mavic Air 2, Pro , Zoom?

Je potem Air 2 boljši od Pro 2 ? :sprasujemse::sprasujemse:
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Ne, kljub izboljšani kameri ima Pro 2 še vedno state of the art kamero. Večja teža PRO-ja pripomore k bolj stabilni sliki, mislimm, da ima Pro tudi več senzorjev. DJI ne bo pljuval v lastno skledo. Zoom ima še vedno prednost v optičnem zoom-u in seveda vse ostale hardawarsske karakteristek, ki si jih deli z Pro-jem. Je pa verjetno trenutno rest best buy, v kolikor res ne rabiš specifičnih prednosti Pro-ja ali Zoom-a
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.324
666
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Glede stabilne slike se mi zdi, da so vec ali manj vsi DJI-jevi droni odlicni in neke opazne razlike ni... Kot ze receno, ima pa kamera na Proju vecji senzor... ima pa verjetno Air 2 kaksne druge prednosti, ker je novejsi model... Kolikor berem, trenutno razlika pri kameri pri vecini ne odtehta skoraj 500€ razlike v ceni ce primerjamo Air 2 in Pro 2
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Kot sem rekel, odvisno za kaj rabiš. Za hobby letalca, ki hoče "nekaj več" je Air 2 top izbira. Kar pri Mavic 2 Pro - ju odtehta tistih 500€ je večji nabor senzorjev (zaznavanje okolice v vse smeri, medtem ko pri Air 2 manjkajo senzorji levo/desno in navzgor), ter seveda kamera z 2x večjim senzorjem, kar daje občutno prednost pri snemanju/slikanju v slabših pogojih. Naslednje, kar je občutno bolje pri Pro 2, je kontroler. Mislim, da Air 2 nima nastavljive zaslonke, kar močno zmanjša uporabnost ND filtorv, ki so pa skorajda pogoj za panoramsek, tekoče posnetke.

Ampak, če bi kupoval danes, bi vzel Air 2. Ali Pro 2 odtehta 500€ razlike? Za nekoga, ki se bolj profi ukvarja z videografijo, vsekakor. Za vse ostale je Air 2 best-buy. Potrebno bo edino vidtei, ali bo DJI nadgradil serijo Mavic 2 z novo verzijo SW (APAS 3.0, Spotlight 2.0 etc...)
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.414
125
63
Ubistvu ga rabim kot hobby bolj kot ne, ampak mi pa diši to da več senzorjev, saj je konec koncev to varnostni element, prav tako so slike vseeno boljše z boljšo kamero. Trenutni dron ima neko kitajsko 4K kamero, ki je pa v resnici le 1/2 od 4K, ali pa še to ne, stabilizacija je na podlagi GPS-a, domet 1km .... saj ni slab, ampak je želja po nečem bolj naprednem.

Na hitro kot sem pogledal, ima Air 2 prednost le v temu da ima doseg 10km napram 8km dosega pri Pro ? In pa seveda cena.

Se obeta v kratkem še kakšen launch nove verzije? Da nebi ravno mesec pred nakupom to nabavil.
 

masevc

Guru
2. sep 2007
3.427
858
113
Kot sem rekel, odvisno za kaj rabiš. Za hobby letalca, ki hoče "nekaj več" je Air 2 top izbira. Kar pri Mavic 2 Pro - ju odtehta tistih 500€ je večji nabor senzorjev (zaznavanje okolice v vse smeri, medtem ko pri Air 2 manjkajo senzorji levo/desno in navzgor), ter seveda kamera z 2x večjim senzorjem, kar daje občutno prednost pri snemanju/slikanju v slabših pogojih. Naslednje, kar je občutno bolje pri Pro 2, je kontroler. Mislim, da Air 2 nima nastavljive zaslonke, kar močno zmanjša uporabnost ND filtorv, ki so pa skorajda pogoj za panoramsek, tekoče posnetke.

Ampak, če bi kupoval danes, bi vzel Air 2. Ali Pro 2 odtehta 500€ razlike? Za nekoga, ki se bolj profi ukvarja z videografijo, vsekakor. Za vse ostale je Air 2 best-buy. Potrebno bo edino vidtei, ali bo DJI nadgradil serijo Mavic 2 z novo verzijo SW (APAS 3.0, Spotlight 2.0 etc...)
Verjetno lahko pricakujemo zamenjavo za Pro 2 sedaj?
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
25.348
251
113
Ubistvu ga rabim kot hobby bolj kot ne, ampak mi pa diši to da več senzorjev, saj je konec koncev to varnostni element, prav tako so slike vseeno boljše z boljšo kamero. Trenutni dron ima neko kitajsko 4K kamero, ki je pa v resnici le 1/2 od 4K, ali pa še to ne, stabilizacija je na podlagi GPS-a, domet 1km .... saj ni slab, ampak je želja po nečem bolj naprednem.

Na hitro kot sem pogledal, ima Air 2 prednost le v temu da ima doseg 10km napram 8km dosega pri Pro ? In pa seveda cena.

