Avtonomna vozila:

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.353
1.733
113
Volvo je imel hudo blamažo, ko jim je reset baterije izklopil sistem pa tega ni nihče opazil, tako da se je S60 pred hordo novinarjev iz celega sveta gladko zabil v stoječ avto pred njim. Če to ni blamaža, ne vem kaj je.

 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.558
688
113
Točno to sem misli.
Je to S90 ali C60 ?

V spominu imam, da so eni imeli še blamažo s tovornjakom, kjer je pravzaprav voznik stisnil bremzo.


Da ne bo kdo narobe razumel. Asistenčne sisteme zelo podpiram, samo ne jih oglaševat kot "angele varuhe", ki bodo mislili in vozili namesto voznika.
Če se asistenčni sistem vklopi je voznik (on ali v drugem vozilu) predtem naredil napako.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.346
6.536
113
Zakaj pa napako, če ti nekdo skoči pred avto? Pač pride do situcij, ko človek ne more bolje reagirati, tu lahko pride asistenčni sistem še kako prav. Ne bi pa smelo it v smer "popolne avtomatike".
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.558
688
113
Kadar je v situaciji vsaj en priseben se bo verjetno izšla srečno. Ko se enkrat napake začno množiti...
Moralna odgovornost dobrih voznikov je, da "pazijo" na nesposobne.

Zagotovo sem v svojih mnogih prevoženih km rešil tudi kakšno človeško življenje (sem ne štejem sodelovanje pri prometnih nezgodah) in od drugih pričakujem enako. Nikoli ne veš kdaj te doleti trenutek nepozornosti.

Defenzivna vožnja, predvidevanje situacij in ustrezni asistenčni sistemi so ključ do uspeha.


Trenutni razvoj samovozečih vozil, gre samo v maksimiranje dobička, četudi na račun človeških življenj. Na trg bodo dali beta verzijo in potem bo že nekako.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.039
4.049
113
Sensor firm Velodyne 'baffled' by Uber self-driving death

The firm that designed the sensors on the Uber self-driving car that killed a woman this week has said its technology was not to blame.

San Jose-based Velodyne told the BBC it was "baffled" by the incident, adding its equipment was capable of seeing in the dark.

Velodyne's Lidar sensors are used by a number of companies testing self-driving cars on public roads today.

Lidar is a type of radar that essentially gives the car the ability to "see" what is around it.

Velodyne Lidar president Marta Hall told the BBC it would not be advising its customers to halt tests in the wake of the Arizona death because "we do not believe the accident was due to Lidar".

Instead, the company is pointing to Uber's on-board computer as potentially being to blame, Ms Hall said.

"Our Lidar can see perfectly well in the dark, as well as it sees in daylight, producing millions of points of information.

"However, it is up to the rest of the system to interpret and use the data to make decisions. We do not know how the Uber system of decision-making works."
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.221
4.701
113
Sistem je kompleksen in vprašanje je, kako dobro je logiranje dogodkov, da se ugotovi točen potek, kaj je zatajilo.
Lahko se zgodi izpad strojne komponente. Ali znajo ostali sistemi ugotoviti, da lidar ne vrača pravih info? Lahko je napaka v programski opremi, ki procesira informacije lidarja. Katera tretja komponenta zna v to posumiti in vožnjo prekiniti.
Sistem bi pred testiranjem v realnem svetu moral biti narejen tako, da izpad enega od gradnikov še ne pomeni smrti nekoga. Ali pa da vsaj nenehoma sili človeka v notranjosti k pozornosti.
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.558
688
113
Predvsem: aktivna vožnja. Defenzovna, če je pasivna in neodzivna, pač ne pomaga.

V googla vpišeš "defenzivna vožnja" in med rezultati, je tudi ta članek še iz časov SFRJ (7. feb. 1984)

NAŠA SKUPNA VARNOST V CESTNEM PROMETU

Kaj je defenzivna vožnja?

Tečaji vaje, spoznavanje predpisov in preskušanje, ki jih mora opraviti vsak voznik motornega vozila preden sploh lahko dobi vozniško dovoljenje, zanesljivo ne zadostuje, da bi postali dober voznik. Priprave in izpiti so nedvomno potrebni, toda vozniško dovoljenje je slej ko prej samo potrdilo, da njegov lastnik zna toliko, da se lahko - začne učiti. Da bi postali dober voznik, je odvisno od izkušenj na cestah. Prometnih situacij, v katerih se znajde voznik v svojem vsakdanu, je namreč preveč, da bi voznika na vse pripravili že v avto šoli. Za hitrejše izpopolnjevanje vozniških sposobnosti pa je vsekakor pozornosti vredno znanje drugih izkušnejših voznikov. Prometni strokovnjaki so najprej v ZDA, zatem pa tudi v Evropi, v zadnjih letih razvili teorijo vožnje imenovano »defenzivna vožnja«. Naj takoj povemo, da sama beseda »defenzivna« zbuja napačne razlage. Mnogi namreč sodijo, da to pomeni predvsem počasno vožnjo in odpovedovanju zadovoljstvom, ki jih lahko nudi hitra vožnja, bodisi zaradi užitkov, bodisi zato, ker je čas pač zlato.

Toda to ni res!
Kdor vozi defenzivno, se mora vsekakor držati prometnih predpisov, toda v okviru dovoljenega ima »defenzivni« voznik velike možnosti in celo nekatere »svoboščine«, ki si jih neroden in nevešč voznik ne sme privoščiti. Po drugi strani pa se zna dober voznik pravočasno odpovedati sicer dovoljenim manevrom, ker zna predvideti kritične situacije, ki jih utegne zakuhati nespreten voznik. Po teoriji defenzivne vožnje bomo nanizali deset osnovnih zapovedi, ki jih bomo obdelali vsako posebej. Gre za nasvete, ki utegnejo mnogim rešiti življenje ali pa vsaj prihraniti veliko materialno škodo. Vredno si jih je vtisniti v spomin, da bi bilo naše vsakdanje sožitje z avtomobilom manj nevarno.

Deset osnovnih zapovedi defenzivne vožnje
1. Navadite se vnaprej predvidevati nevarnosti
2. Bodite pozorni na vedenje drugih voznikov, kolesarjev, pešcev
3. Ne zapletajte drugih v vaše manevre
4. Očitno in razumljivo opozarjajte na svoje namere
5. Bodite strpni do napak drugih
6. Nikoli ne ovirajte prometa
7. Skrbite za to, da vas bodo drugi v okoliščinah pravočasno videli
8. Vedno skrbite za primerno varnostno razdaljo
9. Izogibajte se cest s pregostim prometom
10. Nikoli ne vozite na meji svojih sposobnosti in sposobnosti vašega vozila.

Prihodnjič: navadite se vnaprej predvidevati
nevarosti!
A. SOVDAT
https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DOC-HVEB4COQ/ad10b7e1-3e2d-4141-bc25-c9bcf766a794/PDF

Če bi se vozniki držali samo tega.
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.558
688
113
E, na tole sem pa pozabil. Ampak tudi tale ni bila blamaža zaradi sistema, ampak zaradi človeške napake.
To je velika sramota.
Odpoved katerikoli sistema mora biti jasno prikazana na armaturni plošči. In profi voznik mora to opazit.
Vse je odgovornost firme.


Sicer imaš voznice in voznike, ki bodo speljali četudi bo pisalo ni olja. Pričakujem, da bo počasi pred vožnjo potrebno potrditi še par obvestil.

Vožnja avtomobila je lahko nevarna. klik na "se strinjam" in šele potem bo avto vžgal
 

nikolisam

Zelenc'
4. maj 2016
16
0
1
Kolikor spremljam....predvidevam, da se je vse to zgodilo z razlogom.
Sistem je zašel v slepo ulico, ni dajal dobrih rezultatov, finančno zelo obsežen in posledično zmanjkuje finančne podpore.
Zdi se mi, da bodo sedaj privlekli idejo o vgradnji umetne inteligence...takole čez kakšne pol leta bo na testu in rezultati bodo odlični.
:)
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.039
4.049
113
Tole se ne sme posplosevati. To je tako, kot bi rekel, da so vsi proizvajalci diesel avtomobilov goljufali z emisijami.

Waymo (Google) in Cruise Automation (GM) imata zelo napredne avtonomne sisteme.
 
  • Všeč mi je
Reactions: mtl
I

Izbrisan uporabnik 474

Če pogledam tiste tri slike, je očitno pri Uberju nekaj šlo zelo narobe...