Torej zakaj je glavni problem za TBM?
...
V glavnem nimaš blage veze.
>>Zdaj si pa Švicarje zamisli da bi enako usekano razmišljali pri njihovem 57 km dolgem predoru. Najbrž si že slišal da obstajajo v gorah tudi velikanska jezera. In to kr pod zemljo si morš mislit A?
lahko kaj več poveš o teh velikanskih jezerih pod zemljo? bil sem v predoru gotthard med gradnjo in se pogovarjal z njegovimi graditelji o težavah, pa ni niče omenjal kakih podzemih jezer...
>>Pri nas je možno kvecjemu 15 metrov dolga jamica katero bi zasuli en dva tri. Tako zasuli kot jo bodo morali če bodo razstreljevali z dinamitom.
lahko pojasniš, na podlagi česa sklepaš o največ 15m dolgi jamici? kolega mi je zrihtal izvleček GG poročila, kjer piše tole:
"Na obravnavanem območju je registriranih 177 jam. Vzdolž trase lahko izpostavimo tri območja, kjer sta gostota jamskih vhodov in prevotljenost povečana. Prvo je območje med Divačo in Lokvami, kjer poteka glavna vodna pot stičnega kraškega vodonosnika. Drugo je območje stika med flišem in apnencem, ob katerem je razvit Beško-Ocizeljski jamski sistem. V bližini je vrtina T2-9 z močno zakraselim jedrom. Tretje območje je območje Brezna na Škrklovici, kjer se je med gradnjo avtocest v Sloveniji odprla najdaljša jama (v predoru Kastelec, jama dolga prek 500 m). V bližini je tudi vrtina T2-10, kjer se je na 195 m odprla večja jama.
Za oceno tveganja je zgovoren podatek, da je bilo na 70 km trase avtoceste na krasu, odkritih več kot 350 votlin. Dve tretjini teh je starih, med njimi tudi denudiranih - brezstropih jam. Ostalo so brezna.
Velika gostota jam pa je tudi v bližini kraškega roba; meritve v izkopih Črnotiškega kamnoloma so pokazale 3.9 odstotno prevotljenost zgornjih 19 m eocenskega apnenca.
To so najstarejši ostanki spleogeneze v tem prostoru. V celotni neprežeti coni pričakujemo podobne rove, ki so nastajali v različnih speleogenetskih obdobjih. Ti rovi lahko merijo tudi preko 10 m v premeru.
Povezava izsledkov različnih raziskav nas navaja k sklepu, da je celotno območje zelo prevotljeni. Sodimo, da se na kilometer trase lahko odpre 5 do 10 jam, na posebej opisanih področjih pa 15 jam."
Poleg tega me zanima, kako bi ti en-dva-tri zasul 15m dolgo jamo, tako da bi čez njo lahko zapeljala kompozicija TBM? izkušnje s TBM v krasu so namreč take:
"The application of a tunnel boring machine (TBM) in karst is a particularly delicate task. Every cavern or fault zone in front of the head of the TBM means an excavation delay of a few days up to a few months. If the cavity is filled with plastic clay, boring efficiency is additionally low. The problem of excessive free space should be overcome by cavern filling, bridging or bypassing. However, TBM is not a flexible machine and is vulnerable in the case of a flood. Cavities thus cause high pressures and sudden inrushes. In such conditions tunnel drainage (channels, pumps) is necessary part of the final design, aggravating engineers’ attention."