Se obeta v kratkem še kakšen launch nove verzije? Da nebi ravno mesec pred nakupom to nabavil.

kaj ti bo recimo doseg? bolj ko bo stran, bolj te bo strah da ga bos izgubil. kaksnih 8km? tega ne rabis. Zlato pravilo dronanja je, da ga imas vedno v vidnem polju. ne se obesat ne neke stevilke le zato ker so visje. senzorji gor/levo/desno so uporabni ce snemas med drevesi ipd... za panorame in pokrajino niso potrebni, saj je ponavadi dron visje kot vsi okoliski objekti.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

No, senzorji so že dosti vredni. Sploh pri kakšnih 360°cerkvenih zvonikov, pa si recimo spregledal kakšen drog, telefonsko žico ali električno. Pri pan out posnetkih (ali fly away), pa da spet kaj spregledaš. Tukaj sta predvsem(!) pomembna senzor navzgor in vstran.

To zlato pravilo o "vidnem polju" je bullshit na kvadrat. Jaz vzletim, dvignem recimo na 75m in ga več praktično ne vedim, pa čeprav je direkt nad moji glavo. Pravilo je bilo bolj za letala, kjer so FPV-ji imeli (imajo) razpone 2m in si ga komot videl, poleg tega večinoma niso bili opremljeni z GPS-i in si tako vedel (videl) kje ti je spikiral dol. Pri dronu (recimo vsaj DJI) vidiš točne zadnje koordinate in točno veš, kje je šel dol. Ti Googl maps pokaže (mimogrede, imam va letala opremljena z GPS-om).

Domet je pa tak... Na papirju se res sliši fajn 8km vs. 10km. Treba pa je vedeti, da boš razdaljo dosegel le ob popolnoma mirnem vremenu, v "sport" mode in to je da odeltiš na 8km in nazaj. Pozabi na slikanje, snemanje itd. Pri vračanju nazaj kakšen km od tebe bo že veselo piskal, da je baterija na kritični ravni. Veliko imaš posnetkov, ko so recimo 100m pred njimi droni šli v automatic landing direkt v kakšno jezero ali morje... Ali drugače - dron je sposoebn te razdalje, baterija pa ne.
Še ena stvar - EU verzije DJI dronov niso sposobne leteti tako daleč, ker jim EU regulativa tega ne dopušča. Tako so "zaklenjeni" na nekje 2 - 2.5km. Obstajajo pa custom FW, kjer te dodatne frekvence in moč odklenejo...
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.414
125
63
Večina dronov ima že auto return če zgubi signal oziroma se baterija bliža kritični točki, vsaj trenutni SJRC F11 PRO ima to urejeno, tako da skoraj da ne dvomim da Mavic nebi imel.

V vidnem polju ga dostikrat nimaš, saj ko je enkrat nekih 500m stran, ti fizično drona ne vidiš ravno dobro, mogoče vidiš pikico, to je pa to.
Zakaj 8km ali več? Zakaj pa ne? Vržeš v luft in greš en krog po okolici, še posebej na morju je super, najdeš kakšno pametno plažo ki je drugače nebi.

Zdej samo še dilema ali Pro2 ali Air2 :)
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.414
125
63
No, senzorji so že dosti vredni. Sploh pri kakšnih 360°cerkvenih zvonikov, pa si recimo spregledal kakšen drog, telefonsko žico ali električno. Pri pan out posnetkih (ali fly away), pa da spet kaj spregledaš. Tukaj sta predvsem(!) pomembna senzor navzgor in vstran.

To zlato pravilo o "vidnem polju" je bullshit na kvadrat. Jaz vzletim, dvignem recimo na 75m in ga več praktično ne vedim, pa čeprav je direkt nad moji glavo. Pravilo je bilo bolj za letala, kjer so FPV-ji imeli (imajo) razpone 2m in si ga komot videl, poleg tega večinoma niso bili opremljeni z GPS-i in si tako vedel (videl) kje ti je spikiral dol. Pri dronu (recimo vsaj DJI) vidiš točne zadnje koordinate in točno veš, kje je šel dol. Ti Googl maps pokaže (mimogrede, imam va letala opremljena z GPS-om).

Domet je pa tak... Na papirju se res sliši fajn 8km vs. 10km. Treba pa je vedeti, da boš razdaljo dosegel le ob popolnoma mirnem vremenu, v "sport" mode in to je da odeltiš na 8km in nazaj. Pozabi na slikanje, snemanje itd. Pri vračanju nazaj kakšen km od tebe bo že veselo piskal, da je baterija na kritični ravni. Veliko imaš posnetkov, ko so recimo 100m pred njimi droni šli v automatic landing direkt v kakšno jezero ali morje... Ali drugače - dron je sposoebn te razdalje, baterija pa ne.
Še ena stvar - EU verzije DJI dronov niso sposobne leteti tako daleč, ker jim EU regulativa tega ne dopušča. Tako so "zaklenjeni" na nekje 2 - 2.5km. Obstajajo pa custom FW, kjer te dodatne frekvence in moč odklenejo...


