Bodo drugo cev skozi Karavanke zvrtali Turki?

erikson

Guru
25. avg 2007
21.502
5.492
113
Kdo bo gradil največji infrastrukturni projekt po drugem tiru?

Ključna dilema, ki jo imajo na Darsu, je povezana s ponudbo, ki jo je na razpisu oddala turška gradbena družba Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret.

Ta je namreč drugo cev karavanškega predora pripravljena zgraditi za 89,3 milijona evrov. Njena ponudba je tako kar 15 milijonov evrov cenejša od ponudbe, ki jo je oddal drugi najugodnejši ponudnik – konzorcij Gorenjske gradbene družbe (GGD) in češkega podjetja Metrostav (104,4 milijona evrov).

Z izjemo Turkov in grškega gradbinca J&P Avax so vsi preostali ponudniki konzorciji, v katerih sodelujejo tudi podjetja iz Italije, Avstrije, Švice, Češke in Turčije. Njihove ponudbe se gibljejo v razponu med 104 in 140 milijonov evrov, kolikor znaša cena iz ponudbe, ki jo je oddal konzorcij SGP Pomgrada in avstrijsko-švicarske družbe Marti.
Samo vrednost gradbenih del Dars ocenjuje na 121,5 milijona evrov. To je približno 32 milijonov evrov več od cene iz ponudbe, ki jo je oddal Cengiz.
  • Pomgrad d.d. + Marti Švica + Marti Avstrija – 140.322.153,50 evra
  • GH Holding d.d. + Hochtief Avstrija – 118.630.759,12 evra
  • Astaldi S.P.A + Cipa S.p.A + GIC gradnje d.o.o. – 117.501.488,62 evra
  • J&P-Avax S.A. – 115.022.792,97 evra
  • Implenia Osterreich GMBH + Implenia Švica + CGP Novo mesto d.d. – 114.830.751,09 evra
  • Kolektor CPG d.o.o. + Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi + Riko d.o.o. – 109.360.000,00 evrov
  • Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo + CP Ptuj d.d. – 106.345.040,61 evra
  • Gorenjska gradbena družba d.d. + Metrostav Češka – 104.355.775,68 evra
  • Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S. – 89.255.544,69 evra
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Črtaš prvo in zadnjo ponudbo in dobiš dokaj izenačene ponudbe... Najnižja je očitni dumping in z njo zna biti potem več problemov kot koristi, najvišja je očitno z namenom da ne dobijo posla.
 
  • Všeč mi je
Reactions: hermann in Kamele0N

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Daj nagni glavo na desno, da se tista celica možganov katero premoreš združi... Mogoče potem ne boš klobasal neumnosti. Sicer pa ne smeš razmišljati, trolaš kar fürer JIJ naroči...
Drugače je slovenski del karavanškega predora dolg neke 4 km, ena vrtina, 2. tir tam nekih 20km predorov, več vrtin. Do the math. Iz tega stališča je karavanški predor absolutno precenjen.
 

endvatri

Guru
2. mar 2018
18.501
3.088
113
Še bolj pomemben podatek pa je da bi lahko v karavansko cev položil kar dvotirno železnico. Si morš mislt.
 
  • Všeč mi je
Reactions: zobatec

MrDaco

Guru
11. sep 2007
10.977
5.070
113
Daj nagni glavo na desno, da se tista celica možganov katero premoreš združi... Mogoče potem ne boš klobasal neumnosti. Sicer pa ne smeš razmišljati, trolaš kar fürer JIJ naroči...
Drugače je slovenski del karavanškega predora dolg neke 4 km, ena vrtina, 2. tir tam nekih 20km predorov, več vrtin. Do the math. Iz tega stališča je karavanški predor absolutno precenjen.

Kaj pa blebečeš... saj ti je dal ceno na kilometer. A je kilomter v predoru kaj krajši kot na železnici?
 
  • Všeč mi je
Reactions: endvatri

endvatri

Guru
2. mar 2018
18.501
3.088
113
Drugi tir: dolžina 27 km - ocenjeni stroški 961 mio EUR => 35,6 mioEUR/km
Lansko leto januarja ko se je začelo zapletati. Bile so tudi cifre 1.6 milijarde.
Screenshot_20180515-150337.jpg

http://www.delo.si/sobotna/drugi-ti...ceneje-ce-le-upostevamo-standarde-stroke.html
 
  • Všeč mi je
Reactions: zobatec

gr69

Guru
15. dec 2009
11.313
2.410
113
še v SLO - ampak komaj
No ja - "uradno" 961 mio - klikenzi

Vse ostalo je demagogija in opletanje.

In ja - se zavedam, da zna na koncu cena tudi kaj porasti - samo močno dvomim, da na na skoraj dvojno vrednost - živi bili pa videli.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
32.640
14.351
113
Sem ravno razmišljal o tem, da smo vsaj enkrat v tej naši banani že dali to čez, da so se prvotni stroški projekta na koncu podvojili pa si me prehitel :aplauz:
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.108
752
113
Očitno ti tega nisi naredil. Saj ti je napisal ceno / km. Če se je zmotil, pa nisem šel računat.

Sicer pa imajo Turki verjetno za svetovalca koga iz Stožic. Nategneš podizvajalce in lokalne dobavitelje in prideš z nekim dobičkom skozi kljub dumpingu.
Cengiz je veliko gradbeno podjetje (tudi v svetovnem merilu), ki pa ni iz evrope in zato ni podrženo pravilom EU. ker so tesno povezani s turško vlado, jih ta sponzorira, pod pogojem, da čim več materiala in delovne sile pripeljejo iz turčije, posledično se v turčijo vrne davek. na tan način so bili že uspešni pri gradnji nekaj avtocestnih predorov v bosni, počasi prodirajo proti zahodu.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.108
752
113
Kilometer najdražje ponudbe za karavanski predor je 38 milijonov, kilometer roparske cerarjeve bande drugega enojnega tira je 59 milijonov.
primerjava cene dveh različnih predorov zgolj na podlagi njune dolžine kaže na tvoje popolno nepoznavanje teme, katero komentiraš.
za primerjavo: slovenski del predora karavanke bo potekal skozi različne geološke enote, od tega bo približno ena tretjina v apnencu, ena tretjina pa v skrilavem glinavcu (po domače: malo bolj trdna glina). posledično bo ta odsek 2-3× dražji od tistega v apnencu.