Avtomatik: plusi in minusi

sad

Guru
24. avg 2007
20.553
9.230
113
No pa dajva številke na plano. VW grupa je imel v letu 2018 235 milijard € prihodkov, dobička so imeli 17 milijard. Torej če je proizvodnja cena avta samo 35% prihodka, ki ga VW pokasira (20k € - davki - marža trgovca = ~14k €), se človek vpraša kje za boga je VW pokuril 141 MILIJARD EUROV, ki mu jih je ostalo? Za birokracijo? Za razvoj? V kaj za boga vlagajo ta ogromen znesek, ki je skoraj trikratnik slovenskega BDP.
V kazni za Dieselgate. Zadovoljen?
Načrt avta sicer kar z neba pade, že narejen in pripravljen za proizvodnjo. Ravno tako razvoja tehnologije ni nič. To greš do burekarja in mu naročiš tehnologijo za enega e-Golfa. Bum, 5 minut in imaš. CEOti na vrhu tudi za en burek in en falafel delajo. Pa en kup middle managementa isto.
Novinarje na prdenje vozijo na drugi konec sveta na ''predstavitve'' v hotele za 5 zvezdic, ki jim plačajo nastanitev z eno dvigalko za avto.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.650
780
113
Afera dieslegate jih je stala 16 milijard v letu 2016, rezultat je bil nižji dobiček (ali je bilo celo nekaj izgube?)

Kot rečeno, razvoj ne poje več sredstev kot sama proizvodnja, dokaži drugače sicer se ti lahko samo smejim v glavo.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.553
9.230
113
Recimo SAMO razvoj E-Trona je stal več kot milijardo EUR, BREZ RAZVOJA TEHNOLOGIJE, ki se bo uporabljala še pri drugih električnih avtih.
Malo poglej še koliko gre za marketing, itd. in seštej zadeve.
Razvoj digitalizacije: 3.5 mia, verjetno so to bolj plani, pa bo šlo še kaj čez, kot vedno
Milijarda za car sharing:
http://www.avtomanija.com/default.asp?rb=3&id=18445
https://siol.net/avtomoto/zgodbe/skrito-nasprotje-blisca-in-izzivi-za-avte-prihodnosti-491743
Samo nemška avtomobilska industrija bo v naslednjih treh letih v elektromobilnost vložila 40 milijard evrov in avtonomno vožnjo dodatnih 17 milijard evrov.
Ok, tukaj so vsi nemci, ampak ajd, verjetno bo več kot tretjino tega odpadlo na VW.

Zanimivo ne, kako milijarde kar ''puhtijo''?
Kaj več si pa sam najdi, ne da se mi googlat.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.650
780
113
OK, kam so dali ostalih 146 milijard, če odštejemo ta razvoj za e-Trona?

57 milijard je razdeljeno na 3 leta na vso nemško avtoindustrijo.

147 milijard na leto ne izpuhti kar tako, s tem tvojimi številkami ni šlo niti 10% tega zneska.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Smajo

sad

Guru
24. avg 2007
20.553
9.230
113
Na VW stran pojdi pod investitorje pa si bilanco in izkaz uspeha poglej, če te to toliko zanima.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Gasper008 a ti ločiš čisti proizvodni strošek avta (cena pleha, šraufov, kablov, ure dela robota, delavca,.....) od prodajne cene v katero je zajeto še cel kup stroškov in sem jih delno navedel zgoraj - prav tako sad.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.650
780
113
Se vam sanja koliko delov za avto dobijo od zunanjih dobaviteljev, a to ste kar stran odšteli od te "proizvodnje cene", a dobavitelju npr. injektorjev plačajo samo material za tistih nekaj g železa ali kako?

Ne vem morda si ne tolmačimo isto kaj naj bi pomenilo "STROGO PROIZVODNI CENI", jaz si to predstavljam isto kot lastno ceno, torej poenostavljeno:
1. Neposredni materialni stroški (stroški nakupa blaga, pomožnih materialov,..)
2. Neposredni stroški dela
3. Neposredna amortizacija (stroški amortizacije sredstev, ki jih uporabljamo za izdelavo produkta)
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Seveda se nam sanja, tudi to da kupijo ekran "multimedije" za 20+-€ in tako naprej in tako nazaj. In en ****** injektor jih ne stane 100+€ kot ti ga zakasirajo potem na servisu ampak VELIKO manj,...
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Daj napiši ti kolk misliš da kaj stane.

In ja.. noro je ko vidiš kako malo za določen kos dobijo dejanski proizvajalci tudi v Sloveniji. Lahko je kar velik in kompleksen kos, če je samo kovina/plastika je nekaj eur na kos ogromno.

PS. V avtu največ stanejo sedeži...zanimivo. :)
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.553
9.230
113
Se vam sanja koliko delov za avto dobijo od zunanjih dobaviteljev, a to ste kar stran odšteli od te "proizvodnje cene", a dobavitelju npr. injektorjev plačajo samo material za tistih nekaj g železa ali kako?
Ja, to smo kar stran odšteli, ker smo butli in ne vemo, kaj je proizvodna cena.
Ne vem morda si ne tolmačimo isto kaj naj bi pomenilo "STROGO PROIZVODNI CENI", jaz si to predstavljam isto kot lastno ceno, torej poenostavljeno:
1. Neposredni materialni stroški (stroški nakupa blaga, pomožnih materialov,..)
2. Neposredni stroški dela
3. Neposredna amortizacija (stroški amortizacije sredstev, ki jih uporabljamo za izdelavo produkta)
O tem se pogovarjamo ja.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Še moja ocena... avto omenjen v sosednji temi, ki je 25k€ nov, stane material zanj 6-8k€. Največji enkraten delež je sigurno marža avtohiše, ki avto proda.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.650
780
113
Pravim samo, da pretiravate, avto nikakor nima lastne cene 25% tistega kar plača kupec, številka je bolj blizu 50%
 
  • Všeč mi je
Reactions: hermann

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Oujaaa...pozabil na to. :)

Pri nas vsekakor ja... mogoče v nemčiji zelo blizu zaslužku prodajalca.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.173
2.269
113
Največji enkraten delež je sigurno marža avtohiše, ki avto proda.
Marža avtohiše? Mislim da se hecaš. Znanec je pred letom kupoval novo vozilo višjega cenovnega razreda (nabavna cena okoli 100t €). Bil je na Autocommercu, Porscheju ter Selmarju. Res da je individualno naročal (ni bilo iz zaloge) ampak mu nikjer ni uspelo iztržiti več kot 12% popusta. Torej bi rekel da ima na te večje krave avtohiša manj kot 20% marže. Na male pikapolonice (osnovne brez opreme) pa so marže zelo mizerne, tudi po par procentov. Denar se potem dela na servisu. Če se motim me naj kdo popravi...
 
  • Všeč mi je
Reactions: koliko

sad

Guru
24. avg 2007
20.553
9.230
113
Popust nima 100% povezave z maržo, saj lahko recimo uvoznik pušne nek tip vozila z dodatnimi promocijami na trg in gre lahko popust na to vozilo tudi preko običajne marže trgovca. Vendar dobi trgovec zato ustrezno nižjo ceno. Recimo BMWji so običajno na pol zastonj, ko se menjava generacija.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Malecky

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Tako ja kot je sad napisal. V slo so stroški še majhni pa so ogromni za avtohišo, v tujini pa npr. znanec prodaja porše zasluži samo z bonusi za enega letno. Ok, porš je v vrhu po tej statistiki sam mislit, da ne ostane 15-20% na avto za avtohišo je pa bogo. Mogoče procentualno še najmanj ravno pri 100k avtih.

Pomisli, da financiraš zaposlene in stekleno palačo s prodajo novih, medtem ti pa meho mimo vozi šlepar na teden uvoženih.