Torej tukaj na mimovrste zavajajo in ni 10km že po defaultu?

 

msenjur

Guru
11. sep 2007
25.348
251
113
Večina dronov ima že auto return če zgubi signal oziroma se baterija bliža kritični točki, vsaj trenutni SJRC F11 PRO ima to urejeno, tako da skoraj da ne dvomim da Mavic nebi imel.

V vidnem polju ga dostikrat nimaš, saj ko je enkrat nekih 500m stran, ti fizično drona ne vidiš ravno dobro, mogoče vidiš pikico, to je pa to.
Zakaj 8km ali več? Zakaj pa ne? Vržeš v luft in greš en krog po okolici, še posebej na morju je super, najdeš kakšno pametno plažo ki je drugače nebi.

Zdej samo še dilema ali Pro2 ali Air2 :)

seveda ima avtoreturn in landing. sam ne vem, kako predvidi da ce si 8km stran da rabi vec baterije in casa za povratek kot obicajno?

jest 4km ne morem stran, razen ce ni ciste linije. sam 1x mi je uspelo do sedaj. drugace so kmalu errorji.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Torej tukaj na mimovrste zavajajo in ni 10km že po defaultu?


Čisto tehnično ne... Zmore, po defaultu. Vendar! DJI ima dva načina oddajanja - CE in FCC, pri čemer je CE v veljavi v Evropi, FCC pa v USA. Dron avtomatsko preklopi v način oddajanja, odvisno kje zazna tvojo geolokacijo. CE ima moč oddajanja 100mW, FCC pa 400mW.

B379B810-32C3-41CB-BD06-097B3B816677.jpeg


Torej teoretični maximum je 6 km v CE mode. Ali v realnem dosegu med Pro 2 in Air 2 praktično ni----
 
Nazadnje uredil moderator:
  • Všeč mi je
Reactions: lost1
I

Izbrisan uporabnik 474

Ja, obstaja... Verjetno (še) ne za Mavic Air 2, za Mavic 2 Pro/Zoom (in ostle nižje serije) pa obstaja. Preklopi na stalen FCC, odtrani omejitev višine (ki je fix na max. 500m), odpravi omejitve letenja glede na cone (letališča itd.), omogoča letenje v načinu "attitude", ki je poznan bolj letalcem race dronov itd.

Za info:
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.414
125
63
Pa si kej spremljal, je dobil Air2 kakšne "super novosti" napram Pro 2 ?

Sej kukr imam srečo, bom kupil Pro 2, in čez 14 dni bo zunaj Pro 3 :D
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Nazadnje kar sem bral glede novosti (tam nekje avgust '19) je sicer EASA imela smernice za novo uredbo glede dronov v EU (poenoteno za celotno EU), vendar še niso bila dokončana in finalizirana. Dokler dokonečn dogovor ni sprejet (ne rabi biti potrjen), se proizvajalci (big playerji) ne bodo lotili novih dronov. Tako glede Mavic 3 kot tudi Phanotm 5 še ni nič novega, niti nista potrjena. Pred kratkim je DJI dal na trg DJI Mini, seda je prilično presenetil z Air 2... MAvic 2 Pro/Zoom še bo kar nekaj časa super platforma, tudi če pride Mavic 3.

Air 2 nima nekih res super prednosti pred Mavic 2, že zaradi hardware-a. Njegova kamera je bolj primerna za bolj dinamično letenje, bolj v smeri snemanja premikajočih objektov/šport (tako zaradi velikosti/teže - je bolj okreten, kot zaradi kamere z več fps-i pri 4K). Načine letenja in program za izogibanje oviram ima sicer višjo različico, vendar vprašanje, koliko v realnosti prinese izboljšanje, ravno zaradi manjke nekaterih senzorjev.
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.324
666
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Kolikor sem gledal teste so celo tisti, ki prej niso uporabljati sledenje motivu in APAS mode za izogibanje oviram, pozitivno preseneceni nad delovanjem ... in je sedaj menda to postalo celo uporabno tudi, ko so na poti kaksni grmicki in drevje... Prej so tanke veje lahko delale probleme, ker jih sistem ni zaznal...
 

ememko

Fizikalc
11. jun 2009
174
25
28
Da prestaviš iz CE na FCC mode ne rabiš nujno firmware hacka. Da se to zrihtat z android telefonom in aplikacijo Fake GPS. Prvo moreš na telefonu omogočit developer mode, potem zaženeš Fake GPS in izbereš da si nekje v ZDA. Potem povežeš DJI aplikacijo in ti tam prestavi v FCC. Podrobna navodila so na youtube, je pa čisto easy.

Jaz sem si to zrihtal na MAVIC AIR in razlika med CE in FCC je res očitna. Ne le da je razdalja letenja lahko dosti večja ampak je predvsem boljši singal in ti slika tolko ne šteka in se ne izgublja signal.

Glede sledenja zmaga Skydio 2, zelo zanimiv dron, samo vprašanje če/kdaj bo pri nas: